-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz humax #139899 üzenetére
Városban van igazán elemében a hibrid. Dízelnek nem igazán eleme. Szóval sok autópályára én dízelt, sok városra hibridet vennék.
Én nem nagyon hallottam róla hogy sok lenne az akkuprobléma, inkább megbízhatóságukról híresek a hibridek.
Japán autók fő hátránya Európaban inkább az hogy kevesebb a választás, van pár feleszereltség de külön extrákat nem lehet venni. Míg a németeket extránként lehet konfigurálni.
De legfontosabb hogy olyat vegyél ami tetszik (még ha dízel is).
-
őstag
Szerintem már nincs "sima" 1,6-os 120 lovas az i30-hoz, csak a 136 lovas közvetlen befecskendezéses. Azt is érdemes tudni hogy itt van a küszöbön az új i30, ezért erősebb árengedmény elvárható (bár első fotók alapján nekem jobban tetszik külsőleg a mostani (és nem vagyok egyedül ahogy olvasgattam)). Nekem mert beleestem a körbe (flotta) 13%-ot adtak volna magánszemélyként tavasszal (1.6 gdi comfort +7dct+ xenon). De aztán elvetettem mert féltem a dct-től és az alacsony hasmagasságtól (régi i30-am van csak a hasmagasságával volt gondom).
A Kia/Hyundai 1.6 GDI-ról nem tudtam kideríteni hogy mennyire "kokszosodik". Ez vagy azt jelenti hogy nem, vagy jól titkolják (azért a ceedek már elég régen csak GDI motorral vannak 1.6osban).
-
őstag
válasz spiky03 #141721 üzenetére
Ha olyan privátban, de érdelnének a tapasztalatok (hol, pontosan milyen motor lett, mennyi az alku, milyen a hitel, itt alapvetően THM-re hegyezve). Ugye most hyundai i30 van nekem is, az utód nem i30 lesz de könnyen lehet hogy hyundai (tucson vagy a jövőre talán kijövő kisebb suv). Köszi!
-
őstag
válasz Kakaduku #141800 üzenetére
A vitara nekem is nyerő lenne, de nem mindenki rajong a családban érte (belseje visszalépés lenne, és ezt nem mindenkinek veszi be a gyomra). Az i30 meg hasmagasságban kevés (abból meg én nem engedek, ha feleségemen múlik akkor már új i30 vagy astra lenne).
Úgy kb. térdre állva imádkozok/reménykedek hogy valamelyik hyundai suv-ba (tucson vagy a most érkező kisebbe) berakják azt a 2.0 literes atkinson ciklusú szívóbenzinest sima 6-os automatával ami a nemzetközi elantrában van. Az úgy biztosan jobb csomag mint a suzuki vitara/scross (és semmi bajom velük). Félek a duplakuplungos automatától, turbótól és a direkt befecskendezéstől (kb. ebben a sorrendben). De automata az kellene a rövid városi utakra.
Nem lesz új autóm soha Főleg amíg a jelenlegiek elgurulnak és nincs olyan amiben meg tudnánk egyezni (arra nem adunk ki sok közös millót hogy valamelyikünk a száját húzza).
-
őstag
válasz spiky03 #142459 üzenetére
Nekem is i30 van, 2007-es elég alap (classic + klíma) és leveszi a világítást.
De van valami trükkje amivel néha beszivat, igazából a vezető ajtáját érzékeli és valamilyen sorrendű kiszállásnál rajta hagyja az alap fényt (meg nem mondom hogyan, de a biztos rekonstrukció ha az utas oldalon szállsz ki, pl nagyon szűk helyen fal melé parkolás miatt).
-
őstag
válasz #16514048 #142524 üzenetére
Az emberek gondolatai irányítja gyakran tetteik. Szóval lehet olyan hátrányod amiről nem is tudsz (és más egy magánautó mint egy céges reprezentációs, összetett a kérdés).
De nem ez az egyetlen ok (de abból egy fontos). Mint majdnem mindenkinek, nekem is megvan hogy melyik prémium lenne ha ennyi pénz kifizetése mellett döntök. Nálam ez a volvo (de ott éppen most nem tetszik egy két dolog).
De ezektől mindentől függetlenül nekem tetszik a q2, és elismerem az audi belső tereket.
-
őstag
válasz focvis #142903 üzenetére
Ez jó, mert nekem nagyon szimpatikus az octavia (pluszban hogy rendelhető kicsit emelt futóművvel), csak ugye a tsi és dsg sztorik.
Apropó erről a mostani 7-es dsg-ről amivel az 1.4 tsi-t adják van már valami megbízhatósági tapasztalat? Karbantartást kapna nálam (tehát az nem zavar ha X tizezrenként olaj vagy egyéb csere kell bele pár tizezezrésért, csak szét ne essen).
-
őstag
válasz focvis #142913 üzenetére
Hát igen, ha ki van vesézve azért mindig elrettenek a dsg-től. És a 250 ezer kilométer után 500 ezer forint még ok lenne, de ez sem szentírás főleg a száraznál. Én még a hyundai dct-től is félek, szerintem az is száraz (nulla megbízható infót tudtam erről szerezni a neten).
Opel turbós hagyományos automatával... Nyáron jön a kis és közepes crossover. A benzines turbóikról rosszat nem hallottam (bár most már ők is direktbefecskendezősek az új mocikkal ha jól tudom, szóval gondolom az is kokszosodhat majd, de ez úgy látom elkerülhetetlen mint a turbó).
Hacsak a tucson meg nem kapja az elantra nemzetközi motor kombóját (2.0 atkinsonos benzin + 6-os hagyományos automata). De nem hiszem hogy erre lenne esély.
-
őstag
válasz rwin5 #143039 üzenetére
Hát az iq valóban nem túl gyakori. Mondjuk érthető mert 3,5 milláról indult új korában, annyiért azért már családi autót is meg lehetett csípni.
A kerettel nehéz, ami jó szerintem a kia picanto jelenlegi generáció (de az 1,6 milla körül indul), és az i10, abból szerintem az előző generáció is jó az már 1 milla felett indul 1,1 motorral (ez 1,2es de több is).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kornel #144392 üzenetére
Ja, ezért nem lesz mazdám. Pedig a szívóbenzines motorja és az automatája is tetszik...
Nem tudom ezt miért nem képesek rendbe rakni (legalább átlag japán szinten), biztos vagyok benne hogy ezen többet veszítenek mint amennyibe kerülne. Minden autóhoz kicsit értőnek a mazdáról az jut eszébe hogy jó-jó de rozsdál...És én újat vennék, tehát nem az a kategória vagyok akire azt lehet hogy mit érdekli a gyárat hogy a használtan vevőkkel mi van.
-
őstag
Lehet tudni valamit a peugeot/citroen 1.2-es turbó benzinesről? Megbízhatóság, kokszosodási hajlam (erre pl. tudtommal az 1.6os turbójuk nagyon hajlamos).
A probléma az hogy tetszik az opel crossland x, de ezzel fog jönni (és sajna a 3008 is tetszik, az új 2008 is úgy tűnik, ez ugye egy az egyben crossland x).
Köszönöm az infókat.
-
őstag
válasz sasa134 #145737 üzenetére
Az meg elrozsdál Olyan nehezen hiszem el hogy ezt nem tudják megoldani (az meg egy vicc hogy nekem mint új autó vevőnek kellene megoldani ha 10 évig meg akarom tartani, pluszban ha csináltatok magam egy rozsdavédelmet akkor meg gari ügyben vitatkozhatok ha van valami).
Pedig 3-as mazda tetszik nagyon, enélkül elvinném tesztvezetni (és megnézni hogy azt a bizonyos fekvőrendőrt bírja e ami nekem a benchmark ). De így....
-
őstag
válasz Sur1G #145753 üzenetére
Egyébként ami nekem az innen onnan szerezhető infókból lejön az nem az hogy minden mazda rozsdál, hanem az hogy meglepően sok és meglepően hamar (pl közvetlen tulajtól hallottam hogy mazda 5-öse rozsdál). Azt tényleg nem tudom hogy miért van. Lehet hogy bizonyos használatot még bír, bizonyosat nem (mennyire sózzák pl az utakat). Vagy nagyon hullámzó a rozsdavédelmi színvonal.
De engem halálra idegelne egy nyolc évesen rozsdáló autó.
De motorügyileg teljesen igazad van. Lassan már suzuki se lesz szívó motoros (bár a fene egye meg az 1.4t suzuki kifejezetten jó benyomást keltett bennem tesztvezetéskor) . A mazda 2 literesét nagyon szeretném...
-
őstag
válasz Bull Boss #145829 üzenetére
Én tesztvezettem az Asx-et, engem alapvetően az tartott vissza 2 éve hogy minden tesztben nagyon hangosnak tartják pálya tempóban. A városi kis tesztben kellemes volt.
Amire érdemes figyelni hogy az Asx inkább Scross méret mint Vitara. De ha elég méretben a vitara, és elviseled a suzukis belsőt akkor én is a vitarát mondanám (és fenntartásban biztos olcsóbb lesz, a suzuki szervízek jó olcsón dolgoznak és alkatrész is jobb eséllyel lesz olcsóbban a nagy számu vitara miatt).
-
őstag
válasz Mágus2 #146167 üzenetére
Biztos vagy ebben? Több helyen olvastam most rákeresve hogy a legújabb 7-es dsg nedves, és jóval nagyobb nyomatékot bír mint a régi száraz (2.0 tdi-be is ez megy majd).
Szóval tartok tőle hogy igazad van, de reménykedek hogy mégse
Egy emelt futóműves, jobb üléses comfort egész ízletes lehetne így hogy öregecske modell már, valószínűleg vastag kedvezményekkel.
-
őstag
válasz runner 125 #146335 üzenetére
És mostanában van olyan xc60, xc70 ami szerinted jó max 5 milláért? Automata és csak öthengeres, lehetőle 2,4 lityi felett
Avagy mindig kisértésbe viszel
Köszi! -
őstag
válasz runner 125 #146351 üzenetére
Köszönöm, neked is meg a kollégának is.
Az xc70 tetszik, de ez az öthengeres (akkor ok) vagy a francia 4 hengeres?
-
őstag
válasz runner 125 #146372 üzenetére
Köszi, akkor az az xc70 pöpec
-
őstag
válasz runner 125 #146631 üzenetére
Hát például velem biztosan vesztettek egy vevőt. Tetszik a mazda 3, tetszik a 2 literes benzinesük és még az automatájuk is ok. De nehogy már nekem kelljen 2 évente kezeltetni ha nem akarom hogy 10 évesen egy nagy rohadás legyen az egész....
-
őstag
válasz htomi85 #146640 üzenetére
Ezt értem. Igazából az biztos hogy az osztrák kemény sózást nem bírják.
De a horror sztorik és a normál esetek váltják egymást. Nekem az jön le hogy egyszerűen nincs meg a "tartalék" a rozsdavédelmükben. Nagyobb terhelés (osztrák sózás) vagy kisebb gyártásban lévő hiba és már rohad is vészesen.Ezt nem merem bevállalni.
-
őstag
válasz leslieke #146869 üzenetére
Hasonló helyzetben mint én. De nem ártana tudni hogy mire (hány fő, mekkora utak, milyen üzemanyaggal menőt, manuális vagy automata).
Amin én most gondolkoztam:
hyundai tucson (ennyiért full alap, maga az autó szuper, de az 1.6-os moci ehhez vérszegény, automata a legdrágább dízelek kivételével duplakuplungos, én félek tőle)
kia sportage (mint a tucson, amelyik jobban tetszik)
honda hrv (ha automata kell akkor felejtős, a benzines a cvt-hez gyenge és vinnyog folymatosan, dízelhez nincs automata)
suzuki vitara (valószínűleg megbízható technika, szivóbenzines, kopár belső, van hagyományos automata)
suzuki scross (kicsit nagyobb, turbobenzinesek, itt is van hagyományos automata)
seat ateca (normális motorral itt is nehéz 6 milla alatt maradni, itt is duplakuplungos automata)Ami kiesett:
-mazda rozsda miatt (és cx-3 kicsi, cx-5 drága, mondjuk mazda 3-on elgondolkoztam de az nem suv)
- nissan renault turbó benzinestől való félelem miatt (nem biztos hogy racionális, de ez van)
- peugeot 3008 nagyon tetszik, de kicsit drágább és itt is félek a turbó benzinesüktől (de automata hagyományos ami nálam plusz)Ami közeljövő:
opel crossland x és új peugeot 2008 (nálam peugeot benzinesen elszállt az opel, az összes többi peugeot dolog jöhetett volna)
Kis hyundai suv ami idén jön (szerintem kia nero méret körül lesz, de majdnem biztos vagyok benne hogy sajna duplakuplungos automatával)
mitsubishi asx utód (eclipse vagy mi, csak cvt automata)Szóval nálam éppen az scross 1.4t automata a nyerő (csomagpolitika miatt kényszerből 4wd-vel, ez a legfőbb hátrány nálam, nekem felesleges).
-
-
őstag
válasz szabonagyur #146901 üzenetére
Ha a jazzről van szó, abban én is bevállalnám a cvt-t. Szerintem jobb az erő per tömeg értéke (és még inkább így van ha a levegővel megküzdő felület nagyságát nézem) mint a hr-v-nek.
De ez ugye egyedi megítélés kérdése, semmi bajom azzal ha valakinek ok a cvt-s 1.5ös hrv (és ez könnyen lehet hogy az én hibám, egyszerűen szeretem gyorsan elérni a célsebességet ha mást nem veszélyeztettek vele, pedig ez nem üzemanyaghatékony, de ez van).
-
őstag
válasz Komi28 #147050 üzenetére
Keretet nem írtál, úgy kicsit nehéz. Ha van pénz akkor valami új suzuki, nagyon nem esznek ezek (baleno, celerio).
Kisebb keretből használt toyota 1.0 és 1.3 nem fogyasztásbajnok, de azért nem is zabál (nekem 1.0 iq-m van). Szóval jó állapotúval nem lehet nagy probléma.
Esetleg jó állapotú honda jazz.
-
őstag
válasz Kornel #147993 üzenetére
Pesten tényleg elég ritka a jó autószerelő szaki. Én 15 év+ alatt nem találtam. Nem mondom hogy nincs, csak olyan mint az aranytömb mélyen a földben... Én speciel 20 kilométerre kijárkálok pestről minden éves szervíznél...
Én még emlékszem arra hogy a civic sem ment elégé neked (swift sportból érkezve ugyebár).
A megy is meg csendes is az üres halmaz négy millióig.
De ahogy néztem a hozzászólásaidat neked is csak rászánás vagy kis idő kell ahhoz hogy 5 milla legyen az a keret
Jobb 5 milláért boldogan, mint 4-ért boldogtalanul (aztán azt is eladod és nagyobb a bukta).
-
-
őstag
válasz kisza25 #148043 üzenetére
Ez biztos jó motor. Csak az a kár hogy semmi információ a hyundai duplakuplungos megbízhatóságáról. De ami infót találtam az alapján ez egy "száraz" verzió, ami nem sok jóra utal. Ne adj isten ugyanaz a beszállító mint a VW-nél (ugye nekik is van elég rossz hírű száraz duplakuplungosuk).
A gond az hogy automatát akarok (ezért befutó most nálam az scross 1.4t automata, de asszony pajtás folyamatosan i30-asért nyomul ).
Előzöleg másnál felmerült kérdésre, nekem még az első i30-asom van, 1.4-es. Tapasztalat alapján nem hinném hogy a most kifutó 1.4-es nagyon ugrana (az elsőben 109 lóra van beállítva, ha pörgeted megyeget, de semmi extra).
-
őstag
válasz Kornel #148092 üzenetére
Igen, pesti vagyok. Az én gépsárkányom majd 10 éves, az elsők közötti itthoni i30 (még koreai gyártás).
Ahogy magam ismerem akár 1 hónap és lehet hogy eladom valami újért (de az is lehet hogy még több mint egy évig meglesz )
Írásaid alapján kocsiválasztás nehéz eldöntésében rokon lelkek vagyunk
-
őstag
válasz Integrale #149350 üzenetére
Papíron. Suzuki valamiért mindig rosszabbat ad meg mint amit tud (így biztosan nem kapják hazugságon?).
Ahogy a teszteket néztem ahol volt valós mérés a gyorsulás kb pariban lehet az 1.4t és a honda 1.8. Rugalmasságban nyilván az 1.4t nyer.
Megbízhatóságban pedig az 1.8 honda már bizonyított (ha olyan lesz az 1.4t megbízhatóságban akkor majd tapsikolok örömömben). -
őstag
válasz Napfénysüti #149893 üzenetére
Hyundai i30 (csak 1 járműves, de saját tapasztalat, már 10 éve, új korától szolgál).
-
őstag
válasz tom_77 #151321 üzenetére
Hát én ezért nem mertem mazda 3-at, pedig nálam is játszott. Kb a 2 végletet lehet hallani/olvasni (valakinek hamar rozsdál, valakinek meg egyáltalán nem, és igen olvastam anyázást 2-3 éves új szériás 3-asokról és 6-sokról ahol korhoz képest csúny rozsdásodás volt, de nyilván nem ellenőriztem személyesen, nem tudom hogy hiteles-e). Többség véleményének az tűnik hogy le kell kezeltetni és jó lesz, de engem ez nem nyugtatott meg.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Közeli családtag 2005-ös suzuki altóját kellene lecserélni. Nem sokat használja, évente max 5000 kilométert, igazából valami biztonságosabb kellene méretben és teljesítményben elég (önhibán kivül meg is van törve, jobb lenne a következő "törésteszt" már biztonságosabb autóban). A keret 1 milla környéke, és nyilván erre a használatra benzines. Sokkal nagyobb kifejezetten nem lenne jó, nem parkolóművész (de az 5 ajtó és 170 liter körüli csomagtér plusz klíma azért kellene).
Amin eddig filóztam (zárójelben a kompromiszum):
Előző széria Toyota Aygo és testvérek (kicsi csomagtér és vacak váltó )
Előző szériás hyundai i10 (1.1 vacak, 1.2 ritka és kereten kivül)
toyota yaris (jó régi van csak ennyiért )
Egyel újabb alto (kisebb lett a csomagtér, és jobb de nem meggyőző biztonság)
Chevrolet spark kivonulás előttről (ez már az újabb, de eugye chevy már nincs itthon)
honda jazz (jó régi van csak ennyiért, szerintem normálisat nem is kapok ennyiért)Valami tuti tipp ha van valakinek azt megköszönöm
-
őstag
válasz Ezekiell #152061 üzenetére
Hali!
Én egy i30-ból szállok át egy scrossba. A ceed az kb ugyanaz. Pöpec autó, semmi gond vele. Csak annyi amiről nem tehet, márpedig hogy Budapest néhány helyen ahol járok inkább tanknak való akadálypálya (levertem az i30 alját sokszor és rinyálok ).
Ültem vitarában, szerintem kisebb belül mint egy i30 (mondjuk kivül is, az lehet előny). Csak városban azért előnyös a szívó benzin, szóval nehéz döntés.
Sokat segítettem mi? Ha nem zavar hogy alacsony az alja, akkor talán ceed (mert 4 fős család lesz, szerintem arra vitara szűkös, én ezért vettem scrosst).
[ Szerkesztve ]