-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz Luck Dragon #202299 üzenetére
Egyébként szerintem a japán autók elsősorban elektronikában jobbak a többieknél. (Ahogy úgy általában elektronikában nagyon jók a japánok.)
-
vendingo
veterán
Üdv
Gondolkodok autó cserén, mostani sokat fogyaszt, kicsit rohad, lógnak a kárpitok. Csak elméleti síkon vagyok, vételi szándék még nem fogant meg. (Amennyibe kerülne az új autóra váltás, abból rengeteg benya kijönne, egyéb nagy gondom nincs a kocsival. )
2-2.5 milla között mi lenne ami a legfiatalabb, ami keveset fogyaszt, ~Golf 4 méretben (ilyenem van most 1.6 16v)?
Havi pár száz km menne bele, heti 3-4 alkalommal 2x8km melóba főúton, városban gyakorlatilag egyáltalán nem használnám, illetve hosszabb 100+km utak is lennének, ezért gondolkodok a kisebb fogyasztásban. Melózni bringával járok, de télen és nyáron kocsival. Tényleg nem megyek sokat, ebben a hónapban még 100km-t se mentem, ellenben nyáron havi 30-60k között tankoltam a hosszú utak miatt.
Érdemes kevésbé komplikált dízelben gondolkodni erre a felhasználásra?
Daciak tetszenek, mert ebből kapnék viszonylag fiatalokat.
Teljesítmény, presztizs egyáltalán nem érdekel.
Nem tudom, hogy egyáltalán érdemes lenne-e váltanom.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ngaba
aktív tag
válasz acsati #202298 üzenetére
Szerintem ebből a keretből jó választás lehet egy H Astra. (Persze meg kell nézni.)
Leginkább azt szokták a szemére vetni, hogy nehéz (és emiatt nem a legtakarékosabb). Illetve az 1.6 Ecotec motorról azt tartja a népnyelv, hogy olajevő, de úgy tudom, hogy ez a H Astrára már nem igazán jellemző, a 2008 utánira meg főleg. (De ha mondasz motorkódot, akkor majd megmondják az opeles fórumtársak.)
-
vzsryl
nagyúr
válasz vendingo #202302 üzenetére
-Golf 6 1.6-2.0 CRTDI
-Pug 308 1.6-2.0 HDI
-Focus 2.5 1.6-2.0 TDCIA 2x8km nem a legoptimálisabb, de a többi oké. Btw nálam a 2.0 CRTDI télen 5km után bőven 80°C+-os olajhőmérsékletet ír ki (nyáron 90°C), de ettől függetlenül legalább 20km ajánlott ahhoz, hogy bemelegedjen.
Daciak rohadósak, legalábbis azokban az évjáratokban, és egy Golf 4-hez képest is visszalépés lenne mindegyik kényelemben.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz acsati #202298 üzenetére
2015-től van egy H Astra a családban , én vettem , majd utánam apukám örökölte . Így van egy pici tapasztalat eme típussal.
Fenntartása viszonylag gombokból fenntartható , csak pár dologra kell figyelni , típus hibákat megelőzni .
- Cím modul forrasztás elenged , ilyenkor nem szól a duda , nem működik a tempomat .
- Ajtókábel szakadás . Ilyenkor jelez hogy nincs becsukta az ajtó ,stb.
- Toronycsapagy . Gyári víz szigetelő kupak idővel bekeménykedik és nem szigetel . Víz befolyik és elkezdi rohasztani , későbbiekben átszakadt és a motorháztetőt felnyomja.Ezeket egyszerű vásárláskor ellenőrizni .
Motorok , FL előtti 1.8 /125 variánst ajánlom , FL után (2007) szintén 1.8/140 Z18XER ; 2010 -től A18XER motor kóddal találod meg a különbség az euró norma 4 & 5 , vagy 1.6T/180 motort javaslom . 1.6/116 Z16XER , majd szinten 2010-től A16XER .
Utóbbi motorokban érdemes megnézni milyen állapotban vannak az okos kerekek darabja 80,000-Ft , ebből van kettő . Plusz a hozza tartozó szolenoid szelep ami 25,000-Ft és ebből is kettő van.
2.0T motorok is jók csak sokkal több gondoskodást igényelnek , de itt hozzá társították azt a hitvány M32-es váltott . Így ezt nem javasolnám . 1.4-es szerintem gyenge , de ez szubjektív , mert szerintem az 1.6-os is az , mert önmagában az autó igen is nehéz , nem csak a J Astra es az Insignia .Alkatrészek szinte minden sarkon kapsz hozzá, FB csoporton belül is van minden ami csak lehet.
Rozsdára nem hajlamos , max ha meg lett törve , vagy nem foglalkoztak vele és nem takarították ki az adót helyen .Ha van kérdésed akkor hajrá .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Bdanyy
addikt
válasz vzsryl #202305 üzenetére
Az 1.6 crtdi nekem télen nagyon lassan melegedett be, 2x8km-re de még akár 15-re is olyankor sajnálnám beindítani. Illetve ha a fogyasztás is számít, akkor nem biztos hogy ilyen régi dízeleket néznék, mert könnyen sok havi üzemanyagot rájuk lehet locsolni És lehet pár év múlva pestre be sem mehet, ha az szempont.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
-
Vismajor01
addikt
válasz vzsryl #202305 üzenetére
Szerintem penztarca gyilkos napi 2x8 kilometerre dizelt ajanlani. Erre a felhasznalasra egy Prius tokeletesen kiszolgalna, azzal is lehet hosszu tavon menni, 6 literrel elvan palyan is. 2 millioert mar nagyon szepet lehet kapni, alig nagyobb meretre mint egy golf viszont belul tagasabb, olyan luxusokat tud mint a kulcs nelkuli mukodes. Főleg mivel elsosorban a fogyasztassal van a gond.
Persze nem fiatal
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
vzsryl
nagyúr
válasz vendingo #202307 üzenetére
2. vasaló Swift 1.2 benzin (2011-2017). Jobb a fogyasztása sok dízelnél, jól is megy és olyan megbízható, mint az “ősmagyar” Swift. Belül elég nagy, de a csomagtartója sporttáska méretű.
Vismajor01: Na a Prius valamiért nem ugrott be. A küllemén kívül valóban csak előnye van.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MC Pite
veterán
válasz vendingo #202302 üzenetére
Hm... Ez határon van a nagy kisautók és a kicsike kompaktok között. Így elsőre én az első kategóriát céloznám. Egy jó(!) mocival hasonlóan rugalmas mint a mostanid.
Tágasabb kisautók: Pl 208 1.2 (szívó is már elég lehet, bőven jobban megy mint a korábbi 1.4es C3unk, gyorsan bemelegszik, nem annyira kicsi). Clio3, Punto, Rio, vagy PriusIII. Bár a keretbe inkább a kettesekből férnek be szebb darabok, de ki kell próbálni, nekem a 3-as üti meg az autó szintet. Nem akarok senkit megbántani, de ilyen felhasználásra inkább ha nem fér bele a 3as, inkább kéziváltós kisautót választanék; döntően városi araszolásra szódával elmenne a P2 is.Kisautó alapú 'családi': Én szeretem a Rapidot is, de a 110 lovas újabb 1.2 tsi-vel venném, az már nem biztos hogy belefér. Másik nyújtott B szegmenses könnyű versenyző a Cactus, gyanítom az meg nem tetszik (pedig elég jól fogyaszt és kb G4 méretű, helyenként spóros megoldásokkal). Sandero/Logan 0.9tce-t kipróbálhatod, bár elsőre sztem fapadosnak fog tűnni (Stift is valószínű, de ott még a csomi is kicsi).
Én nem szívesen vennék ilyen távra dízelt (meg minek ha a fentiek fel eljár 4.x-5.x literrel).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #202312 üzenetére
Most nézem hogy már majdnem befér a Baleno is Rapid/Cactus és a kisautók közé, 1.2 DPI-vel az is egy elég jó alternatíva (csak ne nyomorúságos H4-es fényszóróval, hanem magasabb felszereltséggel, jobb lámpával). 1.0T is jó lehet, bár én előbbi motort jobban szeretem (Vitarában legalábbis nem nőtt a szívemhez a Boosterjet).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Winne
nagyúr
válasz molnarpeter #202292 üzenetére
Na ez a 3 marad a ligában szerintem. A sorrendre a Golf - Octavia - Leon stimmelhet?
Mik ezek között a tényleges különbségek?
+ @ köszi mindenkinek!
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
veterán
válasz Winne #202317 üzenetére
huh, ember legyen a talpán aki megmondja szerintem csuklóból. a technika alattuk ugyan az, a dizáj meg egyéni preferencia kérdése. a golf a legmagasabbra pozícionált, talán abban lesz a legjobb a minőségérzet, az octavia a legnagyobb, a leont én nem tudom hova tenni, nekem olyan meh autó volt mindig is a németek és a csehek mellett. lehetnek pl. futóműben különbségek (pl. golf 8 esetén van még hátul multilink, de az octavia 4 már csak csatolt lengőkaros, ilyesmi előfordulhat a megelőző szériában is).
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
-
Winne
nagyúr
válasz bandus #202318 üzenetére
Akkora különbségek akkor nincsenek, ha mondjuk kivesszük az egyéni preferenciát a külsőségekre, ergo amelyik állapotra / km-re / árra a legjobbnak tűnő az vehető?
@ #202319 molnarpeter : Audi nem drágább ill drágább fenntartású?
[ Szerkesztve ]
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
vzsryl
nagyúr
válasz Winne #202317 üzenetére
A Golf a "minőség". Lehet, hogy a másik kettőnél jobb, de a sokak szerint hangoztatott majdnem prémiumság szvsz. egy hatalmas baromság.
Octavia a "nagy fiú", de minőségben eggyel lejjebb van (elvileg).
Leon a "sportos", és minőségben Octavia szint.Ha az abszolút technokrata kell, akkor Golfot válassz. Ha hátsó lábtér és 3 hullás csomagtartó, akkor az Octavia-t. Ha kanyarvadász vagy, akkor a Leon-t.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
veterán
válasz Winne #202324 üzenetére
már lusta vagyok visszakeresni, hogy milyen kasztnival, de egy 7-es golf kombi azért pariban van az octaviával, ha az nem kombi. nekem nagyon bejött ez a 3-as octavia, csak ajánlani tudom, illetve 1-2 kollégának is van a topikban, tudtommal ők is szeretik.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vendingo
veterán
Köszönöm az ajánlásokat. Ránéztem az árakra, eléggé megszaladtak. Januárban néztem pár autót, ami érdekelt, most ugyanazok 3-500ezerrel többe kerülnek. Ekkora ár robbanás volt? El is ment a kedvem az egésztől.
Gondolom nem mostanában fognak normalizálódni az árak.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vzsryl
nagyúr
válasz BigBlackDog #202323 üzenetére
Tudomásom szerint a Leon-ban és az Octavia-ban is van multilink, de lehet, hogy felszereltség függő. Mindenesetre a Leon sokkal jobban megy pályán a Golf-nál.
Winne: Két gyerek mellé Leon-ból és Golf-ból kombi kell. Octavia-ból elég az ötajtós is.
Stylewars_kp: Az Swift méretosztály és dízel.
bandus: Nincs pariban, főleg hátsó lábtérben nem.
vendingo: Ennél csak feljebb mennek, mert nagyobb a kereslet, mint a kínálat.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
válasz Winne #202317 üzenetére
Ugyanazok, másképpen néznek ki, a seat kicsit sportosabb (kormányzás, futómű keménysége stb), a skoda praktikusabb (nagyobb csomi, esernyő az ajtóban, jégkaparó a tanksapkánál, akasztók a csomiban stb) a golf meg feljebb van pozíconálva, amúgy használtan a seat a legolcsóbb
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
MC Pite
veterán
válasz vzsryl #202321 üzenetére
Itt a pont.
Ha jól rémlik O3/G7/L3-ról beszélünk... Ott nem mindegyikben volt még multilink 150 le felett?
Amúgy meg... Értem hogy elvileg jobb, de van egy csomó példa arra is, hogy a hangolás/tudás többet számít.Golf meg oktáv kényelmes/kellemes, Leon feszesebb, de legalább valamilyen. Rapid ügyesebb golf/oktávtól (kis) úthibákon, és átlag kanyargásnál se nagyon van különbség (olcsóbbik futóműnél, nem túl szar úton). Leon legalább sportkombisabbnak is néz ki, ha már egyik se tudja a sík padlót, legalább szebb/kevésbé lesz dzsuvás a hátulja. Sőt, az 5 ajtósnál is jobb a légellenállása.
Ülés, futómű, esetleg még világítás alapján döntenék.Szerk: O3 is beázik, vagy csak a G7/L3?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz BigBlackDog #202323 üzenetére
Klasszik szitu... Németeknél meg osztrákoknál a keményebb futóművel és nagyobb kerékkel gyorsabb egy autó, nálunk meg a puhább/ballonosabb kombó a nyerő, van esélye még felfeküdni/visszaérni a talajra. (Saját autón is 3 méretet teszteltem.)
#imádoknyugatonvezetni[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Winne
nagyúr
válasz szabonagyur #202332 üzenetére
Igen, ekörül és fixen kombi.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
vzsryl
nagyúr
-
Winne
nagyúr
válasz vzsryl #202335 üzenetére
Melyik a megfelelő topikja?
A 3,5 nincs kőbe vésve, attól függ mit találunk a piacon, valamennyi plusz még mehet rá, ha muszáj és érdemes, de nem akarok elszaladni vele, mert nem tervezett kiadás az autócsere.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
tboldi
nagyúr
-
Winne
nagyúr
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
-
mamboo
tag
válasz Vismajor01 #202315 üzenetére
-
mamboo
tag
-
szabonagyur
félisten
válasz vzsryl #202335 üzenetére
3,5M szerintem nem csak az alja, az már inkább az előző generáció terepe. Nézek pont G7 és társait és inkább 4M ahol van élhető, vagy felette. Plusz ugye kolléga újabbat keres 3,5M körül és hosszú távra, pedig ennnyiert a széria eleje van 2013/14 körül.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Kickass
őstag
válasz molnarpeter #202338 üzenetére
1.4TSI Oktávban nincs dmf, legalábbis CZDA-ban tuti nincs, de szerintem többiben se, Golfot nem tudom.
-
dome29
aktív tag
Sziasztok szép napot mindenkinek!
érdeklődnék 2 autó iránt..
Az egyik Passat CC lenne 3.6 benzin (elsőszéria)
a másik pedig egy Audi A6 3.0tfsi C6
ezekről szeretnék érdeklődni megbízhatóság, vélemény, illetve fenntartási költségekről..
ezeket nézegetem egy ideje.. passatot nagyon dicsérik több csoportban is, valóban “nincs” tipushibája, illetve annyira jó a fogyasztása mint ahogy írják..?
kérem csak olyanok írjanak akik már használtàk valamelyik típust.
Előre is köszönöm szépen![ Szerkesztve ]
Apple iPhone - Samsung széria megveszem ...Hívj bátran a 0630/234-9160as telefon számon !
-
MC Pite
veterán
válasz dome29 #202349 üzenetére
Valószínű érzed, hogy kb milyen kategória ez a 2 autó megbízhatóság, fenntartási költségek tekintetében. Gumi méreten/tulajdonságain túl érdemes figyelembe venni, hogy jellemző-e a fűrészfogás kopás, mert úgy rémlik igen. Tudtommal a V6 FSi sem lett túl megbízható motor...
CC statisztika: [link]<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...