-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz
diegho #150834 üzenetére
Igen, az tényleg nem egy családi autó. Ha csak egy autót akarsz tartani akkor felejtős. Pedig annál olcsóbban semmivel nem jársz el.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
szőröscica #150914 üzenetére
OM606
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
diegho #151185 üzenetére
Meg egy hulladék siemens befecskendező rendszer ami ha megkotlik simán annyiba van a cseréje mint amennyibe az autó kerül. A legszebb az egészben, hogy nem felújítható. Nincs rá gyári javítási technológia. Ha tönkremegy mehet a kukába és jöhet a gyári új alkatész az autó piaci árának megfelelő összegért.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
diegho #151190 üzenetére
Egy jó barátom szaladt bele ebbe a céges mk6 Fiesta Van-jával. Körbetelefonálta Magyarország összes valamire való dízeles szakműhelyét mindenhol ugyanazt mondták. Nem felújítható, csak csere játszik. Végül pár ezer forint híján négy kilóért állították talpra a kocsit ami akkor érhetett nagyjából 550ezret. Nem volt természetes a mosolya. Azonnal eladta amint készen lett. 175k nem horror? Dehogynem és a befecskendező rendszer nem csak egy szivattyúból áll. Le kell bontani az egészet tanktól az égéstérig és cserélni majdnem mindent. Kevés dolgot lehet megtartani és felújíttatni belőle. Én bottal sem piszkálnék meg olyan dízel autót amibe a Siemens szállította a komplett befecskendező rendszert. Ford Fusion-t ingázni? Nem elég, hogy nehéz még baromi magas is aminek köszönhetően az a doboz forma kb. egy telefonfülke légellenállásával bír.
Ha ennyire számít az üzemeltetési költség (számolgatod itt mennyit spórolsz vele) akkor pláne felejtsd el ezt a motort. Lehet, hogy boldog leszel vele és soha nem lesz semmi baja amíg nálad van de ha mégis akkor nagyjából két választásod van. Vagy fogcsikorgatva ráköltöd a kocsi árát még egyszer vagy eladod az autót bontásba egy százasért. Rohadt nagy bukó így is úgy is. Ne csak a fogyasztást nézd olyan autót keress amihez megfizethető az alkatrész és felújítható benne minden, vagy legalább részegységenként cserélhető legyen és ne kompletten mint ennél. A fogyasztáson való rugózást sem értem. Azonos méretű bódéban az összes modern dízel hasonló fogyasztást produkál nagyjából fél-egy literen belüli eltéréssel. Ha meg ennyire baszod a fillért akkor ahogy korábban is írtam vegyél munkába járósnak egy 3L-t hat kilóért és kész. Két és fél év alatt visszahozza az árát és ha majd valamikor eladod jobban is szállsz ki belőle.
Én tudod mit csinálnék? Vennék olcsón egy szög egyszerű japó benzines kisautót (pl. 1.3 Yaris) és gyártatnék a váltójába egy rohadt hosszú ötödiket, hogy 110-nél ne forogjon csak kétezret. Nem vicc. Nem kerülne többe ez egész történet mint egy mezei turbó felújítás és dízeles nyűgöktől mentesen lazán hozná egy modern dízel országúti fogyasztását.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
diegho #151193 üzenetére
Ne cserélj autót rakass a váltódba egy g*ci hosszú ötödiket. Ez lenne a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás.
ReSeTer: +1 az 1.9 PDTDI-re. Kulturálatlan hangos de nagyon jó motor és olcsón van hozzá minden. Plusz tdiclub-on olyan lelkiismeretes tdi buzi szerelő(ket)t is találni akik biztosan nem fognak átbaszni még ha könyékig bele kell túrni a motorba akkor sem. Ez sem utolsó szempont.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
ReSeTer #151220 üzenetére
Túlnyomórészt országúton hajtva a két liter alatti benzinesek zöme elgurul hét literrel vegyesben. Lehet jobban járnál valami szívóbenzinessel mondom ezt dízel pártiként.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
rasotamas #151304 üzenetére
Hááát... nagyon meg kell nézni, tdi tuningos fórumokon (FB dízel tuning csoport, tdiclub, index dízel tuning topik stb...) utána kell járni az autó előéletének. Ki és mikor építette kik voltak az előző gazdái mi van benne pontosan stb... Van egy két gyöngyszem de a többség lerúgott széjjel sonkyzott fos.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Jakab66[hun] #151364 üzenetére
Akkor a keményebb célgépek kilőve ha jól értem. Esetleg az Audi (b6) S4 4.2 V8 344hp kézi váltós verzióját tudnám ajánlani. Azzal nem fájdalmas a napi közlekedés és a mókázás sincs ellenére. Sőt akkor mutatja csak meg az igazi arcát.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
Ha a 14 literes átlagfogyasztással és a négy-öt évente esedékes motorgenerállal meg tudsz békélni akkor az a neked való autó.
Motorcsere után (Mazda KL-DE vagy KL-ZE) bevállalnék egyet én is de azzal a hoki wankellal nálam tipikusan a bottal sem piszkálnám meg kategória, csak egy rossz vicc semmi több.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Jakab66[hun] #151438 üzenetére
Nem értem miért nem veszel valami kompakt sportmodellt. És ha a többségük elől hajt akkor mi van? Minden sarkon kilinccsel előre akarsz befordulni vagy mi? Audi S3, Audi TT, Golf GTI, Astra OPC, Focus ST, Celica TS, ilyesmik. Ezekből már 3M alatt is kifoghatsz épkézláb darabot és pont annyira erősek, hogy büntetlenül ki lehet nyomni a szemüket emellett nem kerül vagyonokba a fenntartásuk sem.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
freaghill #151725 üzenetére
Egy chiptuningtól még nem fog elcsúszni a gyári kuplung feltéve ha azt érted meghúzatás alatt. Úgy kell megíratni a programot, hogy 2500rpm alatt ne nyúljanak bele így nem akkora probléma ha a fater alacsony fordulaton terheli a motort. Audi A4 B5 nem rossz autó de a legfiatalabb dízel is már 17éves belőlük ami nem kevés. Az első generációs Skoda Octaviába még a gyártás legvégén (2010/03) is szerelték az adagolós motorokat vagyis ha a fater lemond a prémium életérzésről akkor akár tíz évvel fiatalabb autót is vehetne ugyanazzal a motorral. Klíma + ülésfűtés kombó rengeteg Octaviában benne van. Ha ragaszkodtok az adagolós technikához sajnos nem sok választástok marad. Esetleg Golf 4, Bora, Leon vagy Toledo ugyanezekkel a motorokkal. BMW-t passzolom nem ismerem őket annyira, hogy véleményt mondjak róluk.
mod: ha nem ragaszkodik a fiatalabb autókhoz vetess vele egy A6 C4 2.5 TDI-t. Az nem rohad még ma sem olcsón fenntartható jól fogyaszt nagy masszív kényelmes. Imádni fogja. Az öthengeres dízel ráadásul egészen jól szól.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Mágus2 #151739 üzenetére
Na majd 'minnyá' jobban utánaolvasok de nekem úgy rémlik a gyártás végéig rendelhető volt a 110lovas dízel valamelyik verziója. Azt viszont nem tudtam, hogy létezett gyáriban dmf nélküli 1.9 pd. Az még egy jó vétel ha valaki együtt tud élni a hangjával.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
bitpork #151885 üzenetére
Akinek van pénze majomra legyen banánra is. Amikor egy ilyen 10+ éves felső kategóriás prémium autóban olyan dolog halik meg amiből kizárólag csak eredeti gyárit lehet megrendelni közvetlenül a gyártótól az általában nagyon nagyon szokott fájni. Tízen éves prémium autó fenntartási költségei = [link]
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
elistvan #151926 üzenetére
Ez több mindentől függ (ár, felszereltség, motorizáltság, állapot) de az biztos, hogy gyártótól és modelltől függetlenül egy autóval mindig az modellciklusuk végén gyártott példányokkal van a legkevesebb probléma, pont ezért én hajlanék az első generációs Fabia felé.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Sirandrish #151961 üzenetére
Lupo 3L
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
ReSeTer #151982 üzenetére
Rengetegen de szerintem nincs ebben semmi tudatosság, egyszerűen csak ilyen olcsó használt szarokra telik az átlag dolgozó magyarnak.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
tresh #152013 üzenetére
Audi A2 1.4 benzin? Csajoknak általában bejön az a kretén forma. 900kg az egész tök jól viszi az a kis motor is. Fogyasztása nem rossz és a bódét leszámítva az utolsó csavarig kommersz VW technika így a fenntartása és a szervizeltetése sem fájdalmas. Ja és elég biztonságos is meg nem rohad. Sehol. Alumániom
.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Morris #152937 üzenetére
1.2-1.4M körül én tuti egy jobb felszereltségű alapmotoros Audi A2-t vennék még ha évekkel öregebb is mint az általad felsorolt autók. Összeszerelési minőségben megbízhatóságban lazán veri a listádon szereplőket míg a fenntartása semmivel sem drágább azoknál. Sőt, olcsóbb is.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Morris #152961 üzenetére
Daewoohoz képest az A2 egy ufó. 1.4pd-t neki egy szolíd chippel. 10kg/le aránnyal /és 250Nm nyomatékkal/ már elég dinamikusan lehet autózni.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
Morris #152976 üzenetére
Dízel is simán bírja a tartós városi nyúzást. Se részecskeszűrő se kettőstömegű semmi komolyabb rizikófaktor nincs benne. 8-10ezrenként olajcsere és a világból kimegy. De az 1.4 16v benzines sem rossz csak városban bő két literrel többet eszik mint a dízel és nincs semmi nyomatéka.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
bitpork #152985 üzenetére
Az sem kell, hogy bármi történjen. Új autónál a kötelező szervíz látogatások + az értékvesztés együtt horror összeget tesznek ki és akkor még nem romlott el rajta semmi. Az igazi szopó a használt prémium autó. #290646. hozzászólástól.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
lenko #153040 üzenetére
Elméletileg egyforma a kettő a különbség minimális [link]. A gyakorlatban viszont ha az 1.6 benzinesbe beül melléd négy barátod és teli csomagtartóval nekivágtok a Mecsek dombjainak hogy felugorjatok Orfűre egy hétvégére garantáltan vért fog pisálni az autó, hogy valahogy felvergődjön. Pedig a Mecsek nem egy Csomolungma. Nyomatékcsúcsa (148Nm) 3800rpm-nél van ami azt jelenti, hogy alsó hangon 3500-4000rpm tartományban kell járatni az amúgy sem a gazdaságosságáról híres motort, hogy ne képezz forgalmi akadályt. A dízel mindezt fölényesen megoldja nyomatékból, még a meredekebb emelkedős kanyargós szakaszokon is 60km/h-t tartva felkaptat harmadikban ~2200-as fordulaton úgy, hogy a fogyasztáson nem nagyon látszik meg a hegymenet. A benzinest meg tiporhatod kettesben, hogy ereje teljében legyen és tartani tudja a lépést miközben lezabálja a gatyádat is. Sokkal ésszerűbb választás a dízel már csak a 2+ literes fogyasztási előny miatt is. 1.6 benzin 1.9 dízel
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
lenko #153052 üzenetére
Mert nem nyomtad bakker azért nem vetted észre...
De tudod mit? V5 az isten. Most jó?(#153050) MunezXBK: na ja.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
ArthurShelby #153079 üzenetére
Megnézném egy Tesla hány kilométert tudna elmenni kilónyolcvannal a német autópályán vagy hány éles kört tudna megtenni Hungaroring track day-en vagy meddig tart teletankolni vagy épp mennyit mehetsz el vele egy "tankolással" januárban a -18°C-ban.
mod: Nem fikázom mert szerintem is getzyjó cucc de a helyén kell kezelni. Milliomosok méregdrága játékszere, egy farokhosszabbító semmi más.
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
hobizoli #153083 üzenetére
A Tesla azt leszámítva, hogy kegyetlenül gyorsul semmit sem tud felmutatni. A futóműve és a fékei abszolút nincsenek összhangban a teljesítményével de az anyag és összeszerelési minősége is maximum csak átlagos. Az a videó megvan amikor kivitte az újdonsült Tesla tulaj a P85D-t valami versenypályára és a harmadik körben le kellett jönnie a pályáról mert konkrétan elment a fékhatás. Ember lecsengetett a kasszánál 175k dodót és ennyit bír a kocsi. És lehet, hogy a Model S 2.3t de egy X5 M50d is 2.2t és azzal addig körözöl míg meg nem unod mert tettek alá rendes fékeket és nem kell azért legurulnod a versenypályáról mert beesik a pedál. A hosszú hatótáv is relatív. A saját weboldalukon van egy kalkulátor ott 120km/h -10°C 21" kerék kombóval 424km-t tud a 2017-es 100D ami a legnagyobb akku pakkot kapta. A 75 csak 320km-t. Vagyis ha hidegebb van simán 300km alá csökken a hatótávja. 2017-ben egy 95k dodós kocsinál ez elég cink. Nagyon gyerekcipőben jár még ezt az egész villanyautózás. Kell neki minimum 15év, hogy elérjünk egy átlagos 500km valós hatótávot és a negyed órás 100%-ra töltést. És akkor még mindig ott lesz a combos vételár. Na meg addigra ha széles körben elterjed a villanyautózás (nem fog) simán úgy megdrágul majd az áram, hogy közel sem lesz annyira olcsó az villany autózás mint azt manapság gondoljuk.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
humax #153146 üzenetére
Most ha azt mondom egyik vagy másik azzal előrébb vagy? Nem. Vedd azt amelyik jobban tetszik. Azt azért kalkuláld bele, hogy a merci nagyon silány autókat gyárt manapság és sokkal drágább szervizeltetni mint a lexust.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
-
8th
addikt
válasz
tresh #153292 üzenetére
Hová gondolsz. Nyugdíjas svájci házaspár második autója. Heti egyszer használták vasárnapi templomba járáshoz. De oda is csak tolták, beindítva sosem volt.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
8th
addikt
válasz
wowpegazus #153446 üzenetére
Skoda Octavia Scout jutott eszembe mint emelt hasmagasságú, masszív, nagy csomagterű autó. 2M-ért talán lehet már kapni 10év körüli példányokat igaz dízel motorral. Az elég korrekt kocsi. Ha nem ragaszkodnál a max. 10éves életkorhoz sokkal könnyebb dolgod lenne.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
Új hozzászólás Aktív témák
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!