-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #177356 üzenetére
Jazz-tulajként mondom, hogy azt válaszd, a többit meg felejtsd el!
De az elfogultságot némiképp félretéve:
- Összességében talán ez a legnagyobb a felsoroltak között, ezt vedd figyelembe a garázsnál. A Yaris Verso szerintem inkább csak magasabb, mintsem hosszabb a Jazz-nél, bár nem néztem utána.
- Élénknek nem annyira mondanám, viszont 2800-tól már nyomatékcsúcson van, úgyhogy nem kell különösebben pörgetni. Egy Swift az M13A motorral (ugyanez a motor van apum WagonR-ében is, tudom, milyen) sokkal pörgősebb, élénkebb, de nem érezni annyira nyomatékosnak.
- Másfélből már szép 2005 és 2008 közti 1.4 LS-t vagy ES-t, de talán még ES Sportot is találhatsz.
- Ne a szín legyen az elsődleges, hanem az állapot, de a Jazz mutatós tud lenni pirosban (ilyen az enyém is), sárgában, metálkékben, és van egy egészen sötét padlizsánszín is, szerintem az a legszebb, amikor rásüt a nap.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #177361 üzenetére
Szerintem erre teljesen megfelel a Jazz, de igazából a többi felsorolt típus is.
De ha időnként cipelnél is ezt-azt, akkor mindenképp a Honda.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #177361 üzenetére
Kiegészítés:
Ugye írtad, hogy 9 éve nem vezettél. Szerintem a Swift nem túl (újra)kezdőbarát, rendkívül puhák a pedálok. A gázpedálnak szinte semmi ellenállása nincs, és a kuplungnál sem érezni a fogáspontot egyértelműen. A Jazz-nek "határozottabbak" a pedáljai, és úgy az egész autó sokkal jobban tolerálja az esetleges vezetési hibákat.
Anyum is nagyon-nagyon ritkán vezet, már huszonvalahány éve van jogsija, de alig párezer km gyakorlata lehet csak. És valóban, a Jazz-t sokkal magabiztosabban és ügyesebben kezeli, mint a WagonR-t, pedig a Suzuki már 2004 óta megvan, a Honda meg csak 2017-ben került hozzám.
Én meg ezen a WagonR-en tanultam meg vezetni 8 évvel ezelőtt, de a mai napig előfordul, hogy lefullasztom, a Jazz-t talán csak egyszer-kétszer, mikor még friss volt.A többi típust nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #189740 üzenetére
Szívó 1.4 5-ös váltóval nem egy aknamező szerintem (város miatt talán kevésbé praktikus a turbós változat). Szervó gyakori probléma, de újonnan is olcsóbb platform volt, vannak kisebb hibák, de nem sok drága dolog van benne. Első szervizen felül maradjon olyan 50-100k még váratlan hibára, és akkor nem lesz meglepi. Ennyiért simán lesz leinformálható példány, akkor pedig csak folytatni kell a szervizelést, nem kell egyből minden cserével indítani.
-
nagyúr
válasz Paxker315 #190240 üzenetére
Cégnél van ilyen, elektronikus problémák vannak csak vele. Kormányszervo hülyül meg, ez a legfájóbb (random elmegy a rásegítés). Ezen kívül a fedkomp mutat össze vissza dolgokat, random villogtatja a refit és néha magától dudál (kajak ). Dugóban ülve kicsit vörösödtem csak el, amikor refizett és dudált az előttem lévőre. Néha kicsit Herby-s beütése volt Ezen kívül az ajtó érzékelő rossz (azt jelzi, hogy nyitva pedig nem), illetve az index "túl kattan" és a másik irányba is indexel egyet. Mindezt olyan 150e km-el (új korától a cégnél van).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #190240 üzenetére
Olcsón fiatal és keveset futott kocsi, több, de jellemzően filléres várható hibával... Piac áraz. Motor örök, mint a nyomorúság, nagy gondok szinte nincsenek, csak van helyette pár apróság gyakrabban Kell hozzá egy típust ismerő szerelő, aki nem szidja amihez nem ért, hanem gondolkodik, de ilyen újszerű kocsival nem lesz semmi bajod. Vidám beltér, ennyiért (mármint újonnan olcsó kocsi) pár felület csúnyán öregszik és zöröghet, fényszórók aránylag gyengék és mattulnak is. Drága alkatrész kb nincs: szervó hiba esetén új érzékelő kb 30-35k plusz munkadíj, toronycsapágy és stabpálca hiba jellemző, hátsó kilincshez konkrétan alkatrész sem kell - viszont mondjuk 5-10 évet bír, hátsó ablakemelők be szoktak állni használat hiányában, kb ilyesmik. Lelkileg arra kell készülni, hogy előbb-utóbb olajcsere mellé kérni fog mindig valamit, de legalább nem lesz kettőstömegű cseréd 300-ért. Első Grande szériában javítottak pár dolgot az idők során, Evo kedvéért nem hinném, hogy vissza lett volna rontva
tboy93: küldjek szervó javító kontaktot? A motortérben bizti doboz beázás előfordul (főleg ha visszarakásnál elcsúszik a fedél pl), szerintem ugyanott tudnának segíteni rajta.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Paxker315 #190276 üzenetére
Nem akartam elvenni a kedved tőle nagyon, ez csak a személyes tapasztalatom vele Volt Fiat panda a családban, az közel nem volt ennyire rossz. Sőt! Meglepően jó autó volt, a váltó nagyon jó volt benne és a 60 pár lóval is kis virgonc volt. Mondjuk a szervo abban is meghalt, az ilyen Fiat betegség.
-
tboldi
nagyúr
-
szabonagyur
félisten
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Paxker315 #191646 üzenetére
A Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive újkori ára 5 335 000 Ft (2012.11.14.), most egy 2013-as 2 690 000 Ft.
Ugyanez Swift esetén újkorában 3 990 000 Ft (2013.11.18.), most egy 2013-as 2 390 000 Ft.
Az érték tartás nem igazi érv a Yaris mellett. A fenntartása pedig kizárt, hogy olcsóbb.Fut nálunk egy 2005-ös Swift Okm-es kora óta. Eddig a folyadék és fékbetét cseréken kívül a bal első központi zárszerkezetet cseréltem (15K), és megelőző jelleggel a nyeles csapágyat (52K). Idén 15K-s nagyságrendben kezdődő felületi rozsda megszüntetése az alján, ahol kell alvázvédelem DIY. Így 15 évesen még 1millió körül ér. Újonnan volt 2.3
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Paxker315 #191649 üzenetére
Biztos, hogy jobb autó, mint a mezei Swift (mondjuk a Swift sport is remek, csak másképp jó), de ezt meg is kell fizetni. Meg ugye hybrid vs. sima szívó között nem érdemes az árakat összehasonlítani.
A Toyota jobban csengő név, ez is feláras. Azt nem mondom, hogy nem éri meg a felárat. Szerintem is városba remek kocsi a Yaris HSD. -
Chereiose
addikt
válasz Paxker315 #191933 üzenetére
Ahha, hát ja akkor számoljunk egy 4,5l-el. Annyira hasra nem esek tőle azért 6m-ért, mert amit már írtam ennyit hoz az új swift/ignis is, full led fényszóróval 4,5m körül, persze tudom, a beltér nem toyotás, de azért ültem a swiftben és elég jó a kormány meg a helykínálat is. Kicsit irreális az ára szerintem, sajnos annyiért azért jobb vétel a Scross vagy vitara.
Mindenesetre, ha van még készleten valamelyik szalonban pest környékén akkor kipróbálnám, meg kérnénk egy árajánlatot, aztán eldöntenénk.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Paxker315 #192800 üzenetére
Gyári Milano Red. Nekem is jobban tetszik sárgában (meg padlizsánlilában), de ezt dobta a gép, szerencsére még nem fakult meg.
Az üvegeken a B oszloptól hátra Skyfol HP Pro 15-ös fólia van.Vannak egyéb módosítások is, úgy mint H&R -3 centis rugók (forgalmiba bejegyezve), EBC YellowStuff fékek, OZ Superturismo GT felnik, gyári JDM LED-es hátsó lámpák, oil catch can, K&N csereszabatos légszűrő... De a nagy része gyári az autónak, a motor is még az eredeti L13A1, de nem lenne rossz egy K20.
[ Szerkesztve ]
-
bbdzyx
senior tag
válasz Paxker315 #193163 üzenetére
"A kínálat tetejét kapod ennyiért, sokszor zsenge futással, kiváló állapotban."
Ez most irónia akart lenni? Nálunk még gyerek nincs, de a párom öreg Fabia-ja mellé kéne munkábajárósnak, hasonló megkötésekkel, mint Zizinek és 2-es priusban gondolkodom én is.“Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One
-
membrandj
nagyúr
válasz Paxker315 #193191 üzenetére
Köszi a tippeket. Nagyon nem mennék 2009 alá és 175000 Km fölé. Azok meg inkább 2.5 Körül vannak. Honda Jazz-t nézegettem még, de az is inkább 2.5, mint sem 2.
A Mercik vannak még ennyiért, de attól egy kicsit tartok.
Esetleg Auris, aygo.
A TSI + DSG kombót is nagyon jól használható, de azoktól kifejezettem tartok.) Polo pl.Privát üzenetben nem válaszolok szakmai kérdésekre.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Paxker315 #193264 üzenetére
Turbó, leömlő el tud repedni emlékeim szerint, illetve M32 váltó. Városba busz helyett szerintem szívó, még ha gyengébb is 🤔 Féltengely, klíma állító nyűg rémlik még.
Focus esetén 100-101 lovas motor kő', rozsdát nézni, hátsó futóművet és szervót ellenőrizni.[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
válasz Paxker315 #193311 üzenetére
A Toyota szerint nem kell cserélni, ezért egyik szerviz intervallumban sincs előírva, illetve még nem is ajánlja fel.
Ezért egy normál autó szervizben kicseréltettem a saját magam megnyugtatására.
7K volt a 4l váltó olaj, meg 5K a csere. Ami egyébként olyan egyszerű, mint egy olajcsere, de itt még szűrő sincsen.[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz Paxker315 #193333 üzenetére
Ha nem is a HSD, de az 1.6 szívó 132 lovas 6-os váltóval szintén opció lehet. Nekem tetszett belsőre, kipróbáltam kettőt is, tágas, szerintem jó gép, bár vezetési élményt nem kell várni tőle.
Mondok egy olcsó titkos tippet is. Cruze. Konkrétan J Astra más köntösben, olcsóbban. Az 1.6 116LE motor nem betegágy, az autó nehéz, de valószínűleg még így is kevesebbet eszik, mint a Lancer. Mivel Opel, ezért minden sarkon van hozzá szerelő, szerintem nem is néz ki rosszul.
-
diegho
nagyúr
válasz Paxker315 #193426 üzenetére
A hátsó lábtér kérdés nagyon érdekes dolog ám, ezeket próbáltam mostanában 191cm magassággal:
Fiat Bravo: éppen elfér mögöttem az ülésben
Fiat Tipo: éppen elfér mögöttem az ülésben
Ford Fiesta 2013: elfér a gyerek lába
Ford Fiesta 2020: nem fér el a gyerek lába
Ford Focus 2013: nem fér el a gyerek lába
Ford Focus 2020: elfér a gyerek lába, de később lehet kicsi lesz
Ford Ecoboost 2020: nem fér el a gyerek lába
Honda Civic 2011: bőségesen elfér a gyerek lába
Kia Ceed 2020: pont a cipőméretnyi hely van mögöttem (7 éves)
Mazda 3 2010: pont a cipőméretnyi hely van mögöttem
Opel Corsa E: elfér a gyerek lába
Opel Corsa F: nem fér el a gyerek lába
Opel Astra K: az ülés alatt előrenyúlik egy valami, ezért a lábtér a gyerekek számára kicsi
Seat Leon 2013: normálisan elfér a gyerek mögöttem
Skoda Octavia 2014: dugni lehet a két ülés között, talán hárman is...
Skoda Scala: itt lehet hárman nem, de ketten tuti...
Skoda Rapid: itt is hatalmas a lábtér
Suzuki Swift 2020: bőségesen elfér a gyerek lába
Suzuki SX4 Scross:éppen elfér a gyerek lába
Suzuki Vitara: éppen elfér a gyerek lába
Suzuki Ignis 2020: jól elfér a gyerek lába
Toyota Auris 2010: átlag feletti lábtér, talán nagyobb, mint a Leon-ban
Toyota Auris 2016: nagyjából K Astra szintű
VW Golf6: kb Leon szint
VW Golf7: kb Leon szintKb ennyit néztem csak meg.
-
alázógyík
őstag
-
slett27
addikt
válasz Paxker315 #194227 üzenetére
Igen, ezeket nézegettem. A bordó nincs elfelejtve csak Sopron. De ezt évekre venném, úgyhogy el kell hagynom a 30 km-es zónát.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
veterán
válasz Paxker315 #194915 üzenetére
Az Insight egyáltalán nem lett kizárva, de a Delta sokkal szebb.
Kisebb méret: ami azokból még a tágasabb fajta az jó lehet, de mint említettem a Honda Jazz GK is a palettán van. HSD-nek örülnék de annyira nem bejövősek neki. P2 nagyon nem, a 3 milliót meg inkább csak 5-6 éves kor esetén közelíteném meg. 10 évesnél nem akar öregebbet de természetesen nincs köbe vésve, 2009-esek is jók még.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz Paxker315 #194939 üzenetére
Kicsi a Yaris. Szerintem. Lehet a Jazz sem nagyobb, ezesetben tévedek.
"De a bele fér a keretbe" enyhe túlzás, a keret leges legtetején ott vannak belőle a legolcsóbb példányok.
Valamiért ha leírom hogy a keret 1,5-3 millió inkább 3 milliós kocsikat ajánlanak
"A beltér mondjuk egy gyász" pont hogy valami kis éxerdobozt keresnénk mint a lancsadelta.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Directors
senior tag
válasz Paxker315 #195021 üzenetére
Nézegettem azokat is, de nagyon lomhának találom. Majd 14s alatt van 100-on. A jelenlegi puntom 11 s felett egy kicsivel van 100-on. Nem feltétlen szeretnék lassabbat. Mondjuk egy pròbát lehet megér. Kipròbálni. M4-en megyek 20km-ert.
[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Valami baja van a tápomnak
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kupon kunyeráló
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...