-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #80640 üzenetére
lol!
Amúgy skacok csökken a benyó meg gázolaj ára is 4-4 Ft-al: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dany007 #80653 üzenetére
Cenítrozni még mindig a felnit lehet nem a gumit...
Nekem nem volt egyik autómhoz se külön téli/nyári felni. Centírozáshoz le kell venni úgyis, akkor meg már kb mindegy, hogy átgumizza vagy sem, nem az a sok idő már. Ilyen utakon meg tuti, hogy lesz benne 8-as egy szezon alatt (nem feltétlenül akkora, hogy érzed a kormányon csak éppen akkora hogy ha nincs kicentírozva szétrázza a felfüggesztést lassacskán).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz runner 125 #80720 üzenetére
Sajnos a jó árú normális állapotú verdákra sec-perc alatt lecsapnak.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bull Boss #80753 üzenetére
Igen, minden guminak van egy max terhelési értéke. Nyilván ha nehéz az autó akkor a nagyobb teherbírású abroncs kell rá.
"Terhelési index
A terhelési index a gumiabroncs maximális terhelhetőségét határozza meg. Rövidítése: LI (Load Index) A táblázatban megadott kg értékek normál kivitelű abroncs esetén 2.5bar, erősített kivitelű gumiabroncsok estén 2.9bar keréknyomás esetén érvényesek. Kisebb keréknyomás alkalmazása esetén a gumiabroncsok terhelhetősége is kisebb!A gumiabroncsok terhelési indexe egy méreten belül azonos (pl. az összes 175/70 R13 méretű gumiabroncs terhelési indexe 82), kivéve az erősített kivitelű abroncsokat, melyek terhelési indexe 3-4 értékkel magasabb. Ezek általában nagyobb össztömegű gépkocsikhoz használatosak, de vannak olyan méretek melyekből jellemzően csak erősített kivitel készül. Az erősített kivitelt jelzi a méretjelölés végén található XL (Extra Load) vagy RF (Reinforced) rövidítés is. "
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kalapacsolok #80795 üzenetére
Időnként vidd ki a városból, ahol tartósan magasbb fordlatszámon "ki tudod kormolni". Ez nem azt jelenti, hogy 3-asban 140-el tépjél 100km-t nyilván (pedig de )...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kalapacsolok #80820 üzenetére
Neduddki-nál a pont, hiába csinálná automatice ha nincs meg hozzá az ideális körülmény akkor nem égeti ki.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mert valószínűleg az 107-es ugyanúgy ki van hegyezve mint egy M5, nem?! Ugyanúgy használják is, ugye...?! Almát a körtével tipikus esete. Nyilván az előtted is világos, hogy a használat is erősen befolyásolja az elromlási statisztikát. Van kapcsolat márkaszervízhez, érdekes módon a céges autókat bő 30-40%-al viszik többet szervízbe mint a magán verdákat (és nem azért mert abból több van). Nyilván nem azért mert lerúgják őket...
Pl: céges 1,8T B5-nél szted hol érdekelte a kollégákat, hogy hidegen ne rúgják neki? Meg, hogy pályáról ha leáll a pijenőbe dobni egy sárgát ne állítsa le egyből a motort miközben előtte 150-el tépett 100 km-t?
Alig 2 év után makkan meg az első turbó benne. Ez nem torzítja a statisztikát? Hány céges 107-es van ott? Kb 0? És hány Civic?De akkor kanyarodjunk vissza Civichez és az arányokhoz: Mennyit adtak el 107-esből és mennyit Civicből UK-ben (mert az only uk statisztika)? Akkor, hogy is van ez az általad említett arányos dolog?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szted mekkora terhelésnek van kitéve egy M5 meg egy 107-es? Kezd el olyan körülmények között használni az 107-est (pl fordulatszám tartomány tekintetében), garantálom hogy rosszabb eredményt kapsz ennél a statisztikánál.
Ja, mert ott kolbászból van a kerítés, tudom a csapból is ez folyik... Kár, hogy a kint élő kb 10 ismerős folyton panaszkodik és a fele már hazajött. Több ismerősöm sofőrködik kint, hát nekem nem azt mesélték pont, hogy 10k-ként járnak olajcserére, meg mindenhova 50-el v. fokozatban mennek...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
De itt két kalapácsot hasonlítasz össze nem egy mobilt meg egy kalapácsot. Az egyikkel fába versz szögeket a másikkal meg egy betonfalba.
Elhiszed, hogy ott se a felső 10,000 sofőrködik hanem a bevándoról k. európaiak? Ilyen szempontból nem jobb ott sem a mintavételezés mint pl itthon.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Végre eg jó típus név: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz jozefgucci1 #80928 üzenetére
Reális az ár sztem. Viszonyalg keveset futott, garis és van szervíz könyve is... Nyilván lehet kicsit alukdni belőle persze.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-1 OT-s merga: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #81358 üzenetére
198k km az sok, szóval ki tudja min van már túl... a kuplunga is kopott volt (fent fogott nagyon). De akkor is. Olyan lötyögős, mintha egy fazék zsírban rángatnál egy fakanalat. Nincs összehasonlítás alapom első kókusz az életemben.
Viszont meglepően jól megy, igaz 3000 környékén tartottam a fordulatszámot.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #81358 üzenetére
Akkor biztos csak azért mert a Hondáéhoz vagyok szokva. Legalábbis nálam az az etalon eddig.
mod:
Még a Subiét is lekörözi. Viszont vezettem B4 Paszujt, annak is nagyon pontos jól kapcsolható volt a váltója. Pedig az is 200k km feletti darab volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
mk1 Puntó ugyanez, 1 ujas de gyorsan ne akarj váltani vele, nem fog menni. Jazz-ünk nekünk is van de abból átülve még a Subim váltója is szarnak érződik, pedig a maga nemében nem rossz az sem. Bár az összes tesztben ezt említik negatívumként.
Mondjuk a 0-áson majdnem legyalult egy Kamaz múltkor, mondom beférek elé, 3-as padló. Kormány beránt és mikor leforgott a 3-as sikerült 4-es helyett 2-esbe váltani. De még csak félig zárt a tárcsa mikor éreztem/hallottam, hogy itt baj lesz gyorsan visszarúgtam a kuplungot és toltam be 4-be. Azért levert kicsit a víz...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DeFranco #81383 üzenetére
Ha már tesztnek álcázott reklám: Merga E 270 CDI használtteszt
Eskü ha eladósorba kerül a gépem én is odaadom nekik.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Mire a hahu-ra felkerült már 220 lesz benne. Mentek velel kicsit rükiben...
Kornelka: Nah cserélték a gummát?
mod:
zsoltee10: Jazz bizony., Nekem is van egy 1,2-es. Alig fogyaszt, nagyon tágas és nem szervízigényes.
Volt belőle két visszahívás azt csekkoltasd le a márkaszervízben volt-e javítva.
Az elsőnél a fényszóró kábelkötegét cserélték (ha a gyárinál erősebb izzót tettél bele akkor megolvadhatott a szigetelése) a másodiknál meg meg a váltóbovdennel mahináltakl vmit. Hogy pontosan mit azt nem tudom, mert az enyém nem volt érintett a második visszahívásban.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Btw volt itt téma az korai/késői olajcsere. (Kiderült sok itt a magamfajta ökoterorista aki 10k-nál cseréli. )
Ez a váltóra mennyire él? Ott is érdemes lerövidíteni a gyártó által előírt intervallumot? Nekem 48k km-t írnak a váltóra és 12k-t a motorolajra.
mod:
rvilike: Bezzeg egy jó cvt-vel nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz neduddki #81863 üzenetére
De ott is csak a DOHC-oskoban van, a SOHC-osokban nincs. Szóval még nem hülyültek meg teljesen.
És van kiváltó szett hozzájuk amúgy is.mod:
Cheesy: Arra céloz, hogy egy ilyen finom járáskultúrájú motor mellé nagy baromság kettőstömegűt rakni. Ennek a kicsúcsodása a Subi, mert ők egyes boxermotorjaik mellé is tesznek, ahova pláne nem kéne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Sose a szépségükről voltak híresek a Subik. De valóban a tanulmányhoz képest kicsit erőtlen lett a szériagyártású formája.
mod:
Cheesy: Nem a motor ereje a lényeg. Leginkább az számít, hogy mennyire bánsz/bántak finoman a kuplunggal. Ha kirugdosva meg összecsattintva használod/használták akkor azért elég hamar haza végható egy kettőstömegű.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi