-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz !Overdose! #143307 üzenetére
1.9-en szokott lenni egy kis cucc a vízkörben, kb 3 izzítógyertyának néz ki.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #143382 üzenetére
Némelyik így gurul ki a gyárból, tesztben is panaszkodtak rá, hogy műanyagon és fémen más az árnyalat.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Chrisstoffer #143404 üzenetére
T25-ből van biztosan, melyik generációt nézted?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #143484 üzenetére
Nagyjából igen Általában más műszerfal (légzsák körül nincs csík, sima az egész), D alakú fejtámla, stb.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dedike #143589 üzenetére
10 évre nem Dacia lenne a választásom
Ahogy látom, érdemes lenne carfinderen 6M-ig és használtautó újak között keresni egyet, Octavia, Yeti, Zafira, Golf Variant is van ennyiért előbbi szerint, és ezek már nagyon nem Duster kategória (fapadosan sem). Persze extráktól függ, illetve az azokra való igénytől, de összességében egy 1.6 szívó Cee'd SW, vagy egy Vitara lenne első blikkre egy megbízható választás sok extrával. Kevésbé felszerelten egy Octavia 1.4TSI vagy Ford B-max is jó lehetne, de az extrákat kéne tisztába tenni Felhasználás alapján én több személy, sok köbméter alapján választanék. Ford C-Max Grand 1.6 van hahun egy új 7 személyes picivel 5 felett, vagy egy Kia Carens? Illetve ott vannak a furgon alapú 7 személyes kocsik is.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Pho3bus #143596 üzenetére
Priusnál annyit érdemes belekalkulálni, hogy nem mindegyik szerviz vállalja valószínűleg, viszont nem is nagyon szokott elromlani. Bp-n van a típusra szakosodott műhely, ha amúgy is szoktatok arra járni, akkor csak aznapra kell időzíteni - nameg BKV jegyet venni fizetős parkolás helyett
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #143609 üzenetére
Újabb évjáratoknál csodatermosztát van (1.6 benzin legalábbis), ami néhány tízezer forintért cserélődik. Többi motort nem ismerem, és persze még mindig olcsóbb ez, mint egy turbócsere
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #143645 üzenetére
A Powershift hellyel-közzel ugyanaz, mint a DSG (felépítését tekintve). Mivel látszólag kevésbé elterjedt, nem tudom, mennyi üzemeltetési tapasztalat lehet vele - DSG-nél talán a több minta alapján jobban be lehetett lőni, meddig bírják a váltók; a Ford verziójáról én pl. szinte semmit sem hallottam a létezését és felépítését leszámítva
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Acheron #143651 üzenetére
Automatát tekintve, egyautós felállásban, visszafogott fenntartási költségekre célozva vagy hagyományos olajkavarósat (illetve leinformálhatóan szervizelt/keveset futott Tiptronic még esetleg) keresnék, vagy Toyota rendszerű hibridet a bolygóműves faék rendszerrel. Tudom, utóbbi esetben az érzelmi faktor nagyon közbeszól, de végső soron esetleg egy Lexus talán például jó választás lenne (biztos technika, nem Toyota embléma csillog a kormányon, bár emlékeim szerint próbálod kerülni ezt a vonalat); szakszerviz is létezik ugyebár Bp-n. Egyéb esetben nagyjából csak a tartalékolás marad egy duplakuplungossal - pszichológia szempontjából itt sem szerencsés a helyzet, mikor tudatosan potenciális, de kalkulálható roller-faktort veszel. Még egy dolog Powershiftre visszatérve: DSG-nél a gyakorisága miatt legalább csak drága az alkatrész, trágár előtag nélkül, a Ford esetén utóbbi jelzők a ritkaság miatt is nyomhatják meg a javítási költségeket.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #143662 üzenetére
Ajánlott automata? Prius, i3, Tesla...
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz i-sti #144672 üzenetére
G4 GTD nem volt, a GTI is csak felszereltségi szintet jelentett szinte. Wiki szerint:
Zudem gab es nie einen GTD beim Golf 4. Diese Variante wurde GTI TDI genannt.
Motorenpalette für diese Ausstattungslinie:
Golf GTI: 1,9 l TDI 81 kW (Verteiler-Einspritz-Pumpe)
Golf GTI: 1,9 l TDI 85 kW (Pumpe-Düse)
Golf GTI: 1,9 l TDI 96 kW (Pumpe-Düse)
Golf GTI: 1,9 l TDI 110 kW (Pumpe-Düse) -
molnarpeter
nagyúr
válasz gaborbol #144838 üzenetére
Minivan kategória? Odyssey váltó problémáknak nézz utána, mennyire súlyos dolog, illetve melyik évjárat érintett. Prius plus kicsi? Sienna esetén nem tudom, mi tud elromlani benne, de mégis írnak itt is váltó bajokat, esetleg hibridben jobban bíznék.
adalbert1: magánszemélyként nem opció az eladás? Milyen típus, mennyire lett megtörve?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz domojko #144876 üzenetére
1.6 benzin megbízhatóság és menetdinamika miatt is kell bele minimum (vagy dízel). Trafók hullhatnak benne, első sárvédőket és a csomagtérajtót nézd meg rozsda ügyében, illetve az első sárvédő dobbetétei mögött évente ajánlott kimosni (plusz bent felül levágni a szivacsból, vagy teljesen kiszedni), máskülönben jól bírják. Klímakompresszor lehet hiba, rossz klímával ne vegyél szvsz. Eleje kicsit alacsony, ha nem lett rendelve rossz útra kitalált (emelt) futómű. Váltó tud némelyikben széthullani, de ennyi idő/km alatt ez már jellemzően megtörtént, ha akart, szóval attól nem tartanék. Facebookon van Hungarian Octavia Klub néven egy csoport, ott szoktak lenni szebb példányok, klubon belül kicsit olcsóbban is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pocokxx #145329 üzenetére
Octavia Combi 1.9TDI 110 lóval, esetleg valamelyik PD már valószínű tisztes számot kap a vontatható össztömeg mellé, összességében a kuplung lehet szerintem nagyobb igénybevételnek kitéve, ennél még az egytömegű is elérhető (bár mintha T22 Avensis-hez is lehetne kapni).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #145339 üzenetére
CR rendszer, kettőstömegű, átugró vezérlés, turbó. Mennyivel szoktál menni? Az 1.3-on sem túl hosszú a váltó, de az 1.9 SDI-n valamivel rövidebb van (120-nál 3000), cserébe 5-5,5 literrel kimegy a világból. Fogyasztást nézd meg spritmonitoron, elvégre nem mindegy, milyen nehéz, és mekkora vasat tolsz a levegőnek
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #145345 üzenetére
VAG konszernen belül 1.9 TDI ugyanaz a motorcsalád, turbó és kettőstömegű azokon már van, fogyasztás meg cipőmérettől függ 90 és 110 lovas adagolós, többi 100, 101, 105, 115, 131, 150 lovas verzió PD, attól sem kell félni, de hozzáértőbb szerelő nem árt, azokra hosszabb váltót is tettek (közkedvelt az ASD kódú 5 fokozatú, 6-osok általában nem különböznek legnagyobb fokozatban). Octavia, Leon, Toledo, Golf, A3 van ilyen motorral, de itt már eggyel nagyobb kategóriáról beszélünk.
pocokxx: inkább az első generációra gondoltam, és a második kiadás (illetve az újabb kinézet igénye) miatt hoztam fel a PD-t árulták is őket párhuzamosan (Octavia Tour néven ment a régebbi), szerintem ezért lehet kicsi a különbség árban.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pècsimunkás #145557 üzenetére
Ezek a rövid utak erősebb igénybevételnek számítanak szvsz, illetve amúgy is jobb lenne, ha 10-15 ezrenként kapna friss olajat.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szabonagyur #145566 üzenetére
Seat Leon 1.9 TDI?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Sirandrish #145835 üzenetére
Nem jobb, hanem olcsóbb/egyszerűbb fenntartani, tudtommal ez volt a szempont Tothgera30 leírta a tipikus problémákat, próbálj olyat keresni, aminél ezekkel a dolgokkal foglalkoztak érdemben (cserélték a fékfolyadékot 2 évente, stb).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #145856 üzenetére
1.7/1.9 SDI tetű lenne? Sima adagoló, nincs turbo, nincs kettőstömegű, de max 68 ló.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #145858 üzenetére
1.9 TDI-n szokott lenni kettőstömegű.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CsakEgySrác #146129 üzenetére
Szvsz inkább fizesd évente egy összegben a rokonod nevére, mintsem saját neveddel+negyedéves fizetéssel drágítsd
-
molnarpeter
nagyúr
válasz killergyuszi #146262 üzenetére
Szvsz spórolj még egy (többet futott) Priusra. Az alját megkapod 1M körül, külföldről kis rizikóval olcsóbban is meglehet. Egyszerű technika, automatában kell csak figyelni a rendszeres olajcserére az alap dolgokon kívül.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mágus2 #146286 üzenetére
Engedelmeddel VAG TIR bővítést javasolnék Qru segítségére is számítva a módosításban az 1.2 HTP résznél
nyúló vezérlánc - a gyenge anyaga és a gyenge hidraulikus láncfeszítő miatt, beégett szelepek a katalizátor közelsége miatt, túlzott karbon képződés szintén a közeli katalizátor miatt, alultervezett kenési kör
beleírva az eredeti leíráshoz így stimmel?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen