-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az 1. generációs Peugeot 308SW-nél tényleg nem ajánlott az 1.6 VTI benzinmotor? Annyira nem értek az autókhoz, de elég sokat olvastam az elmúlt hónapokban, és mindenhol azt írták (népítélet, fórumok stb.), hogy ez a 308 nagyon megbízható, csak a THP Prince motort kell kerülni. Tegnap belefutottam a híres totalcaros "20 kerülendő motor" cikkbe, és ott bizony az 1.6 VTI is szerepel. Van valakinek testközeli vagy hallomásbeli tapasztalata erről a motorról?
Egyébként "a szokásos" autót keresem én is: kombi vagy egyterű családi autó, 1.6-os (max. 1.8) nem turbós benzin, 10 év körüli körüli, 1.5 millió körül.
Leszűkítettem ezekre a kört az egyéb preferenciáink alapján:
1. Ford C-max 1.6-1.8, 1. gen. facelift (ez a number one, de babakocsival nem férnénk el a csomagtartóban sajnos, pedig sokáig próbáltam magam meggyőzni ennek ellenkezőjéről ).
2. Peugeot 307 SW vagy Break 1.6, facelift utáni (a 307-nek rossz a híre, de 2005-ben összekapták magukat, és ez már megbízható, a motor megbízhatóságát a 308-cal ellentétben mindenhol dicsérik, olcsó és még tetszik is)
3. Peugeot 308 SW vagy Break 1.6 VTI, 1. generációs (a hátulját nagyon rondának találom, de mindenhol azt írták, hogy tágasabb, minőségibb és megbízhatóbb(?) mint a 307, ezért fanyalodtam rá)
+1: Ford Focus 1.6 (100 vagy 115 LE) kombi, 2. gen., facelift (ez a vésztartalék: jónak tűnik, de nagyon tucatautó itthon, és vásárlásnál állítólag vigyázni kell, mert sok a flottás széthajtott).
+2: Új Fiat Croma 1.8 (titkos tipp, nagyobb kategóriás, mint az előzőek; csak Magyarországon nem forgalmazták, ezért az alkatrészellátás necces)Végül a Pug308 mellett döntöttem, már meg is kértem a Németországban lakó rokonomat, hogy keresgéljen, de még talán le tudom mondani, ha az 1.6 VTI kerülendő... Akkor marad a 307 vagy Focus.
Előre is köszönök minden segítséget, ilyen nagy dolgokban nehezen döntök.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz batai15 #177640 üzenetére
Köszönöm az eddigi válaszokat mindkettőtöknek, akkor kihagyom ezt a benzines 308-at.
Azért nem akarok dízelt (és a turbóstól is kicsit tartok), mert sokat használom városban (vidéki nagyváros), és azt olvastam, hogy azt nem igazán szereti. Amúgy városi autó meg nem elég, mert havonta legalább egyszer utazunk rokonokhoz többszáz km-t sok cuccal. (Ha lenne pénzem, akkor lenne egy városi autóm + mellette egy utazóautóm, de ennyi nincs. Ez a szívóbenzines alsóközép kombi kategória egy középút, de pont egyik feladatra sem optimális.
footy: Pont T-Jet Bravo van a szüleimnek, újonnan vásárolva anno. Valóban jókat írnak róla és nálunk is elég megbízható (a klímája romlott el elég hamar, de azt asszem még garanciában javították + egyszer volt valami nehezen indulásos gondja, de hamar és olcsón megcsinálták, nem emlékszem pontosan, de a szerelők egyből tudták, hogy mi a gond). Nekünk bizonyos objektív szempontok miatt kiesik a Bravo. (Pl. van a családban gerincprobléma, és ahhoz túl sportos a rugózása, és a kutya se biztos, hogy beférne az anyósülés elé, amíg a menyasszonyom hátul ül a gyerekkel. A kialakult listámban elég sok colstokos méregetés van már, illetve a rugózás egy fontos szempont.) Személy szerint nekem is tetszik a Bravo, és marha jó vezetni is, de családi autónak nem venném: Az elfordított középkonzol miatt nekem az anyósülésen ülve nyomja a bal térdemet, illetve a hátsó rész nagyon bunker nekem (azt szeretem, ha nagy a hátsó ablak is, csak sajnos a mai trendek nem errefelé mennek).
De szívesen várok más típusokat is.
Személy szerint szeretem a távolkeletieket is: Az 1. generációs Hyundai i30 kombival is sokáig szemezgettem, mert a belseje nagyautós méreteket idéz, csak hát ugye ennek rovására túl kicsi a csomagtartó, illetve ha lenne a legújabb Mitsubishi Lancerből kombi, akkor szinte biztos, hogy azért lelkesednék. A Toyotákat/Hondákat meg túlárazottnak találtam (nyilván jók, de ennyi felárat nem biztos, hogy megérnek).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #177642 üzenetére
Hétköznapokön és a "nem elutazós" hétvégéken a városon belüli 7-10 perces rövid utak a jellemzőek (munkába menetel, hazamenetel, nagybevásárlás stb.). Nem mindennap, mert néha bringával járok, de elég gyakran. Bizonyos hétvégéken pedig rokonlátogatás: 2x200 km zömmel autópályán + Budapest, vagy 2x300 km zömmel főúton vidéken; attól függően, hogy hová megyünk.
Hosszú távon saccra úgy fele-fele arányban teszem a mostani autómba a városi és a nemvárosi km-eket, de a fenti elosztásban.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Yiggdrasil #177677 üzenetére
Hát ez meglepett; az én 20 éves 1.4-es 306-om nem forog ennyit. Valahol (óra szerint) 135-140 km/h környékén forog 4000-et. Igaz, az gondolom könnyebb autó.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
A legutolsó generációs (és kb. legújabb évjáratú) Nissan Primerak miért olyan olcsók? OK, hogy ronda, és a cikkek szerint ez már nem az a japán minőség, de azért mégiscsak középkategória... Drága fenntartani? Egy 2007-es 1.8 kombira próbáltak meg rábeszélni. Engem valószínűleg a leginkább az zavarna, hogy a legtöbb funkciót belerakták a fedélzeti számítógépbe, a klímához is azt kell nyomogatni.
Az autókereskedők szerint minden autó egy nyugdíjas német orvosé volt, és a főnök felesége is ilyennel jár; az internet szerint meg a Honda Jazzen kívül semmit sem szabad megvenni.
-
ngaba
aktív tag
válasz vzsryl #177735 üzenetére
Köszönöm a választ.
Hát igen... De azért elgondolkodtam, hogy 1.3 millió körül van egy ekkora autó tolatókamerával meg minden egyéb jóval.
Rondaság: Valóban jó ronda. De nekem alapból nem tetszenek a kombik, úgyhogy ez annyira nem szempont. Illetve legalább egyedi (mert objektíven nézve hiába szebb mondjuk a Focus II, az ugyanúgy nem mozgat meg semmi érzelmet már, annyira az utcakép része). Egyébként próbáltam megúszni a kombivásárlást (nagyobb ötajtóst vagy kompaktabb egyterűt akartam), de arra jutottam, hogy a gyerek első évében, a nagy babakocsis korszakban nem lehet; utána meg már ellennénk anélkül is (a szüleim is felneveltek minket Dacia TX-szel...), de akkor már mindegy.
Középre rakott műszerfal: Valóban, ez sem szokott tetszeni... Nem tudom, hogy meg tudnám-e szokni. Tény, hogy jobbra kell forgatni a fejet, viszont szerintem kevésbé lefelé, mint a hagyományos esetben (magasan és "mélyen" van, ha jól emlékszem).
Egyébként valószínűleg nem tudom fogom tudni meggyőzni magam erről a kocsiról. A Fiat Cromáért jobban tudtam lelkesedni az "olcsó kuriózum" kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #177746 üzenetére
Ezért jó, hogy erre a fórumra találtam. Azt hittem, hogy az komolyabb tétel.
-
ngaba
aktív tag
válasz Gombinyó #178021 üzenetére
Az 1.6 Scenicről (talán a II-ről) olvastam valahol, hogy hatodikban körülbelül ugyananúgy 4000-et forog, mint más szívó 1.6-osok. Ezt majd valaki vagy megerősíti, vagy cáfolja. :-)
Alapvetően a motor erején múlik, hogy le bírja-e győzni alacsony fordulaton nagy sebességnél a légellenállást. És hát gyenge motor nehéz autónál nem fogja... Ezért nézek nagyot, amikor még autós újságírók is olyanokat írnak, hogy "kellene még egy hatodik fokozat". Tényleg? Legyen mindjárt kettő plusz fokozat, és kész lesz az 1.2 szívó utazólimunk. :-)
Az automobile-catalog.com-on
egyébként fenn vannak a váltóáttételezések (sok más hasznos infóval együtt, pl. alaktényező, kombi csomagtartó méretei cm-ben stb.), ha fontos a fordulatszám. Csak sajnos még csak a Q betűnél jár a feltöltés, a Renault pl. pont nincs fent.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #178041 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Én sem azt mondtam, hogy nincs haszna a hatsebességes váltónak, csak azt tettem szóvá, hogy nagyon benne van a közgondolkodásban, hogy "ha hatsebességes, akkor keveset forog 130-nál".
Egyébként én is érzékeny vagyok a menetzajra. De nekem elég, ha 130-nál elviselhető. Tartósan nem megyek gyorsabban pályán se.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Kezd sürgetővé válni az autócsere (a vártnál korábban született meg a kislányunk, de azért még elférünk, mert nem utazunk messze, amíg nem tudja megtartani a nyakát). Szóval lehet, hogy marad a biztonsági játékos Focus2 kombi, abból rengeteg van eladó, csak találok egy használhatót.
A francia autó szerelőm eldöntötte a "késői Pug307" vs. "korai Pug308" dilemmámat (1.6 benzin): "Prince motorral nem szabad megvenni a 308-at, a késői 307 pedig megbízható." De 2007-2008-as 307-ből van kábé 6 db eladó az egész országban, és egyik se nagyon tetszik.
De azért még egyszer nagy köszönettel fogadok tippeket a következő felálláshoz:
10-12 év körüli családi autó, 1.6 szívóbenzin (ha nehéz a kocsi, akkor lehet 1.8 is, több ne nagyon), legalább alsóközép kombi vagy egyterű. A keret: max. 1.5 millió.Fő szempontjaim (a szokásos fenntartási költségeken túl):
- Kívül kompakt (és könnyű), belül tágas Tehát csak indokolt esetben legyen 4,5 méternél hosszabb, de férjünk el benne (hátul anyuka + kisbaba, elöl az anyósülés előtt egy basset hound kutya + valahol összecsukott babakocsi + 3 utazótáska).
- Lágy rugózás gerincproblémák miatt.
- Az egyterűek szimpibbek nekem a nagyobb beltér miatt, de félek, hogy a csomagtartó alapterülete kicsi egy babakocsihoz.
- A beltér tágassága nekem fontosabb, mint a csomagtartó mérete (persze adott hosszban az egyik a másik rovására megy). A csomagtartó mérete legyen "épp elég" egy családi autóhoz, később már úgysem lesz babakocsi. A Hyundai i30 csomagtartóját már nem mertem bevállalni, de valami ilyesmi elosztás szimpatikusabb, mint a belül szorongás. Lásd még: Fiat Croma. Az Opel Signum már nekem is sok.
- Szubjektív: A ritkább autókat jobban kedvelem, mint a tucatokat, ha nem vészesen drága a fenntartása (a Fiat Cromával is szemezgettem; az olcsósága miatt pedig a Nissan Primera P12 kombival, de végül mindkettőt elvetettem: A Croma túl nagy és nehéz, a Primera pedig állítólag túl feszesre hangolt).Előre is köszönök minden "titkos tippet".
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #178932 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. A Merivát és az SX4-et nem is néztem, nekem kicsinek tűnnek. (Na jó, plusz utálom az Opelt. Egyedül a K Astra tetszik. De most már a márka-előítéleteimet is ledobtam. ) Sokáig a C-max volt a favorit, de végül fájó szívvel azt is kicsinek ítéltem méricsgélések után (a kutyát is nehéz lenne elrakni az utastérben, meg a csomagtartóméret is necces). És a C-max nagyobb a két javasoltnál, ha jól gondolom...
Igen, a hátnak jobb a magas. Ez is egy érv az egyterű mellett.
Azt szomorúan hallom, hogy a Focusnak is sportos a futóműve. Mindenki isteníti a futóművét, meg utaztam a kollégám négyajtósával, és az nekem kimondottan kényelmesnek tűnt (bár nem én vagyok a hátfájós). Igaz, azt is olvastam valami népítéletben, hogy a négyajtós a legpuhább. (Ez igaz?)Kutya: Ebből a szempontból a legoptimálisabb egy hatszemélyes autó lenne, és a kutya elterülne az első üléssoron mellettem. De úgy vagyok vele, hogy nem szeretem (és veszélyesnek is tartom) azt, hogy a hatszemélyes autókban az ajtóban ül a sofőr. Meg hát mi mégiscsak egy 3 fős család vagyunk (és ez is a hosszútávú terv) + egy kutya, erre az átmeneti "hátul ül a menyasszonyom" helyzetre szerintem felesleges hatszemélyes autó. Amin még gondolkodtam, hogy hátul 3 üléses egyterűből kivenni az egyik ülést, és a csomagtartóból "előrelógna" a kutya az utastérbe. De nem tudom, hogy elég széles lenne-e ott a hely neki hosszú távon (rövid távon OK). Az biztos, hogy ha teljesen a csomagtartóban utazna, akkor a nagy kombikban sem maradna több hely a csomagoknak, mint most az ötajtós 306-omban... Szóval maradtam az anyósülés előtti térnél, az a legbiztonságosabb is mindenkinek. (És vicces, ebből a szempontból rosszabbak az egyterűek. Ott általában egy magas sínen van az ülés, ami a kutyának nem OK. A 306 ebből a szempontból meglepően jó.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz cappa72 #178936 üzenetére
Elhiszem. De azért a Galaxy egy más kategória, mint amikben eddig gondolkodtam...
Mondjuk érdekes, hogy először a kompaktság volt a fő szempont (sokat lesz használva városban is, és azért nem annyira szeretek nagy autókkal parkolni). Először még a 4,5 méteres hosszt is sokalltam (ezért kötöttem ki elsőként a C-maxnál, ami aztán minden egyéb prioritásomtól függetlenül megtetszett), most meg már egyre nagyobb és nagyobb autókat nézek, mert mindenki azt mondja, hogy kelleni fog az majd.
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #178937 üzenetére
Hm, köszi, a ritkább autókat kedvelő énemnek felcsillant a szeme. Lehet, hogy megnézek egyet valahol (de azért ott van bennem az, amit a hatüléses autókról írtam).
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #178924 üzenetére
Na, az általatok javasolt (közelemben elérhető) autók megnézése után végül elengedtem a márkához való ragaszkodást (ahogy azt használt autónál egyébként szokták is javasolni), és elkezdtem az alapján keresgélni, hogy Magyarországon forgalomba helyezett / 1. tulajdonos legyen.
És találtam is egy egész jó opciót (és persze visszatért a márkához ragaszkodás): A C4 Picassot 2008-ig gyártották 1.8 (nem Prince) szívóbenzinnel is. Nem mondom, hogy álmaim autója, de nagyjából minden kritériumnak megfelel, és legalább nem egy lélektelen Zafira (bocs ). Az 5 személyeset néztem; a csomagtartó alapterülete lehetne nagyobb, de annyira variálható az utastér (3 hátsó ülés külön tologatható), hogy talán elférünk benne, és az 500 liter sem kevés.
Ha valaki tud "a Prince motort nem szabad megvenni"-hez hasonló showstoppert, akkor most szóljon plz. Köszönöm az itteni tippeket és segítségeket.
-
ngaba
aktív tag
válasz pit stop #179178 üzenetére
Köszönöm a választ. Mindenképpen megnézetem szerelővel előtte, bármit is veszek végül; annyi rémtörténetet hallottam már.
Szerintem ma már nem olyan a használt piac, mint régen... Vagy lehet, hogy csak nekem tűnik így, de mintha régen a magyarok inkább fapados új autókat vettek volna elsősorban (1.0 swift, 1.4 astra stb.), most meg a nyugatról behozott (visszatekert) használt kocsik jelentik a kiindulást autóvásárlásnál, ezért már nehéz kifogni jó vételt, akkora a kereslet. Mondjuk ebben a net elterjedése is benne van szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz MunezXBK #179961 üzenetére
Kaptam egy korrekt ajánlatot, megbízható ismerőstől.
Szóval én most szeretnék egy topic összálláspontot kérni, hogy egy 2009-es Seat Altea XL bevállalható-e az 1.4 TSI-vel? Sajnos rövid távú városozás is lenne benne, szinte naponta 10 perc kábé...+ havonta egyszer-kétszer hosszú táv. De a VAG konszern 1.6 ősszívó alternatívája nem tudom, hogy mit kezdene a nehéz és magas autóval...
Felmerült az 1.6 CR dízel is. Nem vagyok túl dízelpárti, de ha azt mondjátok, hogy a fenti használatra jobb a dízel (aminek szintén nem optimális), akkor meggondolom azt is.
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Régebben többször kértem tanácsot autóvásárlásban, ezért azt is megírom, hogy végül mi lett.
Rokontól 2011-es Altea XL 1.6 crtdi lett kevés km-errel, korrekt áron.
Pozitív csalódás az autó, a kis tengelytáv ellenére tényleg tágas, és mózeskosaras babakocsi mellé simán befértek még a csomagjaink hosszú hétvégére, a kutya meg az anyósülés lábterébe.
A rugózása is családi autós az én fogalmaim szerint (sőt, városi tempónál szerintem jobban átlépi a kátyúkat, mint a régi Peugeot-m, nagyobb tempónál rossz úton viszont azért zötyögősebb).
A dízelt is hamar meg fogom szokni. 🙂Egy kis baja van: autópályán 140 körül érezhetően ráz a kormány (a 20 éves pug nem csinál ilyet, pedig soha nem volt az első futóműhöz nyúlva). Ez gumi, futómű, vagy mindkettő lehet?
-
ngaba
aktív tag
Kinek mi a kedvenc négyévszakos gumija (alsó-középkategóriás autókra való méretben)? A maximalista autószerelőm meggyőzött, hogy elég lesz az nekem, és ahogy utánaolvastam, tényleg.
Ő a Michelint és a Nexent említette (utóbbit mint szerinte legjobb ár/érték arányút). Nekem a Continental is szimpatikus a tesztek alapján.
-
ngaba
aktív tag
válasz pető bá' #183710 üzenetére
"1.6-os az kevés, ugye? Minimum 1.8 kell szerintem."
Az 1.6 kevés. Plusz az 1.8 állítólag kevésbé eszi az olajat. Így mindenképpen az 1.8 az ajánlott.
Szerk.: Csak mindenképpen nézz utána az előéletének (a legjobb a magyar forgalomba helyezésű), mert elég sok extaxit hoznak be a cikkek szerint.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Tegnap volt egy "lerobbanásom" (vissza kellett fordulni, és 70 km-en át leszabályozott motorral hazadöcögni; este volt már, szerelőt nem lehetett a környéken keríteni). 9 éves VAG 1.6 crtdi motor. Még nem tudom pontosan, h mi a baj, de legalább a szegedi szerelőmet el tudtam érni mobilon, és a tünetek alapján üzemanyagellátás / egr szelep hibára gyanakszik.
Nem ez a lényeg, hanem az, hogy lecseszett, amiért nem prémium dízelt tankoltam, pedig ő megmondta, hogy azt tankoljak. És tény, hogy egy nappal korábban tankoltam nem prémium, de "neves" gázolajat (mivel nem biztos, hogy attól volt, nem írom le konkrétan, nem akarok hitelrontást csinálni, de én arra a kútra többet nem megyek).
Most tényleg ilyen kényesek az új motorok / ilyen pocsék a magyar üzemanyag, hogy hallgatnom kellett volna a szerelőmre? A kocsi előző tulaja se prémiumot tankolt bele. Igaz, ő Németországban használta...
A vicc az, hogy az "új" autót azért vettük, hogy kisgyerekkel ne kockáztassunk már egy 20 éves autóval. Nos az a Peugeot 306 még soha nem állt meg alattam, az új autóba pedig pár hónap alatt több pénzt toltam bele, mint amennyiért a Pözsit el lehet adni....
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #184180 üzenetére
Azoknak, akik követték az eseményeket:
Az egyik injektor (elektronikája) halt meg, szóval valószínűleg 3 hengerrel autókáztunk...Ezzel kevésbé valószínű a "rossz gázolaj" forgatókönyv. De az biztos, hogy mostantól csak prémiumot fogok tankolni, az aprópénz ezekhez a javítási költségekhez képest (és ma is sokat érvelt emellett a szerelő).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz SaNyEe #184251 üzenetére
130 ezer van benne papíron. (Az előző tulaj biztos nem tekerte, mert családon belül vettem a kocsit, az első tulajt nem tudom.)
Az utolsó kérdésed nem tetszik... Holnap lesz kész az autó, remélem az injektorcsere után nem lesz más gond. Én eddig csak azon aggodalmaskodtam, hogy vajon a kettőstömegű mennyire szerette ezt az 1+ órás rángatózást...
-
ngaba
aktív tag
válasz LuckyL #184254 üzenetére
Én pont ugyanígy voltam ezzel.
De a szerelő mondta, hogy ő már nem egy (nem prémium) gázolajat küldött laborba bevizsgáltatni perhez. És hogy túl "gyenge" a magyar szabvány, nem ilyen magasnyomású dízelekhez való, és a szabványt a gagyi gázolajak is teljesítik, ezért a per esélytelen.
Illetve úgy vagyok vele, hogy a szerelőnek tulajdonképpen nem érdeke, hogy annyira jó legyen az autóm, de még ő is ezt javasolja (ráadásul nem az első szerelő)...
(Egyszer a Peugeot nem akart átmenni a műszakin, magas károsanyag-kibocsátás miatt. Akkor mondta a régi szerelőm, hogy az AVIA benzin helyett talán tankoljam bele a legdrágább Shell prémiumot a következő próba előtt, és járassam meg előtte az autót. Nem tudom, hogy melyik mennyit segített, de az értékei gyáriakká váltak, az biztos.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz LuckyL #184262 üzenetére
Hm, és a linkelt pdf-ben van egy ilyen mondat is, szóval erről ennyit (bár azt sem mondta, hogy az európai szabvány jó ):
"A magyar gázolajszabvány előírásai azonosak az európai szabvány követelményeivel."Na mindegy, ezen el lehet vitatkozni sokat. Én most úgy érzem, hogy az a 100 ezer km-enként 2-300e forint nem is olyan sok, pláne hogy dízel motorjavításnál repkednek a százezrek. Az autózás drága dolog. Csak így a dízel kábé egyetlen előnyéből (tankolási költségek) is sikerül szép nagyot lefaragni.
Na mindegy, többet dízelt nem veszek. Pont. (Most se akartam, csak így jött ki, hogy a többé-kevésbé ismert előélet megéri ezt a kockázatot, a mindenféle kétes eredetű visszatekert hahu-s opciókhoz viszonyítva.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
Külföldi autó előéletét hol lehet lekérdezni? Az sem baj, ha fizetős. Seat, és elvileg Spanyolországban lett forgalomba helyezve, de szerintem Németországban is járt.
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
De olyan autót meg nem veszünk...
Én közeli rokonról vettem autót, aki autóbehozatallal is foglaalkozott. Aztán úgy néz ki, hogy spanyol taxi volt 5 évig. Mindenesetre a szerelőm kiszedte a computerből, hogy tekerve volt, plusz van a középkonzol felett 3 csavarhely (taxióra?), illetve a középkonzol előtti mütyűrtartóba is volt fúrva valami (cb rádió?). Egy 500 ezret már rá kellett költeni. Szép sztori.
-
ngaba
aktív tag
Nekem mint átlag magyar usernek a következők a félelmeim (általánosságban, nem a konkrét esetben):
- Ha 200e-rel hirdetik, akkor sanszos, 300e van benne.
- A piacnál csak akkor érdemes okosabbnak lenni, ha utána nem akarod eladni az autót. Akkor is, ha történetesen igazad van.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Én pont úgy jártam, ahogy írod a második bekezdésben. Csak én családon belül vásároltam, exkereskedő sógor 9 éves (valóban) saját dízel autóját. Azóta kiderült, hogy 220-ról volt 130-ra visszatekerve, flottás volt az 1. tulajnál (taxi is sanszos, de ezt nem tudtam biztosra kideríteni), és 500 ezret már ráköltöltöttem pár hónap alatt, de még lenne rajta javítanivaló. Ezek után egy ismeretlen murvás kereskedőtől nem mernék venni semmit.
Persze én voltam a hülye, családon belül nem akartam szerelővel átnézetni előtte stb. Vagy megbízom valakiben, vagy nem. És megbíztam... De mondjuk amikor a szerelőm először látta a kocsit (akkor még csak lengéscsillapító csere volt), azt mondta, hogy jó vétel volt. Azóta az ellenkezőjét mondja. Szóval lehet, h mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz _adaml21_ #187485 üzenetére
"állítom a pánik 70%-a a totalcaros cikkeknek, meg az általános véleményeknek köszönhető"
Amikor még azon gondolkodtam, hogy 1. gen. Peugeot 308-at veszek, nem turbós 1.6 Prince motorral, felhívtam a franciaautó szerelőmet, hogy mit gondol erről: Csak annyit mondott, hogy felejtsem el. Pedig ő gondolom nem a Totalcaron olvasta. De az is igaz, hogy például nepiteleten ez a Prince-para nincs jelen (vagy nekem nem tűnt fel). Fene tudja...
-
ngaba
aktív tag
Aztán a legtöbb mégis azon múlik, hogy hogyan van karbantartva és használva az autó... Apukám szaki beállítottságú, aki mindig törődött az autóval, emellett nyugodt vidéki vezető, és valahogy se a para Dacia 1310 TX-szel, se a "megbízhatatlan olasz, sokat fogyasztó" Fiat Bravaval nem volt különösebb problémája, és minden kocsi keveset fogyaszt nála...
-
ngaba
aktív tag
válasz parandroid #187613 üzenetére
Én 15 ezrenként cserélem az olajat, a Pug306-omban még gyakrabban, 10-12 ezrenként cseréltem. A Pözsinél kevesebbe került az olajcsere, mint egy tankolás. Az autózás drága dolog, nem értem, miért pont ezen kellene spórolni. Szűrőkből is mindig minőségit rakatok bele. Annyi, hogy olajból nem a legprémiumabbat, hanem valami közepeset veszek, ilyen csereintervallumnál szerintem bőven jó az is.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Tesóm keres autót. A keret 3 millió (vételárra), picit lehet több, de inkább az lenne a jó, ha a 2.5 millióhoz lenne közelebb. Én is most kezdek nézelődni kíváncsiságból, de minden tippet megköszönök az alábbiakhoz:
Tágas kombi utazóautó kellene, Avensist váltana. Néha azért budapesti munkábajárásra is lenne használva. Lehet alsóközép is, ha elég nagy. Ne legyen alulmotorizált, pályán ne forogjon sokat. Benzines a preferált, nagy szívó, minimum 1.8-as. De ha kiforrott, bizonyított, akkor lehet turbós is. És ha jó vétel (dízelpara miatt), akkor szerintem a dízelre is rá lehet beszélni, de nem könnyen. Olyan típus nem érdekes, hogy csak a kínálat alja fér bele, jó állapotút szeretne venni, minél ismertebb előélettel. Ne legyen full fapad (nem kell bőrülés, de ne a legolcsóbb kivitel legyen). A japán autókat szereti, de nem ragaszkodik hozzá, gondolkodott Octavián, de még Pug508-on is. Azt tudom, hogy hangsúlyosan figyelembe szokta venni, hogy milyen drágán szervizelhető a típus.
Előre is köszönöm.
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #187692 üzenetére
Köszönöm. Továbbítottam. :) Nekem tetszik.
Bármilyen más "titkos tippet" szívesen fogadunk bárkitől.
-
ngaba
aktív tag
Kombi J / K Astrához vagy Insigniához melyik motorok ajánlottak, amikkel nem lesz alulmotorizált? (A nehéz J Astrához így a szívóbenzinek kiesnek szerintem.)
[ Szerkesztve ]