-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Attól függ, hogy az Almera-ból tudok-e pénzt csinálni. Ha nem, akkor ~300k. Ha igen, akkor ez a Punto is belefér.
F Astra-t szeretnék, de mind Flinstones-os már és/vagy sziauram árulja, és olyannal nem állok szóba.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
őstag
Sziasztok,
64 éves anyósnak keresünk autót 1,5M forintig bezárólag, amibe már jó lenne ha beleférne egy első szerviz és egy szett négyévszakos abroncs. További nem túl magas igények:
- benzin (napi 30 km)
- klíma
- első elektromos ablak
- 5 ajtós kivitelHonda Jazz? Valami Kia/Hyundai 2010 környékén?
"Less but better" - Dieter Rams
-
tboldi
nagyúr
válasz xEon1337 #201856 üzenetére
Jazz, legalább nincs láncproblémája, mint a koreaiaknak, és az alap 175/65R14-ben tök olcsó a gumi is. Csak az első szervizre kell egy kicsit több, érdemes ránézni a szelephézagra és az EGR csatornára, ehhez kell pár új tömítés, meg 4 helyett 8 gyertya van, habár olcsó BKR6E-11 kell bele, valami 8-900 Ft darabja.
-
Vismajor01
addikt
Átküldtek ide, úgyhogy hátha ti tudtok segiteni a dilemmámon De nem az a kérdés milyen autót vegyek, hanem h az elméletem hülyeség e.
Szóval agyaltam. Nekünk ugye a V60 PHEV lett a befutó mert a futásarányunk az fele pálya fele város. Tudjuk otthon tölteni, városban elektromosan, pályán dizelben közlekednénk.
De kicsit elriasztott h a költségvetésünket teljesen kimeriti a megvétele, és elég húzós tipushibái vannak és akkor még ott van ami random előjön. Azt gondoltam, hogy 180 ezres nagyszerviz utánit veszek akkor megvételkor ráköltöm amit kell és kész, de már korántsem vagyok benne biztos...
És nem is az h birjuk e, hanem akarjuk e h kb havi 100e ft-ot félretegyünk a volvora.Szóval szerintetek mekkora racionalitása van 5 millióból nem 1 db kombi PHEV-et venni, hanem venni egy sima dizel kombit és mellé egy kis benzines városi futkározót?
Igy dupla biztositás, dupla gumik, olajcserék, karbantartás. És azért mindkét autón elromolhat olyan ami sokba van...
Kisasszonynak régi álma a fiat 500, ő azt kapna, én meg Mazda 6 2013 v V60 D5 mert arra azt mondják nagyon megbizható az elektromos nyűgök nélkül.(klimakompresszor pl ami hűti az akksikat)
Mit gondoltok? Ez mekkora hülyeség?
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
BigBlackDog
veterán
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
Én pályás használatra alaposan átgondolva vennék csak Mazda 6-ot. Dízellel állítólag nem a legjobb, benzinnel viszont a fogyija is jó eséllyel 1.5-2 literrel több lenne, mint egy átlag dízelnek.
A D5 nem rossz, de elképzelhetőnek tartom, hogy barátibb haviköltséget lehetne elérni egy 2.0 CR TDI Passattal.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
TC-n van most pont Volvo D5 teszt, a 2.0 CR TDI olcsóbban fenntartható. Havernak S60 D5 van, én a második 2.0 CR TDI-t koptatom van tapasztalat.
Amúgy én az "all in" megoldások híve vagyok de ha nem probléma a logisztika (két autót szerelőhöz, olajcserére, műszakira hordani) és a tárolása akkor érdemes kiszámolni melyikkel jösszi ki jobban anyagilag.
#nincsbennetarcsi
-
dj79
senior tag
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
nem tudom, fiat 500 helyett akkor már inkább vennék egy ion/c-zero/i-miev történetet, vagy egy lefingott kettes priust
-
ngaba
aktív tag
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
Szvsz vegyél dízelt vagy turbós benzint. Kicsit túl van ez a dízel parázva. Fele város - fele pályába nem fog belehalni. (Vagy a pálya csak rövidtáv lenne? Akkor kicsit más azért.) Én erre nem is vennék hibridet, csak jóval nagyobb város aránynál.
-
veterán
válasz footy #201847 üzenetére
LED-fényszórós autóval (X5 és Cayenne) csak nappal volt dolgom, éjjeli autópályán nem, este városban utasként frankó.
De ahogy írod, egy komolyabb GM termék bi-xenonnal igen ütős a sötétben. A Saab 9-3-ban lévőt egyenesen fotonágyunak nevezném, 3D-s alagutat lő maga elé autópályán, és a Vectra C is igen magasra helyezi a lécet, nem hiszem, hogy egy alap LED a közelükbe érhet. -
Vismajor01
addikt
Igen én is láttam, innen indult a lavina.
Passat is szóba kerülhet, de a VIII-ben már 2.0 TDI van nem CRtdi, az VII nem?
Nem probléma a logisztika(főleg a mai sharenow meg hasonló időkben, egyedül hordom az autót szervizbe) az utcán ingyé' parkol mind a kettő.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #201860 üzenetére
Yep, apum két munkatársának is volt dízel Mácüdá, illetve az egyiknek még most is van egy 5-ös, mindkettőnek van/volt baja rendesen. És nem is olcsó.
Akkor már inkább a Volvo D5.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz dangerzone #201796 üzenetére
Szerintem már nem hordozzák a kezdeti gyengeségeket. Gondolok itt a hűtővíz-cső elrepedésre.
Sógoréknak pont ilyen motor van benne a Fiestájukban, és eléggé patent, nincs gondja.
Bátrabban lehet ajánlani már, és ugyanazokra kell figyelni, mint bármelyik más turbós motornál. -
Vismajor01
addikt
válasz ngaba #201863 üzenetére
Dizelt nagyon nem vennék a mi városi felhasználásunkra, alig megyünk ha megyünk(auchan 7km, gym 6km, én irodam 5.5km, feleségemé 3km) ami meg ennél több az már legalább 50km és pálya. Igazából erre a városira még a kisbenyát is sajnálom, még az se fogja birni, még a prius se birta, állandóan 6 literes fogyasztással riogatott
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
A TDI vásárlás mellé azt is vedd hozzá, hogy már most esik az áruk jelentősen, pedig még csak éppen belengették a kitiltásukat Pestről. Ha tényleg kitiltják (és ez igazából csak idő kérdése), akkor vagy nagyon nyomott áron adod el vagy rád rohad.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz vzsryl #201849 üzenetére
Clio2, Punto2, C2/C3 (bár 3 ajtós), akár Fabia ha jól körbenézted rozsda téren. Ha gyerek is mehet néha bele, nem mernék ez alá a biztonsági szint alá menni.
footy: Huzamos ideig használtad, vagy bérautóként? Koszos búra sokat ront, vagy egyes modeleknél tuti több a szórt fény mint ami megengedett lenne (pl Passat, Civic).
xEon1337 Spash/Agila, C3, Jazz?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #201865 üzenetére
2008-tól van CR TDI, tehát már a 6-os Passat is készült CR-el.
Ha ShareNow is játszik akkor sztem tök felesleges saját kisautót tartani arra az évi pár alkalomra amire nektek kéne az elmondásod alapján.
Amúgy sokszor használom a cr tdi-t ilyen 2-3 km-es utakra is. EGR meg a DPF nyiffant ki idő előtt tőle meg a fogyi 11-12 liter de amúgy bírta a technika (Passat B6 2.0 CR TDI valós 282k km, újkora óta ismert előélet).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Vismajor01
addikt
Mondjuk nem évi pár alkalom, hogy mi városban rövid utakra megyünk, inkább 2 naponta csak nem sokat. Szülő1 pécelen vannak, oda körbe nullás ami gyakran megesik, szülő2 meg pakson ahova szintén megy kirándulás. Erre még rájön évi 5 ezer kilométer random pályázás a balatonra, wellnessezni, külföldre etc.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
ngaba
aktív tag
válasz Vismajor01 #201868 üzenetére
Szegedi vagyok, és dízel autóm van. Képzelheted, mekkora távolságokat megyek városon belül. És ezzel nem vagyok egyedül. (Városon kívül viszont 180 km a minimum, rokonlátogatáskor.)
Ha félsz a kitiltástól, akkor marad a benzin. A hibrid többletárából marad tartalék bőven. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Vismajor01 #201872 üzenetére
De arra jó lenne egy V60 D6 PHEV vagy egy Passat GTE, mert megoldod villanyból. Mondjuk a kombival nehezebb parkolni mint egy pici autóval az tény. Múltkor csereautónak egy Superb kombit kaptam, hát azért azzal sok helyre nem fértem be ahova egy kisebb autóval simán befértem volna.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #201868 üzenetére
állandóan 6 literes fogyasztással riogatott
Hű! 😱
Én meg pezsgőt bontok, ha 6 liter környékén van, a 7-8 sokkal jellemzőbb. 😄
-
Doki16
addikt
válasz tboldi #201875 üzenetére
Jó de egy Prius nem mutathat többet 3-4 liternél. Különben meg leszel lincselve. A club matrica figyeli és logolja a fogyasztást
#201859 Vismajor01: Vegyél egy jó B7 Passat CRTDI-t CFFB motorkóddal. Használd nyugodtan városban. Ha bármi megkotlik benne még akkor is annyi pénzed marad az 5 millióból, hogy megcsináltatod. Sokkal jobb lesz pályázásra mint a D6.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
Szerintetek ha a vezetési élmény és a megbízhatóság számít melyik a jobb választás?Seat Leon FR (1.4 TSI - 150HP)
Suzuki Swift Sport (1.4 BOOSTERJET, 140HP)
Ford Fiesta ST - Line (1.0 Ecoboost, 140 HP)Ezek használtan nagyjából hasonló árban mozognak a környéken, talán a Leon ezzel a motorral picit drágább, viszont cserébe ugye nagyobb is. Bár nekem 250L csomagtartó amúgyis elég.
-
tboldi
nagyúr
Per pillanat 6,8-at ír a BC, de még csak 24,5 km-t tettem meg tankolás óta, lesz ez még így se.
Doki16: Én képtelen vagyok ezzel a mentalitással azonosulni. Vasárnap volt szerencsém egy Renault Twizyhez, nem tudom, van-e fogyimérője, de a tesztköröm biztosan sok kWh-val járt, a vérvillanyosok kitagadnának a famíliából.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Igen, ezért lett végülis a phev volvo. Passat GTE baromi jó lenne, de egyszerűen nincs rá pénzünk- Ha elakarsz kezdeni GTE-t vadászni akkor 6millió ahonnan indulsz. Nekünk meg inkább 5 van, azis átirással mindennel. Persze ha csak 4.9ért találunk elfogadható volvót akkor azért az meg lesz.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
tboldi
nagyúr
válasz dangerzone #201878 üzenetére
Én a Swift Sportot választanám, de tegnap is írtam, hogy rosszul vagyok összeszerelve, rám nem érdemes hallgatni.
-
MC Pite
veterán
Vagy gázos (mpi) Joggert.
Vagy pjúrtech 308SW-t, mert 5km-en még télen is bemelegszik, és használható azért 130 lóval. Meg sztem amúgy is fasza, év autója se tök véletlen lett. Legalábbis én innen közelítem meg, a phev-k felára még brutál.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Vismajor01
addikt
válasz MC Pite #201882 üzenetére
Jaja, tényleg komoly. 2.8ért kapni D5 v60at, plugin D5 V60 meg 4.2-ről indul. B8 Passat 2.0 tdi-vel 3.5-től indul, pluginban 5.5-től.
Én két autónál a 1.4 v16 100 lőerős fiat 500ast vettem volna, azzal lehet körözgetni
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Doki16
addikt
válasz tboldi #201879 üzenetére
Én tudok azonosulni egy bizonyos mértékig. De a Prius erről szól, ott minden a fogyasztás hajszolása. Én is ezt csináltam az Aurisban. Most sincs sokkal másképpen, de mivel a TSI gazdaságosabb nagyobb sebességnél, ezért ezzel pont nem érdekel a spórolás ha messzebb megyek. A mindennapokban, meg szórakoztat, hogy meddig lehet még lenyomni. Rosszul vagyok beállítva tudom Van amikor meg nem érdekel és 30kWh/100km a fogyi, mert jó a fűtés
#201880Vismajor01: Szerintem nem érdemes ennyire kicentizni a pénzed egy alapvetően problémás kocsinál. Pont tegnap volt téma a V60 D6 csoportban, hogy akármennyire szeretik a tulajok, messze a Volvo a legköltségesebb PHEV.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Bdanyy
addikt
válasz Vismajor01 #201883 üzenetére
Azért azok az olcsó B8-ak közel sem olyan felszereltséggel szoktak lenni mint a GTE-k
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
veterán
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
akarjuk e h kb havi 100e ft-ot félretegyünk a volvora
Ez hülyeség. Gondolom a facebookon olvastad egy paraolimpikontól.
Továbbra sem beszéllek rá.
D5 / 2.0 CRTDI mellé egy jó Prius? -
veterán
válasz Vismajor01 #201888 üzenetére
A havi 100 a hülyeség (az évi 1,2, megtartod 3 évig úgy 3,6 M -> nonszensz).
2 váratlan / nem kalkulált kiadásom volt: 1 db AGM akku (4X e. - 10 = 3X e. Ft) és 1 db turbószelep, 35 e. Ft.A többit megírtam néhány napja.
@ Doki: Tökéletesen tisztában vagyok vele.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #201883 üzenetére
Fiat 500e?
-
pvtfoley
csendes tag
Sziasztok!
Egy jó barátom szeretné lecserélni F astraját 8 év aktív szolgálat után. Keresgéli az utódot keret csak az autóra 2 millió. Tetszik neki az Opel astra j. Nincsenek nagy igényei klíma, szervó legyen (ezt nem lesz nehéz megugrani). Ritkán használja az autót inkább hétvégente, vidékre utazáshoz, nyáron nyaralás stb. dolgozni nem azzal jár, van hogy 1-2 hétig nem is megy sehová kocsival. Autópálya, országút, város vegyesen évi max 10k kilóméter, de inkább kevesebb.
Ezekre a változatokra gondoltunk első sorban:
Opel astra j 1.4 100 lóerős
1.4t 140 lóerős
esetleg valami dízel? (ettől óva intettem de hátha tévedek)
2012-13 körülieket láttunk ennyiért viszonylag magas felszereltséggel, tempomat, ülésfűtés stb. Kombit nem szeretne az nagy lenne neki.
Mi ajánlott j astrából? Van valami amire nagyon kell figyelni ennél a típusnál? Nem versenyző típus a srác, nem biztos hogy turbora szükség van. 1.4 f astra 60 lóval is jól elvan.
Van esetleg más amit érdemes lehet még megnézni? Skoda, Kia, Honda?
Előre is köszi a segítséget! -
MC Pite
veterán
válasz Vismajor01 #201859 üzenetére
Amúgy... Kell 2 autó, vagy csak a rövidtávok miatt, kímélés céljából vennétek a benyást? Ha kell, jó az 500/6os kombó is. MÁr ha van számodra jó/megbízható motor benne... V60D5 is, de az mondjuk úgy, lifestyle kombi (szted egy Rapid Spacebackbe több cuccot elviszek). És egy Passat/508 vszínű kevesebet fog kérni a kasszából váratlan vagy betervezett dolgokra.
Mennyit mentek egy évben, milyen fogyasztást számolsz egy dízel kombinál a hosszabb utakra?
A második autó árából párszor rendbe rakod az akármilyen hajtásláncos autót ha nem szereti a rövidtávot.Vagy; miért nem jó a 3o8SW/AurisTS amik 2in1 is jók?
pvtfoley: Sárnehéz a J Astra, nem is lesz virgoncabb a korábbi Astrától 100lóval se nagyon
Próbálja ki, és egy Megane3-ast is, az alapmocival (110LE 6os váltó). FÉszkelődjön az ülésben, pakoljon hátul, menjen hepeuhupás úton is.
Ceed/i30 is jó lehet, oda elég az 1.4 100LE is.
Ha a klasszikus kompaktoktól hajlandó eltekinteni, a Rapidot is felvenném a tesztelendők listájára, ügyes autó.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Vismajor01
addikt
válasz MC Pite #201894 üzenetére
Nem kell 2 autó, csak rövidtávok/hosszútávok elég meredek különbözősége miatt (mehetünk vele 3 hónapig max 5km-es távokat aztán elmegyünk zürichbe) került szóba a dizelkombi/benyás kisautó.
Évi 10-15 ezer kilométert megyünk, belvárosban lakunk, és én itthonról dolgozom kisasszony pedig 3 villimegállóra. Majd vmikor 2-3 év múlva házproject Pest megye vagy Zala megye.
308SW-t nem ismerem, AurisTS nekem lassú, olcsó belülről, hangja is olyan mint a Priusnak amitől rosszul vagyok.
Nekünk a V60 phev került képbe mint 2in1 autó csak a csomagtér nem tökéletes ill a fenntartása kicsit kockázatos, de reméljük alapos átvizsgálást követően veszünk egy olyat ami nem akar majd minket tönkretenni
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Vismajor01 #201896 üzenetére
Arra azért rákérdeznék, mennyi lenne utólag az ülésfűtés, gondolok itt a VAG vonalon virágzó utólagos extra beépítő iparra lehet akkor később megúszod az autó cserét. Vagy ha kicsi lesz a Passat mindenképpen, akkor ott lesz a Superb iV.
-
Doki16
addikt
válasz Vismajor01 #201896 üzenetére
Vegyél egy elektromos rollert akkor. Tényleg nem vicc. 2-3 km-re a legjobb választás. És ha meg esik vagy rossz az idő akkor meg mész a dízel kombival. Ami lehet bármi éppen szimpatikus jármű. Én a VAG CRTDI-t javaslom. Nem lesz akkora baja a rövid távoktól amit nem tudnának megcsinálni egy második autó árából. Kiolvasod a DPF-et vásárlás előtt és ha olyan 50% körül van, akkor városban sem fog lehalni 2-3 év alatt amíg megtartod.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!
- elado lakas lagymanyoson bme mellett