-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz vzsryl #201050 üzenetére
Ez nem tudom, mi ez az autocatalog, de az astra classic modelleket hiányolom belőle, márpedig Mo-n nagy részük ilyen volt. Nekem pl emlékeim szerint 105 lovas volt az 1,6 (16V), és 2006-os, ebben meg csak 101 lovas verzió van, és arra is azt mondja, hogy csak 2000-ig gyártották. Amúgy nem értek hozzá, de a Twinport amúgy is más motorszéria, mint az Ecotec, amiket ez listáz, nem?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz pocokxx #200828 üzenetére
Még mindig itt tartok... Közben összegyűlt pár kérdés:
Ford 2.2 Tdci motor milyen egy Transitban?
Hyundai H1-ről jókat olvastam a magas fogyasztásán kívül, 2.5 Crdi. Itteni vélemény?
A Ford Connect Tourneo nagyon kicsi 8 személynek?
Az 1.6 HDI motoros Jumpy/Scudo/Expert nagyon lomha jószág lenne?
A Transporter tényleg értelmes választás lehet 400e+ km-rel?[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pocokxx #201056 üzenetére
Röviden: Jumpy és társai kell 2.0 motorral, méretben még nem túl nagy, ereje is van, fenntartás sem horror, és relatív fiatalt kapsz belőle.
1.6 HDI sokat kibír, de próbáld ki autópályán sok utassal, elég-e. Alapvetően jó motor az is, vidéken be merném vállalni.
Hosszabban: Transit esetén inkább a TDDI blokkot nézném, ott elég egy adagoló javításra felkészülni lelkileg (vagy mechanikus átalakítás nem tudom, mennyire bejáratott módszer, de az úgyis drágább esélyesen). A Puma motoroknál vannak nyűgök, bár talán ezek a korai változatok kevesebb hibalehetőséget tartalmaztak. Ez és az adagolós is láncos vezérlésű. Porlasztó és HPFP Delphi, érzékeny az üzemanyagra, szennyeződésekre... magyarul rendszeresen cserélt minőségi szűrő nélkül könnyen lehet drága baj. [2006 előtti egyszerűbb], [2006 utáni nyűgösebb] összefoglaló videók. Plusz töménytelen rozsda.
Transit Connect kb Berlingo/Caddy méret, Ön dönt köbméterben szerintem hasonló a Sharan/Alhambra/Galaxy trióhoz, csak teherautóbb. [1.8 TDCI yt]
Hyundai: hengerfej repedhet, bonyolult láncos vezérlés, extrém esetben főtengely törhet, viszont korrekt Bosch üzemanyag rendszer van rajta [link]
Transporter esetén főleg a kora miatt félnék rozsda és talán váltó nyűgöktől, valószínű korróziómentes példányt találni lesz a legnehezebb feladat az egészben.
[ Szerkesztve ]
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz molnarpeter #201058 üzenetére
Hm. Értem. Akkor összességében tényleg T4 (2.5tdi) a legértelmesebb választás ennyiért...?
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
3L1T3
addikt
Na ma visszavittem a CX-5-t.
Nagyon tetszett pár szóban összefoglalnám a tapasztalataimat.
- Kényelmes
- Nekem picit szűk volt combtájékon az ülés, de nem volt ettől se kényelmetlen
- A könyöktámasz lehetne hosszabb de ettől eltekintve teljesen ergonomikusan tudtam ülni és vezetni.
- Lámpák csodálatosan világítanak éjjel
- klíma nagyon erős
- 2.5l szívó, ezért pörgetni kell ellenben szép a hangja és hiába a nagy felépítmény relatív keveset fogyaszt 7.5-8.5 között.Konklúzió? Mindenféleképp vennék. Kifejezetten tetszett , hogy 60 ezerből kijön egy olajcsere és szűrőcsere. Nincs turbó, a váltó is hiába automata, nem kell benne olajat cseréltetni. A vezérlés is láncos és nem szíjas. Összeségében teljesen elégedett voltam.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #201061 üzenetére
Élettartam olajozású. Csak a gyártó meg a user mást ért élettartam alatt.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ez az a képlet, hogy "gyártó: gar. idő, user: elporladásig", ugye?
Van amúgy bármely gyártónál olyan hivatalos állásfoglalás, hogy mennyi az életciklus? Vagy ez csak vágyálom szintű kérdés....
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
3L1T3
addikt
Mi nem alulmotorizált a Teslához képest? Még a 488 GTB se indul meg úgy ahogy ez a szar.
Ettől függetlenül bármikor szívesen átülnék. A kormány mögött voltak váltó flepnik , meglepődtem ahogy a 6 gangos automata azonnal kapcsolt amikor előzni akartam, 6-ból 3-ba visszarántottam, hogy pörögjön 4K felett, és nem volt semmi gondolkozás. Sokkal gyorsabb volt mint a Superb DSG-je. A Head-UP is nagyon jól működött. Az info/entertainment rendszer is tökéletes volt számomra. Tényleg nem tudok belekötni.ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz BigBlackDog #201066 üzenetére
Alulról, biztos van olyan dolog amit a VW csoport jobban megold ez nem kérdés, de a Mazda esetében legalább nincs extrázási lehetőség, és sokkal olcsóbban kapsz MATRIX LED és egyéb nyalánkságokat.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #201064 üzenetére
Pontosan.
Nincs mert ők sem tudják pontosan illetve ha tudnák sem mondanák meg. Tervezett avulás kérlek alásan ugye. Csak a gyakorlatban nem úgy van, ahogy a konteósok képzelik, hogy kigrammozzák a mérnökök, hogy X ezer km után atomjaira essen szét a cucc tutira.
Van egy minimum elvárt élettartam amit hoznia kell. Ehhez keresik azt a megoldást/anyagot/megvalósítást amivel a legolcsóbban elérhető ez a kívánalom.Amúgy meg erősen használat függő is a dolog. Nekem a DMF a 300k-t fuott TDI-ben is oké volt, kollégánál meg aki sokat városozott már 250k-nál cserés volt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 3L1T3 #201065 üzenetére
Jogos. Cserébe nem kell töltögetéssel tökölnöd órákat.
A DSG nem automata váltó, csak egy robotizált kézi (aminek megvannak persze az előnyei is a hátrányok mellett). Soha nem lesz olyan ügyes mint egy korszerű hagyományos automata. A DSG addig jó amíg azt csinálod amit ő szeretne. 2013 óta DSG-zem folyamatosan, van már kellő tapasztalatom vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
3L1T3
addikt
Lehet nem kell töltikézni de azért én 2 éve nem voltam benzinkúton. Most szívelvágott ez a 20K közel 500km-es hatótávért.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #201070 üzenetére
Mit nem adnék egy e-S-Max-ért... 7 személy, villan'motor, de legyen 600km hatótáv teljes terhelésen (telepakolt csomagtartó, 5 személy, 130km/h pályatempó).
Már a leírástól is ár-víziók lebegnek a szemem előtt... és ha majd lesz ilyen, akkor majd csak a nyálamat csorgthatom, úccse' lesz rá pénzmag.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bdanyy #201073 üzenetére
A DSG? Villámgyorsan vált (már ha azt a fokozatod kéred amit ő előre bekészít), és mivel egy robotizált manuális váltó sokkal kevesebb a hajtási veszteség mint egy hagyományos (hidrodinamikus) automata váltónál, amivel üzemanyagot és CO kvótát lehet spórolni.
A cvt is sokat fejlődött hatásfokban az is járható út lenne de az átlag vásárlók itt Európában nem szeretik a karakterét (ezért jellemzően csak az ázsiai gyártók alkalmazzák manapság).
#nincsbennetarcsi
-
Bdanyy
addikt
A cvt elég fura volt nekem is, nagyon hörög emelkedőn meg gyorsításkor. Azért a sima robotváltónál még az is jobb (legalábbis ami az upban van az nagyon gáz). Csak kicsit fura, hogy pont azt nem annyira szereti a DSG, ahol a leginkább kényelmes egy manuálishoz képest (mélygarázsozni meg dugóban vánszorogni)
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #201077 üzenetére
Az enyémben nincs kormány mögötti váltófül (mert egy puruttya Skoda), az előválasztókart kihúzom oldalra és ott tudok fel/le váltogatni. Illetve ha csak kihúzod oldalra akkor abban a fokozatban marad amiben éppen van (amíg el nem éred a leszabályozási tartományt mert akkor magától felvált).
Ha túl alacsony a fordulat akkor meg visszavált, tehát kinyírni nem tudod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Lacko32
tag
válasz cappa72 #201053 üzenetére
De a Classic II-ből mehet ez ah 1.4-es rettenet, vagy annyira nem ajánlott?
Tényleg nem száguldozás a lényegIsten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
őstag
válasz 3L1T3 #201060 üzenetére
Szuper, ha tetszik olyat kell venni (első és legfontosabb autóvásárlási tipp, amit szeretsz annak sok mindent megbocsátasz ha kell). Ha sokáig megtartod érdemes 60 ezerenként olajat cserélni a váltóban "átmosós" módszerrel. Én nem rég csináltam, erősen látszott a színkülönbség az új és régi olajon. 91 ezer volt, szerintem annyit megér.
Kérlek ha cx5 lesz és csalódsz benne rozsda ügyileg írd meg nekem (de azt is ha 10 évig pöpec ilyen ügyileg). Ha nem felejted el
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #201082 üzenetére
Foleg, hogy evi 1x ha megy az atalagember ekkora tavot…
#nincsbennetarcsi
-
KoVee84
senior tag
válasz 3L1T3 #201060 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de a mazda szervíz pont nem a 60.000 Ftos időszakos szervízről híres...
2 hónapja volt olajcsere + szűrők + fékolajcsere (4 éves időszakos) 140k. Majd mikor látták rajtam, hogy kicsit befeszültem az ember megvigasztalt, hogy jövőre csak olajcsere + szűrők lesz, ami megáll 100 alatt.
Ha lejár a gari, közelükbe nem megyek.Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha az olcsó szervizktg miatt vennél mazdát, akkor ne tedd
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz KoVee84 #201087 üzenetére
Ez sajna ilyen, feleségem jazze (2018. május, 1.3 comfort) is kb dupla szerviz költséggel üzemel mint az scross (2017. augusztus, gl+, automata allgrip).
Bár a toyota iq szervíze nem volt rossz árban (bár az 4év felett volt amikor vittem). Gondolom ha új Rav4 hibrid lesz akkor az elején megnyomják ők is a cerkát...
[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz Tothgera30 #201090 üzenetére
Na, ott fixen nem fog járni
Ellenben a 2004 utáni modellek amik nincsenek lef@sva, igencsak borsos áron mennek. Ugyan 1 misi a keretem, de nem akarnám totál kimaxolni
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Lacko32 #201091 üzenetére
Nem 2007-től kellene? Mert ahogy láttam Golf 5, Jazz, Swift is volt a palettán, amik ennél jóval drágábbak, megegyező évjárat esetén (fenntartani is). A milliós keretet sajnos ki kell lőni, ha épkézláb darabra van igény, az igazán szép példányok pedig ott vagy fölötte kezdődnek. 2007-08 körül nézelődnék, minimum 900k-s ársávban, és akkor kevés a csalódás esélye.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Lacko32
tag
válasz Tothgera30 #201092 üzenetére
Jogos!
A 2007 nem egy kőbe vésett story, ha van idősebb, ami megéri a pénzét, üsse kő...Meg is nézem mik vannak jelenleg. Köszönöm!
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
3L1T3
addikt
válasz KoVee84 #201087 üzenetére
Ez hol? Figyelj nekem közvetlen az értékesítő mondta, olajcsere+szűrők 65K
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Lacko32 #201083 üzenetére
Z14XEP? Vezérműlánc, EGR, twinport rudazat, trafó, ECU forrasztások amikre érdemes figyelni így hirtelen. Illetve nem megfelelő olajszűrő esetén nincs olajnyomás (biztonsági megoldás miatt), csak gondoltam leírom, mert pl Meriva csoportokban gyakori kérdés (mondjuk ugyanott egyik bontós nem is foglalkozik ilyen motorral szerelt autókkal bizonyos okokból, na mindegy ). Van ismerősnek egy félmilliót futott gázos példánya, ott még váltó és hűtők cseréje rémlik, ami mondjuk főleg a futással jár, csak eszembe jutott.
-
3L1T3
addikt
válasz yodamester10 #201096 üzenetére
M3 , de céges.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Okos Otthon / Smart Home
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- TCL LCD és LED TV-k
- Yettel topik
- További aktív témák...