-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
3M-ért már kicsit el kéne mozdulni. Tavaly én is 170km-re mentem azért a verdáért, amit végül meg is vettem 3.3M-ért.
Ahogy többen is írtuk, benzines J Astra kombira mozdulj rá, sok 7-8 éves van 3M alatt. Esetleg Chevrolet Orlando is szóba jöhet, mert az egy C Zafira átlagosan 1M-val olcsóbban.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
RJ45
junior tag
válasz szabonagyur #203600 üzenetére
Köszönöm szépen és tényleg ne haragudjatok a kifakadásomért, csak nekem ez most állt össze, most értettem végre meg a piacot.
Tele a net ezekkel az ostoba, félrevezető videókkal és csak most találtam rá a valóságra, a számviteli oldalát látva az importnak. Tehát, hogy nem az van, hogy attól rentábilis valaki, mert jó és tartós autókat importál és visszajáró vevőkört épít ki, hanem attól, hogy óriási az árrés egyetlen törött darabon.
Tehát neki teljesen mindegy, hogy mit. A típus nem is érdekli. Csak az a lényeg, hogy kint ne érje meg megjavítani (sokszor a rossz híre miatt eleve alacsony) forgalmi érték és a magas javítási rezsióradíj miatt és törötten hozza be. Leköti az összes kiváló kezű magyar szerelőt és megjavítja itthon a harmad rezsiköltséggel úgy, hogy a vételárból kint a német rezsi van levonva. Innen az árrése és tojik rá, hogy egyébként annak az automata váltóvezérlő elektronikája egy olyan „dobozban” van, ami tizenéves korára teljesen biztos, hogy kvázi beázik és meg fog állni az az autó teljes biztos. Nem érdekli, mert ő nem az autót javítja, hanem a kárt. Nem felújít, hanem megjavít.
Tulajdonképpen szerelő csak ügyetlenebbje marad munkavállalóként „kibérelhető” számomra a bárhol is, mert minden ügyesebb szerelő neppereknél törött autót javít egy kereskedés mögötti műhelyben, mert abban van a pénz. Utcáról nem is vállal munkát.
Tehát azért van itt a kínálatban ez a tengernyi legendásan rossz hírű konstrukció, mert a megbízható típust gyakrabban javíttatják kint és nem adják el törötten, nyomott áron. Tehát ide szabályozza a piac saját magát. Nem a gonosz, csaló nepper a bűnös, hanem a piac működési kereteit szabályozó szerv, ami nem csinál semmit. Nem csinálja meg a dolgát.
Ettől a piactól nem lehet várni, hogy magától jobb lesz. Mitől lenne jobb? Hová vezet ez? Köszönöm a tanácsot, de annyira nagy titkoknak ti sem vagytok ismerői és hát hová vezet ez? Most akkor majd verekedni fogunk egy 10 éves J Astra mellett, hogy ki volt ott először? Értitek, ez röhej. -
dj79
senior tag
370 árfolyamnál nem éri meg behozni a valóban jó autókat, 330-nál sem volt az, mert azok sem olcsók odakint.
És igen, eljön hamarosan az aznidő, hogy a használt, szögegyszerű, megbízhatónak mondott technika ára is necces lesz sok embernek. Az áprilisban vett 3 milliós autónk piaci értéke jelenleg 700-800 ezerrel magasabb, ez nem normális. -
Stylewars_kp
senior tag
válasz szabonagyur #203600 üzenetére
+1
-
RJ45
junior tag
Virágozzék minden virág, de az import volumene miatt a neppereken kívül senki nem aggódik olyan nagyon. Én, aki az ügydöntő többségből jövök, én üzemben szeretném tartani az autómat. Ergo én felújítani szeretném, nem átadásra javíttatni, mint a nepper.
Írtam, hogy jelenleg az ügyetlenebb végez (nekem) felújító szerelést, aki alkalmazottként robotol egy műhelyben. Vagy a piás, aki feketén melózik saját szakállára. Az ügyesebb közben töréskárt javít egy neppernél. Minden eset kimenete ugyanaz.
Az ügyes és az ügyetlen munkája is egy olyan használt autóhoz vezet, ami 100% biztosan be fog nálam tojni. Teljesen nyilvánvaló, hogy ez nem megy. Ez összeomlik.
Nem csak azért, mert az Opelek átlagéletkora 16 év volt tavaly Magyarországon. Nem csak azért, mert az az Opel Easytronic váltóvezérlő 100% biztos, hogy be fog ázni és a javításához, „újradobozolásához„ gyártástechnológia és szakember is kell. Más is van, deSajnos nem lehet nem észrevenni, hogy ha a jó szakember a töréskárt javítja a neppernél az a neppereken kívül senkinek sem jó. Mert a nepper behozza az Easytronic-ot is, magasról leszarja hol tudok bérelni gyártástechnológiát és szakembert.
A „szögegyszerű” meg hát jól hangzik, de nem nagyon létezik srácok és egyre kevésbé fog létezni. Mitől is olyan szög egyszerű egy J Astra? Mert nem 100%, hogy bekapom a cumit csak 80%, hogy valami levetett import céges pusztulat felpolírozva? Gyerekek 10 évesek vannak itt nekem 30km körben közel 3 misiért.
És akkor ahol felújítani kellene azt a 10 évest, ahol reprodukálni kéne a gyártásminőséget, sőt meghaladni azt, hogy tartós üzemben legyen a 16 éves átlagéletkorú géppark ott meg raklapon szerelik a motort.
Feketén, számla nélkül és ha leesik valami a betonra,
akkor ráfújnak fü-fü és van munkájuk, mert miután máshol nem csinálták meg tartósra oda fogom vinni én is, mint a többi szerencsétlen.Miután már a gatyájukat is levették róluk szerelés címén és még mindig nem jó. Tehát mi itt megbeszéljük, hogy itt senkinek semmi dolga és minden így jó, ahogy van.
Azon múlik a jövő, hogy a Piás Józsi, aki egy hangot nem tud amúgy angolul vagy németül megtanulja e más kárán még előttem jól betenni a felújító szettet, a vastagabbik láncot a motorba a garázsban, ahol csak 3db lopott autót kapnak szét egy évben, mert amúgy kispályások (még) és amikor elfogy a pénzük vállalnak munkát utcáról és ha jó lesz nekem az úgy áfa nélkül, akkor pipa.
Csak annyi a dolgom, hogy „bevállalom” az 1.2 TSI-t és az ominózus pillanatban felhívom a Józsit. Feldobok egy pénzt vajon józanok lesznek e akkor éppen, amikor az enyémet összerakják, vagy éppen elszívtak egy kétkezes cigit és a pár csavart, ami kimaradt majd a végén beledobják egy vödörbe.
Vagy nem veszek semmit és keresem a „szögegyszerűt” fiatalt, ami nincs, mert hát mindenki azt keresi. Aha faxa. Jó, hát értem.
Bocs, hogy pont itt sírtam ki magam. Ez van. -
vzsryl
nagyúr
válasz tboldi #203608 üzenetére
Lecsukott üléssel jó a Jazz szinte bármire, de ha 4-en utaznak benne (átlag család), akkor a csomagtartó túl rövid. Az viszont tényleg igaz rá, hogy a kompaktokkal simán felveszi a versenyt, kivéve Octavia vagy bármilyen kombi.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
RJ45
junior tag
A számokat nézd. 828.000-rel több autó van ma forgalomban Magyarországon, mint 2010-ben. Mégis 100-ból 99-et kereskedő hirdet. Mindenre rámennek a hiénák.
Szabályozási hiba.
A belföldi vásárlást kötelezően nevére kéne írassa a kereskedő is és akkor talán nem "beszámított"-ként árulná másnap 50-100-200 ezerrel drágábban a kétszázezres romot csak mert éppen van egy szabad helye a kavicsos udvaron. Csak verik fel az árakat itthon, mióta gyenge a forint. Egy átírási költség csodákat tenne az öreg autók pikk-pakk 700-ról lemennének 400-ra és húznának le minden mást.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz tboldi #203608 üzenetére
Azért valljuk be rengeteg szakadt Jazz van az utakon, olaj evéssel stb. Ezek javítása nagyon nem gazdaságos már.
És 1-2 kivételtől eltekintve (pl a Tied vagy QRU gépe) durván túlárazott hulladékok a 15 éves Jazzek, csak ugyebár a Japán meg sosem romlik el miatt ha jó ha nem magasan van az ára.
1,5M-ért sem a jobbak vannak még sajnos, és 15 éves legalább a széria.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tboldi
nagyúr
Amúgy ha 3 milkáért keresnék kombit, akkor ezt biztosan megnézném. Nem érdekel, hogy mennyire jó a motor vagy sem, ha szerelmes az ember, meg tudja bocsátani.
Bár az 1.8 T(i)Bi valóban jobban tetszene.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #203614 üzenetére
Ezt egy percig sem vitattam.
Amúgy a legöregebbek már közel 20 évesek inkább, az enyém is 16 lesz januárban.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #203618 üzenetére
Én most ilyenekről fantáziálgatok.
Egyébként abban a dunaharaszti kereskedésben van egy Ypsilon is, ha nem csak 1 milka állt volna rendelkezésre, ezt választottuk volna. Na, nem mintha rosszul jártunk volna azzal, amit vettünk.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Ha a miénk eladó lesz egyszer is esélyesen beadom kereskedőhöz, ha bukok rajta akkor is.
Nem fog hiányozni egy most 14 éves autó esetében sem az ebayes vastagságmérővel megjelenő, okoskodó vevő, aki majd meg akarja mondani, hogy mi merre van és hát, ha talál rajta eltérést akkor egyből felét sem éri az autó.
És nagyon sokan vannak így vele, hogy szenvedjen az okos vevővel az aki ráér.Nevére vétel: ja és akkor 10 éves valóban 2 gazdás autó már egyből 5 gazdás (+1 a bank mint 0. gazda) lenne amin megint menne a cirkusz, hogy 10 éve alatt 5 gazda, ez az autó már nem jó..
Az meg, hogy mennyi autó van forgalomban megint nem jelent önmagában semmit.
Nézd meg itt is mennyi embernek van 3. hétvégi autó stb.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
dj79
senior tag
2010 óta volt pár autónk, abból egyet vettem kereskedésből tavaly, a többit, közte a legutolsót is magánszemélytől.
Persze ezeket nem az ársáv alján kerestem….így eladásnál sem okozott gondot a sok hozzáértő sógorkomajóbarát, megkapták a szervizszámlákat, munkalapokat meg odaadtam a kezükbe a rétegvastagságmérőt és félrevonultam.
Amúgy az autózás drágulása nem is annyira aggasztó, mint a lakhatás kérdése, de ez megint egy más téma.
Amúgy a belföldön megvett autókat a kereskedő bejelenti, a bizományosi értékesítést viszont nem kell.[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
válasz szabonagyur #203620 üzenetére
A kereskedővel nincs gondom, csak definiálnám a fogalmat.
Aki lemegy vidékre a 250k-s Alto-ért, körbenyalja a rozsdás küszöböt valami fekete takonnyal és kiteszi másnap 590-ért az nem kereskedő. Nem érdekel minek hívjuk, de a kereskedői minőség előnyeit (már ha előnyök kellenek egyáltalán) ne élvezze az ilyen.Biztos jó a Jazz. Életem legjobb vétele egy olaszból behozott japán Primera, soha semmi baja nem volt 6 év alatt. Agyonüthetetlen volt, 2002-ben vettem 1 milláért (nem volt olcsó). 92-es évjárat volt. 2008-ban adtam el.
Nincs bajom a japánnal, sőt, csak egy 15 éves Jazz (nekem) nem ér másfél millát, ha mellette ott egy 20 éves autó porszáraz motorral 500k-ért. Egész egyszerűen dobálni kell a Jazz-re is teljesen biztos. Megveszed, első télen önindító, aztán középső dob, hátsó dob, utána küszöbök a vizsgára stb. és akkor jót vettél. Nem gondtalan még a jó sem a kora miatt, akkor meg mire a plusz millió?
Egyszerűen koránál fogva kéri.
Érted ha megveszem porszáraz motorral a 20 éveset 500-ért arra is dobálni kell, persze. No, de nem 1 millát. Elkezd kopogni a futómű akkor mi van? Feltekerem a magnót. Senkit nem érdekel. Nem mindent javítasz már meg egy 20 éves vackon. Eljön a nap, felteszed 100-ért és 5 perc múlva a ház előtt van az autómentő és már kopogtatja, hogy benne van e a katalizátor.
Viszi, mint a cukrot. Egyszerűen sok a másfél olyan öreg autóért amit szívás árulni. Mit csinálsz ha váltani akarsz? Kiteszed az akkorra 18 éves autót milláért és éveket vársz a vevőre meg hallgatod a cigánykodást hónapokig és örülsz a végén, hogy csak 500-at buktál?
Ez olyan nagy bolt? Nem tudom, engem annyira hoz tűzbe.
Ha egy ilyesmi mellé beállsz egy 2006-os Jazz-el még csak el sem ejtem a szatyrot, hogy fú de szép ez a Jazz. Pláne ha piros volt és már rózsaszín az egész. Érted a fél millának mégis csak a háromszorosáról beszélünk. -
veterán
válasz Manitou #203624 üzenetére
en nem mondanam viccnek, tokre jol vegigvezetheto az egesz folyamat, hogy miert is ilyen a kinalat amilyen. szerintem teljesen logikus, es ertheto, ha vegiggondolja az ember, nincs szukseg ilyen kirohanasokra. majd par ev mulva valtozik megint valamilyen iranyba.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tboldi
nagyúr
A Jazz-re azért van (nem is kicsi) kereslet a hype-pal együtt, a Primérára szerintem nem nagyon.
Van egy sanda gyanúm, hogy elég hamar eladnám nagyságrendileg annyiért, amennyiért vettem (tudom, az infláció). Még annak ellenére is, hogy némileg törött volt, viszont műszakilag teljesen top, és van benne jó pár ritka, opcionális extra.
kép1, kép2[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
válasz tboldi #203630 üzenetére
Egy autó esetében a vételár és az eladási ár közötti különbözetért két dolgot kapsz cserébe jó esetben. Megbízhatóságot és presztízst. Tekintélye egy ilyen korú Jazz-nek kb. nulla. Kérdés a megbízhatósága arányos marad e az árával? Ne felejtsd el, amit linkeltem az 2003-as, csak 3 évvel fiatalabb a 2006-os Jazz, és harmadár alatt van a másik. Nekem nem ér egymilliót az, hogy ne kelljen elmennem abban a pár évben, amikor nálam van a szerelőhöz soha. Neked igen. Ennek a reménye! Ettől Te még ugyanúgy egy olcsó, városi kisautóban ülsz, ugyanúgy lehet , hogy el kell majd menned a szerelőhöz és ugyanúgy elrepül az a 3-4 év és amikor majd 18-19 évesen meghirdeted 1.2-ért szerinted fognak tolongani a vevők? Ha most egy ilyen Fordot kiteszel 3 év múlva 400 helyett 100-ért azonnal viszik. Ahogy feltetted a hirdetést csörög a telefon. Csomó autómentő kapja a riasztást, be van nekik állítva a hahun és ha odaadod 100-ért akkor buktál 300-at, szóval 1,2 alatt nem adhatod ám a Jazz-t később sem.
Hatalmasat lehet szívni egy öreg vacakkal. Van értelme Jazz-t venni, nem mondom, hogy nincs igazad csak fogadd el, hogy nem mindenki esik hasra tőle másfélért. Én nagyon nem. Nekem tuti nem adnád el. -
RJ45
junior tag
Öreg autónak nekem nem az ára a lényeg, hanem a kockázat. Az a baj, hogy annyira öreg, hogy már a híre ellenére is kockázatos ennyi pénzt beletenni úgy hogy ott van mellette a másik, aminél 100% biztos, hogy az árán 300-nál többet nem bukhatok, ha csak ki nem ég teljesen. Egyik évről a másikra elindul a Honda és ahogy elkezd látszani a rozsda...
Senkit nem akarok lebeszélni, értem az érveket, csak túl van tolva nagyon másfélért az én szememnek. Nekem ennyiért nem kell pici, öreg városi autó. Öreg. Ha ilyen öreg egy kisautó és 500 azt értem. Célszerszámnak A-ból B-be megteszi, ha nem derogál. A Swift is hihetetlen mód túlárazott lett szerintem. Döbbenetes, hogy mennyit kérnek 2005-ös darabokért. Gyerekek az pár hét múlva 17 éves autó. 17! Miről beszélünk? Az egész alja rozsda akar lenni. Más vágya sincs. -
dj79
senior tag
válasz Vismajor01 #203635 üzenetére
Jézusisten , ennél olcsóbban vettük áprilisban az aurist, pedig fiatalabb, kevesebbet futott és körben gyári fényezés.
RJ45: számomra inkább az a döbbenetes, hogy a négy éve vett ingatlanunk az akkori értékéhez képest jelenlegi viszonyok között 220%-át éri a piacon, pedig az a létszükséglet, nem az autózás.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
Nem akartam bunkó lenni de fogadd el 1,5M Ft nem pénz, jelenleg aprónak számít használt autók körében (kapsz érte 2 felső kategóriás telefont (talán hármat)).
8-10M akár egy értelmesebb új autó, amit megkapsz 1 év múlva (talán), de lehet fejegység nincs benne éppen stb.
Mivel nincs új autó így az 1-3 (4?) éves autók mennek szinte új autó árában, és ha utána számolsz akkor elég hamar eljutsz oda, hogy 1,5M Ft szinte ajándék egy 15-17 éves autóért.
A Jazz meg kiemelkedik tartósságban, funkcionalitásban kortársai közül (lásd az első széria motorja is tudta az EUR4 normát), így ez is rárak picit az árára.
Ha meg ennyire a kockázaton rugózol és túl nagy a matek (mondom neked úgy, hogy végzettségem elég közel van ezekhez és mindent le tudnék vezetni számokkal), akkor újat kell venni ott nem lesz gondod ilyenekkel
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
nagyúr
válasz szabonagyur #203641 üzenetére
Nezem az scross csoportot, kijott az uj generáció, elkezdtek felkerülni a tavaly vasarolt 20 ezret futott peldanyok dragabban mint az ujkori aruk... ~6,6-ert vette az ipse ujonnan, 7.3-ert arulja es meg fogjak venni, mert az uj hasonloan felszerelt van vagy 8,5-9M...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #203642 üzenetére
3 eve vettem az accordom 12 evesen 2M-ert, beleraktam 25 ezret, most ezzel a futassal es eloelettel a jelenlegi piacon meger kb 2,5-et
-
RJ45
junior tag
válasz szabonagyur #203641 üzenetére
Ha azt mondod, hogy 1,5m nem pénz az országban, ahol milliók keresnek havi nettó 200 alatt akkor nem bunkó vagy, csak tájékozatlan. Igenis pénz itt másfél milla. Kidobni pláne nagyon sok pénz.
Most vannak extrém piaci hatások is, de itthon inkább csak próbálnak rájátszani ezekre. Közben végig stabilan működik az autómegosztás BP-n is, amiben benne van az üzemanyagköltség is és nem kell kötelezőt fizetned meg teljesítményadót. Ha a bizti meg az adó valakinek évi 50 rongy az máris évi sok óra ingyen autókázás.
Franciáknál már a napi,24 órás bérlet is csak vicc pénz 10 EUR alatt van, ha jól tudom. Fejlődnek is ezek az elektromos autót megosztó cégek a nagyobb városokban.
Egyre kevésbé lesz értelme a saját tulajdonú autónak, ha ennyien akarnak a tulajdonosaik zsebéből élni. Nyilván nem megy ez. Szóval a piac is szabályoz majd, csak lassan. Nyilvánvaló, hogy nem lesz vevő megbízhatatlan folyton meghibásodó öreg autókra, nem kell orákulumnak lenni csak én nem BP-n élek, itt még nincs autómegosztás, engem ez nem vígasztal.
Én már eladtam ami volt és most úgy döntöttem, hogy bevállalom a vonatig, ha úgy alakul akár a biciklit, egyébként meg robogózom azóta egy állomáshoz közeli garázsig. Egyelőre még csak motoroztam emiatt. A bicikli érdekes lesz, mert kb. 20 éve nem biciklizem, de felfújtam az is.
Hóban nem indulok el motorral.
Szerintem bactatnának a rendőrök és igazuk is lenne. De annyira felcukkoltam magam, hogy csak azért sem veszek meg most egy szart, mert éppen nincs jobb és két rossz közül az a kisebbik rossz.
Nincs értelme százezreket, milliókat adni egy lókupecnek, aki közém és az eladó közé ékelődik, csak mert nem kell a nevére írnia és akkor ő közénk tud állni és akkor ő spekulál és elveszi tőlem a máshoz fordulás lehetőségét mert egész nap a gép előtt ül a hirdetésre várva…
Nem bánnám, ha a kormány lépne és az ilyenek elmennének végre dolgozni rendes értékteremtő munkát végezni, mert ez nem munka. -
Gergőke88
addikt
Lehetne visszatérni a topik témájához?
koszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- Elektromos autók - motorok
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest