-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
válasz deicide #97765 üzenetére
Viszont akkor ez már Ecotec, nem? Az előtte lévő 1.6 16v motor ha jól tudom más tészta, de javítsatok ki, ha rosszul tudom. Az 1.4-et 60 lóval én kevésnek találom, bár még csak nem is ültem F Astrában, eddig leginkább egy 1.3-mas Favorit-ot használtam LPG-vel, ami igaz, hogy picit gyengébb, de baromi lomha. Az Opel pár lóval több ugyan, de nehezebb is, így gondolom dinamikában nem sokkal jobb. Ezért gondolkodom inkább erősebb motorban, de egyelőre csak nézegetek, olvasgatok, odébb van még a vásárlás (az Astra is csak, mint lehetőség van képben).
.
-
426os
őstag
válasz honda 1993 #104671 üzenetére
Most lehet, hogy lefognak hurrogni, de szerintem érdemes lenne ránézned a Skoda Favoritokra. De csak a '92 utáni, facelift-es példányokra, ezek már valamivel kultúráltabbak lettek a VW belekutyulása miatt. 200k-ból már simán kapsz használhatót, mert semmi áruk nincs. Ha vidéki vagy, akkor van esély rá, hogy valami garázsban tartott, kevésbé rohadó bácsitulajos példányt találj. Menni nem nagyon megy (900Kg - 57Le), de első autónak, megtanulni vezetni teljesen jó, ha akarsz szerelni is megtanulhatsz rajta, de bármelyik sarkon találsz hozzá embert, aki hozzá tud nyúlni. Az alkatrész nem drága még újonnan sem (de bontóban is lesz), csak ne legyen szétrohadva. Ha csak 1-2 évre tervezel, akkor simán jó lehet ez is.
.
-
426os
őstag
Trabantban nőttem fel (igaz kétütemű volt). Azon tanultam anno vezetgetni, 176cm vagyok (és voltam már akkor is), de koppra hátratolt ülésekkel is szűkös volt, semmi lábtér nincs semelyik irányban, ráadásul a kitekert vezetői pozíció sem túl előnyös. Nem mondanám, hogy terpesztve vezetek, de kényelmesen nem lehet benne ellenni szerintem, főleg ha valaki közel 2m magas. Engem is elfog néha a nosztalgia és sajnálom, hogy pár éve apámék leadták ócskavasnak a régi Trabinkat, mert csak rohadt használatlanul az udvaron ('77-es, gömbölyű fém lökhárítós, 6V-os, '92-ben kapott vadonat új motort és nem volt széthajtva, Trabant viszonylatban jól ment, sokszor (legalább 10x, nem vicc) megjártuk vele Erdélyt is probléma nélkül). Jó állapotban volt nagyon, ma már elég jó pénzt érne, de sajnos akkor nem álltam a sarkamra, hogy átvegyem és valahol letámasszam későbbre, amikor tudok vele foglalkozni anyagilag (azért pár dolgot rendbe kellett volna rakni rajta, de kitűnő OT alap lett volna). Mindazonáltal a 2T Trabi szerintem mindennapi közlekedésre ma már alkalmatlan vagy csak nagyon sok kompromisszummal, de a 4T-vel sem szívesen járkálnék (kényelmetlen, nagyon könnyű és a felépítéséből adódóan pl. országúton a kamionok szele bántja, stb.) A lényeg, hogy adott pénzből, kényelmesebb, közlekedésre alkalmasabb autó is van szerintem. Tény, hogy befektetésnek nem rossz, de akkor már inkább 2T, annak nagyobb kultusza van és többet ér egy szép példány. De ha valaki csak közlekedni akar, akkor szerintem a Trabant nem jó választás.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz Jorus #104764 üzenetére
4T-nél meg nem is nagyon tudsz átlógni a másik ülésre, mert ott a váltó. Nem értem a ragaszkodást a Trabanthoz jelen esetben, ha az ember választhat mást, amiben kicsit jobban el lehet férni és némileg jobban hasonlít a belső elrendezése a mai autókéra (előtted a kormány és a váltó), akkor miért akarna bárki is Trabantot venni, ha csak 1-2 évig közlekedni szeretne vele és nem nosztalgiázni/youngtimerezni/oldtimerezni/restaurálni stb.
Mondjuk hozzáteszem, hogy én sem vennék ennyiből autót, ha nem muszáj, inkább gyűjtenék még (igazából pont ezt teszem pont e célból )
A Favoritot is pont ezért ajánlottam, mert azzal azért már lehet közlekedni, de mégis filléres autó. Nem nagy, 180-190cm-el az sem lesz olyan kényelmes, de egy Trabanthoz képest ég és föld. Van a családban, tudom miről beszélek.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz maggi1886076 #110635 üzenetére
Nem minden autó malomköveken gurul ám. Pl az említett Favoritot is simán fel lehet gumizni 40k-ból és még nem is a legolcsóbbat vette az ember (165/70R13). Most már nálunk is nagyon aktuális, de annyira keveset megy a kocsi egy évben, hogy valószínűleg valami 4 évszakos lesz, falun tüttyögni jó lesz, hamarabb öregszik el, mint hogy elkopna.
.
-
426os
őstag
válasz maggi1886076 #110645 üzenetére
Persze, fogja vinni a pénzt, de jó esetben elég lesz apránként csinálgatni rajta ezt-azt. Plusz, ahogy írta a srác, otthon adott a jól felszerelt műhely, lehet tanulni szerelgetni a régi vasat, illetve írta azt is, hogy a család is hasznát venné a második kocsinak néha, így lehet kapna kis segítséget a kezdeti rendberakáshoz. Vidéken olcsóbb a javítás, könnyebb hozzáértő szakit is találni, aki nincs elszállva az árakkal, ha valami nem megy otthon. Csak ennyi pénzzel le kell adni az igényekkel és örülni kell, ha még megy és nem presztízs alapján választani. Nekem úgy tűnik a kérdező ezt nagyjából megértette.
Egy egyszerű autó, ha összeáll, azért nem kell hatalmas kiadásokra számítani utána vele. Ha valakinek meg nem annyira lényeges a kinézet, meg nem mindenáron dízel kell, akkor valami benzines gépet lehet azért ennyiből találni, amiben van még pár év használat. A tervezhető költségeket (biztosítás, adó, üzemanyag 1-2 kopó alkatrész stb) össze kell írni, aztán a többi meg nagyjából látszik vételkor és majd látják, hogy érdemes-e bevállalni. Max szívni fog vele és később jöhet ide leírni, hogy 150k-ból senki ne vegyen autót De leginkább jó lesz tanulópénznek.
Viszont visszatérve a vidékre, mint kezdeti problémára, néha muszáj, hogy legyen kocsi, nem lehet mindent biciklivel/robogóval megoldani. Ha kell, akkor kell, még ha 100k-ból üzembentartóival is, akkor is sajnos. Mondjuk itt ennyire nem súlyos a helyzet, ha jól olvastam..
-
426os
őstag
válasz DeFranco #111075 üzenetére
Egy bizonyos mértékig egyébként a szülő is jobban jár, ha támogatja kicsit a gyereke autó projectjét. Nem kell nagy összegekre gondolni természetesen (néha egy kis üa. hozzájárulás, esetleg első évi biztosítás stb). A lényeg, hogy addig sem a családi járgányt hajtja szét, nem azon éli ki magát, hajtja üveghangon stb. Ha meg nincs családi autó, akkor azért. Néha biztosan igénybe fogják venni pl egy-egy nagyobb bevásárlásnál. Persze ez az eszmefuttatás feltételezi, hogy anyagilag többnyire rendben legyen a család.
.
-
426os
őstag
válasz DeFranco #111084 üzenetére
Én anno annyi hozzájárulást kaptam (nagyszülőktől), hogy kifizették a jogsit, aztán a kezdeti tapasztalatokat én is trabin szereztem (azóta értékelek is minden autót, amin van fék ). Majd úgy alakult, hogy nem igazán volt se családi, se saját kocsi, de ismerve az akkori magamat (és látva kb mindenkit, aki velem egykorú) az a tapasztalatom, hogy az első önálló km-ek alatt azért néha mindenki vadult kicsit, akármennyire is értelmes, normális gyerek volt. Biztos van, aki a kezdetek óta mindig megfontoltan és nyugdíjas tempóban vezet, de szerintem nem ez a leginkább jellemző. Fiatalság, bolondság, ahogy szokták mondani Mondjuk az hozzátartozik azért az igazsághoz, hogy egyre drágább lesz autót fenntartani, szóval tényleg kell mérlegelni mielőtt bárki bármibe is beleugrik, ezt nem tagadom.
.
-
426os
őstag
Amit én néznék: F Astra, Pug 306, ezek szerintem kijönnek ennyiből és még marad is tartalékba/extrákra (pl rádió stb). Következő lépcső Megane 1 Ph2, Xsara II 1.6 16v, de ezek 400+ kategória, sőt. Max 500k-ból inkább az előző kategória. Még esetleg a '96 utáni Zetec motoros, jobban felszerelt Escort-okra is ránéznék, bár azok szeretnek rohadni (mondjuk a Fastra is..). Talán említhetőek még a Feliciák is, de az is kb Swift szint komfortban, talán picit jobb, de az összes többi alatt van bőven.
.
-
426os
őstag
Ha már gumi téma, akkor kb évi 5k (vagy inkább kevesebb - nyugdíjasautó) futásra milyen gumit lenne érdemes venni? 165/70 R13. Eddig 4 évszakos volt, de már nagyon öreg, cserélni kell. Ebből van 10-11k körül néhány eléggé budget (pl Matador), illetve 13k körül Vredestein Quatrac 3. Megéri a Vredi a felárat? Egyáltalán érdemes ilyen kis futáshoz új gumit venni, vagy jobban jár az ember, ha gumisoknál keres pár éves használtat, olcsóbban. 4 évszakos vagy téli? Az autó (nem fűtött) garázsban áll mindig, így a napsütés annyira nem rongálná a (téli)gumit, max. menet közben..
.
-
426os
őstag
válasz !Overdose! #116194 üzenetére
Fogalmam sincs, online néztem csak ott valóban nem találtam semmi vállalhatót (vagy kb majdnem az új árában ). Talán kisebb gumisoknál jobb lehet a helyzet, bár faluról lévén szó, sanszos, hogy ott is a jó mintájú időszámítás előtti gumikat adnák el inkább (ismerős is vett így "új" gumit a malac Passátra: Dotxx02 - jó vétel volt tényleg...).
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz choco01 #121064 üzenetére
Ha mégis megérkezne kis csúszással, akkor vizsgáljátok át töviről hegyire, nehogy szállítási sérült legyen. A javítás magyarázhatja a késést. Persze ne így legyen, de hallottam mostanában olyat, hogy évek múlva mikor a tulaj eladta volna a szalonban vásárolt, törés mentesnek hitt autóját, akkor derült ki, hogy bizony javítva volt pár helyen.
.
-
426os
őstag
válasz hobizoli #122375 üzenetére
Mosolyogva olvasom ezeket a hsz-eket és egyet kell értenem a német übevágenes részeivel. Minap beszélgettem az otthoni (vidék) szomszédunkkal, szóba kerültek az autók is. Mint minden esetben részéről a konklúzió az volt, hogy a 20 éves VW a legkirályabb autó, csak a dízel, mert az keveset fogyaszt és egyébként meg egy 10 éves autóval sokkal több baj van és vagyonokat kell a szerelőnél hagyni, mert otthon nem lehet megszerelni. Ami nem 20 éves és nem VW, ahhoz bonyolult szerszámok kellenek (nem elég hozzá egy franciakulcs és egy kalapács), légkondi, abs az hülyeség, minek, meg úgy a 4 letekerhető ablakon kívül más extra teljesen felesleges egy autóba. Érdekes, mert ha kinézek az utcára nem mindenhol 20 éves német gépeket látok. Vagy mindenki hülye, vagy valaki rosszul tud valamit
.
-
426os
őstag
válasz Luck Dragon #145142 üzenetére
Jó autó a Splash, de csak 1.2-est, lehetőleg GS felszereltséggel keress. Nyáron 5 napig volt nálam egy 400k+ km-t futott darab (nem elírás, ennyit mutatott az órája, egyébként bérelt autó volt), egészen egyben volt (2008-as volt azt hiszem). Megjártam vele Erdélyt, kb 1300km-en átlagban 6,5l-t evett, végig fullon működő klímával (nagyrészt országút, de viszonylag sietve, sok faluval). Egy személlyel, kevés csomaggal országúton, sík úton jól ment, emelkedőn már gondolkodni kellett az előzéseknél. 100 felett hangos (szélzaj leginkább), autópályán 140-50-et tartja, de ha jön egy emelkedő, akkor már max 120 (Kolozsvár-Torda közti szakasz). Városban és nyugis 90-100-as tempónál szerintem nagyon jó volt. Talán az üléspozíció nem volt az igazi, 500km után kicsit fájtak a lábaim (túl meredeken álltak a pedálhoz, vagy nem is tudom).
.
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #145144 üzenetére
Nem padlóztam végig, de érezhetően fogyott az ereje már. Illetve a féltengelyek nem voltak már tökéletesek (szerintem), ott már ha nagyon nyomtam picit remegett. Meg valszeg a klíma is fogta, igen, nagyon meleg volt akkortájt, eszembe se jutott kikapcsolni.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz Mágus2 #150528 üzenetére
Ha már G4 a téma, a 66kw ALH (ha jól emlékszem) TDI-vel mennyire kéne lomhának lennie? Most egy ilyennel volt szerencsém tenni egy erdélyi karikát, de én borzasztóan lomhának találtam, előzni vele (főleg hegyen) elég adrenalin bomba volt és a rosszabbik értelemben. Pályán sem szerette az emelkedőket. Egyébként mechanikailag teljesen egyben lévőnek érződött, csak nem gyorsult. A papíron elég hasonló speckóval rendelkező mk1 Laguna 1.9dti sokkal fickósabbnak érződött ugyanazon útvonalon, pedig az sem rakéta.
Fáradt turbó/befecskendező lehetett a ludas vagy ez gyári fícsör ebben a motorban? Mondjuk cserébe 5,1 volt a fogyim (Laguna ugyanitt kereken 5l)..
-
426os
őstag
válasz TheProb #158505 üzenetére
Nézd meg jól, hetek óta fent van a hirdetés. Amúgy én is rámennék, ha most ilyet keresnék. Tippre azért nem kelt még el, mert nagyon az ország szélén van és/vagy magyar szemnek sok a km benne.
Szerk: nézem újra a hirdetést, korábban benne volt, hogy Giulietta csere érdekli. Már nincs, szóval lehet megvan már az utódja, így talán még enged kicsit, csak vigyék.
Egyébként 1,3ról startolt az ára, ha jól emlékszem, csak már vagy kétszer csökkentette.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz TheProb #158523 üzenetére
Nem kell félned, nekem most parkolópályán van az autóvétel még legalább 1-2 hónapig.
De ja, pár keresés/típus el van mentve könyvjelzőben, naponta legalább egyszer végigpörgetem
1,1-ért, kicsi alkulval (vagy akár többel is) szerintem jó vétel az a kocsi az elmondottak alapján, még ha 1-2-300k rá is megy a következő hónapokban. Jó a felszereltsége, a napfénytető elég ritka. Nekem egyedül a színe nem jön be annyira, túl jellegtelen ez az ezüst.
zoo8800: Ez másik, nem a piros. Ez 1,29-ról indult korábban.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Sziasztok!
Kb 1-2 hónap múlva lesz aktuális számomra az autó vásárlás. Tulajdonképpen évek óta készülök rá lélekben (vagyis csak halogatom, hogy ne tipikus fillérb@szós hozzáállással kelljen autót tartanom), meg a releváns topikokat is olvasom jóideje, de azért csak kíváncsi vagyok a véleményetekre a konkrét helyzettel kapcsolatban is. Szóval első saját autó lenne, annak ellenére, hogy már közel 10 éve van jogsim. Ennek köszönhetően talán már kicsit lehiggadtam, de mégsem szeretném magam valami lelketlen konzervdobozban tudni. Család nincs, de mindenképpen 4/5 ajtós gép kellene. Keret kb 1,5M, ebbe jó lenne, ha minden beleférne. Ha később még költeni kell az autóra, nem gáz, szívesen teszem, más "káros" hobbim amúgy sincs. Eléggé letisztult mostanra, hogy nekem olasz autó kell, konkrétan Alfa 147 mJTD a cél, kb ez a legracionálisabb és józanabb választás a GT,156,147 trióból számomra.
Nem megyek olyan sokat évente, kb 10-15e km van tervben, de az 95%-ban autópályán, országúton, hosszabb utakon. Alfából csak dízelt vennék, de más márkából is inkább hajlok erre, mert egyrészt a szívóbenzin árak kezdenek elszállni, plusz zavar, ha pályatempónál egy sokat forgó, üvöltő motort kell hallgatnom, plusz kisebb a kínálat a nagyobb (min. 1.8) motorokból. Nem vezetek őrült módon, inkább nyugodtabban, de nagyon tud zavarni és frusztrálni, ha előzésnél nincs tartalék (1.6 benzin kevés)
Másik opció valami hosszabb áttételű benzines lenne, ezek jellemzően turbósak, de ami tetszik és a keretet illetően szóbajöhet az kb csak a Bravo T-jet, viszont amennyiért abból az ársáv aljáról kapok egyet, ugyanannyiért nagyon patent 147 is akad már, ami sokkal jobban tetszik. Ami még kicsit elbizonytalanít, az most az újabb dízelpara.
Ez év végéig egészen biztosan nem használtnám munkába járásra az autót (Budapest), de a következő évet még nem látom biztosan. Nem szeretnék 1-1,5 év múlva csak ezért autót cserélni, viszont a mostani használatra és vásárlásra szánt összegre való tekintettel az mJTD (Eur4) előnyben van.
Egyéb autók, amiket nézek:
- Seat Leon/Toledo 1M 1.8T: Kicsi a kínálat, a szépnek tűnő darabok eléggé túrázatottak (1-1,5M+), ennyit már nem érnek szerintem.
- Grande Punto T-jet: Félek, hogy kisautós jellege miatt hosszabb távon nem tetszene autópályán, illetve normálisan felszerelt, 5 ajtós példányok eléggé kimaxolják, illetve túl is lépik a keretet.
- Focus II 1.8, de inkább 2.0 benzin: Rövid 5. fokozat, viszonylag kicsi kínálat (5 ajtós), illetve a jobbak kereten felül vannak.
- Astra H 1.8 140Le, esetleg 2.0t: Fogalmam sincs hogy kerül ide, de kb azok az ellenérveim, mint a Focusnál.
- Golf IV 1.8T vagy 2.0 szívó (esetleg ezzel a motorral Octavia 1 is): Öreg, ritka, unalmas, de amúgy tetszik, a szépek nagyon túlárazottak szerintem.
- Megane II ph2 (2006+) 2.0 vagy 2.0T/2.0DCi (inkább utóbbiak): Ritkák (5 ajtós), de legalább olcsóbbak. A belseje nem annyira tetszik, de élhetőnek találom.Kicsit úgy érzem magam, mint egy jobb közbeszerzésen. Van vetélytársa a megadott kritériumokkal a 147-nek? Mit ajánlanátok még? Mernétek venni most dízelt? Kicsit pörög az agyam azon, hogy a dízelen jóval többet bukom majd, de objektíven nézve egy 1-1,3M körüli autónál úgysem a vételi/eladási ár különbözete lesz a mérvadó. Erősítsetek meg ebben.
Köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz 426os #160068 üzenetére
Ide valakinek ötlet esetleg?
Még felvenném a listára az MK1 fókát is 1.8-2.0 benzinmotorral. Ugyan ez sem az ideális választás talán, meg egy kicsit félek tőle a rozsda miatt, de néha felbukkan egy-egy szebb, jól felszerelt darab az utolsó évjáratokból és bőven a keret alatt maradnék vele..
-
426os
őstag
A hasonló kategóriájú/korú autóknál akkora különbség van a jó nagybenzines/turbós és a dízel közt, hogy abból kijön egy kisebb generál. A nagybenzines meg ritka is sajnos, illetve ugyanúgy "sokat" pörög pályatempónál. VAG Tsi nincs ennyiért vagy ha van, akkor arra még költeni kell rendesen, egyedül T-jet fér bele, de az is neccesen és még ott is van pár típushiba (BravoII). 147 vagy éppen Leon/Toledo akadhat 1M környékén olyan is, ami ELVILEG okés, de ha hozzá is kell nyúlni bőven marad rá. Ha már meglenne a dízel autóm nem félnék most a szabályozástól, de így vétel előtt nagyon dilemmázom, hogy okos dolog-e most ilyet venni, annak tudatában, hogy utána rendberakom és legalább 2 évig nem szeretném eladni.
Gombinyó: Eddig abban a hitben voltam, hogy az 1.9 pd-k azok csa keur3-masok, de most nézem, hogy már 4-esek, ha helyesek az adatok. Ezzel mondjuk tényleg képbe kerülhetnek ezek a Seatok is. Eur4 alá nem adnám dízel esetén..
-
426os
őstag
Sziasztok,
vett valaki mostanában olyan autót, aminek elveszett a törzskönyve? Ez az infó megállja a helyét? Ha mégis meg lett igényelve, nem csak lejelentve, akkor a tapasztalatok alapján valóban kb 2 hónap a kiállítása?BK87: Ilyen távra én mindenképpen a dízelt venném, az a Fabia azzal a motorral, szerintem nem alternatívája a másik kettőnek. Nézz utána, hogy valóban PSA dízel van-e abban a Fordban, mert én úgy tudom, hogy 2007-től használták őket. Az mindenesetre plusz lehet, hogy ott már új a turbó. Ezen felül egy kettőstömegű befigyelhet mindkettőnél. DPF ha van is ezekben a motorokban, én nem félnék tőle, hacsak nem városban teszed meg azt a 150 km-t, akkor bőven van alkalma regenerálni (feltételezzük, hogy vételkor rendben van)
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Szerintem az autócsere bőven többe fog kerülni, mint 150e. Átírás, kötelező szerviz, apróságok plusz előre nem látott kiadások. Egy 400e-s autó biztosan nem lesz költségmentes, főleg egy Octavia. Focus is rohadni fog ennyiért. Ebből költségmentesen max valami kisautót, régi Swiftet tudsz venni, de azzal semmivel nem lennél előrébb, sőt. Inkább csináltasd meg 150-ért a Fabiát és ha gyűlt még pénz, akkor cserélsz nagyobbra. Szerintem a nézett autók annyival nem is nagyobbak, hogy csak ezért megérje a csere.
Ha tényleg csak 150-et kell rákölteni a Fabiára, akkor még te teszel szívességet a vevőnek, hogy odaadod 400-ért.
Amúgy ha mindenképp cserélnél én hasonló helyzetben, pénzből tuti vennék egy Multiplát és nem érdekelne, ki mit gondol, mikor meglátja. Szerintem zseniális autó.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Kedves Urak!
Mennyire kell félni egy ilyen autótól?
[link]
14 éves, osztrák származású, műszakilag és egyébként esztétikailag is korát meghazudtoló állapotban van. Az átlag magyar autóparkhoz képest mondhatni patika. Kivéve ezt a "picike" problémát.
ui: sorry a rossz képekért, de talán látszik a lényeg.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #162518 üzenetére
Helyem, szerszámom, szagértelmem (gyakorlatom) nincs a saját kezű munkához. A bölcsőcsere mindenképp szerelőt igényel, az alvázvédőzést talán meg tudom oldani, ha sikerül hozzáférnem aknához (van rá esély ha nagyon jól leszervezem a dolgokat).
Viszont nem nagyon látok bölcsőt újonnan. Milyen néven kéne keresnem? Milyen árral kalkulálhatok ha ezt rendberakatnám?
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz sagesz93 #162524 üzenetére
Igen, nézegetve a képeimet épp most szúrtam ki, hogy a küszöb sarkán is kikandikál egy kis rozsda.
Kár érte, kíváló autó volt. Alszom még erre párat.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Mitől lehet tartani egy olyan autónál, ami:
- Bizományiban van egy kereskedésben
- Magyar autó (rendszám ismert, lekérdezve a km reális, 2009.4 - LUCXXX)
- Forgalomból ideiglenesen ki van vonva ("Hivatalból ideiglenesen kivonva")
- És a lényeg: A rendszámon még fent vannak a műszaki/környezetvédelmi matricák.
Km. óra állás bejegyzések: 2013.11 - 80k, 2015.11 - 112k, 2017.01 - 135k, utóbbi így, kerek számmal.
Előfordulhat, hogy nem kaparták le az utolsó műszakin a matricákat? Vagy valószínűbb, hogy nem volt azóta műszakin (akkor viszont elég sokat állt, ami kérdéseket vet fel).
Mire számítsak ha rákérdezek majd, mire kérdezzek?Köszönöm előre is.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz LuckyL #162624 üzenetére
Gyanús, hogy régóta áll az autó (habár a hirdetés friss). Nem jól tudom, hogy 2016 óta a matricák eltörlése után az első műszakin lekaparták a régi matricákat? Mert ha igen, akkor az autó legalább 2,5 éve nem volt műszakin (bár van egy 2017 novemberi km bejegyzés, csak az is furcsán kerek szám).
2020/4-ig érvényes műszakival van hirdetve, így gyanítom, hogy átadáskor csinálnak újat (ha fél éve mégis volt műszakin, akkor ezt tök feleslegesnek tartom).
Szóval igazából ez a rendszám matrica, ami engem összezavar, hogy hogyan lehet még rajta az autón.
(Messze van az autó, ezért próbálok minél tájékozottabb lenni, hogy ne menjek potyára)[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz BigBlackDog #162628 üzenetére
Kicsit elvesztünk a technikai kérdésekben már. A lényeg, illetve az eredeti kérdésem az volt, hogy kell-e az autótól jobban félnem, mint bármelyik másiktól a fenti infók alapján. Úgy néz ki, hogy nem. Köszönöm mindenkinek az infókat
.