-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
a_tesz
Korrektor
Engem nem győzött meg ez a kép, a xenonnál látszik, hogy a bal oldalon a vízszintestől sokkal magasabbra világít, teljesen más a képe, mint a sima izzószálassal, pont az a rész vakít
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Engem az a vetítési kép is vakít, meg ez is, amit te linkeltél (meg mindenki mást is).
Csináltam egy kis összehasonlító ábrát a lényegből, a bekarikázott rész nagyon nem egyforma, és sajnos pont a bal oldalra esik, ha megnézed, a xenonosnak még a bal oldali foltja magasabbra is világít, mint a jobb oldali vízszintes rész. Ha ez nem vakít, akkor semmi.
Winkler Róbert munkásságáról meg annyit, hogy nagyszerűen ír, de műszaki kérdésekben olyan szinten analfabéta, hogy meg is kérdezem autós újságírói mivoltának létjogosultságát... A Mazda 3 oroszországi kalandjai példának okáért nagyszerűen sikerültek, és elég széles látókörrel rendelkezik úgy általában, de sajnos olyan szinten süt róla a bölcsész végzettség, amivel már nem tudok mit kezdeni.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Mondjuk annyiban igazat adok, hogy bár ennyi gond lenne a közlekedők világítótestjeivel, de tartom továbbra is, hogy ez is zavaró. Nem túl régen lettem meg egy angol autó honosításával, annak is projektoros lámpája van, de ami szenvedés volt vele jogi meg tényleg világítástechnikai oldalról is, az nem volt egyszerű. Próbáltam rengeteg mindent közben, úgyhogy azért elég jól körüljártam nem csak a szabályos, hanem a tényleg gyakorlatban zavaró dolgokat is.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Dluinet #68497 üzenetére
Félreértesz, nem a kérdéseivel van baj, hanem úgy az általános ismeretségével az autókkal kapcsolatosan, de közben DeFranco meg is válaszolta, miért van ez így. Engem pont ez zavar, mert én azért nagyjából tisztában vagyok a dolgokkal.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Dr.FantastiK #70136 üzenetére
Már több ilyen motoros Mercit hajtottam, meglepően felsőbbrendű érzés, főleg a német autópályán. Lehet vele kényelmesen gurulni, de ha kell, elég rendes nyomatéktengert tud a kerekekre szabadítani. Mondjuk tizenkettő alatt semmikor sem evett, de ebben semmi meglepő nincs Ha a lehetőség adott, szerintem élj vele, magamnak sosem vennék ilyet, de meg tudom érteni annak az álláspontját, aki ilyenre vágyik.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Nekem is Bosoko van, eddig jó, előtte volt Valeo, két hónap nyári használat után csíkozni kezdett, pedig odafigyeltem, hogy ne porosan töröljek vele. Azon felhúztam magam, két évet elmentem két pár barkácsáruházas 600 Ft / 2 db szettel, nyár végén meg beújítottam a Bosokot, azzal már töröltem jeget is jócskán, de még semmi baja, és 130-nál sem ugrál.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz neduddki #73782 üzenetére
Nekem is ez a tapasztalatom, jó dolog a kabriózás, de elég rendesen meg tudja növelni a használhatóságot egy keménytető. Ha meg tényleg nem cuccolós autó kell, én se vennék ilyen utcai autókból átalakított kényszerkabriót (nem is vettem ).
Szerk: #73771 zsolt19900: egy rendes keménytetővel túl sok hátránya nincsen, sőt. Általában a fűtés is elég jó, és sokszor még hűvösebb időben is tudsz lenyitott tetővel, felhúzott szélfogóval közlekedni, nem fogsz fázni. Az MX-5 teteje sem egy ördöglakat, adott esetben igen könnyen fel lehet húzni, ha pl. menet közben elered az eső. Egy baseballsapka mondjuk legyen rendszeresítve, napsütéses időben jó szolgálatot tesz, túl melegben nem kellemes, ahogy égeti a tűző nap a fejedet, meg egy kicsit a huzaton is segít, ha teljesen le van engedve minden.
Ha meg tényleg motor meg élményautó között vacilálsz, nem nagyon van más jó megoldás szerintem, sokkal közvetlenebb élményt ad egy MX-5, mint egy bármilyen, tetejétől megszabadított autó.
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz neduddki #73787 üzenetére
Na mondjuk ez tényleg sarkalatos pont lehet, zárt tetővel nem mindenki fér be. Én 170 cm vagyok, 65 kilóval, csak nevetek rajtuk De van olyan cimborám, aki lenyitott tetővel, teljesen hátratolt üléssel is csak a felső szélvédőkeretet tudja nézni...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
A második rendben van, szülőknek ilyen van feketében, most lesz 7 éves, de eddig két baja volt, egyszer a kulcsban lemerült az elem, tavaly télen meg az akksi dobta be a kulcsot Sokat vezettem, miután megvettük, azon kívül, hogy magasan ülsz benne (mint minden mai autóban), nekem teljesen bejött. Pesten és autópályán nekem 7 liter volt az átlagfogyasztás, országúton 5,5, de volt ismerős, akinek mindegyik érték két literrel több volt. Szerintem észfüggő, mert azért lassan én sem szeretek menni...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
válasz bitpork #75462 üzenetére
Elvileg ha azonos motorkódú a motor, mint ami papír szerint benne van, akkor nincs vele gond, mivel kint is sokszor csak a motorkód van beírva, nem a motorszám. De ez is változó, én 2011-ben vettem a Swiftemet, és a forgalmiba mégis beírták az egész motorszámot, ismerős egy fél évvel előttem vett egyet, neki csak a kódot írták be. Igaz, nem ugyanabban az okmányirodában csináltattuk, szóval sok múlik az ügyintéző néniken is.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Főként azért, mert ha már a negatív rajta van, a pozitívat meg véletlenül hozzáérinted a kasznihoz, akkor szépen rövidre zárod a jó autó akkumulátorát, ami nem annyira egészséges.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz boogie84 #76673 üzenetére
Egyedi forgalombahelyezés (=műszaki vizsga) a NKH-nál (díja 40 000 Ft, de ha érvényes a német műszaki, akkor csak 20 000, de ebben most nem vagyok egészen biztos), regadó befizetése a NAV-nál (díjkalkulátor itt, 2003-ban már biztos Euro3 volt), papírozás (rendszám 8500 Ft , forgalmi 6000 Ft, törzskönyv 6000 Ft) okmányirodában (vagymi járási hivatal...). Meg idéntől még a vagyonszerzési illeték, kalkulátor itt, de ezt azért nem értem, mert a törvényben az van írva, hogy ha a vagyonszerzés belföldön történt, ami esetedben nem igaz, de sajnos az állambácsi bevasalja...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz neduddki #76764 üzenetére
Most voltam három hetet, tegnap jöttem haza, ne zavarj vissza, egy hét múlva úgyis megyek megint. De fényképeznivaló nem volt sok sajna, kinéztünk egy amatőr rallyra, esetleg arról tudok képekkel szolgálni.
bitpork: hát én is ezt mondom!
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
-
a_tesz
Korrektor
Akkor kicsit hozzászólok. Az EU-ban 2012. novembertől csak olyan autó kaphat típusbizonyítványt, amelyikben rendelkezésre áll a keréknyomás-ellenőrző rendszer, és az a terv, hogy 2014. novembertől csak olyan autó helyezhető forgalomba, amelyikben található ilyen rendszer.
Egyébként tényleg kétféle van belőle, a nyomásszenzoros, illetve amelyik az ABS (legyen inkább keréksebesség-) jeladó jelei alapján működik, de nem lehet márkára lebontani ilyen egyszerűen, hogy ki melyiket használja, pénz beszél, kutya ugat
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz szőröscica #76796 üzenetére
Nem számoltam, de ezen a télen kb. húsz reggel volt tiszta ködös-párás az idő, amikor törölgettem, de ugyanolyan párás maradt, na olyankor például elég jól jön. Ja és ezt úgy, hogy viszonylag keveset is voltam itthon. Én biztos meg fogom csinálni, már a rendelést leadtam a fűtőlapra, rákötöm a hátsó szélvédő fűtésére, aztán ennyi.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz DeFranco #76835 üzenetére
Nekem a Swiftemen 17 mm vastag a féktárcsa gyári mérete, és 15 mm a határ, ameddig kophat. BMW-nél azt hiszem, 4 mm volt ez a különbség, szóval az elosztva kettővel (mert ugye a féktárcsa mindkét oldala kopik) 2 mm a "váll" mérete, valahol 1-2 mm között mozoghat a tiednek is a megengedett mértéke. Egy tizedet azért elég sok idő fogyasztani, főleg pályán, de majd egy szakember rámér (vagy ha van tolómérőd, te is megteheted). Az értékeket meg valami szervizkönyvből kilesheted.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz tomcsi23 #77308 üzenetére
Ami kishazánkban már pár éve szabálytalan, mert a rendszámtáblának roncsolás- és szerszámmentesen eltávolíthatónak kell lenni. Hogy miért? Hát, hogy a közeg bármikor gond nélkül levehesse...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz #10726912 #77752 üzenetére
De most komolyan, inkább vegyen ki tudja, milyen előéletű használt gumit, ráadásul feleslegesen nagy méretben, mint váltson egy értelmesebb, elérhetőbb árú felniméretre, amire megvehet egy új gumit? Mi a baj veletek, emberek? Főleg, ha be is vallja, hogy nem teheti meg, minek ezt erőltetni? Akinek telik rá, nyugodtan vegye meg a 20 colos malomkereket, vegyen rá prémium gumit 600 000 Ft-ért, de akinek ki vannak számolva a dolgai, ne a biztonságot áldozza fel a szépségért.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz #10726912 #77760 üzenetére
Nézd, nem szeretném a kollégát ekézni, mert nem tudja, mi a különbség a 16" és a 17" között, de ilyen kiinduló feltétellel én inkább azt mondom, hogy vegyen meg egy biztosan új gumit, minthogy rásózzanak egy "jó ez még tesvírem" használt szettet, aztán feltekeredjen vele egy fára. Mellesleg a C4-re, mint kompakt autóra tényleg nagy szükség van feltenni a 17-es kereket, mikor jött ki gyárilag 15-össel is. A félreértések elkerülése végett, tudom, hogy a Golf 4 is ugyanígy kompakt, tudom, hogy van köztünk olyan, aki 18-as kerékkel használja, de neki ez hobbi, másnak meg csak eszköz, és úgy is áll hozzá mindenki.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz #10726912 #77765 üzenetére
Mivel kérdezett, ezért legalább tisztában van vele, hogy nem tökéletes a tudása, emiatt én azt gondoltam, hogy segítek neki. Én pedig szintén a saját szemszögemből az ő lehetőségeihez képest a legjobb megoldást választottam, mivel ő is felhozta a kisebb méretre váltást.
A tükröket meg le kell a p...ba szerelni, csak feleslegesen növeli a légellenállástEz a gumikérdés egyébként sajnálatosan alul van értékelve itthon, nyilvánvaló okokból, sajnos pont elég régóta dolgozom már járműdinamikai témakörben ahhoz, hogy ez nyilvánvaló legyen. Az én véleményem az, hogy gumin, féken sosem kéne spórolni, és jó lenne, ha az emberek vezetni is tudnának, vagy legalább tisztában lennének a közúti cselekedeteik következményével.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz DroneZ^ #77814 üzenetére
Nekem E46 328-ról van fogyasztás terén, autópályás 130 9 literből megvan, városi közlekedés (Pest) 11-14 között, dugótól függően, nagyjából a másik két motor is így fogyaszthat. Persze ez sok mindentől függ, mennyire nyomod neki (az elején úgyse tudod megállni ), hol használod jellemzően, milyen távokra.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz neduddki #79980 üzenetére
Részemről adhatnának hozzá egy komplett háztetőt is, akkor se venném meg, Unix saját márkája, ha nem csalnak az információim, és a legótvarabb bolgár alapolaj van benne, némi adalékkal fűszerezve...
Szerk: mindig elfelejtem, hogy ma április 1. van
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz runner 125 #84845 üzenetére
Egy polírt neki, aztán villantós lesz a javából
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz runner 125 #84849 üzenetére
Félig vicc volt csak, nekem sem stílusom a kirívó felni. Egy szép fényezés azért ráfér, én a helyedben akár kétszínűben is elgondolkoztam volna, elég jól mutatna rajta egy szürke/fehér perem, és az autó színére fújt belső rész, csak ezüstmetálon ez pont nem adja ki sehogy
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz Kornel #97657 üzenetére
Egy részen kapott új burkolatot, Miskolc és Szerencs között, de utána ugyanaz a párévesen szanaszét hullott, nyomokban útra emlékeztető valami van, ami már az átadás után pár hónappal gyűrődött fel a kanyarokban, meg lyukadt ki buszkerék méretű foltokban...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
82-es király, h a nincs busz, kamion, vagy motoros , Zirc-Bakonyszentlászló közti rész az igazán élvezetes, és ha erre jár, akkor Zirc-Mór-Bokod-Oroszlány is jó, a Mór-Oroszlány részen elég új az út is. Kiváló még a Tótvázsony-Pécsely-Dörgicse, ott is elég nagy részen új a burkolat. Zirc-Bakonybél is jó lenne, de ott sajna az út minősége elég rossz, bár kanyarból van elég
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
Amire leginkább érdemes figyelni, az a rozsda, a legjobb, ha aknából, vagy emelőn meg tudjátok nézni. A küszöb ilyen idős korában már általában csereérett, de ezen kívül az első nyúlványoknál érdemes megnézni, van rajtuk egy kis háromszög alakú lyuk, ahol a kormánymű jön ki, az is el szokott rohadni, illetve a hátsó futómű bekötési pontja. Máshol is lehet rozsda, de az viszonylag egyszerűen javítható, ezek amiket felsoroltam, kissé macerásabbak. A motorjával ezeknek még nem szokott gond lenni, ha 1.3 és nagyon kerepel, akkor lehet hogy csak szelephézagot kell állítani (azt nem nagyon szoktak, pedig kéne 40 ezrenként ellenőrizni), ha füstöl, akkor valószínű már a végét járja, mert a 96 előttieknél nem jellemző se a dugattyúszoknya letörése (97-2000 közti alumínium szelepfedeles 1.3-asoknál jellemző), se a szelepszárszimmering baja (16 szelepesek betegsége), és az injektorgond is elkerüli ezeket, valamint az 1.0-akat is. Más gond nem jut eszembe hirtelen, esetleg a féltengelycsukló, mert abból sajna egyre nehezebb jót kapni hozzá, fél-egy év alatt simán szétszakad a porvédő gumiharang rajta, és akkor lehet cserélni, de nem nagy tétel, munkadíjjal megáll 100 euró alatt. Képekről egyben lévőnek tűnik egyébként.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz #94529552 #133611 üzenetére
Olyan szempontból érthető hozzáállás, hogy ha nem gyári technológiával történik az alváz- és üregvédelem, akkor ők hogyan vállaljanak más munkája után garanciát? Az utólagos védelem viszont nem fog védeni az esetleg már a gyárban bekerült rozsdás acél ellen.
De egyébként ezek az átrozsdásodás elleni garanciák se érnek sokat, hordd az autót 12 évig márkaszervizbe, évenként legyen bepecsételve az ellenőrzés ténye, és ha ezalatt esetleg törés van az autón, az is csak gyári technológiával legyen javítva (ez mondjuk egy kis értékű 5-6 éves autónál nem biztos, hogy gazdaságos). De már csak egy egyszerű kőfelverődést, vagy horzsolást se javíttathatsz máshol, ami azért könnyen kerül az autóra...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
A rugalmasabbja alapos telefonos érdeklődés után nyitvatartási időn kívül is fogad, előzetes egyeztetés után. A többit el kell felejteni, meg amúgy is magánszemélytől kell venni
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
a_tesz
Korrektor
válasz diegho #152577 üzenetére
Egy elfogult választ kaphatsz a kérdésedre: ha jó állapotban van átnézés alapján is, akkor igen. Mi tavaly novemberben újítottunk be egy ilyet, igaz, automata váltóval, de gyakorlatilag pár bosszantó apróságon kívül semmi gond nincs vele. Ilyen, hogy a vezetőoldali ülésben a perselyek már ki vannak kopva, így egy minimálisat hintázik. Illetve már két műszerfalizzó is kiégett, amióta megvan, úgyhogy lassan rá kell szánni egy napot ezeket rendbe rakni. Ja és valami elkezdett a kipufogóban zörögni, lehet hogy fog kérni egy új katalizátort. De már 14 éves, szerintem ekkora gondokat ennyi idősen el lehet nézni. A kaszni rendben van, a kopó-fogyó dolgok nem kerülnek sokba. Ezen kívül viszont nekem csendes az előző autóim után, nem megy rosszul automatával sem, és elég sok hely van benne.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!