-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Köszi a korrekciót. FHP jeladó nem szintén a kettestől volt jellemző (plusz injektorok, vezmódosítő kerék, az egyesre vonatkozó dolgokon felül)? Nem ismerem annyira a régieket, főleg az M3nál koncentráltam a K4M-re, M1-ből meg a K4J a favorizált nálam (hasonszörű autókba meg inkább a TU5JP4).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
b4zsi-
őstag
2012-2017 közötti francia autókat nézegettem. (Citroen Xsara Picasso, Citroen C5 - kombi, Reanult Scenic)
Anyóséknak Scenic 1.5 dci van (új korától) irgalmatlan sok rövidtávval és eddig semmi gondja nem volt.Évi kb 15 000 km futás (50 % országút, 40 % autópálya, 10 % város). Lehet ésszerűbb lenne benzinest venni, de lehet téves ismereteim vannak azzal kapcsolatban, hogy a francia autóknál inkább a dízellel szereltek a "jobbak".
Citroen 2.0 HDI és a Renault 1.5 dci-t is sokan dícsérik. Érdekelne a Ti véleményetek is.
-
426os
őstag
válasz MC Pite #202786 üzenetére
Vezettem 110 lovas 1.2t Rapid hatchback-et, meglepően nem volt olyan rossz, mint amire számítottam. Tartalék nem volt benne sok, de ment amennyire kellett. Futóműve kicsit butuska, de nem vészes. Igazából az árak miatt játszom a dízel gondolatával, habár alapvetően ódzkodom tőlük (nem szeretem a kerregését...). Rövidtávon talán segít az, hogy 20+ fokos garázsban állna...
Másik opció, hogy leadok a korból és körülnézek újra gyártás végi Bravók, Delták, Laguna mk3-ok között. T-jet vagy 2.0 szívó. Az mk3 Meganeban lévő 1.4Tce milyen, mekkora roller?.
-
baluka6
aktív tag
válasz 426os #202805 üzenetére
Szia
Nekem Megane 3 van 1.4 TCe-vel, Facebook-on van Megane3/4 csoport érdemes bele olvasni. Van 1-2 ember aki szidja, de érdekes módon, akinek ilyen van, az szereti, én is.
Volt 1-2 példány ami hengerfejesedésre hajlamos volt hengerfej tömítés hiba miatt, de ez is az első példányokra volt jellemző. Viszont ez még szívócső befecskendezéses, ergo nem kokszolódik, láncos a vezérlés, ami 200.000 km-t simán bír, de ha jó az olaj, akkor el megy sokkal többet. Én tudom ajánlani, annyi, hogy a fogyasztása nem igazán megy be 7 liter alá, akár hogy spórolsz vele. -
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok, és pár típusról szeretnék véleményeket kérni, ha lehet.
Fontos, hogy lehetőleg egyterű legyen, vagy kombi, minimum 1.8 szívó benzines.
Fogyasztás tulajdonképpen nem szempont, kirándulós autó lenne, ritka esetben használnám munkába járásra. Rövidtávokon hidegen kínozni van másik autó + eroller.
Röviden, legyen egy kulturált autó amivel el tudok menni akár 2000km-t üzembiztosan, viszonylag dinamikusan. Hegesztgetni sincs már kedvem, volt már olyanom, szóval a rozsdahajlam is fontos tényező.
Maximum 1.3m körül számunk rá + átírás és első szerviz természetesen.Márka topikokban már próbálkoztam a kérdéssel, kisebb nagyobb sikerrel.
A kiszemelt típusok prioritás szerint sorba rendezve:
- Opel Zafira B 1.8 140LE
- Toyota Corolla verso 1.8 129LE
- Ford C-Max 1.8 vagy 2.0
- Opel Astra H 1.8Ezek közül melyikről mit érdemes tudni, melyik a leginkább és melyik a legkevésbé pénztemető?
Köszi!Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
nagyúr
válasz Markizmark #202808 üzenetére
corollából csak Fl utánit, abban már javított motor van
-
MC Pite
veterán
válasz 426os #202805 üzenetére
Elég megbízhatónak mondják az 1.4 TCE-t, de nekem nem eszik elég keveset. Meg a mostani is használhatóan megindul.
Viszont kb 2012-ig volt, akkortájt váltotta az 1.2 TCe, ami már nem annyira golyóálló technika.b4zsi-: 2012 utáni Xsara Picassod nem nagyon lesz. Abból egyébként pl k.rva jó a benzines is.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ngaba
aktív tag
válasz Markizmark #202808 üzenetére
C-maxból meg inkább 1.6 100 LE.
-
MC Pite
veterán
válasz ngaba #202812 üzenetére
115, a 100 lovas egy ****. Nem megy, rohadt sokat eszik, ellenben nem is a megbízhatóság mintapéldánya (cégnél 3db 100 meg egy 115 lovas volt; a 3ből 1 kigyulladt menetközben motortérből, kettő pedig 240 és 260 közöt érte el a motorgenerálozás szintjét, de egyiket sem vállalták, mondván ez kuka).
A ford 1.8asa az eléggé problémás akkoriból.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz Markizmark #202811 üzenetére
2007-ben volt az FL
-
426os
őstag
válasz MC Pite #202810 üzenetére
És baluka6
Köszi, ez bíztatónak tűnik. Nem olyan vészes az áruk, van is hahun 1-2 érdekesnek tűnő darab, alapvetően meg nem rossz kocsi, csak kicsit idősebb, mint amit szeretnék...
A fogyasztás kevésbé zavar, mint mondtam inkább költenék üzemanyagra, mint szervizre.
Most Xsara 1.4 van, nagy átlagom 7,1l/100km. Városban több, kívül kevesebb kicsit. Eléggé talpalni kell, hogy menjen, autópályán meg megfájdul a fejem, olyan hangos..
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok
1-2 héten belül új autót szeretnék venni. Agglomerációból bejárni... 9 km közút - 7 km pálya - 7 km város.
A keret olyan 1,9 millió forint.Amik szóba jönnek:
Toyota Prius 2 facelift. - erre teljesen rá vagyok feszülve. Hibrid love van! Kicsit mondjuk az ufo civichez képest ósdinak tűnik. Jó helykínálat, kis fogyasztás, híresen megbízható, automata, stb.
ufo Honda Civic - feleségemnek tetszik. szerintem gyenge, de nem néz ki rosszul, de nem hibrid.
Toyota Auris - faék, kevés km, nem hibrid. De azért toyota, megbízható.
Van valami indok, amivel a Priusról le akarnátok beszélni? Nagyjából kiragadott linkek csak, amiket pár perc alatt átfutottam.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
maximilian4
addikt
válasz molnarpeter #202720 üzenetére
Nekem is leginkább erre hajlik a szívem, csak annyira sok a szar, hogy nehéz kiválogatni a jót. Esetleg valaki nem tud ismerőstől, családtól, baráttól ilyesmi modellt az àltalam említett keretben, és nem basz át?
Maxi
-
MC Pite
veterán
válasz 426os #202818 üzenetére
Már a K4M is sokkal jobban megy/erősebb mint a 8V TU3, főleg a normál kerék/hatosváltó kombóval M3 esetén (pl Fluence esetén egyel nagyobb a kerék és ötös, hosszabb a váltó, az nem túl tüzes).
De ki kell próbálni. Pl ma vezettem 1.0TCe-t először, pffff... Holnap majd kifejtem bővebben (de aki nem próbál több hasonlót, vagy nem hiszi, vagy nem érti sokszor a különbségeket, csak a saját hülyeségét hajtogatja; ahogy 1-2 hónapja ennek az autónak is a tulaja tette még, amíg nem próbálta ki*).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Vismajor01
addikt
válasz maximilian4 #202821 üzenetére
Érdemes facebook prius csoportba belepni es onnan tagtol vasarolni.
Kereskedoket mint Maszlag Nandor vagy eliteauto meg kerulni
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Vismajor01 #202823 üzenetére
Mi baj az elite autoval? Kereskedokkel? Ugy van legalább 6h hó szavatosság.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
nagyúr
Mit ad isten, tegnap annyit beszéltünk a Corolla Verso-ról, hogy összehozott a sors eggyel. Rám írt egy srác a marketplaces hirdetésem miatt (bontatlan 1L eneos sustina 5w40) és ma reggel vitte el. Corolla versoval jött. Megláttam, rögtön kérdeztem is, 1.8? Az volt. Eszegeti az olajat rendesen.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz tboy93 #202779 üzenetére
Ja, nekem a 2,5 éves Ford Kugám 36ekm van benne. A múlt héten beesett a lábam alatt a kuplung. Elvitte ugyan a Ford Assist, de azóta is a szervízben van(múlt hét szerda óta). Garanciális az igaz, de azért ennyi futással, ne legyen már gond a kuplungal....gondolom én?! Még ha lennék akkora lúzer is, hogy egyfolytában a kuplungot taposnám, ezen rövid idő alatt, akkor sem lenne szabad ilyesminek lennie szvsz.
Az ez előtti autóinkban nem volt ilyen gond, pedig 100ekm volt az egyikben mikor eladtuk, az új tulajnak azóta sem volt vele gebasz. Ja, és a most vett kis swiftben sem volt még kuplungal gond a180ekm alatt. Azt mondták a szervizesek, hogy kuplung munkahenger cserés lesz a kicsike. Jelenleg működik ugyan, de azért elkerülendő a hasonló lerobbanásokat kicserélik inkább, No, erre várok, talán ma, vagy holnap meglesz....igérték.[ Szerkesztve ]
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #202830 üzenetére
Automatát kell venni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #202831 üzenetére
Főleg HSD Fiat robotnak akár ilyen bajai is tudnak lenni, hogy pl nagy a munkahenger(ek) résvesztesége, de hidraulika nélkül nehéz megúszni. Ha úgy nézzük, kézi váltóval legalább csak 2 munkahenger van
-
olajbogyo
aktív tag
válasz molnarpeter #202830 üzenetére
Arra gondolsz, hogy csak nekem mondják azt, hogy kuplung munkahenger...? Aztán valójában más volt a gebasz? Mert nekem majdnem azt mondanak, amit akarnak, mert nem sok közöm van az autó szereléshez....kb úgy megy, mint az atomfizika.
Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
-
senior tag
Sziasztok!
Tavasszal szeretnék vásárolni új autót. Használtat nem szeretnék.
Kritériumok: Mivel 70%-ban városban közlekedek (legalább 30km-t megyek városban), így benzinest szeretnék. Ferdehátú vagy max szedán legyen. Manuális váltóval, legalább 1.5-ös motorral. Fontos, hogy a kocsi kívül-belül minőségi legyen. Minőségi összeszerelés és anyaghasználat és persze az sem baj, ha motorikusan rendben van Évente 10-12 ezer km-t megyek, így hosszútávra tervezek.
Amiket kinéztem:
Toyota RAV4. Ebből a 2 ezres szívó 175 lovas nem tudom mennyire lehet dinamikus.
Hyundai i30. 1.5 160 ló, 1.3 tonnás kocsihoz szerintem jó a 8 mps 0-100-ra.
KIA Ceed. Szintén 1.5 160 ló.
KIA Sportage 1.6 133 ló elég kevés, de a 177 lovas csak automata váltóval van.
Honda Civic. 1.5 182ló
Mazda 3 2 ezres szívó 150 lóval.
Egyelőre ezeket a verdákat nézegettem, ezekről olvastam írásos és néztem videós teszteket, ezeket jónak mondják.Akinek van tapasztalata ezekről az autókról, kérem ossza meg velem. Jöhet hideg, meleg a kocsiról. Jöhet típushiba, visszahívások, minden.
Továbbá szívesen fogadok tanácsokat, hogy ki milyen autót ajánlana.
Köszönöm szépen mindenkinek
Your car, your life ;)
-
Gombinyó
őstag
válasz Pardise #202836 üzenetére
A mexikói Mazdákról olvastam, hogy zörög a beltér. A RAV4-ben nem ültem, de nekem a Corollában zörög a beltér. Ceed már az első ezer km-en zörgött a beltér (teszt autó volt). Ebben a kategóriában sztem már nincs minőségi összeszerelés, teljesen mindegy melyik márkát nézzük.
-
nagyúr
válasz Pardise #202836 üzenetére
Szia! Én most nézelődök új autó fronton, Ceed-et, Hyundai-t, Civic-et néztem élőben, kikérdeztem a kereskedőket is.
Előre vetítve annyit mondanék, hogy ha tavaszra szeretnél autót, akkor vagy most megrendeled vagy nem lesz. Kia/Hyundai 3-4-5 hónapos gyártási időt mondanak jelenleg, ezzel a piacon ők a legjobbak. Civic már nem rendelhető, csak a készleten lévő darabok vannak. Jövő márciusban lehet majd érdeklődni az új civic után, ami már hibrid lesz és ~1.5M-al megdrágul. KIA, Hyundai minimális készlet még van, de csak manuálisból.
Toyota Corollát is nézd meg, bár az is kifutó, még valamennyi van, de szerintem már nem rendelhető. Ahogy SX4 Scross sem.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Pardise #202843 üzenetére
Semennyire. A legjobb választás a fent említett Corolla hibrid. Nagyon megbízható és az eladási ára is viszonylag jó. Teljesen rendben van a fogyasztása.
Újként a dízel is bírni fogja a várost. De miért választanád azt egyébként? Semmi nem szól mellette.
Mindenképpen azt mondom, hogy menj el és nézd meg őket személyesen. Mert lehet bőven elég neked egy jó felszereltségű i30/Ceed, de lehet csak egy másik német lehet megfelelő neked hasonló extra listával.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
maximilian4
addikt
válasz Vismajor01 #202823 üzenetére
Nyomsz egy screenshotot melyik csoportra gondolsz? Toyota prius? Mert az tuti nem fér bele a 600-900 ezres keretbe.
Maxi
-
senior tag
válasz Doki16 #202845 üzenetére
Az a baj hibridet semmiképp nem akarok az automata váltó miatt. Sosem olvastam jókat az automatákról, meg akiknek van is ismerősöknek, mind szidja, többen el is adták. Plusz ha ne adj isten valami baja van az nagyon drága lesz, továbbá az élmény miatt is maradni szeretnék a manuális mellett. Igazából jelenleg az i30 mellé húz a szívem fastback karosszériával. Full extrás 8.6 milla, ebben aztán van minden. Csak az anyagminőség amit írtam ugye.... Agyvérzést kapnék, ha zörögne egy új autó
Your car, your life ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző