-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
8th
addikt
válasz roberto211 #143249 üzenetére
Nincs az Auchan kúttal semmi baj. Tesómék 10+ éve csak ott tankolnak mert az van a legközelebb + még olcsó is
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz parkasz #143292 üzenetére
A dízel és a benzines egyaránt jó választás belőle. Benzines finoman jár csak forgatva hallod a hangját de országúton főleg autópályán elég sokat eszik a röhejesen rövid ötödik miatt (130km/h = 3600rpm). A háromhengeres dízel hidegindításnál így jár de nem kell tőle megijedni ha bemelegszik elmegy a hangja . Országúti tempónál négy litert fogyaszt és városban araszolva sem megy bele hat liternél több. Tipp: csak olyat vegyél amiben van gyári állófűtés! Kaszni törés szar ügy de manapság már nem sokkal drágább javítani mint egy acél karosszériát és szerencsére vannak műhelyek akik értenek is hozzá. A lényeg, hogy 1.2 automatát ne vegyél. Annak szar az ülése szar a futóműve buta a váltója a 155-ös gumijain olyan esetlenül pattog az úton, hogy az már szó szerint félelmetes. A világos kárpit + üléshuzat kombó nagyon kényes minden szar nyomot hagy rajta azt is kerülném. Amúgy jó kis kocsi nem egy problémás típus.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz parkasz #143306 üzenetére
Mert végtelenül kényelmes dolog kimenni a -10 fokba úgy, hogy nem kell a hidegtől elgémberedett ujjakkal jeget kapargatni míg a gyerek a kocsiban jégcsappá fagy a gyerekülésben hanem bekötöd a gyereket a meleg autóba indítasz és mész. Az 1.4PD kis motor jó hatásfokkal alacsony veszteséghővel ezért lassan melegszik és csak soká kezd el rendesen fűteni. Sokat segít ezen ha az állófűtés 50+ fokosra felfűti a hűtővizet. Így még a legkeményebb hidegben is fele annyi idő alatt bemelegszik a motor ami motorkopás és többletfogyasztás szempontjából sem mindegy. Dízel autót én személy szerint nem is engednék állófűtés nélkül árulni.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz MoRT2195 #143424 üzenetére
Első autónak ennél jobbat fiatalabbat drágábbat biztosan nem vennék ha fél millióból akarnám megúszni a vásárlást. Ez az egyik legolcsóbban fenntartható autótípus amit csak ismerek. Rozsdát leszámítva problémamentes főleg ezzel az őskövület motorral. De még ha idővel szükségessé is válik egy esetleges küszöb + kerékív csere az sem a világ. Tanulóautónak hibátlan. Első tulajos és van benne légkondi így nem rohadsz bele nyáron. Ennél több nem is kell.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Richard! #143441 üzenetére
Ezek öreg autók már, 450k környékén van belőlük élhető példány amire nem kell rögtön rákölteni még egyszer a vételárat. Mazda viszont felejtős. Volt a családban egy 323f ba. Rohadt drága hozzá az alkatrész és megállíthatatlanul zabálja fel a rozsda őket. Pénztemető.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Richard! #143455 üzenetére
Nem kell fellengzősködni. Onnan indultunk, hogy az ember 600k-ig akar első autót venni. Erre mondtad te, hogy gyűjtsön még hozzá és vegyen egy normális autót, majd szépen felsoroltál olyan autókat amik simán megvehetők a keretéből. Majd még rátettél egy lapáttal, hogy 150-200 ezret csapjon hozzá és nem csak hulladékokat tudna venni. Tehát van hat kilója de ahhoz tegyen még hozzá kettőt mert 800k alatt csak hulladékok vannak. Ez egyszerűen hülyeség. Öt kilóért normális állapotú benzines Punto II, Clio, C Corsa, G Astra, Focus, Megane, Xsara, Stilo, stb... van nem egy nem kettő.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz máyköl #143459 üzenetére
Az a baj, hogy rengeteg ember elvárja azt, hogy az elnézést de szaros ötszázezer forintjáért egy újszerű tip top állapotú autót kapjon hibátlan fényezéssel de úgy illatozzon ám mint ha új autó lenne. Mesevilágban élnek. A normális használt autó fogalma ott kezdődik, hogy nem füstöl és nem csörög a motorja, nem recseg nem akad a váltója, nem lóg nem csattog a futóműve, jók a fékei, nem okádék a belseje, nincs teli dohányozva nincs kiülve az ülése, nem zabálja a rozsda, jön megy teszi a dolgát és minden működik rajta rendeltetésszerűen. Ha kicsit ki van fényesedve a kormánya vagy a váltógombja, lekopott az ablakemelő kapcsolóról a festék vagy megszívta a nap a fényezését netán anyuka parkolt vele egy jó ízűt az ovi előtt amit a lökhárító sarkán lévő festékréteg bánt azt le kell szarni. Ezek teljesen jelentéktelen dolgok. Egy autó műszakilag legyen rendben ez a lényeg a kozmetikai bajait kis pénzből orvosolni lehet. Öt kilóért ne várjon már senki csodát meg szalon állapotot egy 150-250ezret futott sokadik tulajos 15+ éves használt autótól könyörgöm. 1.4-1.6 benzinesből teljesen jó vételek vannak félmillióért. Kereskedő ismerősöm mindig adja a drótot ha beszámít valami jó autót jó áron, hogy nem kell-e. Az Astráknak hiába van általános jó hírük nincs semmi áruk még a jóknak sem nagyon mert sok van belőle a piacon van választék, első generációs Focus ugyanez a történet.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz BigBlackDog #143613 üzenetére
Van. Karácsony után kifejtem. Most nincs rá időm.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz BigBlackDog #143620 üzenetére
Sokáig gondolkodtam beírjam-e mert nem akarok flame-t generálni. De mindegy.
Van egy olasz autó szervizes és alkatrészkereskedő ismerősöm. Évtizedeken keresztül alfázott lanciázott. Ma is van több ritka és/vagy erős olasz autója és még mindig rajong értük. Na ez az ember ejtette ki a száján a jelenlétemben, hogy soha nem venne ezredforduló után készült alfát mert hanyagul összedobált silány minőségű autók és arányaiban sokkal több a probléma velük mint egyéb európai de főleg a japán autókkal. Mondja ezt egy évtizedek óta alfák és lanciák javításából élő szerelő. Nem én. Nem a sarki kispista hanem az aki jelenleg is több olasz autót birtokol (és nem fiat puntót...) ráadásul ért is hozzá nem csak egy egyszerű fórum troll. A társaságból valaki megkérdezte tőle, hogy mi a véleménye a 159 3.2 Q4-ről mert régi álma az az autó. Visszakérdezett, hogy szerinted miért olyan olcsó az az autó? Srác jött a biztos a nagy motor nagy fogyasztás magas adó stb mire félbeszakította a tagot, hogy nem. Annak azért nincs ára mert egy rohadtul problémás autó. De ha régi vágyad akkor vedd meg nyugodtan csak majd hozzám hord javítani és akkor jó barátok leszünk mondta mindezt nevetve az ujjait összedörzsölve. Amíg a jelenleg futó alfák ki nem kopnak az utakról lesz még a műhelynek egy jó 10éve, a sok nincs az alfákkal semmi baj emberből jól meglesznek.
Ja igen. A hétköznapi futkorászós autója német. A játszós meg japán benzin turbó. Elmondása szerint hiába üti vágja ugyanúgy az nem akar széthullani évente kétszer mint anno Deltája amit egyébként saját kezűleg épített, hogy biztosan jó legyen. Jó is volt, amíg működött.Csonti után szabadon kiírhatná a műhelyre, hogy vegyetek alfát mert kell a pénz...
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Integrale #144188 üzenetére
A megörökölt benzines motorokat leszámítva semmi köze a két generációnak egymáshoz. A Golf III egyel frissebb platform. Teljesen más padlólemez, bódé, futómű stb.
Ádám16: Alfát vegyen. Lehetőleg benzinest. Köztudott, hogy az sosem romlik el...
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Integrale #144211 üzenetére
Ühüm, mindenki azt hirdet amit akar. Úgy 1,5-2 éve volt ez téma a tdiclub Felni, futómű, fék topikjában. Ott tételesen leírták az eltéréseket a kettő generáció között és, hogy mit kell rajta henkölni, hogy jó legyen a G2 bódéba a G3 futóműve. Ha érdekel keress rá.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Mr.Csizmás #144537 üzenetére
Opel Omega B? Az nagy és olcsó. Az alkatrész se annyira vészes hozzá. Csak három csillagos töréstesztje van de a fejed/felső tested és a lökhárító között van majd két méternyi gyűrődőzóna.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz tresh #144615 üzenetére
Szerinted mit fognak hamarabb megvenni az emberek használtan egy ezres turbóst vagy egy 1.6 szívót?
Az ezres turbóst. Két okból. 1: 12-15év múlva egyszerűen nem lesz már más használtan. 2: Az emberek java részében az rögzült be, hogy a kis ccm motor az kevesebbet fogyaszt.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
Az a motor addig volt betegágy amíg sok alkatrésze nem volt felújítható és csak gyári szettben komplett részegységként lehetett hozzá megrendelni ami kellett. Természetesen arany áron. Szerencsére ez már a múlté. Szépen jár, dízelhez mérten baromi halk és alig fogyaszt. Én nem félnék tőle.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Lokids #145873 üzenetére
Ó fákk a benzin meg a fűkaszába. Lehet puffogtatni pro és kontra ilyen baromságokat de nézz meg egy nagyobb családi autót (Mondeo, Zafira, Espace stb) mennyit eszik benzines és mennyit dízel motorral. És már az az állítás sem állja meg a helyét, hogy az alacsonyabb szervízigénye miatt hosszútávon gazdaságosabb lehet egy benzinest üzemeltetni. Nem tudom feltűnt-e de már jó ideje ott a turbó a kettőstömegű a közvetlen befecskendezés meg a kisf***om ugyanúgy a benzinesben is. Amelyek mellesleg többet is fogyasztanak a dízelmotoros verziójuknál és minél nagyobb nehezebb bódét kell mozgatnia annál inkább nyílik az olló a két motortípus között. Akkor miért is vegyen alsó-közép kategória felett bárki is benzines autót? Ettől a dízel a kamionba való dumától mindig a hajam tépem pedig nincs sok. Ja és nyugi, megígérem: meghagyom a "rendes embereknek" a benzineseket.
Mági: Suzuki Vitara egyhatszívóbé.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz diegho #146013 üzenetére
800k-ért gömbölyű swift (2005-től) is akad már ami ugyanúgy egy rendkívül megbízható típus és még fiatalabb is mint az ignisek. Ja meg az biztonságos is. Nehogy már egy ignist vegyen. Az tényleg egy szekér a kategória társaihoz képest. Beszéld le róla.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Acheron #146068 üzenetére
2.0T 122nyiha?
1100-től 220 Nm nyomaték. A sok egyszeri user alapjáraton fogja terhelni a motort hiszen ezt már nem kell pörgetni meg úgy amúgy is kevesebbet fogyaszt. Aztán hogy haladjon is szépen nyomkodják majd neki ezres fordulattól a padlógázokat amit hosszútávon nyilván meg fog köszönni a motor.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Acheron #146093 üzenetére
Gondolom ezzel a motorral az volt a céljuk, hogy az adóztatás szempontjából kedvezőbb 100kW-os teljesítményszint alatt maradjanak és alacsonyabb fordulaton ahol várhatóan az élettartama 90%-át tölti majd jól húzzon. Ehhez viszont nem kell turbó. Ehhez minimális ccm növelés is elég lenne turbó nélkül.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Acheron #146120 üzenetére
Házon belüli példa. [link] 1500rpm-nél már 160Nm-t tud. Kb. 2200 - 4700rpm tartományban végig 180Nm felett van a nyomaték így teljesen jól autózható turbó nélkül is. De ugyan ilyen jól vezethető az Audi 2.4 30v V6 motorja a Toyota (Camry) 2.2 16v szívóbenzin motorja vagy épp a BMW E30 2.7 eta blokkja. Azok is a béka segge alól húznak. És ezek bőven 20+ éves motorkonstrukciók. Azóta csak fejlődött annyit az autóipar, hogy megoldják ugyanezt euro6 ready kivitelben csiga nélkül.
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz focvis #146426 üzenetére
Is-is. Ezért is ajánlottam. Szerintem sokkal célszerűbb venni egy célgépet második autónak és venni mellé egy akármilyen hétköznapi autót a mindennapi nyúzásra mint venni egy olyan sportos autót amivel kompromisszumok sorát kénytelen megkötni az ember és ami a hétköznapokra túl sok élvezkedni pedig túl kevés. Egy seggel nem lehet két lovat megülni...
[ Szerkesztve ]
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz Luck Dragon #146470 üzenetére
Siemens: "Katasztrófa. Főleg a Peugeot és a Ford használja. Rettenetesen gagyi elektronika. Ha egy injektor meghibásodik akkor tönkre vágja elektromosan a többit, és az ECU-nak is megadja a kegyelemdöfést. Valószínűleg kb. 45Ft-ból lehetett volna védelmet szerelni bele de mérnökök valószínűleg csak szabadidős tevékenységből terveztek diesel befecskendező rendszert. Javítástechnológia nincs, borsos alkatrész árak vannak. Az elektronikus hiba mellett a delphi rendszerhez hasonlóan spénesedésre hajlamos a nagynyomású szivattyú. A szivattyú javítása, kissé akadozó alkatrész ellátás mellett megoldottnak mondható. Elképesztően gagyi, mintha a kínai piacon akarnánk minőséget venni. Maradtak volna inkább az orvosi műszerek gyártásánál". [link]
Ha mindez nem lenne elég ott a kretén hátsó futómű ami XY kilométerenként fix költségek el állítja a tulajt. Felújítása cserealkatrésszel munkadíjjal (komplett felújított hídcsere) 120-150k, gázolaj érzékelő szenzor 80-100ezrenként cserélendő munkadíjjal ez is a 100k-t karcolja, ha hozzá kell nyúlni a befecskendező rendszeréhez az nagyon tud fájni lásd. a fenti idézett részt. Szerencsétlen esetben 4db injektor + ecu csere az autó értékével vetekszik. Megéri kockáztatni egy 15éves 200k-t futott dízellel? Ebben a konkrét esetben szerintem nem. Ha már valakinek mindenképpen dízelmotoros kisautó kell akkor a Bosch rendszerrel szereltek között nézzen szét.
A demokrácia a csőcselék uralma
-
8th
addikt
válasz kalmanchris #146482 üzenetére
Plusz az autó életében egyszeri művelet lesz, ha nem földúton jár naponta
Korábbi munkahelyemen három darab 206 VAN volt a céges autók között. Sosem volt három mázsánál több teher egyikben sem hét éves korukra mindhárom megérett a teljes futómű felújításra. Azokat 90ezer forint/autó árért rakták rendbe, teljesen hivatalosan számlával. Külön kihangsúlyozta az ember, hogy nekünk egyedi kedvezménnyel ennyi. Ennek lassan tíz éve. Én abból az árból indultam ki. Csak viszonyításképpen a 206-nál jóval idősebb 1.1-es dobozos Punto futóművéhez ezalatt nemigen kellett nyúlni pedig ugyanazon az útvonalon ugyanakkora terheléssel futott az is mint a többi.
A demokrácia a csőcselék uralma
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen