-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz gipszklipsz #202950 üzenetére
kb egy kutya a két autó
-
veterán
válasz gipszklipsz #202950 üzenetére
szerintem semennyire.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
őstag
Sziasztok!
Második autómat szeretném lassacskán megvenni. Márka nem érdekes, ami a fő szempont a biztonság, legyen benne valamennyi erő, és viszonylag olcsó ha szervízelni kell. Sima benzinesre gondoltam, városi furikázás, de néhanapján pályáznék is. Család folyamatban/baba úton. Kombikért nem rajongom, limuzin is jó megfelel. Vezetési szokások: nem voltam vezetésre kényszerülve illetve a sok bulizás miatt nem is tettem az elmúlt 7 évben, de újra belejövök. Előző autóm Lada Samara (1990 évjárat) volt. Mit tudtok ajánlani? Elképzelésem (bár lehet már kicsit irreális): kb max 10 év 1m - 2m Ft között (az a nagyon max).
[ Szerkesztve ]
>>> ÚJ dobozos Galaxy S21FE tokok és üvegfóliák! Lesd meg adatlapomon! <<<
-
hitchins
őstag
Koszi a valaszokat. Puntobol
1,2l verzio ok vagy mindenkepp 1,4 kellene? -
Lacee83
tag
válasz Energie X #202954 üzenetére
Városba kis cm3 benzines, pályára nagy cm3 motor az ideálisabb. Szóval kompromisszumot kell kötnöd a fogyasztás és a teljesítmény terén. Ford Focus II (facelift) 1.6 (101LE) kevés meglepetést fog tartogatni. Választék is van bőven. Az 5 ajtós praktikusabb pakolás szempontjából.
-
nagyúr
válasz Energie X #202960 üzenetére
Az első generációs Ceed apalvetően nem rossz, de van pár dolog amire figyelni kell. Facebookon összeszedték már a srácok, kicsit tömörítettem rajta:
2007-es évben piacra dobták az első szériás Cee’d –et, alap 1.4i 109Le motorral, 1.6i motorral, illetve 1.6crdi 115LE motorral. 2009-től - 2012-ig volt a piacon ez a facelift típus.
1. legnagyobb hibája a belsejében, a műszerfal púposodás, igen ezt garancia időben cserélték/javították. 2 fajta van belőle, ami cserélt és várhatóan megint púpos lesz, illetve amit még nem cseréltek. Beltérben továbbá van még biztonsági öv probléma – szöszölődik -, hátsó biztonságöv visszajelző retesz hiba, napszemüvegtartó letörik, csúnyán kopik a bőrkormány festése.
2. külső hibák: rozsdásodásra hajlamos főleg Ausztria és Német piacosok, itthonin is felületi rozsda felfedezhető. Hátsóajtó nyitó műanyag sarkainál belülről rozsdásodnak, hátsóajtók felső része rozsdásodásra hajlamos, lakk réteg könnyen sérül, ablaktörlő mechanika idővel megfárad/megszorul, elektromos motorja leég. Üzemanyag tank pántok rozsdállnak, szinte minden cee’d –en amin volt cserélve az általában odafigyelő gazdánál volt.
3. futómű, függ a felhasználástól. Legnagyobb problémája az első stabilizátor pálcák megfáradása, 2 évente 30e km után általában cserések, nem nagy tétel 20e ft/párban a csere. Kormánynak nagy szokott lenni a holtjátéka itt gumi csillapító hiba szokott lenni cseréje kicsit problémás, de megoldható. Kormánymű szokott még lógni, ház megkopik.
4. motor és váltó, 1.4i 109Le vagy a 90LE tapasztalat alapján nem egy golyóálló motor, 1.6i 122Le kevesebb fut belőle kevesebb is volt vele a baj, 1.6crdi 116Le talán a legjobb motor belőle. 1.4i és 1.6 is, mivel kicsi, városi használatban vannak, így az olajcsere intervallumra nagyon figyelni kell, elindul-megáll és forgatjuk, a láncos motor nem nagyon díjazza. 150-200e km után miden kilométer ajándék a láncnak. Itt jön elő a nem megfelelő szervizelés – le egyszerűsítve – sok esetben 10W40 motorolajat használtak szervizeléskor és nem csak a „maszek” nem hivatalos KIA szervizek. Ezek a kis motorok előírás szerint is megkövetelték már API szerinti besorolású olajokat mindenféle adalékokkal feljavított 5W30-at. (API Service SL vagy jobb, ACEA A3 vagy jobb). Szóval itt jön az, hogy ezek a motorok 120-160ekm-nél ledobják a láncot, nyúlnak, elkezdik enni a motorolajat.
Váltójában az olajra nincs előírás, hogy mikor kell cserélni, de tapasztalat szerint a kuplung 120-160ekm körül megadja magát így egyébként is ki kell cserélni a váltóolajat is. Cserekor nagyon figyelni kell a minősítésre, nem csak a 75W90!. Amúgy a váltója is biztos pont. Kuplungozáskor figyelni kell a szimeringekre, illetve azokat kell cserélni. Ami még elő szokott fordulni, az a féltengely kihajtásnál a szimering- ereszteni szokott, azokat lehet, hogy kuplungozás előtt is kéri cserére az autó. 1.6 CRDi 115LE motor (a beton biztos): ezek a motorok nagyon jók - igazi fa-ék motorok -, bírják a várost és a pályán élik életüket. Persze itt minden esetben 5w30 motorolaj kell bele (CPF (Katalizátoros részecske szűrő) nélkül; API Service CH-4 vagy jobb, ACEA B4; CPF (Katalizátoros részecske szűrővel); ACEA C3). Nincs részecskeszűrő régebbi típusban, de volt olyan piac amiben pl. a FL volt már DPF. Kéttömegű lendkerék nincs, ennek hátránya, hogy hamar leugrik róla a kuplung szett, alsó és a felső munkahengerek hamar megkotlanak. Ritkán eltörik a pedáltartó.5. Zabálja az első fényszóró H7 izzóját, klíma jól hűt itt inkább a vezető és utas oldali aktuátor – állító – szokott megkotlani, amúgy ez is beton biztos technika. ESP hiba: itt a fékkapcsoló a pedálnál hibás pl. tempomat sem működik.
Szervizelésről pár szóban, irányárakkal:
1. Első fék csere, 60e ft
2. Hátsó fék csere, 50e ft
3. Stabilizátor csere-párba, 20e ft
4. Motorolaj és levegőszűrő csere, benzin 30e ft, diesel 40e ft
5. Gázolajszűrő csere, 15e ft
6. Lánc és állító csere, 220e ft
7. Ablaktörlő lapát csere, 10e ft
8. Műszerfal púposodás javítás, 30e ftKereshetőség érdekében: kia ceed ed ceeded
-
Drughi
addikt
Üdv,
Apósomék (50+-os korosztály) szeretnék lecserélni a 2001-es 1.0-as Swiftet. Azt szalonból hozták ki, megszolgálta az idejét.
Használtan vennénk leginkább 1M Ft + kezdeti költségek, de 1,3M is beleférhet még adott esetben, ennél több már semmiképp.Apósomnak tipikus régi berögződései vannak (franciát, olaszt nem, a németnek drága a fenntartása stb) Ezeket egyszerűbb elfogadni, mint megmagyarázni neki dolgokat, így maradnánk lehetőség szerint a japán-koreai vonalon, esetleg Ford (usa-német) talán Skoda (mégiscsak cseh ), de adott esetben talán tetszene neki opel vagy épp más is.
Igényeik nincsenek, 1.0 swift után minden jobb lesz. Évi max 5000 Km lesz a kocsiba, de az is csak akkor ha megszalad a szekér..
Benzines jöhet csak szóba, az se baj ha fapados, de klíma, elektromos ablak már kánaán lenne.Apósom nagy toyota fan (csak az gyárt jó autót szerinte), bár sose volt toyotája... No comment.
Én inkább egy fiatalabb nem Toyotát mondanék neki, de lehet nincs igazam.
Suzuki vonalon az Ignis/SX4 párost a magasabb ülésépozíció és a könnyebb ki-be szállás miatt említettem neki. SX4-ből láttam 1.5-ös, 1.6-ost is. Ezek közül melyik a jobb? Ignisből 1.3 van, azt ismerem.
Nektek mik lennének az ajánlott típus?
-
dong86
csendes tag
-
Drughi
addikt
válasz molnarpeter #202964 üzenetére
Képbe van, az is. Hétvégén kell leülnöm vele, átnézni a kínálatot aztán ami helyben van megnézni, hogy tegyen egy ülsépróbát.
-
V.Stryker
nagyúr
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
dj79
senior tag
válasz V.Stryker #202968 üzenetére
Háááát.... ford ellen szól a ti-vct, mindkettő ellen szól a telephelyek címe
fehér út, a kilométerek és szervizkönyvek bermuda háromszöge.Amúgy kinagyítva a képeket a focus hátulról kapott, illetve a bal első sárvédő-vezetőajtó hézaga nem egyforma mindenhol. A két utolsó szervízpecsét/olajcsere beütése közt pont meg is kerülte a földet.
A toyota képekről jobbnak tűnik, de az ára elég súlyos, prius árban adják.
-
V.Stryker
nagyúr
Igazából nem konkrét autóra vonatkozott a kérdés, hanem csak szemleltetésnek linkeltem.
Amugy beszéltem ezzel a fehér úti, nyirimpex bt-s kereskedovel. Aranylag teljesen normalis volt.
Mondjuk az enyém beszámítására vicces árat mondott, de nem is vártam mást.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Laca1212
őstag
Üdv
2013 - 2015 környéki, kb. 200e-et futott, szervizelt IS 350h-t szabad?
Gondolok itt esetleges típushibákra, horror szervizköltségre (pl. vezérlés csere, ha kell egyáltalán?!. Régebbi GS 450h V6 esetén hallottam erről, hogy horror összeg a csere, hiába láncos) Vagy golyóálló a technika mint a Prius 3? -
middleaged
tag
Sziasztok!
Használt,nyitható keménytetős cabrio vásárlását tervezem. Néhány,jobbára szubjektív tényező okán a keresésem két típusra szűkűlt: Mitsubishi CZC ill. Opel Tigra TT.
Tekintettel arra, hogy az újkori ill.a mostani használtpiaci áraik is közel azonosak, a kérdésem az lenne,-bár tudom ez így tág fogalom-hogy, melyik tekinthető minőségibb autónak a kettő közül? (mindkét esetben alapmotoros változatban gondolkodom, a felszereltségi szintek között pedig számottevő különbséget nem látok az adott típusokon belül). -
válasz middleaged #202976 üzenetére
Tigra TT van egy kis tapasztalatom , csomagtér ajtóra kell figyelni , mert elektromos nyűgje van. 1.8-as motorral valaszd. Tető működjön és a csomagtér ajtó , akkor nagy baj nem lehet és megelőzhető a problémák többsége. BP van szaki aki a tetőre szakosodott Tigra TT, Astra H TT.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
nandow
aktív tag
válasz Laca1212 #202980 üzenetére
Csatlakozok dong86 fórumtárshoz, érdemes belépni az autó facebook csoportjába. Én egy ideig követtem, mert nagyon tetszik az autó, de amikor beleültem, kiderült, hogy nekem kicsi.
Hibáról kb nem is olvastam a csoportban, megbízható autó. Fenntartása szerintem nem drága, még akkor sem, ha az ember márkakerbe viszi olajcserére és az egyéb kötelező dolgok cseréjére az autót.[ Szerkesztve ]
-
bozsozso
őstag
Sziasztok,
Jelenleg egy 16éves suzuki ignist használok amit szeretnék lecserélni. Szalonból kihozott autó. Most használtban gondolkozom. Ettől nagyobb autót szeretnék. 2 már megnőtt gyerekkel kicsinek bizonyul. Legfőképpen városi használat, de néha nyaralások illetve munka miatt is lehetnek hosszabb távok. Tehát jó lenne a baráti fogyasztás. Konkrét típus és márka nincs. Szeretem a mostani suzukit is előtte egy daewo tico illetve trabant volt. Francia, olasz autókat nem részesítem előnyben, de meggyőzhető vagyok. Dácia kizárt. Alacsony szervízelés nem hátrány. Évi kb.15ezer km. Elsősorban crossover-t szeretnék, de nem zárkózom el mástól sem ha megbízható és még tetszik is. Kombi kizárt. Jelenlegitől természetesen csak fiatalabb jöhet szóba 10év alatt, de minnél fiatalabb annál jobb.
Ár: ez nehéz kérdés, de első körben 1,5-2millió. ésszerű határokon belül mehet feljebb.Előre is köszönöm a javaslatokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
szőröscica
addikt
válasz bozsozso #202984 üzenetére
Kicsit tullog a kereten es idosebb is, de azert megfontolnam: [link]
Nem Dacia, de meg csak nem is olasz. Hanem japan, tehat gombokbol fenntarthato. Masreszt gazuzemu, tehat alacsony az uzemanyagkoltseg. A gazuzem tiszta, ezert varosba is idealis. Veszvillogoval barhol parkolhatsz, mert ez egy SUV. Mivel SUV, elfernek meg a gyerekeid is benne a nyaralos cuccokkal egyetemben. Ez egy win-win szituacio.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz szőröscica #202987 üzenetére
Pont akartam szólni, hogy gázos. De jogos amit írtál, városba így kellemesebb.
[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
-
Laca1212
őstag
IS 300h mellett i3 REX bmw-vel is szemezek, de nem vagyok képben. Ide is linkelem kérdéseim.
[ Szerkesztve ]
-
maroni
aktív tag
válasz molnarpeter #202999 üzenetére
Szia , melyik a legolcsóbb tölthető autó, ha esetleg tudod?
Köszönöm Laci[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...