-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Dilemmázok rendesen.
A Laguna 3-asba hátul most pont elfér a jelenlegi két gyerekülés közé a bébi hordozó. Viszont kb. jövő ősszel már 3 gyerekülés kell elférjen. A jelenlegi ülésekkel lehetetlen, mert olyan SPS ütközésálló van a felső részének oldalán, hogy minden gyerekülésnél kb. 10 cm-rel szélesebb.
Az L3-ban a legkeskenyebb részen, az ajtó karfái között ~136 cm van, a felső részen pedig ~142 cm. Sógoromék ülései a lábaknál 44 cm-esek (3x44=132), felül pedig 45 cm-esek (3x45=135), tehát ha ebből 3 db-ot beraknék egymás mellé (kapható évek óta többféle színben), akkor még maradna is 1-1 cm közöttük. Így elvileg nem állnának el ferdén. A két szélsőt ISOFIX-szel is tudom rögzíteni, mivel itt nem egy 2 cm-es kis vasdarabka van, hanem ~7-8 cm-es, és teljesen ki tudom csúsztatni az ajtó mellé az üléseket.
Igazság szerint anyagilag és lelkileg is megterhelő lenne az egyterűre váltás. Egyterűből számomra megfelelő benzinesek alig vannak, és nagyon drágák, de a dízelesek sem olcsóbbak, ráadásul nem bírom elviselni a traktorozást. Ez utóbbi miatt váltottam Superb-ről Laguna-ra.Mit gondoltok? Azt tudom, hogy cappa72 fórumtárs mit gondol, de sajnos S-Max csak dízellel van, mivel nem bírtak belerakni értelmes benzinmotort. Ha a Laguna motorjával (M4R) lenne Scenic 3, akkor meggyőzhető volnék, de nincs. Toyota Verso 1.8@147Le drága, Espace 2.0T@170Le motorban oké, de elektronikában a legrosszabb Renault korszak, Mazda 5 rohad, VAG 1.4 TSI 2000 alatt túl vérszegény egy 1,5 tonna feletti járműhöz. Zafira C/Chevi Orlando 1.8 szívó és 1.4T is túl drága (3M felett van értelmes). Van még valami 10-15 éves kategóriában? Régebbi konstrukció nem játszik.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #218698 üzenetére
Huh, ez nagyon adná, de kicsit húzós sajnos, meg szerintem 10L alatt nem eszik még országúton se (az én stílusommal 15 alatt sem ), és éves 20-25k km futásnál ez már necces.
focvis: Ennyi ráfizetéssel inkább S-Max 2.5T. Amúgy tudomásom szerint ezek nem minden autóval kompatibilisek, a gyártó speciálisan gyártja le.
De ahogy írtam is, a Laguna 3 belül elég széles, és elfér benne 3 db keskenyebb gyerekülés. Erről van szó: [link]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #218703 üzenetére
Nem szeretlek. Mindhárom mondatoddal megsértettél.
Ennyire gáz 3 gyerekkel egy nagy kombi? Megkérdezem a másod szomszédomat (4, 7 és 9 éves lurkóik vannak), hogy ők hogyan férnek el a H Astra kombiban. Az lábtérben majdnem hozza a lagesz szintjét, de jóval keskenyebb.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #218708 üzenetére
Először így kipróbáljuk, aztán majd kiderül. Két kocsink van, ha szükséges, akkor is mobilok tudunk lenni, ha netán nem férünk el egy verdában. Ha nem adja ki a Laguna-ban, akkor veszek valami szappantartót, de a Prius+ keskenyebb a lagesznál, szóval inkább az S-Max-ra szavazok, mert az beveri még a Galaxy-t is 3 centivel. Nem csipázom a billegős autókat, és az S-Max elvileg a top1 az egyterűek között úttartásban.
A Ford 2.0 szopóbenzin @145Le nagyon ratyi motor? Az erejét most tegyük félre, inkább a megbízhatósága érdekel.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #218736 üzenetére
Ja, ezt a motort így már ismerem. Kuka.
Marad a 2.5T a muszájmegoldás’.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #218894 üzenetére
Az sajnos nem sikerült olyan jól. 6 literes fogyasztás alá sajnos nem könnyű bevinni, de az utódot meg 6 liter fölé lehetetlen. Meg ott van még a szériahibás nyelestengely csapágy, illetve ABS kocka is.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz chopin42 #218935 üzenetére
A Yaris szerintem a legbiztosabb pont, de a Fabia az 1.4-es motorral szintén jó cucc.
pècsimunkás: Ilyen inflációs környezetben szerintem 1 milla egy autóért aprópénz. Nem pénztárca függvényében írom ezt, hanem a forint értéke miatt. Aki ma forintban milliomos, az még nem gazdag ember.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #219045 üzenetére
Hatalmas +1!
Ennyiért jobb autót biztos, hogy nem kap, de rosszabbat simán.
stilo18: A 8 gen. Accord 3M-nál kezdődik, tehát csak leharcoltat tudsz ennyiért venni. Nagyon elszállt az áruk, 4M alatt nincs sok értelme ilyet keresni.
Ha japán 2L-es motorral akarsz közép-kategóriás autót venni, akkor Avensis T25 korai példányait tudom javasolni, de azok is általában drágábbak. Vagy ott van a Laguna Mk3 2.0 szívó Nissan motorral. Ez még 2M-ból is kijön, és T25-ös Avensis/Accord Mk8 kategóriája, életkorban is (2007-2014).
Van Mazda 6 Mk2 155 lovas is ennyiért, de azok rohadnak.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Erwinke #219093 üzenetére
Note: 1.2@80Le, 1.4@88Le, 1.6@110Le (MK2-es Note-nál az 1.2DIG-T messziről kerülendő!)
Qashqai: 1.6@114Le, 2.0@141Le
Panda: 1.2@69Le
Fabia: 1.4@86Le, 1.6@105Le (ez utóbbi tudomásom szerint nem FSI, de javítson ki az, aki jobban ismeri)megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz syIex #219099 üzenetére
Ha Passat méret kell, akkor nincs ötletem, de ha kis kocsi is elég, akkor Yaris 1.5 HSD. Ennyiért már van Prius 3 és Auris is 1.8 HSD, de még csak az alja, és 10+ évesek.
A DSG-k nem szeretik annyira a városozást, szóval inkább valami hagyományos automatával szerelt verdát javasolnék. Új autónál mindegy, de 10 évesnél ezt figyelembe kell venni, mert egy DSG javítás majdnem gtk.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Renpeter #219101 üzenetére
Azzal az 1.6-ossal nyugodtan vehető, vagy akár az 1.8@140 lovas verzióval is. Ez utóbbi elég harapós menetdinamikára képes.
A Golf V is rendben van az 1.6-os BSE/BGU motorral, vagy Jetta V, Leon 2, Octavia 2. Viszont ezek a VAG-ok ezzel a motorral nem túl combosak, és a szebbek inkább 2M környékén vannak.
I30/Ceed 1.4-1.6MPI elvileg nem rossz, de mostanában több panaszt is hallani a megbízhatóságra.
Focus 2 is jó verda, de sajnos tud rohadni rendesen. Futóműben nagyon baba, de valamiért hamarabb kotlik a hátsó multilink, mint a VAG-okban, szóval könnyen el lehet szórni fél millát rá.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz M4T4D0R #219105 üzenetére
Kopó alkatrészek, egy 20 éves autónál ez a minimum. Most inkább örülj, hogy a tiéd rendben van. Vagy ugorj bele egy másik 20 évesbe, aminek nem ismered az előéletét, és költs rá még többet 4 év alatt.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #219159 üzenetére
V50 a fókakombi.
ad4m1337: Megane 3 1.6@110Le, 6-os manuális váltóval. Ez is van olyan megbízható, mint hunyadiék’.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #219163 üzenetére
Ezek elvileg nem is rohadnak úgy, mint a fóka 2.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Csaby25 #219174 üzenetére
Nyugodtan megveheted, pont ideálisan használnád. Az 1.6-os nem véletlenül olcsóbb. Nem sikerült olyan jól, ráadásul a 2.0 úgy megrántja a kasztnit, mint kiskutya a papucsot. Nekem a bő 2 mázsával nehezebb Superbet is szépen mozgatta ugyanez a motor. Az 1.6-ost csak Golf 7-esben próbáltam, de az a 400cm3 hátrány erősen erezhető volt, hiába könnyebb az autó.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #219229 üzenetére
110Le/6-os manuálissal!
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz zgospel #219234 üzenetére
Tökéletesen körülírtad a problémát. A3-Golf a leghalkabb ennyiért, de értelemszerűen az 1.6-os MPI pályán hangos és iszákos lesz. Városban simán benyakal 10-11 litert is egy ilyen verda. Jetta V 1.6 BSE van a feleségemnek, szóval van tapasztalat. Városban nagyon csendes, de 100km/h felett drasztikusan nő a motorzaj. 6-os váltóval jó lenne, de tudomásom szerint a VAG nem párosította ezt a motort 6-os váltóval.
A nagyobb kategória tényleg komfortosabb pályán, még szívó motorral is, de többet is fogyaszt. Egy Avensis T25 1.8-as motorral egész jó kompromisszum lehet, de vagy generál után kell venni, vagy fl verziót, amikor már javították az olajfogyasztás mértékét. 2M-ig lehet lőni szép T25-öst.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Red_Bull #219340 üzenetére
A Fiesta a két vasaló Swift (2005-2011 és 2011-2017) között van árban, de mindkettőnél autószerűbb egy kicsit. Viszont a 2. vasalót biztos, hogy nagyságrendekkel olcsóbb fenntartani és megbízhatóbb is. Egyrészt nincs típushibája, mint az elsőnek (nyelestengely csapágy és ABS kocka), másrészt nem tud 5 liter felett fogyasztani. Ha az első vasaló és a Fiesta között kell választani, akkor nálam a Fiesta a befutó. Viszont a 2. a legjobb választás a kisautó közül 3M-ig.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rbalint88 #219344 üzenetére
Nálam a Jetta meg a Laguna eszik ennyit, pedig dinamikusan vezetek. Fater vasalója 6,5-ös átlagot tudott, de a 2. vasaló 1.2-es motorja sokkal hatékonyabb.
hobizoli: Én is tudnék vele 12 literes fogyasztást elérni, de átlagos vezetéssel simán 5 liter alatt tartható.
Az Ignis magasabb és abban még a “zabagép” 1.3-as volt.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz hobizoli #219351 üzenetére
Vegyes, természetesen a nagyja országút. Az benne a durva, hogy városban sem ugrik meg drasztikusan. De az első vasaló ugyanilyen körülmények között 6,5 liter.
Erre még rájön az is, hogy legalább annyira megbízható, mint a “régi” Swift, csak nem rohad. Ha költség hatékony kisautóra van szükség, akkor ez szerintem egy jó csomag.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz WasabiTrsr #219424 üzenetére
Nem tudom elégszer leírni, de ma 3.3M JMF annyit ér, mint 2-3 éve 1.65M JMF. Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Mik a legolcsóbb pluginok vagy olyan elektromos autók jelenleg a piacon, amik minimum 50km-t tudnak akksiról, és ez utóbbi alkatrész viszonylag olcsón cserélhető/javítható?
Játékautó méret kizárva, tehát minimum kompakt. Elsősorban használtak érdekelnek.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #219498 üzenetére
Milyen költsége lehet, ha megmurdál benne az akksi? Esetleg cellánként lehet cserélni? ~10 éves elektromos autónál ez fixen számolható.
szőröscica: 50km-t minden körülménynél tudnia kellene ahhoz, hogy megérje nekem, mivel napi 50km-t ingázok. Pl. VW MQB GTE-k ki is esnek.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #219513 üzenetére
Na bakker, a legjobb eszembe se jutott. Én konkrétan ezt venném a megadott feltételekkel. 4M-ért már nagyon babák vannak.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Vismajor01 #219515 üzenetére
Mert 10 évesen minden akksi durván degradálódik, és azon kívül más költséges alkatrésze nincs.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Nandivagyok #219758 üzenetére
1. 1.6 CRDI + manuális váltó kombóval bombabiztos verda. Ha hetente meg van kicsit melegítve a motor, akkor az ovijáratot is bírni fogja. Az autópálya meg biztosan megpucolja valamennyire.
2. 1.4D szintén jó cucc. Az 1.6-os benzines nem rossz, de tud nagyobb olajfogyasztást is produkálni, ha nem volt gazdája, és ezt a motort nem lehet generálozni, mert túl vékony a hengerfal. Az 1.8 HSD kombit felejtsd el, mert az már 5M+ kategória lett. Alatta necces jót találni, 3.5-ért kb. mission impossible.
ASX rendben van, de rövidebb jóval a csomagtartója a kombiknál.
Astrából csak a J férne bele a keretbe, ami a 150 lovas 1.4T-vel ajánlott, de bő 2 mázsával nehezebb, mint a kategóriatársai, ami a fogyasztásnál erősen jelentkezik is.
Focusból 1.6-2.0TDCI nagyon rendben van. Az 1.6-os benzinesből majd egy okosabb fórumtárs megírja, hogy mi vehető. Az ecoboostok 200k+ km-rel már nem annyira biztos tippek… Próbáltam finoman kifejezni magam.Érdemes még franciák felé is nézelődni. PSA 1.6-2.0-2.2 HDI-k a legjobb dízelmotorok közé tartoznak, de benzinest nem ajánlanék tőlük.
Renaulból a 110 lovas 1.6-os szigorúan 6-os váltóval erősen ajánlott. 1.6-2.0DCI-k szintén rendben vannak. Egy fullos, tip-top Megane 3-as simán kijön 3.5M-ból, és sok gondod se lenne vele.Szerk.: VAG 2.0CRTDI-vel kimaradt. Az is vehető nyugodtam 140-170 lovas verzióban is. Manuális váltónál csak kettőstömegűn kell gondolkodni.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Vehető a dízel. Én is használtam 2x25km-re, és simán bemelegedett, ráadásul 2-3 literrel kevesebbet zabált, mint az ugyanolyan méretosztályú és hengerűrtartalmú benzines.
Golf 5-O2-Leon 2 1.9 PDTDI, 308 1.6 HDI, Corolla 1.4D, Ceed-i30 1.6 CRDI.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #219856 üzenetére
1,6 méteres magasság alatt ma már nem vesznek autót az emberek. Felette meg nincs autó, csak dömper.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tom1939 #219863 üzenetére
Miért kellene hozzá napelem? 70,1Ft/kW árral számolva (ez már kvóta feletti ár) sokkal olcsóbban jön ki, mint dízellel vagy benzinnel.
Tegyük fel, hogy 25kW az elektromos üzemű fogyasztása 100 km-en (általában ennél jóval kevesebb, de inkább túllövöm). 25x70,1=1752,5Ft
Mondjuk egy dízel fogyaszt 6l-t 100 km-en. Számoljunk 600Ft-os átlagárral. 6x600=3600Ft.
Benzinnél legyen 8l 100km-en, és nézzünk ott 580Ft-ot. 8x580=4640Ft.
Tehát az elektromos hajtáslánc kb. a legrosszabb körülmények között is töredék áron tankolható otthon. Emiatt szeretnék pár éven belül legalább egy autót kiváltani elektromosra. Nincs napelemem, de 3 fázis van a fűtött garázsomban és naponta 2x25km-t ingázok. Ráadásul a hétvégi, családi körutak is megvannak 50-100km-en belül.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz ZavaBalazs #219868 üzenetére
Hyundai/Kia GDI motorok kerülendőek, MPI-ből az 1.6-os, 120 lovas talán egy picit érezhető előnyt jelentene erőben az i30/Ceed-nél. I40-ből a 2.0 MPI 166 lóval már fickósabb.
Az Accord 2.0 benzinnel nagyon jó választás. Jól megy, kényelmes, jó az úttartása és mocskos szép autó. Épp emiatt a szebb példányok elképesztően elszálltak árban.
Avensis T27 1.8-2.0 benzinnel is vehető, de azok is kissé elszálltak árakban. A 2012-es facelift talán még beleférhet a büdzsédbe, de a 2015-ös brutál magasan van.
Golf 7/Octavia 3/Leon 3 1.4TSI-vel még rendben lenne, de ezekből az értelmes példányok inkább 5 milliós kategória. Ha van valami jó darab 4M alatt, akkor azt meg kell venni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Ő van egyedül így ezzel.
Minden fórumon, TC-n népítéleten, környezetem tapasztalatai azt mutatják, hogy ezek a ~15 évvel ezelőtt megjelent francia autók nagyon jól sikerültek, és kifejezetten a kétezres dízelek a legjobbak közülük. PSA-nál az 1.6-os és 2.2-es HDI is jó, főleg a nagyfiú.
Pécsi Peugeot szervizes ismerősöm szerint a 2010-ben megjelent 508 2.2-es HDI-vel a legjobb ár/érték arányú utazóautó. Az új 1.5-ösök viszont tömegével jönnek vissza 100-150k km alatt motorcserére.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz frankdelgado #220036 üzenetére
Az Scross 1.4 turbós, mild hybrid motorja rendben van.
Ha nem zavar, hogy éjjel sokan villognak majd rád, mert a tompított fényszórója is koponya CT-t csinál a szembe jövőknek a gagyi lámpatest miatt, akkor nyugodtan veheted.
Stellantis 1.2-es, 3 hengeres turbómotorjáról sokat beszéltek itt a topikban is. Nem sikerült túl jól, és akkor még finoman fogalmaztam. Az 1.5-ös dízel sem olyan beton biztos konstrukció, mint a régi HDI-k.
E két autó közül egyértelműen a Suzuki nyer.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Bikkrom #220111 üzenetére
Én is agyaltam ezeken, de én kb kétszer annyit spórolnék évente az itthon töltéssel, mint te, pedig napelemem sincs egyelőre, csak sokkal többet utazok.
Nekünk két autónk van. Az egyikkel napi 2x25km-t ingázok fixen (+ hosszú utak is vannak hetente párszor), tehát 50km-t mindig tudnia kéne az akksinak. A másik bölcsi/ovi járatban a feleségemnél. Ez utóbbi is jó lenne akksiból, de akkor már ~10M ráfordítás lenne. Na, ez felejtős. Inkább a házat pimpelem tovább. Az ingázásra még agyalok a legjobb megoldáson, de egyelőre marad minden a régiben, mert szerencsére van mivel közlekednünk (mocsok drága üzemanyagért cserébe ). Nálunk még jön a 3. poronty is, tehát nem egyszerű a történet.
A méret is egy necces dolog. Pl. Golf 5-ben felejtsd el, hogy az asszony beül a két gyerekülés közé. Jetta 5-ös az egyik verdánk, ami a C oszlopig egy Golf 5-ös. Egy kistáska befér az ülések közé, és az ISOFIX rögzítő pontok mindössze 2-3cm-esek, tehát nem tudod a szélek felé tolni a gyereküléseket. A V60 ilyen szempontból gondolom jobb, de nem árt letesztelni.
Szerintem két autó kell nektek is. Kell egy egyszerűbb, olcsó fenntartású, belső égésű, nagy hátsó térrel, amivel tudtok hosszabb utakat abszolválni, és kell egy elektromos a rövidtávokra. Pl: VW Touran 1.6@102 Le + Nissan Leaf. A csillaggarázsba a belső égésű menjen egyértelműen.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz kirisz #220129 üzenetére
2-2,5M környékén egy használt dízel+automata biztosan gtk, ha komolyabb szervizre van szüksége. A megbízhatóság rendben is volna sok típusnál, de semmi sem örökös, és ennyiért csak olyat fogsz találni, aminél bármikor közbejöhet bármi.
Ilyen feltételek mellett egy hagyományos automatával szerelt verdát keresnék a lehető legjobb motorral. A duplakuplungot kerülném.
Az PSA féle 1.6-2.0-2.2 HDI-k, a Renault 2.0DCI-k mellé rakott automatákról eddig jókat hallottam a megbízhatóságot illetően, és a motorok sem rosszak. A VAG DSG-k (duplakuplung) alapvetően jók, de egy komolyabb javítás hétszámjegyű is lehet. A Volvo geartronic is necces, pedig 2.4-es D5-ös dízel szerintem a VAG 1.9PD-nél is jobb volt. Az olaszok 1.9JTD-je is piszok jó motor, de a váltókat nem ismerem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Apple notebookok
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Wuthering Waves
- Elektromos autók - motorok
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen