-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz Papabear195 #106970 üzenetére
A 307sw-rol csak jokat tudok mondani baratomnak 1.6 16v je van/volt epp elado 359ezer km van benne es semmi baja motorhoz meg nem nyultak. Tv-ket cipelt vele szoval mindig meg volt ramolva. Igaz most diesel faceliftes 307sw-el jar,de ez szerintem ez csak az bizonyitja hogy nala jo szolgalatott tett az elod is. Bar hogy hatul labter teren mennyire lesz jo azt neked kell eldonteni mogottem kb csak a superb -be fernek el normalisan eddig nem vagypk nagy darab csak magas 195cm
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Criton #107005 üzenetére
Automata kell mindenképp? Csak mert igazából nincs vele baj ha cserélgették a váltóba az olajat 50-60k között de ha nem akkor drága mulatság lehet könnyen
Most nézem Csepeli a gép a kereskedő srácokat is ismerem Am szerintem ha már automata akkor az erősebbik mocival kéne venni
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
-
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107455 üzenetére
Nem feltétlen, nincs két egyforma motor ami teljesítményere azonos ha optimalizálják.Pont ezért olyan szoftot írnak rá a mérnők emberkék amit mindegyik blokk 100%-osan tud teljesíteni. Szóval egy jól megírt optimalizált chip ami kihozza azt a pluszt amivel a gyárban nem tököltek, tökéletes választás lehet ha kell egy picit többlet ami nem megy a motor kárára még is jobban fog ugrani + lehet hogy a fogyira is jó hatással lesz.
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107459 üzenetére
És honnan tudja a csipszes mester, hogy az ő motorja a 131 helyett 140, 150 vagy 160 lovat bír el?
Hogy nem ma kezdte és tudja hogy mire képes a motor akkoriban nem 3évre gyártottak motorokat. 1.9tdi-k be bő 20-30% tartalék van , túl van méretezve ezért piszkálható gond nélkül és van is értelme.
Pad nélkül nem írsz autót általában. De aki chipeli és ért hozzá nem rögtön felrántja neki 200Le-ra. Vannak motorok mint pl 1.8 T , 1.9 Tdi, amik híresen jól konfigolhatók chippel. A max lóerőt a motorban lévő alkatrészek határozzák meg. Pl az afn 110 gyáriból lazán 130 lóra írható és nem lesz semmi baj tudni fogja tartósan..de lehet hogy 140-150 paripa is belefér a mért adatok alapján mert azon az értéken mozog. Az ő autója /motorja amikor készült még autót gyártottak nem fos hulladék 3 hengeres eu-s szabvány sz*rokat.. nem egy kategória kettő nem hiába van annyi írt tdi, vagy régi turbós autó.. itt nem arról szól a dolog hogy chiptől 100-al többet megy hanem hogy optimalizálják a nyomaték/lóerő görbét. Ha meg komolyabb teljesítmény kell az a motortérben kezdődik nem az ecuban
Azt meg nem gondolhatod komolyan, hogy a mai katalógusvadász világban, nem akarnak kisajtolni minden biztonságosan megszerezhető lóerőt a motorból a lehető legalacsonyabb fogyasztás mellett.
Nem , mert azok nem motorok maradjunk ennyibe... az ott lévő 120 le az csak katalógus adat erőtlen,iparí hulladék ami 150ezer után kuka... azt még írni is felesleges..
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107482 üzenetére
Az amit te mondasz az nem chipes az kontar. Az elso ha beul a chipet iro uriember az autoba kap egy diagot es egy gyariertek kontrolt.Ha rosszak az ertekek hozza se nyul mert semmi ertelme. Meg mindig optimalizalasrol beszelunk ahol nem az a cel hogy az adott hardvert koppra irja hanem hogy azt a pluszt amit egeszsegesen tud a blokk kihasznalja. 110 lovas tdi-t 130le ra irva kb 15%-os tobbletrol beszelunk de a nyomatek 235-rol 300 ra no kb 22%. Ez pedig dinamikaba igen csak komolyat mutat nem lesz tole a vegsebessege 250 a gyari 197-rol,de erezhetoen jobban fog ugrani alacsonyabb fordulaton ect...lehetne ezt meg ecsetelni de nem fogom
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107484 üzenetére
Ez is igaz de mint minden alkatrészt ezeket is túl méretezik.Persze nem arra hogy hülye módjára széthúzd. Motor függő erősen ez a téma ahogy az is hogy mi a határ amivel még nem gyilkolód le az autót.
-
tresh
addikt
válasz footy #107488 üzenetére
Ezen jót mosolyogtam engedelmeddel. Itt hozzaerto emberekkrol beszelunk nem Janirol aki az ebayen vett sz*rral 2barra emel ket kattintassal a turbot es utan ket gaz utan kuka a blokk.Leirtak a mernok egy olyan sw-t ir ra ami minden motoron korulmeny kozott tudja ugyan azt a chipes ezen finomtva optimalizalja a motort meg jobban.Nem uj programot ir. Ez kb olyan mint cpu a pckbe azt is lehet optimalizalni fogyasztas/teljesitmeny szerint.
-
tresh
addikt
válasz szőröscica #107517 üzenetére
Megint mashol tartasz uram. Maradjunk annyiba egy jol megirt program utan pl dieselek eseteben igen is jelentkezhet fogyasztas cdokkenes.Ugyanis kisebb fordulat mellett hamarabb van nyomatek,hamarabb kezd el dolgozni a turbo, nyugodtan dobhatod egy fokozattal feljebb pl 50nel 50be es losz*rt se fog forogni a motor. Mellesleg akkor az ABT vagy Hamann ect. is egy chipelek Janosokbol allo brigad ezek szerint
-
tresh
addikt
válasz footy #107530 üzenetére
Gondolom az fel se merülhet hogy egy ugyan olyan egyetemet végzett ember aki ezt tanulta majd mondjuk lehúzott x évet pl az audi mérnökei között és alapít egy céget ami a gyári autókat "tuningol" mind sw mind hardveres oldalon? De ha már itt tartunk itt ajánlom figyelmedbeHavvasy urat. Szerintem ő többet tud a motorokról mint aki megálmodta.De ezek szerint ő is sufni chipesz ember... Ladások között dob fel ezt a nevet és meglátod milyen elismert. Több motort épített mint ingolstatba az össze mérnők együtt. Na de mindegy befejeztem mert a chip sz*r dolog,és felesleges
-
tresh
addikt
válasz ludsimon #107534 üzenetére
Miért sarkítunk egy példával? Szerinted a kopás terhelhetőség végett nincs méretezve a kívánt alkatrész? Te is abba tévhitbe élsz hogy a chiptől 200-al többet megy az autó és termelni fogja az üzemanyagot...és hogy ez egy baromság szerintem is. De ha azt nézed hogy optimalizálva nem túlhajtva a motort mondjuk nyomatékosabb lesz alul és kb fél litert nyerhetsz vele akkor van értelme.
-
tresh
addikt
válasz footy #107537 üzenetére
A kérdés ki miért viszi megíratni. Alkatrész nélkül "komolyabb" nagyobb teljesítmény nem lesz ez tény. De ezeknek a "chipnek" nevezett dolognak nem ez a lényege. Hanem hogy optimalizálják a gyári konfigot ez által kihasználva az adott motorba lévő olyan tartalékot( ez lehet 5% vagy 20% motor típusa válogatja) ami még nem megy a motor élettartam rovására. A kormoló sz*rok meg azért vannak az utakon mert a hülye gyerek vesz egy G3-at mert tdi 90 ló talán volt amikor a gyárból lejött 20 éve. Most már a véres a torka max 60 le maradt benne, de 300-ezer volt és 35 ért Béla megírja neki a kapuba majd, talán avval eléri a gyári értéket.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz !Overdose! #107562 üzenetére
Sajnos a ford dieselei zabalnak a peugeothoz kepest ez teny. Ceges 1.4 tdci aka hdi-k 6-7 litert esznek ugyan ez a motor c3,c4 egy literrel kevesebb. 15 ford van nalunk szoval nem nepmese. Focus is van az 1.6os nem taposva 6-7 ugyan ez a motor 308ba fel literrel kevesebbet ker.
Lehet valto vegett amigy de akkor is vicces.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz Kornel #107577 üzenetére
Igen ezért lepődtem én is meg hogy nem létezik ez de nem csak egynél ennyi a fogyi különbség. Átlagban mondható hogy 1literrel jobban fogyaszt hasonló bodéba a peugeot ugyan olyan körülmények között.Majd ha lesz ki időm megnézem nem e a váltó a ludas
#107575) !Overdose!: persze nincs ekkora kiugro különbség de spiritm-en is van egy két érdekes adat amit kb akkor hiszek el ha a garázsba járatta... -
tresh
addikt
válasz hobizoli #108074 üzenetére
+ még annyit hogy ha nem a lefingott fos tdi-ket írná Guszti a pincébe akkor fele ennyi fos koromló sz@r lenne.. ha igényesen jó állapotú tdi-t hozzá értő ír meg nincs koromfelhő...de ez ugyanolyan menő a hülyegyerekeknél mint a Vti, vagy az 1.3 as suzukira robogó kipufogó...
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz footy #108311 üzenetére
Jó azért a b5 passat meleg lett volna 1.4 75 lóval Viszont vitték volna mint a cukrot hisz tuti 1 misivel olcsóbb lett volna
Amúgy én 1.6-al kezdtem volna a csomagot amit max g4,a3, ibiza, leon ba raknék , mert az is nyugdíjas és annyi erő van benn mint egy behúzott kézifékes 1.0-es swiftbe. De legalább lehet vele közlekedni. 1.8 -tól felfelé jók a konszern motorok. Alatta lusta zaba gép mind. Városban mind zabál nem keveset főleg klímával dugóba haver G4 lazán nyeli a 9-et, és ha megy a klíma akkor előzni max gyalogost lehet de azt is időben megkezdve. Anyám G5 je szintén. Akkor már inkább egyen 2 literrel többet az 1.8T városba de ha rálépsz a gázra akkor elindul Most azt az esetet ne vegyük bele aki évi 5000km-et megy vele a faluban ahol egy kereszteződés van és ott is csak szökő évente van piros. Mert úgy minden autóval lehet 6-7 literrel járni. Ha mindegyikbe a kicsit hegyezett 1.6 16v került volna be mint a gti poloba akkor nem lenne gond
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz runner 125 #108385 üzenetére
Olcsóbb újat venni mint tökölni ilyenekkel szerintem
(#108389) 8th: mindig tanul valami újat az ember , bár kíváncsi vagyok mi alapján mér..
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Tudom de ha olvastad az írásom akkor benne volt ha nem követelmény hogy egérkamionba üljön. 400kért meg ne autót vegyen hanem robogót. Vagy éves bérletet. Főleg hogy kitétel hogy levegővel menjen és évente csak kétszer álljon be a kútra tankolni. Szerintem ez sehogy se jön össze. Ha olcsó A-ból B-be autót akar 400k-ért vesz egy F astar-t vagy egy Stiftet és amivel többet esznek, a szerviz költsége negyede lesz az ilyen csoda autókkal szembe. Az alkatrész árak meg vicc kategóriába vannak. Ezt most nem rosszból írom de kb ugyan az az eset hogy 250 le legyen 300-at menjen és fogyasszon annyit mint egy g3-ban lévő Tdi blokk 4-5 liter és erre van 350 pisztolyorrú Mátyása.
-
tresh
addikt
-
tresh
addikt
válasz Bigemperor #108653 üzenetére
Fulda ecocontrol az jó kis gumi nekem bevált anno
-
tresh
addikt
Volt belőle pár kiadás 180/209/225 paci. Emlékeim szerint a sport a 180 Le a 209/225 az a Cupra R. Amúgy Tomcsi hajt leont 1.8 T ő tud neked élménybeszámolót tartani.
(#108740) !Overdose! :persze, nem is ezt írtam.Hanem hogy mihez képest sportos? Ha egy azonos alap 1.6 Leonhoz képest nézzük akkor az mert jobb futómű nagyobb fékek +akár 4 kerékhajtás
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ukrajnai háború
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen