-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz AssAssynn #184440 üzenetére
saxo/pug106 1.5d. nem megy, nem fogyaszt, nem romlik el. após napi 2x2km-re használja, nincs baja tőle. túlhajtani nem szabad, de nem is érdemes, mert akkor se megy. minden út egy spirituális utazás a türelem földjére. és igazából így is odaérsz mindenhova, legfeljebb 5 perccel több időbe telik.
de futárautónak ezekkel (kategóriailag) már csak a szívás van, arra inkább olyat vennék, amihez minden sarkon van alkatrész és szaki, mert kelleni fog, a futárüzem megöl mindent. -
rbalint88
addikt
válasz AssAssynn #184449 üzenetére
Mivel az volt a kerdes, hogy mi eszik a legkevesebbet, arra valaszoltam de ha csak napi ket rovidtav lenne, akkor osszessegeben alig fog futni az auto, igy inkabb a legegyszerubb, legmegbizhatobb konstrukciot vennem, mert elhanyagolhato lesz az uzemanyagkoltseg. Ertsd, ha 5000km-t mesz egy evben, akkor 4l fogyasztassal es 400Ft-os uzemanyaggal 80.000Ft az eves uzemanyagkoltseged, 8l fogyasztassal meg 160.000Ft, havi 6700Ft a kulonbozet, ami tervezheto es konnyen kigazdalkodhato osszeg, mig egy varatlan szerviz lehet, hogy elviszi az egesz eves uzemanyagmegtakaritast. Alapvetoen a szivobenzinesek egyszerubb es olcsobban karbantarghato szerkezetek ebben a kategoriaban.
-
rbalint88
addikt
válasz Mauzes #184466 üzenetére
Saxoval van tapasztalat. Azt nem tudod 4,5 fole vinni akkor se, ha a gazpedalra dobsz egy teglat es mindig padlon megy. Ellenben Erdelyig es vissza sikerult 3,4-es fogyasztast is csinalni vele.
Zola08: max 2,2M-bol sztem feejtsd el a giuliettat. Dizelt meg teljesen 2x15km-re. Focusbol nezz 101 lovas 1.6benzinest, arra nem kell elloni az egesz keretet es jo auto.
-
-
rbalint88
addikt
válasz diegho #184637 üzenetére
A fluence futomuve egy fos. A beltere sem
egy matyohimzes, de azt meg hunyoritva el lehet fogadni. Azt az autot a joisten is taxinak teremtette, arra kituno (egyszeru, igenytelen technika, tagas utaster), de szamomra elkepzelhetetlen, hogy barki, aki egy picit is szeret autozni, onszantabol, sajat penzen ilyet vegyen. Octavia 2 sokkal jobb auto, abbol is van szivo 1.6. -
rbalint88
addikt
azért olyan olcsó a focus, mert nagyon sok van belőle. ez az 1.6tdci nem a legjobb motor, 1.6 szívó 100 ló vagy 2.0tdci, ha mindenképp dízel kell.
1.6 tdci-nél szívás az egr (lekokszosodik és kitámaszt, onnantól kuka), dpf (ennyi idősen már szinte tutira kuka) turbó (lemezből hajtogatott geometrialapátok elhajlanak, van kiváltó tömör lapátsor, gyenge csapágy -> felújítás) befecskendezők (a tűzkarikánál kifúj, kompenzál, belehal) amúgy a típusnál gond még a rozsda, NAGYON át kell nézni vásárlás előtt, mert főleg az alja rohad, sárvédőknél lehet alig van még valami, de már tiszta barna az alja.
egyébként ha rendben van, zseniális autó, nagyon jó a futómű, váltó, fék is, kényelmesek az ülések is. 1.6tdci-vel pályázni nem jó, mert zajos a motor, kellene egy 6. fokozat. -
rbalint88
addikt
válasz tutis #184945 üzenetére
A turbotol nem kell felni. 300k km korul elmegy, ami nem konstrukciosan problemas. Radasul a benzinesek 99,9%-an meg valtozo geometria sincs, ami a problemak jelentos reszet okozza es dragitja a felujitast. 10 evente 150k-ert belefer egy turbofelujitas a nyomatekert cserebe szerintem
Hozzateszem tulnyomoreszt varosra szerintem vagy hibrid/plugin/ev valo vagy szivo benzines*, egyszeruen kellemesebb hasznalni. Amig nem tolt be a turbo, addig altalaban fickosabb egy szivo, a sok elindulasnal kellemesebb az erzes azzal, mint a turbosokkal.
*nyilvan a lakossagi kategoriaban, megfeleloen nagy motort mar nem fojtogat indulasnal sem a turbo. -
rbalint88
addikt
válasz Plazmacucci #185037 üzenetére
Mondjuk az lehet segit, ha elarulod mit keresel, hatha valamelyik forumtarsnak/ismerosenek van olyan, ami leinformalhato, csak mondjuk hahura nem rakta fel, mert eladja markaforumon, facebook csoportban.
Egy kinti lukra futashoz kepest (ajanlom becsnepper youtube csatornajat) meg mindig apropenz megnezni az itthoni autokat, legalabb azokat, amik 50km-es korben vannak. Ha mind fos, akkor lehet menni kulfoldre, de ha kifejezetten szepet keresel, az kint valoszinuleg dragabb lesz, itthon nem fizetik meg akkora mertekben az igenyes autokat altalaban. Es ugye erre jon be meg a behozatal osszes koltsege. Ja es ha nem euroban van a penzed mar regota, akkor nem biztos, hogy az egy evvel ezelottihez kepest 5-10%-kal
gyengebb forint segiti a poziciodat.
De en nem ertek hozza, meg kb csak egy tucat autot vettem/segitettem intezni a vetelet -
rbalint88
addikt
válasz T_Stark #185131 üzenetére
2milliós kerettel úgy vegyél puccos autót, hogy ha 3M zsebben van, 1M maradjon átírásra, gumizni és a 2-3x annyiba kerülő szervizekre, mint amennyi az Astra fenntartása. Jó autó az A3, az E90 is, de sokkal többet kérnek, mint a mostani autód. Ha nincs baja az Astrának, a helyedben én maradnék benne még egy ideig és majd csak akkor váltanék, ha már több a tartalék és nem fáj a magasabb költség.
-
rbalint88
addikt
válasz T_Stark #185142 üzenetére
szondázom én is a piacot folyamatosan, szerintem most vagy olyasmi autót érdemes venni, mint amid most is van (ha kisebb büdzséből dolgozik az ember) vagy újat-újszerűt, akár egy részét behitelezve. szerintem a 1,5-3,5M ársávban jelenleg nem annyira kielégítő az autók ár-érték aránya, mert egyrészt a válság miatt nem volt akkora fogyás, másrészt még ami volt is, annak a nagyobb része is dízel volt, ami jelenleg nem annyira keresett, ez még jobban tolja fel a benzinesek és alternatív hajtásúak árát. a fenti megállapítások nem általános érvényűek, mert bizonyos típusok eleve nincsenek a radaromon (nem azért, mert nem jók, hanem mert nem tetszenek), de a megfígyelt tartományról ez mondható el sajnos.
-
rbalint88
addikt
válasz milkabrams #185170 üzenetére
Szervizellatottsagban. Abban mindenkepp, hogy a bravonal az egyebkent tok jo autot szarolaszozza a szerelok 90%-a, meg sok nem is annyira szivesen vallalja el, mig az opelhez minden sarkon lesz egy pek.
-
rbalint88
addikt
válasz milkabrams #185172 üzenetére
Persze, teljesen jo auto, keves es ismert tipushibakkal. A legnagyobb szivas a valto, kerdezd meg, hogy fel volt-e mar ujjtva. Meg a digitklima terelomotorjai szoktak megmakkanni, akkor nem lehet allitani a befuvas iranyat, valamint a kormanykerek es valtogomb rossz minosegu borrel van bevonva, emiatt hamlik - ez az elso 2-3 evjaratot erinti, gariban cserelgettek.
-
rbalint88
addikt
válasz Roland861010 #185286 üzenetére
ilyen felhasználásra a dízel lesz jó. megvétellel nem terveznék ilyen használat után, ha heti 1-2 ezer km körül beleversz, az egy évben 50-100e km...
a cég szempontjából a legjobb: minél fiatalabb hyundai, leinfózott garival, hogy érvényes-e még, merthogy a hyundaiokra 5 év km korlát nélküli garancia van. sajnos zajszigetelésben nem a legjobbak, az hosszú távon fárasztó.
egyébként meg minél nagyobb motoros, kéziváltós dízel, amiben a legjobban érzed magad. ahogy néztem, sajnos a legtöbb kisdízel, 1,5-1,7 literes motorokkal, a 2,0 jobban érezné magát pályán. mivel valószínű úgyis max 120 lovas lesz (kivéve astra 136 lóval), ezért valószínű rövidebb váltó van mögötte, magasabb a fordulat, nagyobb a zaj, olyat keress, ami csendes. talán az astra lesz ebből a szempontból a legjobb. ha nem muszáj, akkor ne kombit, mert azok zajosabbak, jobban döng a nagy légtér... -
rbalint88
addikt
válasz yuing #185303 üzenetére
3* az 5*-bol, szerintem a hondanak se jelentosen jobb az utkozesvedelme. A 147 egy nagyon szeretheto auto, jo futomuvel, kormanyzassal es ugy van hangolva, hogy ezt a vezeto is elvezze, ne csak ne essen le az utrol. Biztos lesz vele szivas, de amikor jo, akkor nagyon minel lekovethetobb, jobban karbantartott darabot vegyel.
-
rbalint88
addikt
válasz tboldi #185308 üzenetére
Atfogalmazom. Sokkal kevesbe az akkori toresteszt eredmenyen mulik a tulelesi eselye, mint azon, hogy mennyire van szetrohadva a valasztott peldany, valamint hogy mi jon szembe, mert ha egy uj 2 tonnas SUV, akkor a 3 vs 4 csillag kb annyit er, hogy azonnal meghal vagy 5 percig szenved-e meg...
-
rbalint88
addikt
válasz Citroware #185350 üzenetére
Szerintem egyszerubb megforditani a dolgot. Ird meg mit akarsz venni es megirjuk jo-e. Tenyleg a hibrid(foleg a plug-in) a legjobb erre, mert gyorsan bemelegszik vagy optimalis esetben be se indul a benzinese. Siman lehet egy priusszal vagy aurisszal is palyazni amugy, nyilvan nem a leghalkabb versenyzo, de 10 percig azt is ki lehet birni, ha padlon nyomod es beget vegig, de nem fog, csak gyorsitasnal.
-
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz CactuS #185431 üzenetére
hát, a 350ezer km alatti kínálat ennyi: [link] , [link] nem vagyok sok km ellenes, de azért egy 15+ éves, 350+ezer km-es autót nem feltétlen ajánlanék annak, aki nem akar havonta szerelőhöz járni. nem a motortól és a váltótól félek alapvetően, hanem ilyen korban és futással már bármi IS lekonyulhat, fék-futómű, stb. Ismerősnek a rugó tört el a P2-ben, az se volt vicces...
-
rbalint88
addikt
válasz Ádám16 #185497 üzenetére
A-B autonak en maradnek a markanal, csak mondjuk egy prius v auris hybrid lenne az irany. Alig eszik, automata, nem bajos... oke, izgalom es esztetika nem az erosseguk (foleg a priusnak), de akinek az auto a mosogeppel van egy lelktani kategoriaban, idealis valasztas.
-
rbalint88
addikt
válasz Citroware #185510 üzenetére
akkor igazából annyi, hogy újonnan is drágább volt a Prius és kevesebb van belőle.
szerintem ha már ezzel az Auris generációval számolsz, akkor inkább azt, mint Priust. a kombi tágasabb, egyedül hátsó lábtérben lesz kisebb, mint a Prius, viszont sokkal kevésbé megosztó a formája. -
rbalint88
addikt
válasz fabri07 #185537 üzenetére
sajnos "ezek ilyenek", nekem a céges egy 2012 elantra, azon is tiszta rozsda minden csavar, plusz a fényezése is elég vékony, sérülékeny, a kezeletlen kavicsfelverődéseknél látszik pár rozsdapötty. a kasztni viszont ezen kívül nem rohad nyilván a szerelőnek nincs egyszerű dolga vele a rozsdás csavarok miatt, de szerintem nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy megijedtél. ha a kasztni nem rohad, én nem cserélném.
-
rbalint88
addikt
válasz fabri07 #185547 üzenetére
akkor meg is van a válasz arra, hogy miért ment tönkre mindkét zár. ezeket az autókat már 99%-ban távirányítóval nyitogatják és a zárat is ehhez méretezik, nem arra, hogy napi 2-10x dugdossák bele a kulcsot... javaslom egy utólagos távirányítós megoldás beépítését.
bónusz kérdés: kölcsönzős autó volt? azokból szoktak mindent IS kispórolni. elektromos ablak, klíma van?[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz trassher #185571 üzenetére
be kell rakni 150 tempomatra és fénykardozni, nem lassítani
nem élek együtt ilyennel napi szinten (se hibriddel, se állandó pályázással), de amikor a C-HR-rel voltunk Badacsonyban, akkor nem volt zavaró annyira a bőgés gyorsításkor, nem lenne bajom vele. olyannyira nem, hogy HSD van betervezve következő beszerzésnek.dj79: nekem a céges 1.6 szívóB, hatos válóval. 140-nél 3600. hát nem halk sógornak a focus mk2 1.6tdci 109 lovas volt 5 gangossal, az se volt az. önmagában se a működés, se a váltó nem mond semmit sajna.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
jaj, ez rossz hír. mondjuk nem szokták égbe dicsérni a Toyoták JBL hifijeit, ráadásul a P2-ben nem is lehet cserélni a fejegységet sem :/ EQ-val játszottál? nem segít?
ja meg igen, Yatour/Dension BT kihangosító és streamer nem opció? nekünk több autóban is jó tapasztalat van vele.
CD-t nem hogy írni, lejátszani se tudnék
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Doki16 #185611 üzenetére
Hát, nem tudom ültél-e ilyen A3-ban, de ha ebben nem éreztél minőséget, akkor baj van
A Golf 7 is jó, de ez egy szinttel feljebb van. Auris sem rossz szerintem annyira anyagok tekintetében (Golf alatt max 1-2 polccal, de lehet, hogy egál), ott inkább a dizájn bumfordisága rontja a minőségérzetet.
Mivel sok rövid futás után (kis túlzással a kertből a pályára hajt ki) pályázás lenne, ezért javasoltuk előző körben is a HSD-t, de meg tudom érteni, hogy ha az A3 felé húz a szíve. Mondjuk szárazkuplungos DSG-vel nekem big no-no, csak kézist vennék belőle, de hát mindenki úgy rontja a sorsát, ahogy akarjaCitroghost: pályán kb egálban fogyasztnak vagy az Auris minimálisan többet, de 1l nem a világ. karbantartásnál viszont bőven visszahozza az Audihoz képest. városban meg aztán igazán elemében van a HSD, oda találták ki
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Drughi #185620 üzenetére
Mivel a dizeleket elkezdtek erosen tamadni az utobbi 2-3 evben, behajtasi korlatozasokkal, stb es mivel a dizeleket legtobbszor cegek veszik ujonnan, ezert el vannak koltsegelve, kevesbe faj olcson adni oket, mint a maganszemelynek a (ironia alert) feltve orzott, megvigyazott autojat
-
rbalint88
addikt
először is gratula!
molnarpeter ötleteit támogatom, főleg a tetőboxot. ha nem hagyod, hogy minden felesleges cuccot IS magatokkal vigyetek, akkor elég kell legyen az a kocsi, emiatt biztos nem cserélnék. nem fogom azt mondani, hogy bezzegrégenakispószkivaliselmenteklengyelbűbolgárba, de az első gyerekhez venni egy hombárt pont ugyanakkora hülyeség. tudod, a legtöbb nő olyan, mint a gáz, kitöltik a rendelkezésre álló teret egyik ismerőséknek egy gyerek van, vettek ey s-maxot. elhiszed, hogy ha balcsira mennek, akkor már agyig van pakolva a kocsi? oda jönne még egy gyerek, akkor már multivan vagy transit kellene... -
rbalint88
addikt
válasz bandus #185672 üzenetére
Focusbol sok van, azokat is erdemes nezegetni.
Mi tavaly akartunk hasonlo parameterekkel autot venni, hasznaltan 4-4,5M, ujonnan 6M kornyeki hatarig nezelodtem, nem voltak jok a tapasztalatok. Ha nem valami fapad/fapad+ autot szeretnel, ott exponencialisan szukul a kinalat, jellemzoen kulfoldrol behozott tekert/vilagosszeskilometere benne van autok jonnek majd szembe, szinte mind levetett ceges. Ujbol a feltetelrendszer nem adott ki igazan epkezlab tipust, plusz a 2M befizeto, 3ev futamido konstrukcio eleg szep torlesztot hozott ki Azert a penzert fajt volna, amit kapok.
Jozan valasztas az auris hybrid kombi, ha a gondtalansag a szempont. Eves futast nem irtal, de mivel a problemamentesseg elsodleges szempont, dizet nem neznek. A szijas 1.4tsi-k mar nem rosszak, jol mennek es jol is fogyasztanak, ugyhogy leon-golf-octavia is ajanlhato, de csak kezi valtoval. Egy szep fr felszereltsegu ledes leont bevallalnek, de azok ritkak es eleg dragak. -
rbalint88
addikt
válasz bandus #185693 üzenetére
Yaris hibridet vezettem, az se volt rossz, csak abban gyenge a hangszigeteles. Taxiban sokat utaztam priusszal es prius +-szal, azok mar vallalhatoak. C-HR-rel mentunk Badacsonyba negyen, az eleg dinamikus es csendes is volt, a facelift aurist is oda tennem
kb. Nem versenyauto, erzesre foleg nem a cvt miatt, de tok eleg a dinamikaja a napi hasznalathoz. -
rbalint88
addikt
-
-
rbalint88
addikt
válasz AMD Power #185849 üzenetére
Erdemben nem ad tobbet szerintem, csak sokkal
szukebb a valasztek. Hahu melletti alternativanak facebook tematikus csoportokat neznem inkabb.
Nekunk volt 13 evig g astrank, autonak fos, de legalabb nem volt sok baja. A H sokkal jobb auto, csak abbol is a legtobb fapados nulla... Viszont ha a 1,5M es az uj kozott is tudsz nezelodni, akkor less ra a J-kre, iszonyatos fejlodes van ott, csak abbol
is be kell celozni egy cosmo vagy sport felszereltseget.
Ismerosnek ujkora ota van egy 1.4T cosmo 2011-es, meggyozo volt, egyedul az alap ules nem volt nekem kenyelmes, de a sportules nagyon jo. Szomszednak sima 1.4 szivo fapad+ van, de ok nyugdijasok, kb mar csak a telekre jarnak vele, nyilvan nincs baja. -
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #185877 üzenetére
Valamit kellett irnia, na
nehez az teny, emiatt tobbet is eszik, de cserebe nagyon szepen fut az uton.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen