-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Ampera tisztán villannyal jó időben tud max 70 km-t, télen ennek a felét. Azért az elég messze van a 200-tól.
mod:
akooos: Nem kötekedés csak tény: a DSG nem automata váltó, hanem egy robotizált manuális. Ugyanúgy van benne kettőstömegű lendkerék pl mint egy manuálisban (a klasszikus automatában nincs, se a cvt-ben).
5 év alatt kb 100k km-t tekertem bele a dsg-s Passatunkba ennek ellenére jobban szeretem a manuális váltót. Sztem ez ízlés dolga, ahogy Bitpork is írta.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kickass #159711 üzenetére
Persze főleg, vidéken ahol nagyobb arányú a szilárd tüzelőanyag felhasználás. Noha Pesten sem a magánközlekedés a legnagyobb kibocsátó. Sokkal inkább az ipari kibocsátás van rá hatással, meg az euro 0-ás (tömegközlekedési) buszok meg az általad is említett tüzelési forma...
Nem feltétlenül, sztem máshol nincs olyan szigor itthon mint Pesten.
Igen, önkormányzati hatáskör (Pesten a fővárosié nem a kerületeké). Az, hogy a jövőben ez milyen irányba mozdul nem tudható de ellenkező irányba aligha. Ettől függetlenül a szabályozás nem a legmegfelelőbb. Pl kitiltják a 2 ütemű motorokat is szmogriadó esetén. Szóval ha szar a levegő minősége inkább a kétliteres Euro5 dízellel kell jönnöm melóba az 50 ccm-es robogó helyett. Na vajon melyikkel szennyezek többet/jobban? Hát nem a robogóval az tuti...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #159713 üzenetére
Sztem, nem jobban mint a csalódízelünk.
mod:
nyogo83: Nyugi eltörlik amint rájön Tarlós Pista, hogy hiába várja a pizzafutárt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #159854 üzenetére
Nem, komolyan mondom, hogy szerintem - és ezt Jazz tulajként mondom - túl van árazva. A jó pakolhatóság és az elpusztíthatatlanság nimubusza felvitte az árát nagyon. A Yarisos példád ekletáns, a picit nagyobb hely nem indokol ekkora árdifferenciát. Főként, hogy a Yaris olcsóbban fenntartható és tudtommal kevesebb is a típushibája.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, sajnos. A legutóbbi szériáig mind.
Ha igazán sportos autót keresel és nem csak egy túlmotorizált családi autót akkor a Fóka ST-t ejteném. Az tényleg csak egy túlmotorizált családi autó. Az MPS már sokkal komolyabb ilyen téren kezdve azzal, hogy van benne sperr (az ST-ben nincs). Viszont egy Megane RS pl felkerülne a listá(m)ra.
mod:
Az RS-ben is van sperr.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az egy részlegesen önzáró differenciálmű (német nevén sperrdiffi). Ezt olvasd el: [link]
A lényeg: ha nem csak egyenesen szeretnél gyorsan menni, hanem kanyarodni is akkor kell az autóba sperr (főleg ha nem összkerekes).
Ha ez nem szempont akkor egy ST is bőven megteszi. Lámpától gyorsulgatni az is elég és 5 ajtós.
Amúgy sperr utólag is beépíthető ([link]).[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #159912 üzenetére
Igen.
Fabia (mk1) 1.4i: 75 Le@5000 & 126 Nm@3800 és 1075 Kg így a 0-100: 13,8s.
Jazz (mk2) 1.2i: 90 Le@6000 & 114 Nm@4900 és 1045 kg így a 0-100: 12,5s.Ebben a Jazzben az előző generációhoz képest már egy sokkal korszerűbb motor van de egyrészt konstrukciójából, másrészt karakteréből fakadóan forgatni kell, hogy menjen (16V és a Vtec hangolás miatt). Az előző Jazz-ben az volt a mutatvány, hogy szívóbenzines létére már 2800rpm-nél leadta a maximális 110 Nm-es nyomatékát ami ideális városi autóvá tette, nem kellett pörgetni üveghangon, hogy haladjál is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HKorn #159999 üzenetére
Igen, a City-ből csak a második generációsnak emészthető a formája.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Peterhappy #160052 üzenetére
A Jazz-ben 3db 3 pontos öv van már az első generációtól kezdve.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz aero. #160163 üzenetére
Jó azért ha hazajössz ne feledd el, hogy itt km/h-ban mérünk nem mérföldben értendők a sebességhatárok. Benéztem, kérdeztem mennyire van a következő kút? Kb 100, volt a válasz. Sima az itt van mindjárt. Aha az 160 km ugye... De nem vt gáz végül.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #160372 üzenetére
Hagyd rá, sz@rt inkább ne vegyél.
IS250 jó de drága a fenntartása (alkatrész), az Accord jó és nem olyan drága a fenntartása, a Mazda 6 problémásabb a gyenge korrózióvédelme illetve a 2,3-as motornál az alultervezett olajkör miatt, a Toyota odatehető az Accord mellé mert megbízható és moderált alkatrészárak jellemzik akár csak a Hondát.
Szóval első körben én Accorda vagy Avensis-re lőnék.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #160379 üzenetére
A hibrid akksijában mindig van töltés, így gyorsításkor besegít a villanymotor autópályán is.
Ugyan nehéz az akksipakk meg maga a kiegészítő villanyhajtás de ez gyorsításkor/lassításkor hátrány csak. Ha már mozgásban vagy nem okoz érdemben nagyobb fogyasztást.Integrale: Én is Accorda mennék rá. G7-ből egy 2,4i vagy a G8-ból a 2.0i.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #160386 üzenetére
Johnny_vT leírta elég jól. Újként vettem a Jazz-t 0 km-rel soha nem merült fel bennem hogy bárhol ott hagyhat (plusz ha mégis ott a gyári assitance szolgáltatás). A másik verdát használtan vettem, és igen be van készítve a tréleres száma... Elég durva felár de nagy megnyugvás. Arról nem is beszélve, hogy kopókon kívül semmit nem kellett ráköltenem a Jazz-re...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #160390 üzenetére
Nem, angliában csak az új Civic és a CRV készül ([link])
Ez még az első generációs, nem hiszem, hogy mérvadó lenne az újkori ára... Amúgy a Fabia/Polo volt még versenyben de azok kiestek a 3 hengeres mivoltuk miatt (fix keretből gazdálkodva).
Részben VAG-os flotta van a cégnél én egy fillért sem adnék értük ha hosszútávra tervezel.
mod:
X-Road:
...hiszen az alsó díszlécek, az oldalelemek, a kerékjáratiív-borítások és a küszöbszoknyák megvédik a karosszériát a horpadásoktól, illetve karcolásoktól, az X-Road szőnyegek pedig segítenek megőrizni a beltér tisztaságát. - [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #160398 üzenetére
Akkor a belépőmodell 3,1M volt (2006) alkuval úgy, hogy adtak mellé egy szett téli gumit (Firestone) felni nélkül meg egy ilyen műanyagcsomagot ami véd a parkolási karcoktól.
mod:
A belépőmodell nem fapadot jelent, abban még klíma sem volt ugyanis.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #160400 üzenetére
Igen, volt benne klíma (szerencsére rábeszéltek). Elvileg a kiállított darabot vittem volna el de mivel azt sem adták olcsóbban így inkább vártam 6 hónapot rá, cserébe kérhettem, hogy ne kínában, hanem japánban gyártottat hozzanak.
mod:
Ha jól rémlik kb 10%-ot engedtek + a téli gumi + a műanyagszett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #160403 üzenetére
Ismerősöm volt az akkori értékesítő ez a max-max amit tudtak engedni akkor de a szalon vezetője így is erősen szívta a fogát. Annyit kért, hogy ne decemberben vegyem át a kocsit, hanem január legelején így már a 2007-es eladási számot növelje (2006-ra már megvolt a célpérmiuma).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz i-sti #160505 üzenetére
Ha nagyon odafigyelsz az olajra és kíméled a turbót akkor akár gyárival is elmehet 10 évet de azért egy turbó csere ára sanszosan befigyel 10 év alatt.
Kényesebb nyilván mint egy szívó de nem kell túlmisztifikálni a dolgot.
EGR van (a modern motorok közül csak a Suzukiban nincs ha jól tudom).
GPF nincs benne (DPF a dízelekben van) az csak a Euro6c besorolás követeli meg. Igazából nem GPF létét követeli meg, hanem olyan alacsony kibocsátási értéket amit jelenleg csak GPF-el tudnak elérni a gyártók direkt befecskendezés esetén, a szívócső befecskendezésest ez nem érinti, tehát az Auris hibrid a 6c-t is teljesíti ilyen szempontból GPF nélkül.
DMF nincs benne.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Yushchenko #160693 üzenetére
Nem, bizonyos sebesség felett lekapcsol előremenetben automatikusan de általában gombbal bekapcsolható bármikor.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #160697 üzenetére
Jah, most mondd meg... #foswágen.
Kormié lekapcsol magától 20 km/h felett előremenetben de gombbal bármikor aktiválhatod akár sztráda tempónál is. Bár annak akkor van csak értelme ha blokkoló is egyben a radar.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Star Trek
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kedvenc zene a mai napra
- Autós topik
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- ACI FARFISA FA/EX311 Exhito Audio beltéri egység (kaputelefon)
- Carlinkit 5.0 2Air vezetéknélküli Android Auto / Carplay adapter
- OBDeleven VAG autódiagnosztika
- Eglo Torretta LED IP44 tükörvilágító lámpa 94617 - NEGYED ÁRON
- BRUTÁLIS ERŐ: Baseus A3 15000Pa vezeték nélküli autós porszívó - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs