-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Dare2Live #179931 üzenetére
Elég nagy átrendeződés van/lesz a piacon. Pont most néztem a Suabrunál, az Imprezából és az abból készült SUV (XV) már csak 1.6 szívóbenzinnel lesz kapható (korábban volt 2 literes szívó verzió is), a kombiváltozat az 1.6 turbó helyett 2.0 szívóval kapható csak (ami jóval gyengébb). A Forester 2.0i szívóval kapható csak 2.0 turbót kivezették, az Outback csak 2.5 szívóval kapható (pedig EU-n kívül van bele 2.4 turbó).
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Érdekel a téma de most már tényleg túl sok az off. Most itt húzunk akkor egy vonalat és ami off az törlésre kerül.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
megema #180039 üzenetére
A DSG-sebességváltókban, elsősorban az 1,6 TDI és az 1,4 TSI száraz kuplungos erőátvitelében, szükség lehet a mechatronikaegységcseréjére. Ezekre a nagyjavításokra mindig adunk ártámogatást, de így is 450 000 forinttal kell számolni. A két kuplung cseréje hasonló nagyságrend. Érdemes a váltó használatára és diagnosztizálására ügyelni, mert a teljes DSG-sebességváltó cseréje mintegy kétmillió forintos tétel a márkaszervizekben.
DSG-váltós autókban különösen fontos az akkumulátor cseréje. Nem akkor, amikor a kocsi nem indul, hanem amikor a kötelező karbantartáshoz tartozó akkuvizsgálat szerint csereérett. Ha a gyengülő akkumulátorban ingadozni kezd a feszültség, a DSG kuplungtárcsái elkezdhetnek csúszni és idővel elég a súrlódó betétjük. Aki rendszeresen jár többszintes mélygarázsba, lehetőleg ne DSG-váltóval vegyen használt Škoda Octaviát, mert a rámpákon körözve erősen kopik a kuplung. Még ott is, ahol nincs úgy elrontva a kihajtó, mint a fővárosi MOM Parkban. Az elsősorban a 2,0 TDI-ben és az RS sportmodellben megtalálható, olajos kuplungos és hatfokozatú DSG-váltóval összességében kedvezőbbek a tapasztalataink. Ez a sebességváltó 60 000 kilométerenként igényli az olaj és az olajszűrő cseréjét, ami 65 000 forintba kerül.
Itt a cikk, ugyan Skodás de a váltó azonos.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A tíz legjobb kombi egymillióért - TC merítés.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
rbalint88 #180065 üzenetére
G-t se sokkal drágább fenntartani, jóval autószerűbb és biztonságosabb is. Sztem hiba vt kihagyni. Ennyi erővel Fókából is az 1-est tehették volna be az mk2 helyett.
Amúgy meg FAstra 4prezi. Keresztapámnak volt, simán vitte a 180-at (óra szerint), ami versenyautónak tűnt a 120L Skodából átülve.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MunezXBK #180116 üzenetére
Akkor tényleg EU5.
Át akartam íratni a forgalmit de nem éri meg, mert már az EU5 is tiltólistán van, nem nyernék semmit vele.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Suzuki Ignis 4X4, a Subaru AWD rendszere van alatta.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, elöl-hátul nyitott difi, középen meg egy elektrohidrauliks tengelykapcsoló ami 10-90%-között tudja válzotatni a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Ettől "komolyabb" rendszert max egy Audiban kapsz. Ott van torsenes Quattro hajtás de egy Audinak a fenntartása kicsit több mint egy Suzukié.
Ha kell a felező akkor Subaru Impreza:
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #180450 üzenetére
Ha ilyen sokat mész és kell az erőtartalék akkor dízelben gondolkoznék első körben inkább. Passatban a 2.0 TDI amúgy is jó konstrukció (szvsz jobb választás mint egy korai TSI).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Luck Dragon #180457 üzenetére
Igen, DSG-ből csak olajos (szerencsére minden erősebb VW-ben az van, a szárazkuplungos csak 250 Nm-ig van). B6 2.0 TDI van nálunk DSG-vel, ha nem gyilkolták és volt benne cserélve az olaj 60 ezrenként akkor elég tartós ez a váltó.
Arra figyelj, hogy ne váltson rántva se hidegen, se melegen. Ha érzetre nyúlósan vált akkor már meg van égve benne a kuplung, azt ott kell hagyni.
Illetve mivel a DSG nem automata váltó, hanem egy robotizált kézi váltó, ugyanúgy van benne kettős tömegű lendkerék mint a manuális váltókban. Ez kopó alkatrész és a cseréje nem olcsó mulatság...#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
aero. #180462 üzenetére
A WLTP miatt.
"Ideje azonban rábökni a start gombra, hogy életre keltsük a 280 lóerős turbómotort. Ezen a ponton egyébként érdemes megjegyezni, hogy az új, WLTP szabványok miatt a gyáriaknak hozzá kellett nyúlnia ehhez az erőforráshoz, így a jövőben papíron csak 272 lóerőt nyújt majd"
[link]emvy: Gratula!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi