-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz tboy93 #202521 üzenetére
Pfff nem gyenge, még jó, hogy betáraztunk autókból
Kia niro hybrid és fiat tipo, meg egy seat ibiza, igaz az használtan, meg az opel Insignia ia meg an[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz vzsryl #202554 üzenetére
Aki mindennap 2 órás dugóban jár Budapesten, gondolkodjon el a beljebb költözésen / munkahely-váltáson. Nem él normális életet ennyit dugóban ülve.
26 éve* vezetek itt napi szinten, momentán napi 2x ~30 percet (= 2x 9 km-t a belvároson keresztül), aki ezt nem bírja manuálissal, az hisztis punci / egy darab pacal.
*Ebből 4 évet - több részletben - automatával, nyilván kényelmesebb, utána manuálisra visszaváltva egy hétig érzed a bal vádlid, kibírod, utána semmi extra, nem nő nagyra a valagad. -
hobizoli
nagyúr
válasz vzsryl #202554 üzenetére
ott mar lehet a kuplunggal volt a baj inkabb
altalaban eleg puha szokott lenni a szivo motoros autokban is a nokre valo tekintettel, ha neked fajt, akkor gondolj bele egy nonek milyen lenne ez a sokkal gyengebb vadlijaval
dizelekben meg altalaban hidros van huszon+ eve, amit meg konnyu "szervozni" azzal, hogy egy nagyobb atmeroju fohengerrel nyomsz egy kisebb munkahengert
de sok szivo benzinesben is hidros a kuplung mozgatas, vagy a kinyomcsapagy maga a hidros, vagy azt a regi kart a valtohaz tetejen a harangnal nem a bowden mozgatja mar, hanem a hidros munkahengertöbb drón kell ;P
-
-
MM
őstag
válasz hobizoli #202524 üzenetére
Valószínűleg a Teslában viszonylag friss chipek vannak, amiből - kis túlzással - végtelen a gyártási kapacitás.
Nemrég találtam egy cikket erről, még nem nagyon mentem utána, de van benne ráció. Eszerint a "chip hiány" néven elhíresült probléma főként abból adódik, hogy az autógyártók nem nagyon újították a hardvert az elmúlt 5-10 évben, mert elég az így is, és nem kellett ezeket tesztelni, az egész rendszert hozzá igazítani, tanúsítványokat beszerezni, a régiek meg beváltak.
Ezzel csak az a gond, hogy míg 5-16 nm-en van egy brutális gyártási kapacitása a chip gyártóknak, a régi, pl jellemzően az autókban használt 45-90 nm-es chipekhez szükséges gyártósorból már kevés van, és nem éri meg nekik invesztálni bele.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz focvis #202555 üzenetére
30+ év tenisz után nekem a bal talpam megfájdul kb az 50-ik kuplungolásra. És szokott látni orvos plusz van tüneti kezelés (hatalmas lúdtalp semmi dráma). Mondjuk hisztisnek hisztis vagyok ha nem is punci Ezért van 4 éve automata (és igen Budapest, vidéki faluban szerintem nem kellene).
De az autókészlet akkor tragédia ahogy olvasom, kicsit neccesebb lesz az autócsere (mindig magam adom el autóim, ha túl hamar sikerül akkor most láthatóan nem rövid ideig leszek autó nélkül...).
-
-
veterán
válasz Vismajor01 #202560 üzenetére
vagy bkv-val, akkor meg kemenyebb de +1, sokkal kenyelmesebb, nem csak hadugo van hanem ha jonnek egymas utan sorba a lampak es 10-szer megismetledbaz 1-2-3-urest amig vegigersz a koruton. de en agglomeracioba, videkre is automatat vennek, ez a valtogatosdi egy felesleges rossz.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
hobizoli
nagyúr
jo de ez megint az o sajat nyomoruk igazabol
amikor egy intel-nek megerte 3 evente csikszelesseget valtani 45-32-22-14nm-re egy tizenparezerforintos chippert is, es kitermeltek belole annak a koltseget, meg a RAM chip-k fillerek koltsegei mellett is megerte valtani a gyartoknak, akkor ezt a kedves autogyartok max maguknak koszonhetik
most vmelyik beszallitonak lenne eleg ver a pucajaban, es elkezdne gyartni 22nm-n, es auto hegyeket tudnanak eladni az o technikajaval, amig a tobbiek makettkodnak a csiphiany miatt
ha all az uzem, annak akkoris van egy alap fenntartasi koltsege
aszondana, dikk paraszt, 300k-val tobb, es viheted a jovoheten haza, mert nalunk nem kell verni ra 1+ evet, mint a béláéknál, szerinted melyik vevojelolt nem venne meg egybol?
1-2 honap alatt kitermelnek a gyartastechnolgai valtas koltseget, ehelyett meg van ez....
mar egy eve szopnak ezzel, ennyi ido alatt reg meg lehetett volna mar csinalni a validalast is
aztan egybol lehetne olyan tip-top User Interface is, hogy bokad lefosod, es nem olyan, mint amit az ID3-ban adnak ~15 misierttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboy93 #202534 üzenetére
amugy tenyleg
es a Android-s fejegyseg gyartojat nem sujtja a csiphiany, aki egy porszemnyi tenyezo az elekronika vilagaban?
neki jut csip, es fele annyiba sem kerul a 3x olyan tudasu fejegyseg nala, mint a autogyartonal, akik 50k-s mennyisegekben rendelne, es sokkal jobb arat tudna kapni, meg felszippant egybol nagyobb keszleteket is
minden gyartonak ezek a legjobb vevoi
vmi nagyon el van itt ....vatöbb drón kell ;P
-
mala_X
újonc
válasz Gombinyó #202540 üzenetére
Igen, az egyik Yaris Cross bemutato-modellbe beult, es bejott neki, azt mondta, olyan, mint az Auris. Sajnos betegseg miatt fontos a kenyelmes es automatavaltos autos... Jo tudni viszont, hogy a Kia/Hyundai valtoi problemasak tudnak lenni. Van barmi mas modell, ami szoba johet szerintetek ebben a kategoriaban?
-
Gombinyó
őstag
válasz mala_X #202566 üzenetére
Már az alap motoros 1.8 hsd corolla, alap felszereltséggel is 8m felett jár. 10m alatt maradva én biztos bevenném a kalapba az 1.6 e-tech plug-in hibrid meganet. Arra már zöld rendszámot is osztogatnak és kényelmesebb a corollánál. Viszont ez is hasonlóan egyszerű technika, mint a hsd, habár még nem bizonyított.
-
veterán
válasz Vismajor01 #202560 üzenetére
Amikor huszonévesen sírnak, hogy kell az automata, mert nem bírnak kuplungolni, meg kell a SUV, mert fáj a derekam. Akkor puhapöcs, és menjen a Playstation topikba autót konfigurálni. 👎
Szerk: Fentiek nem konkrét embernek szól, hanem úgy általában. 40 évesen egy dagadék lesz, aki a cipőjét nem tudja bekötni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #202572 üzenetére
Ha stílusos akarsz lenni, vasarold vissza a civicedet még legalább 2x
-
dj79
senior tag
válasz focvis #202578 üzenetére
Ja, valami elb@szódott rendesen.
20 évesen a családi 740td-vel élveztem a teleket.
A cipőmet be tudom kötni, a hét éves lányom szintidőn belül lenyomta a gerecse10 túrát, az öt éves meg simán lefutja a 2km tókört járnak aerobikra, úszni, görkorizni, szinte minden nap van valami külonfoglalkozás,ahová automatával megyünk[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz focvis #202569 üzenetére
Nana. Én minden napra teszek 1 óra fizikai aktivitást, szívesen teszveszelek-lomolok, ahová tehetem, bicciglivel járok, kertben szöszölni is jól esik. Ha több zsugor vizet kell több emeletre vinni kézben, az is okés. Vagy 20 literes virágföldet.
DE, kuplungoljon a búbánat, nem szeretem Autó: beülök oszt minimálodafigyeléssel vigyen el amerre mennék. Számomra a manuális váltó egy felesleges nyűg, nincs rá igényem
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #202569 üzenetére
Nálunk úgy látszik, mindenkiben túlcsordul a tesztoszteron, még anyumban is, mert egyikünk sem szereti az automatát. És nem is SUV-ozunk, mindhármunknak B szegmensből való autója van.
Sőt, nekem kifejezetten ajánlotta a gyógytornász, hogy kuplungoljak, minél többet használom a sérült lábam, annál jobb. A rehabra is én vezettem mindig, amikor még mankóztam.
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #202582 üzenetére
Ezen akadsz fenn?
Az elmúlt pár napban olyan helyesírási hibák voltak itt, hogy "Geralt" forog a Goljában. Szerintem viccből írta így.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szabonagyur
félisten
válasz vzsryl #202583 üzenetére
Ez az egyik olyan, amit utálok annyira, hogy leírjam Sajnos sokan azt hiszik, hogy ez tényleg így helyes.
OFF de érdekes: árultam FB-n egy régi bicót még tavasszal. Jó állapot, stb. de pici törődés kellett neki. Felraktam bicikli címmel, hetekig semmi reakció, na mondom jó felrakom bicigliként és 2 nap alatt elvitték
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #202584 üzenetére
Maradt egy váltónk (cserélni kellett, más motorhoz valót sikerült szerezni véletlenül), azt egyből Jumper Jamper címmel hirdettem meg... Nem segített
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz szabonagyur #202582 üzenetére
Kerékpárral, biciklivel, keróval, mittomén.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Vismajor01
addikt
válasz focvis #202569 üzenetére
Sztem ez hülyeség, hogy nem birnak kumplungolni és ezért akarnak automatát. Birni birnak, csak nem akarnak. És akkor az már puhapöcs? Nonszensz.
Minden cselekvés kezdetekor mérlegelsz az elvégzendő feladat energiaigényét és a végeredmény értékét. Ergo ha te nagyon gizdulsz a kettesbő' hármasba' érzésre, nyilván egyáltalán nem tartod megerőltetőnek a kuplungulást mert hozzátartozik a mókához.
És aztán van az ember aki azért vesz autót, hogy az biztonságban elvigye A-ből B-be és egyáltalán, semmilyen szinten nem izgatja a vad gangolgatás, igy mivel semmit nem nyer ki a manuális élményből VISZONT energiában többet kell befektetnie, az teljesen logikusan választ automatát, ha anyagilag megteheti.
Én sem futva járok dolgozni hanem motorral, pedig vannak akik futva teszik meg a távot mert nekik megéri, nekem nem, mégsem szoktak puhapöcsözni a kollégák és tőled se hangzik jól
Ui: extra puhapöcs vagyok mert még a motorom is automata
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz Vismajor01 #202587 üzenetére
Amúgy én pl. szeretem a manuálist, szeretek váltogatni. Mondjuk a Mecsekben De Bp.-en a dugóban ülve semmi élvezeti értéke nincs És amikor belegondoltam, hogy hány százalékban használom az autót dugóban és mennyit csapatósan, akkor rájöttem hogy nekem az automata lenne a célszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
válasz tboy93 #202588 üzenetére
Előre is szólok, hogy nem igazán értek hozzá, hogy erre hogyan kellene szakszerűen megfogalmazni
Nekem autófüggő, hogy mennyire zavar, hogy manuális. Valahogy az 1.6crtdi 5 sebességes vw motornál kényelmetlen hogy sokkal többet kell váltogatni pl a benzines 1.8t-hez képest (megszoktam annál, hogy szélesebb tartományban használhatóak a sebességek). Lehet a manuális vw dízelt nem szeretem, mert a pdtdinél (6 sebességes váltóval) is ugyanez az érzésem volt, hogy mennyivel jobb lenne automatával.
Kiváncsi vagyok egy mostani manuális 1.4/1.5/2.0 tsi milyen lenne, főleg hogy a kisebb motorokhoz nem tartós dsg jár.http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
ngaba
aktív tag
válasz Bdanyy #202589 üzenetére
Én az ilyen "kuplungolástól fájó bal láb - rossz üléstől fájó derék" hozzászólásokat értetlenül szoktam olvasni, mert ahogy a menyasszonyom szokta mondani, nekem hiányoznak a fájdalomérző receptoraim. (focvisnak: Nem vagyok sem különösebben sportos, sem különösebben ironman ember. A fájdalomérzet szerintem szubjektív [alkati / gyerekkorfüggő + fáradtságfüggő dolog].)
Erre viszont válaszolok.
Valahogy az 1.6crtdi 5 sebességes vw motornál kényelmetlen hogy sokkal többet kell váltogatni
Nekem is ilyen van. Egyszerűen nem illik ahhoz a motorhoz (ilyen áttételezésű) ötsebességes váltó... -
őstag
válasz BigBlackDog #202517 üzenetére
hasonló helyzetben vagyok, mint alázógyík: kb egy év múlva jár le a lízing, a most készleten lévő autók kiesnek
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #202569 üzenetére
Kicsit olyan ez a téma mint a bólogatós robotváltók.
Sokakat idegeseít, van akik tök jól elvannak vele. Én úgy szoktam a bizonytalanoknak mondani, aki botlábú, attól jobban vált, aki ügyes, azt zavarni fogja.
Ha valaki városban araszol naponta (és erre nincs jobb közlekedési alternatíva), arrahibridautomata kell.Akinek nincs pénze a javításra, többletfogyasztásra, vagy idegesíti hogy rohadt alacsony fordulaton cseszteti manapság sok automata a hajtásláncot (mondjuk azvemberek nagyja is ) vagy azvelőre-hátra irányváltásnál idegesíti ha több másodperc, és nem zavarja a kéz és lábmunka, hajrá a kéziváltósra.
De! Nemhogy nemzeteknél, meg márkáknál nincs tuti; hanem még típuson belül sem egyértelmű. Vannak átkozottul szar kiosztású manuálisok, és fosul programozott automaták is, és még típuson belül is sokszor van jó és rossz automata és kéziváltó is (lásd pl Golf).
De itt is vannak típusok, amiből ajánlom, hogy ne az ötös, hanem már a fl utáni/erősebb változatot hatos váltóval vegyék, mert nem lett sztem túl jó az ötös kiosztás.Asszem ismersz annyira hogy melyik váltót preferálom , bár egy jó automatával is ellennék (amibe belenyúlhatok ha játszani van kedvem). De pl az EAT hdi mellé jó, puretech mellé gyári sw-vel nem.
Én nem a fiataloknál (max aki automatára vizsgázik, az sztem hülye) hanem a középkorú hölgyeknél akadok ki, mikor nem tud figyelni a váltásra
semár. Ott én tízből kilencszer szétvágnám a jogsit, mert ön és közveszélyes amit művelnek. De sajnos nem kell 5 évente újból vizsgázni, így vannolyan közlekedési kultúránk, amilyen.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Eü okok miatt - hátam- elképzelhető, hogy cserélni kényszerülök megane 3-at.
Magas ülés pozíciós családi autónak is megfelelő vasat keresnék.
Nem kell rakéta.
Kb 1.1mil-ig bezárólag milyen gázosra alakítható autót ajánlanátok, ha bele kell nyúlni üzemanyagrendszer, motor, erőátvitel, etc, ne hagyjam ott a gatyámat?Napi 80 km autópálya, évi 18-22e km.
Eddig 1.6 zafira b-ig jutottam, egy két videóban elég lehangoló összegek a hanyag karbantartás, ill típushiba miatt.
-
-
grizlisandor
addikt
Múltkor kérdeztem, hogy: 2,5 millióig, milyen autók közül válogathatok, amik:
-Automata
-Kisebb, mint az Altea, de elférek benne a 2 méteremmel
-Nem dízel
-100 le <Kaptam egy Auris 1 gen HSD ajánlást, de beleolvasva invertergondjai is lehetnek.
Keresgéltem, eljutottam a Mercedes W169-ig, van turbós benzines motor, méretben is ok lenne, de az automata váltó az típushibás.
Nézegettem a GE Jazz-t, de ez a 99 lóerővel nem gondolom valami acélosnak.Módosítom max 3,5 millióra az elméleti keretet.
-
veterán
válasz grizlisandor #202596 üzenetére
Mercedes w169 es megcsinaltatod a valtot, ha gondja lenne?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #202596 üzenetére
99 lovas 1.4-es GE Jazz-t vezettem. Az tenyleg eleg verszegeny.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #202596 üzenetére
Ampera, topik zárható