-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
giigz
veterán
Ő most 500k-t csak a kocsira szán, gondolom nem 200-ból akar Golf III dízelt venni.
Alapból ha 500k körül nézegetek kocsikat, és beírok ide, akkor azt fogom írni, hogy 500k körül mit ajánlanátok. Ez az alapértelmezés, csak a kocsi. A minden egyébbel együtt, további részletezést kíván.
-
giigz
veterán
válasz killer1203 #70639 üzenetére
Mennyit mész vele évente? És hol?
Egyébként Megane Ha nem csak város van, akkor főleg jó választás, most télen is 6-6,5 a fogyim. 1.4 8V benzin.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Balupapa #70642 üzenetére
Segíteni próbálok. Segíthetnél te is neki valami jó ötlettel.
Én azért ajánlom a Megane-t, mert 1 éve hasonló helyzetben voltam mint ő, talán egy kicsit több volt a keretem, és megvettem a Megane-t, kellemes meglepetés volt, nagyon megszerettem, csak jókat tudok róla mondani, mióta rendben a kocsi, a fogyasztása is minden várakozásomat felülmúlva, 6,5-ből kijövök, és ez egy 16 éves benzines autó, tényleg csak jót tudok mondani róla, akkor miért ne ajánlhatnám neki? Más M1-es ismerősöm is meg van elégedve a kocsijával, pont tegnap találkoztam egy haverommal akinek M1 van, és szintén csak jókat mondott róla, igaz ők még újonnan vették nagyon régen, szintén 1.4 8V, 300k km fölött van.
Szerk: Az meg hogy dízelt akar nem sokat jelent, én is dízelt akartam, aztán ez lett.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Egyébként itt 1.180 kg-ot írnak...
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #70660 üzenetére
50-80%-ban tényeket írok le, a maradék része trollkodás, esetleg a tények trollkodásként való feltüntetése. Én nem kezdtem volna hülyeségeket írogatni, az elején leírtam a Megane előnyeit egy másik kocsihoz hasonlítva, aztán szépen lassan a te vezetéseddel elkezdtetek trollkodni, stb. Te leszoktál róla pár napja, a többiek nem, és ugye nekem is jó móka, ezért én sem szoktam le
Tudom nem ez a megfelelő magatartás, de amíg a többiek trollkodnak a Megane-nal, addig én is, amint én leszek az utolsó, aki még mindig Megane-ozik, abban a pillanatban átváltok troll off-ra.
Bár azt egyébként nem tudom mennyire veszed észre, de általánosságban a fórumon az egyik legnagyobb troll vagy.
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #70665 üzenetére
Akkor most tényleg tiszta tények:
Nubira eszik 8-9 litert, tank 45 liter.
Megane eszik 6-7 litert, tank 60 liter.Erre mit írjak? Még szép, hogy fényezni fogom azt, amit mindenki szarnak gondol, mert egyszerűen nem az. Sokan azért szarozzák, mert irigyek, sokan azért, mert nem értenek hozzá, a többi meg okosan elfogadja, hogy adott áron baszott jó vétel, de természetesen nem csodaautó, meg hibája is van sok, csak egyszerűen sok pontból meg messze jobb autó, mint amennyibe kerül, meg mint amilyen az általános vélemény róla.
Egyébként én ilyen téren elég alkalmazkodó vagyok, lévén teljes mértékben lesz@rom, hogy itt a fórumon mit gondolnak, meg stb., ezért ha trollkodás van, akkor abban is benne vagyok, vagy ha nincs trollkodás, akkor egyedül én sem fogok trollkodni a Megane-nal. De egyelőre ez a topic nagyon messze van a "troll off" topictól.
A Suzuki topicba már nem is tudom miért tévedtem, de most megint hülyeséget írsz, mert nem térítést kezdtem el a Vredivel kapcsolatban, hanem azt ecseteltem, hogy nem jobb nála egy kategóriával a Nokian, hanem 1 kategória a két gumi, és ezt elég egyértelműen le is írtam, direkt kiemelve, hogy mi a véleményem, de lehet neked még ez sem megy át, és csak azt látod, hogy téríteni akarom a Vredit: "A GYAKORLATBAN NAGYON KIS KÜLÖNBSÉG VAN KÖZÖTTÜK"
-
giigz
veterán
válasz Mágus2 #70679 üzenetére
Nekem nem kicsi a Megane, így nem tudom mi van akkor, ha valakinek kicsi, rajtam kívül még haverom szokta vezetni, ő 190 cm, nem panaszkodott még, általában azt szokta mondani, hogy milyen tágas, főleg neki a Swift mk4-ból átülve...
Nyilván minden autónak ki lehet hangsúlyozni az előnyeit, elég sokat nézegettem a kocsikat, mire megvettem ezt, pedig zsebben volt 1 millió, mégis az én igényeimnek ez felelt meg a legjobban.
Szerk.: Egyébként nem sokkal nagyobb a Nubira, kb. 1 méret, bár most pontos adatokat nem tudok...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Na jo akkor tenyleg visszavonulok, es beulok a kis automba, ami igazabol nem is kenyelmes, meretre is egy Swift csak a kepek is csalnak, a futomu is rossz igazabol, ràz is, kemény is, nem is stabil az uton, a kormanynak is oriasi a holtjateka, menni nem megy, de egyenesen zabalja a benzint, ja igen a csomagterbe is az 510 liter eliras, valojaban csak 51 liter, szinten a tank is csak kamu 60 liter, egyebkent ilyen kisautohoz merten 35 literes. Mindennap elromlik valami rajta, de szo sincs nemet alkatreszekrol, mindig csak a francia romlik el benne. Egyszoval tenyleg csak kamu volt idaig minden, sokkal jobb autokat is lehet talalni 300-400k-ert, sot csak jobbakat. Ott a Favorit, Punto, Golf III, Astra F, Swift, mind egy álom auto ehhez kepest.
-
giigz
veterán
válasz bitpork #70697 üzenetére
Ahh, az mar szora sem erdemes, nemet is, dizel is, automata is, kombi is, nem is Honda, nem is Megane, szerinted mi veletlenul adtuk el?
Mágus2: Te ertesz felre, nekem nem kell, hogy gyerekkocsit lehessen belerakni. Soha nem mondtam, hogy a Megane lenne a legjobb, csak annyit, h ilyen aron a legjobb, persze specialis igenyek miatt masnak mas lesz a legjobb, de nekem folenyesen ez a legjobb, elvegre nem tartom magam hulyenek, es az adott aron a szamomra legjobbat fogom megvenni. Aztan vagy bevalik, vagy nem, most 1 ev tavlatabol ez bevalt, es naprol napra jobban szeretem.
-
giigz
veterán
válasz Balupapa #70707 üzenetére
Ha valaki azért néz hülyének mert tényeket írok le a Megane-ról, vagy mert nyilvánvalóan viccelek vele egyes helyzetekben, az nyugodtan nézzen is hülyének, nem nagyon fog érdekelni, inkább őt jellemzi.
Na meg inkább leírom valamiről a véleményem, mint mindig nyaljak valakinek, és csak akkor merjek megszólalni, amikor már tudom, hogy ott áll mögöttem a többség.
-
giigz
veterán
Na megérkeztek a linkek
Nem is gondoltam, hogy a Golf IV legalja ilyen olcsón megy már, mondjuk gondolom milyen állapotban lehetnek... A többi nem nagyon felel meg a kritériumoknak, persze már én is írtam több kritériumot itt közben, meg ugye az NCAP-hez ragaszkodás is akkor lenne reális, ha az elsőnek írt feltételekhez ragaszkodnék, de nyilván mindenki tudja, hogy hasonló autó rengeteg van, amelyik hellyel-közzel teljesíti a feltételeket, itt arról van szó, hogy a Megane sedan az egyedüli autó, ami 350-400k-ért is teljesíti azt, amit sok más autó csak sokkal drágábban. Erre akartam volna felhívni a figyelmet.
Egyébként részemről lezártam a témát, mi Megane-osok örülünk a Megane-nak, aki meg szarnak tartja, az örüljön annak
(#70734) kornelka: Köszi, hogy figyelmeztetsz rá, anélkül nem lenne teljes
Egyébként én is eltűnök most mint Rick és a nevénnemnevezhető, persze nem azért, mert megsértődtem volna, szimplán most jó időre kitrollkodtam magam, és inkább hagyok nektek időt, hogy hátha megértitek a Megane lényegét
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #87519 üzenetére
Szerencsétek, hogy most pont beleolvastam a topicba, meg tudom védeni a Megane-t
Az, hogy annyit költöttem rá, az nem a kocsi, hanem én és az előző tulaj hibája, ugyanis az előző tulaj totál elhanyagolta, én meg hozzá nem értőként megvettem. Új akku, téli, nyári gumi, féktárcsa, betét, műszakilag is maradt rám pár eltitkolt hiba, és csinosítgattam is rajta saját kedvem szerint. Ha jó állapotban vettem volna meg, ez egy nagyon megbízható autó, mint írták is feljebb kényelmes, nagy, kis súlya miatt keveset is fogyaszt, és az 1.4 8V kivételével fürge is. Ami nálam 1,5 év alatt előjött hiba, az az ablak bovdenjének szakadása, 7k volt, és egy 70 Ft-os izzó kiégése. Minden más hiba már akkor is fennállt, amikor a kocsit megvettem.
És igaz, terveztem az eladást, de lehet csak úgy döntök, hogy még belelocsolok 50-100k-t, és akkor mégegy ilyen patent 16 éves autó nem lesz, ugyanis ezen már nem marad használt alkatrész, minden új
Természetesen így már nem érdemes eladni, inkább marad még 2-3 évet terv szerint, aztán jön majd egy másik kategória... Ha pedig még idén, vagy jövő nyár körül cserélném, akkor ugyanilyen Megane-t vennék, csak jobb motorral, magassabb felszereltséggel, 3-4 évvel fiatalabbat, vagy Focus-t
Ja igen, és ha már most ott lesz ez a topic a hozzászóltak között, maradok egy kicsit
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #87525 üzenetére
Nem, nem a kopóalkatrészek vannak 7k-ban, hanem az 1,5 év alatt történt meghibásodások javítása. A kopóalkatrész pedig Swift árban van, és ha jól tudom azokat nagyjából minden autón ugyanolyan időközönként kell lecserélni, a Megane sem kivétel, csak éppen olcsóbb az alkatrész, mint pl. egy Focus-hoz. Vezcsere hosszbordás szíjakkal, görgővel, vízpumpával, munkadíjjal 25k, olajcsere 10W40-es olaj 5k körül van, Mannfilter szűrő 1,5k, ha magamnak csinálom 6,5k, szerelő elkér érte 3k-t. Féktárcsa 10k volt talán a két darab, betét 5-6k körül, Valeo, gyári minőségű. Meg volt egy hűtővíz csere 2500-ért, ja és az olajleeresztő csavart is cseréltem csak a móka kedvéért, 270 Ft... Amiket írsz, pl. középső dob, hátsó merevítő, karosszériás munka, injektor, fhp jeladó, ez mind fennállt akkor is, amikor vettem az autót, nem nálam előjött hiba. Talán az fhp jeladó az lehet, de pl. abszolút nem biztos, hogy rossz, lehet egy tisztítás elég lesz neki.
A lényeg annyi, hogy egyébként egy jó kis autó, megszerettem, jó vezetni, kényelmesen elvisz mindenhova, nem is néz ki rosszul 16 éves létére, viszont nagyon belenyúltam egy szar állapotúba, ami a vételkor is tudható lett volna, csak a körülmények olyanok voltak, hogy ez jött ki belőle...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz DeFranco #87531 üzenetére
Te kezdted, mégpedig ezzel a félreértéseddel:
"Aha, tehát 7k-ban van neked az autó meg a kopóalkatrészek, de azért szinte minden alkatrész ki lett, vagy ki lesz cserélve valamilyen varázslatos okból "
Hidd el, nekem is totál mindegy, csak leírtam az igaz tapasztalataimat, ha neked ez sem jó, az szerintem nem az én hibám, más meg tudja érteni kötekedés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem erted jol
A konstrukcio alapbol nem rosszabb mint barmelyik kategoriatarse, viszont en egy elhanyagoltat fogtam ki, amit barmilyen autobol kilehet... Viszont mar ismerem a tipust, es kovi alkalommal is ilyet vennek ebben a kategoriaban, mert ha rendben van alapbol akkor utana Swift a fenntartasa... Pl. erre az, hogy alattam 1,5 ev alatt az a 7k hiba volt, persze sok mindent megcsinaltattam, ami mar a vasarlaskor is fennallt...
Bdanyy: Egy jo Focus
-
giigz
veterán
Pedig elég nagy a motor, kegyetlenül zabál is, azt várná az ember, hogy jobban megy... Megbízható, megbízható, mert egy 1.6 16V nem megbízható? Viszont ami jó az IS200-ban, kevés járkál az utakon, viszonylag egyedi. Bár a múltkor is láttam egyet, és egy BMW 3-nak jobb a kiállása szerintem, viszont az IS sem néz ki rosszul, csak hát nem is megy nagyon, kicsi is, drága is, zabál is...
-
giigz
veterán
válasz EQMontoya #87733 üzenetére
"Mai Price mocik se mennek el 8 alatt, csak ha országúton tötymörögsz 90-nel. De ott az IS is elmegy 8 alatt."
Megint kezdődik ez a minden motor ugyanannyit fogyaszt 1000-3000 ccm között?
8 alatt olyan simán elmennek a kisebb motorok, hogy az nem igaz. Kornelka 1.2-es Splash-je 5-5,5 körül van vegyesben ha jól tudom, Swift 1.3 6 liter körül vegyesben, az én 16 éves 1.4-es Megane-om vegyes használatban az elmúlt 10.000 km átlaga alapján 6,2-6,6 liter körül megy, úgy, hogy sok város van benne, rövidtávokkal is, az 1.6 Focus-unk pedig 6,5-6,9 literrel járt, legtöbbször 6,6-6,8 között, vegyesben. A te IS-ed az elmúlt mondjuk 10-20k km alatt mennyit evett vegyesben?
Megint úgy hasonlítjátok össze, hogy mondtok egy értéket, pl. az IS fogyaszt 8 alatt országúton, és mellé nem a szóban forgó rivális motor országúton ugyanolyan körülmények között elért adatát mondjátok, hanem egy lehetséges értéket, hogy pl. a mai motorok is tudnak 8 fölött enni... Tehát most akkor vagy mindkét motor esetében azt nézzük, hogy városozva a tied 10+, a mai kisebb motorok (nem egy Superb 1.8 TSI-re gondolok) pedig 8, vagy akkor legyen az, hogy országúton tied is 8 literrel eljár, a kisebbek meg 5-6-tal. A valós különbség a kisebb motorok, pl. Megane, Focus 1.4-1.6 és a tied között 1-2 liter biztos megvan szerintem.
Ez a kis motor utálat is ennek a fórumnak a sajátossága, itt az 1.6 úgy van beállítva, hogy nem élhető, fosgyenge, klímát be ne merje kapcsolni az ember... Elhiszem én, hogy jobb egy erősebb motor, előzgetni, stb., de hogy nekünk az 1.6-tal semmi bajunk nincs a Focusban, az biztos. Az előző Focus 1.6 100 LE volt, az is szuperül ment, most az új 1.6 125 LE, ezzel sincs semmi baj, szépen viszi az autót, autópályás tempó sem gond neki, előzni is lehet vele, sőt a klíma sem öli meg. A régebbi 1.4 16V 95 LE Megane-unk is bőven elég volt erőre, könnyen vitte a kasztnit... Amire már én is azt mondom, hogy jó lenne egy kicsit több erő, az az én 1.4 8V 75 LE-m, sokszor elférne egy kicsit több erő, de mivel nem pályázok, és ha országúton 80-nal megy előttem valaki, akkor sem esem kétségbe és akarok mindenáron előzni, ezért ezzel is gond nélkül közlekedem, majd a következő autómban nagyobb motor lesz. Viszont az 1.6 az már bőven tökéletes, csak közúti racereknek kevés.
-
giigz
veterán
Elhiszem, milyen érzés egy erősebből egy gyengébbe átülni, én is érzem amikor a Volvo 200 LE után visszülök a sajátomba, nyomom neki, de mintha be lenne húzva a kézifék... Sőt a Focus-ból átülve is szentségelek egyet, hogy miért nem az 1.6-ot vettem, de legalább az 1.4 16V-t...
A tied nagyot ugrik, látszik is a 7,1s 80-120 4.-ben, viszont még az a 10,3s sem olyan vészes, persze mint írtad, érezhető, de hogy tudd, mi az amit én átélek nap mint nap... Pont tegnap mértem, még a régi injektorral, 80-120 4.-ben nekem 23s körül van... Ismétlem 23 másodperc körül...
Valószínűleg ezen az új injektor sokat fog javítani, de ez tragikus érték, gondoljatok bele, milyen élmény lehet nekem előzgetni...
-
giigz
veterán
Sajnos nem mértem el... Nem tudom mi van szegény Megane-ocskával, 80-110-re tudok pontos értéket, az tegnap este 16,3s lett. Ugyanez, pontosan ugyanígy mérve (nagy tudomány nem kell hozzá, telefon kezembe, videó indít, padlógáz, itthon fps szám alapján hajszálpontosan kiszámol), tavaly októberben mértem utoljára, ugyanezzel az injektorral, minden ugyanez, 11,2s volt az egyik mérés alkalmával, 12,6s egy másik mérés alkalmával. Kapásból két mérés között ez az 1,5s eltérés is furcsa nekem... Nem tudom, nem-e valami légtömegmérő vagy valami jeladó viccel meg engem... Viszont valamelyik nap már bent lesz a másik injektor, nagyon remélem, hogy ez a mostani 16,3 nemhogy a tavaly októberihez, de az alá bőven be fog menni
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz FrankMonzano #88055 üzenetére
Írtam fentebb, nem tudom olvastad-e, nemrég beadtuk a Focus-unkat kereskedésbe, valószínűleg ennél jobb állapotú nincs a piacon. Megvettük, azóta rendszeresen kapta a Total/Mobil 5W30 olajat, szűrőket, minden szerviz időben elvégezve, fűtött garázsban tartottuk, havas/sáros út után beállás előtt alját lemostuk, stb. stb. tényleg nincs mégegy ilyen autó a használtautón, vagy csak 1000-ből 1. A km annyira valós, hogy egy részét én raktam bele. 2006 12. hó, 151k km, a motor új állapotban, olyan finoman jár, mintha most jött volna ki a gyárból. Aki vezette, mániákus kátyú kerülő, rossz úton nem szeret menni, inkább kerülőn megy, annyira vigyázott rá, mániákus.
Itt a link, valószínűleg még megvan, akinek tetszik, bátran megveheti, megnézheti élőben: [link]
Félreértések elkerülése végett én most nem hirdetem az autót, már nem is a miénk, csak segítek vele másoknak!
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz zsolt19900 #88062 üzenetére
Azt a leírást én is furcsálltam, kemény marketinges lehet Vagy 1-2 hete már tuti ott van a kocsi, ha tudnák az emberek, hogy ez más mint a többi...
-
giigz
veterán
válasz runner 125 #88073 üzenetére
Soha nem adtunk még el kocsit, minden kocsink ilyen állapotban volt, mint ez, patika, szalon, mintha új lenne. Karcolás sehol, belülről kívülről olyan mintha új lenne Mind be lett számítva a soron következő új autóba.
Innen vettük alapból, az újat is innen vettük, jól jöttünk ki belőle, hogy beszámították. Hirdetgethettük volna, foglalkozni vele, ide menni oda menni, kipróbálják, alkudoznak, nem tetszik, stb. stb. Nem akartunk ilyenekkel foglalkozni, ráadásul autó nélkül sem akartunk maradni, minden nap kell, így ez volt a legkézenfekvőbb megoldás.
Leadtuk, hoztuk az újat
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Napelem
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Windows 11
- ASUS routerek
- Autós topik
- Lightyear - befektetési app
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...