-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
válasz dangerzone #189968 üzenetére
Azért az 5-6 éves dízelekkel mellé lehet nyúlni, ott egyre több helyen vannak/lesznek kitiltva városokból. Ezt érdemes előtte kicsit körüljárni.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére
Ahogy mások is írták több tényezőtől függ, futásteljesítmény, fogyasztás, biztosítás, jármű állapot...
Csak a példa kedvéért, nálam egy szintén faék egyszerűségű 2005 -ös Swift, 0km -es kora óta hajtva folyamatosan szervizelve/karbantartva az összes javítás/karbantartás/műszaki vizsgák/gumi költsége visszaosztva eddig havi 3300 forint volt. Vagy kilométerre vetítve, ami relevánsabb 6 forint 40 fillér. Erre jön rá az üzemanyag, a biztosítás és a teljesítményadó. Viszonyítás képen ez bónusz 10-el budapesti lakcímmel a 92LE-s kocsira még havi 4000. Havi 5-600 kilométert autózva (második/harmadik autó) 16-19.000 + a 4000 fix költség.
Azaz mondjuk ugyanez egyedüli autóként évi 15 ezret autózva már (ez az enyém duplája)
havi 43.500 ft.
Egy bizonytalan eredetű és állapotú használt autónál ez ennél csak több lehet. -
Pist@bácsi
őstag
válasz tboy93 #189986 üzenetére
Valóban, de az értékvesztéssel előre nehéz számolni, és típusonként is nagy a szórás. Meg volt bőven infláció is.
Így 15 évesen már tudható, hogy eddig 1.3-1.4 millát veszített az értékéből. Ez jó értéktartásnak mondható, bár kis autók között nem kiemelkedő. Havi 7200-7800 ft.Van olyan kocsi is a családban, igaz az nem újonnan került ide, aminek nem csökkent az értéke két év alatt, hanem nőtt. De ez kevésbé jellemző egy használt autónál.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Danex #190097 üzenetére
A Swift sport 2010 -ig 125LE, 5 sebességes váltóval.
A következő generáció 136LE 6 sebességes váltó, szóval ez az erősebb.Nem való négy személynek. Még csomagok nélkül sem.
136LE-s van egy itthon. Pozitívak a tapasztalatok vele. A kis tömeg miatt jól megy, jól kanyarodik, jól fogyaszt, jó a fékrendszere, a kormány, a futómű. Sima Swift-el nem lehet összehasonlítani, annyira más érzés vezetni. 1-es 2-es fokozat hosszú, a többi négy fokozat rövidebb. 200-nál leszabályoz. Ezt tudja már 4-ikben is. Xenon, tempomat, automata klíma van benne. Városban egy személlyel 100-as benzinből 5.3-5.5l.
Forgalmi szerint 4 személyes. Három ajtós. Két millió alatt nincs belőle eladó. Tartja az árát.
Szubjektív, de kívül-belül szebb, mint az előző gen., felszereltségben is jobb. -
Pist@bácsi
őstag
válasz Paxker315 #191646 üzenetére
A Toyota Yaris 1.5 Hybrid Executive újkori ára 5 335 000 Ft (2012.11.14.), most egy 2013-as 2 690 000 Ft.
Ugyanez Swift esetén újkorában 3 990 000 Ft (2013.11.18.), most egy 2013-as 2 390 000 Ft.
Az érték tartás nem igazi érv a Yaris mellett. A fenntartása pedig kizárt, hogy olcsóbb.Fut nálunk egy 2005-ös Swift Okm-es kora óta. Eddig a folyadék és fékbetét cseréken kívül a bal első központi zárszerkezetet cseréltem (15K), és megelőző jelleggel a nyeles csapágyat (52K). Idén 15K-s nagyságrendben kezdődő felületi rozsda megszüntetése az alján, ahol kell alvázvédelem DIY. Így 15 évesen még 1millió körül ér. Újonnan volt 2.3
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Paxker315 #191649 üzenetére
Biztos, hogy jobb autó, mint a mezei Swift (mondjuk a Swift sport is remek, csak másképp jó), de ezt meg is kell fizetni. Meg ugye hybrid vs. sima szívó között nem érdemes az árakat összehasonlítani.
A Toyota jobban csengő név, ez is feláras. Azt nem mondom, hogy nem éri meg a felárat. Szerintem is városba remek kocsi a Yaris HSD. -
Pist@bácsi
őstag
válasz [CS]Blade2 #191651 üzenetére
Ezek szerint rövid utakon nem lehet annyit spórolni a hybriddel. Vezetni azért feltétlenül kényelmesebb.
Persze a rövid utak vs. autópálya kérdést is lehetne taglalni hosszan, csak itt elég off.
Mondjuk munkába járok minden nap. A hidegen megtett út (és az ebből eredő kopás) ugyanannyi akkor is ha 15 percet megyek és akkor is ha egy órát. Utóbbi esetben jóval több az össz. km és így a kopás is (a rövid utat megtevő akkor már áll, kvázi nulla kopás).
Ha azonos futás mellett nézzük, akkor valóban több hidegindítás és kopás jut a rövid utakra, de ez nem tudom mennyire életszerű. 5x 10 km helyett megyek 1x 50-et? És a maradék négy napban nem használom?
A rövid utak főleg a kondenzvíz miatt az olaj és a kipufogórendszer élettartamára hatnak negatívan.
A fentebb említett swift többnyire rövid utakat tett meg, 15 év alatt 95 ezer km-t. Még a gyári rozsdamentes kipufogó van fent. Az olajfogyasztás pedig nem mérhető. De csak mint érdekességet említem, nem akarok mellette érvelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Gaming notebook topik
- Mercedes topic
- Konzol Screenshot
- Vicces képek
- Asztalos klub
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs