-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz cog777 #163056 üzenetére
Ha rövid utak akkor szívó benzines kellene. Ebben kezdesz kifutni az időből, egyre kevesebb helyen van ilyen... Mennyi a keret? Én erre a célmegjelölésre honda jazzt vettem feleségemnek (de vonóhorgot nem tettem rá az van a nagyobb autón). De a hyundai i20 sem rossz. Bele kell ülni a lehetségesekbe hogy mennyi a hely (nálunk így nyert a jazz).
-
őstag
válasz szallasi007 #163075 üzenetére
Szerintem a civic-ről nem igazán lesz rossz tapasztalat, nagyon új még. Az a motor 3 hengeres, ha ez esetleg zavarna. Az 1,5t elégé szerették a tesztekben, de az elég sokkal drágább.
Renault nem ismerem, de mintha körte lenne almával (5 ajtós vs kombi). De ha ezek tetszenek az annyiban jó irány hogy olyat kell venni ami tetszik.
-
őstag
válasz footy #163080 üzenetére
Érdekes módon arról az 1.33-asról azóta olvastam egy két egyéb rossz tapasztalatot ezen kívül is. De nem megfelelő olajcserével bármi kinyírható (legfeljebb szívót kicsit tovább tart). És persze van rossz szívó benzines motor is (nekem a vw sima 3 hengeres 1,2-es ugrik be amelyik főleg hideg időben hajlamos volt meghalni, de lehet hogy már keverem).
-
őstag
Szerintem elég hülyeséget csinál suzuki ezzel a hosszú ideig nem (vagy későbbi gyártási idővel?) rendelhető scross/vitara dologgal. Hétvégén benzinkúton valaki egyenesen megkérdezte hogy nem adom-e el véletlenül az enyém (szép autó felvezetéssel)... Jó pár vevőt azért fognak veszteni ezzel (bár lehet hogy kit érdekel kategória, megy a szekér rendesen).
-
őstag
válasz von toth #163550 üzenetére
Feleségem jazz-énél most ez volt az egyik döntési tényező a legvégén az i20 active és a jazz között. Jazz tessék parancsolni 2 hét múlva átadjuk volt, az i20 meg facelift, sorry most nincs és nem is tudjuk pontosan mikor lesz...
Mondjuk az scross és a vitara nehezebben helyettesíthető, nincs tényleg más ennyiért.
De nem gyártják ezeket máshol is? Vagy egyszerre modernizálnak mindenhol?
-
őstag
Scross 1.4t awd automata télen 12, nyáron 10 városban (Zugló). És nem panaszként írom, szerintem ez normális.
von toth: ami még szűkebb keresztmetszet az a benzines suv hagyományos (nem dsg, cvt stb.) automatával... Nagyon sok plusz míg jön a következő választási lehetőség.
Gzbotii: A dustertől féltem rozsda miatt és az automatája dupla kuplungos ha jól tudom (azaz nekem köszi nem).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz gzbotii #163556 üzenetére
Szerintem most hogy nincs új áron el tudnám adni 10 hónapos scrossom...
Nem tudom mennyit kell várni vitarára, ha jól tudom rendelést sem vesznek fel (és azt sem lehet tudni mennyi lesz a faceliftes ára).
Qru: ha nem lesz valami drága hiba akkor nem akarok még egyszer szívó benzinest. Mondjuk a részecskeszűrőtől félek, mert sokat megyek városba. De mire veszek újat úgyis kiderül hogy igaz-e a "nem kell félni benzineshez egyszerűbb és magasabb is a hőfok, bírni fogja a várost" kitétel.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Johnny_vT #163560 üzenetére
Hát valós életben a turbó nem spórolásról szól hanem nyomatékról. Elméletileg elhiszem hogy részterhelésen kevesebbet fogyaszt mint hasonlóan erős szívó, de én speciel nem szoktam bírni, ha meleg a motor és olyan a szitu akkor odalépek neki (előzés, sávváltás stb.).
-
őstag
válasz pècsimunkás #167070 üzenetére
Én mellesleg nem adtam a hülye mondásokra, és saját tapasztalatból szívtam a Fiattal (Stilo, újonnan vettem 3 évesen eladtam a p... francba, többet vesztett az értékéből 3 év alatt mint az utána jövő i30 10,5 év alatt). De a többi autóm jó volt (opel, hyundai, toyota, suzuki). Többi F-fel nincs tapasztalatom
-
őstag
Ez jó szöveg
A mazdánál szerintem különben nem elkurvulás van hanem random number generator... Ha nyerőt dob akkor van rozsdavédelem ha nem akkor nincs. Ezt arra mondom hogy 2 féle tapasztalatot látok. Vagy gyorsan és drasztikusan rohad (már 2-3 évesen, és nem osztrák hanem magyar új 3-as...) vagy ez az eset hogy 15 évesen még egész pöpec (de az újakból pl. pár éve az autobildnek a 100 ezres teszten darabokra szétszedve is jó volt a cx-5 korrózióvédelme, ők meg azért nem japán bérencek).
Fogalmam sincs hogy csinálják.
-
őstag
válasz gzbotii #167181 üzenetére
Hát a saját bevallásai a jazz-nél (1,3-as manuál) 5,7 az scrossnál 8,1 (1.4t allgrip automata) a vegyes. Nem méregetem a kútnál, de pályán 120-130ig az utazások alatt jóval kisebb arányában a különbség. Szóval városban szerintem közelít a dupla. Én olyan 10 (nyár)-12 (tél) mondanék az én durva városi ciklusomra az scrossnak, de szerintem a jazz itt is megvan 7-ből vagy az alatt nyáron (tele még nem volt a drágának).
-
-
őstag
válasz Szajo #168455 üzenetére
Ha már akár 5 milla is van rá, akkor én megnézném a helyedbe a honda jazzt (akár 1.5 is belefér), meg persze az ideális olcsón járkáló autót a toyota yaris hibridet.
Mondjuk 5 milláért tényleg majd minden van kisautóban (vw polo és társai, amit én nem vennék de valakinek az tetszik).
-
őstag
válasz focvis #168463 üzenetére
Ha egy autóról van szó akkor én is egyetértek. Nekünk azért lett jazz, mert második és a feleségem használja a városban alapvetően ahol számít a méret. Mivel néha megy autópályán egy 500 kilométeres kört szülőkhöz ezért a belső hely is lényeges volt. Ebben nem volt jobb nekünk mint a jazz. De egyetlen autónak 5 milláért én is scross/focus/i30/ceed/astra/octavia irányba terelgetnék ízlés függvényében.
-
őstag
válasz bitpork #168564 üzenetére
Értem én a problémát. Még a toyota iq-t sem tudom mondani, mert az volt nekem. Hiába rövid, de jó széles. Ami addig jó hogy 2-en pöpecen elférnek, de abból sem szállsz ki simán egy ilyen garázsban...
Apropó, vw caddy-nek nem volt valamikor ilyen tolóajtaja? De!
Szerk: Francba, csak hátul, de a két ülés között hátra lehet lépni de az megint csak torna.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz F-ECT$ #168673 üzenetére
Ha nem taszít az scross orra, és nem fullos változatot akarsz akkor az scross felszereltsége elég sokkal jobb (gl+ full led fényszóró, 2 zónás az automata légkondi ami így elsőre beugrik). Első ülőlapok is kicsit hosszabbak, és minden értelemben tágasabb. Nekem scross van, de jól megértem aki vitarát vesz (ha nem tetszik az scross orra, vagy városban gyakran használja és számít az a -20 cm).
-
őstag
válasz runner 125 #168874 üzenetére
Milyen automata van ebben a QX70S-ben? Ugye nem cvt vagy duplakuplungos? Szép verda...
-
őstag
válasz runner 125 #168893 üzenetére
Ha nem cvt vagy duplakuplungos, akkor csak hagyományos lehet (csak azért kérdeztem rá mert nem tudok egy 7 sebességes hagyományos automatáról sem).
Ha véletlenül mégis cvt fokozatokra tanítva (amit mostanában a honda is próbálgat), akkor viszont óvatos lennék mert a nissan cvt-vel voltak botrányok amiknál (meg nem mondom melyikkel). Ha meg a mostani mercedes 7 sebességes duplakuplungos akkor sem örömhír...
-
őstag
válasz runner 125 #168901 üzenetére
Ja, így egy szimpatikus dömper Kicsit talán a csomagtér kicsi, de ne legyünk telhetetlenek.
-
őstag
válasz zolnagy #169026 üzenetére
Hát általában azt szoktam tanácsolni hogy azt kell venni ami tetszik (pedig scrossom van).
Nem akarom még jobban megnehezíteni a vásárlást, de pl. abban biztos vagyok hogy 10 év múlva amikor eladod az scross jelentősen többet fog érni (bár az 1.4t fiatoknak, legalábbis az "alapnak" amiben nincsen kényes plusz technika elég jó híre van, tehát az sem lesz borzalmasan kevés, csak hát a suzuki nagyon tartja értékét). -
őstag
Olvastam még régen egy olyan konstrukcióról ahol a benzinmotor már nem is közvetlenül hajtotta az autót hanem az akkut töltötte. Nu egy ilyen extra nem biztos hogy hülyeség lenne pl. egy nagy tesla értékű autóban (mondjuk egy kis 1 literes, mely vész esetén szép lassan de elvisz a következő töltőig).
-
őstag
Igen, mikor megyek vidékre rokon látogatni mindig csodálkozom milyen prémium a benzinár, néhol már-már autópálya szinten... De általában Polgáron tankolok az outlet mellett aztán így jártak (bár erre ők is rájöttek és ott is egyre vastagabban fog a ceruza, bár lehet hogy megszívják mert szerintem az az outlet haldoklik).
-
őstag
válasz LZs?! #169434 üzenetére
Pont ilyen autóm volt nyáron bérbe Franciaországban. Megyeget (meg is büntettek ), de az a váltó inkább közepes. Mondjuk az scross 1.4t aisin automatájához képest. Városban kicsit rángatós.
El lehet benne férni, és a csomagtér formája is elég jó, sok cucc befért. Ez mind szép és jó, de tartósságáról nem tudok nyilatkozni
Ja +1, nem lehet kikapcsolni a start-stopot. Legalábbis nekem 1 hét alatt nem sikerült...
u.i: szóval én 10-ből 11-szer vitarát vennék helyette, de pl. feleségemnek tetszett, szóval női nézőpont kicsit más
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Sethdobaloah #169448 üzenetére
Hát helyzeted nem egyszerű. Én múlt évben vettem magamnak automatát, és újonnan sem volt egyszerű. Röviden szerintem igazán csak hagyományos automatát érdemes venni. A duplakuplungosból (dsg, powershift, dct) csak "olajosat" érdemes venni, a száraz változat nem az igazi és pont a várost nem bírja ahol igazán értelme lenne (és hogy melyik a "száraz" azt nem szeretik megmondani, az olajos ha jól emlékszem a 2.0 tdi-hez járó vw-nél, ott cserélgeted az olajat akkor nem térdel le hamar, mondjuk ezt a hagyományosnál is meg kell tenni).
Robotizált váltókat kerülném (általában egyszerűen elég vacakok, lassúak). Ami még maradhat az egy cvt, elég vinnyogós de rendszeres olajcserével a honda változat pl. ha jól tudom megbízható (de szeretik a tulajok az olajcserét elspórolni...). Szóval ennyiből szerintem egy jól karbantartott használt jazz cvt (vitara 1.6 automata lenne az igazi, de szerintem ennyiért nem lesz, a vitara tulajok általában értéknövelőnek tartják hogy bejáratták neked az autót ).
-
őstag
válasz zolee3000 #169872 üzenetére
Ahogy én olvasgattam, a duplakuplungos szerkezetekkel még egy gond van. Legalábbis az én szempontomból. Utálják a városi dugók kis elindulási/megállási ciklusait. Az "olajos" jobban bírja (mondjuk a benzinesek többsége "száraz" duplakuplungossal jár), de így is úgyis jobban nyírja a szerkezetet mint a hagyományosnál. Nekem hyundai i30-am volt korábban. Automatát akartam mindenképpen, de a dct-t nem mertem bevállalni.
-
őstag
válasz zolee3000 #169888 üzenetére
Hát igen. I30 jó kis gép, megértelek. Nekem esetleg a tucson is játszott volna, de az is csak dct-vel van automatában benzinessel. Olyan jó lenne ha megkapnánk az amerikai 2 literes benzines (talán atkinson ciklust is tudja kis terhelésen ha jól olvastam) 6-os hagyományos automatát. De nem. Így kb nagyobb hasmagasság + benzines + hagyományos automata van suzuki (vitara/scross) Mazda CX-ek, Volvo és utána a csillagos ég felfelé árban (többi dct, dsg, és egyéb borzalom).
Az biztos hogy az új focus már hagyományos automata (szerintem is az, méghozzá 8-as, de biztos ami biztos a ford powershift duplakuplungost híre alapján csak ellenségemnek kívánom)? Remélem akkor a Kuga is megkapja előbb utóbb (bár nálam ezerszer hamarabb lesz hyundai/kia/honda/toyota/suzuki/volvo mint ford).
-
őstag
válasz rbalint88 #169890 üzenetére
Igaz! És erről jutott eszembe hogy a peugeot is ad hagyományos automatát (csak ott a 3 henger miatt az 1,2-es, 1,6-os meg még a prince motor, ezért motor ügyileg annyira nem volt szimpatikus). Jó lenne valami jó Peugeot benzines, mert maga a 3008 és az 5008 elég szimpatikus.
-
őstag
válasz Integrale #169892 üzenetére
Értem én, de egy 5008-ba? Szükség 7 személy, jó ülések, minőségi beltér, jobb hifi miatt vonzana. De azért 1.4t-ből átszállva kicsit gyenge lenne.
Plusz ha jól tudom kén érzékenysége miatt ezt a motort itthon első éveiben maga a peugeot nem engedte forgalmazni. Remélem most azért engedi mert ezt kiküszöbölték, de tudni nem tudom.
-
őstag
válasz zolee3000 #169895 üzenetére
Ha még gyűjtögetsz akkor esetleg érdekes lehet majd mennyiért adják a kicsi volvokat amikor kijönnek. Az xc40 induló ára szerintem egyáltalán nem rossz (más kérdés hogy ha jól tudom sor van rá, és nem hiszem hogy sok engedményt adnak rá), 10 milla a t4 automata. És abban motor (2.0 190 paci) és váltó (8-as aisin) van... Ha lenne 2 millával olcsóbb az új v40 akkor az már elgondolkoztató (mennyi egy hasonló focus? Nem vagyok benne biztos hogy 1,5 millánál nagyobb a különbség.
Ha az scross suzukisan tartja az árát és minden jól megy akkor lehet hogy én is átülök egy xc40-be 3-4 éves távlatban.
-
őstag
válasz zolee3000 #169904 üzenetére
Hát igaz, lépkedni felfelé mindig könnyű. Volvo nekem bakancslistás dolog, de szerviz részen szerintem nagyobb lesz a szorzó mint árban (pedig ott is dupla).
Mondjuk addig ki is derül hogy a benzines részecskeszűrők milyenek (van-e velük annyi gond városban mint a dízelessel), és a ráncfelvarrást is mindig érdemes megvárni (kiforrottabb + árengedmények).
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Robot fűnyírók
- Futás, futópályák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Milyen okostelefont vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs