-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
válasz LuckyL #179950 üzenetére
Ugye felfogod, hogy ha innen a fórumról mindenki 20 éves dízellel járna, akkor sem lenne szennyezőbb az ország kimutathatóan? Sőt, ha az egész unio-ban mindenki euro4-el járna, akkor is talán 1-2%-al lenne az egész emberiség szennyezőbb. Nem itt van a nagy szennyezés, amíg ezt nem fogjátok fel, addig nem kell előrelépést várni. Mit érsz azzal, ha európában mindenkit szopatsz azért, hogy a teljes szennyezést 0,1%-al lejjebb vidd, a világ többi részén meg nincs szabályozva semmi? Az egész kezdeményezés egy ökörség, mert amíg nem a bolygóra terjed ki, addig csak egy korlátozott réteget ellehetetlenítő baromság.
-
diegho
nagyúr
válasz Integrale #180057 üzenetére
Amit nem 98-tól gyártanak és kb 95-től kezdtek tervezni. Teljesen más világ belsőre egy G Astra, mint egy Focus2. Én sosem azt nézem, hogy mikor készült az autó, hanem, hogy mikortól kapható az a modell. Most is lehet J Astrát venni újonnan, pedig 10 éves konstrukció és már 10 éve sem volt valami jó.
-
diegho
nagyúr
Sziasztok,
Lassan eljön tényleg az autó vásárlás ideje. A legnagyobb kérdés a mennyit költsek rá. Három opció van.
1. 2-2,5M körül valami 2010 körüli kompakt/egyterű pl J Astra, B Meriva, Golf6 stb, megtartom 3-4 évig majd csere
2. 3,5M körül valami, Leon, Octavia3, K Astra, Jetta ez 6-7 évig ott lenne
3. 5M körül valami új. S-Cross, K Astra, Ceed ezt kb 10 évig is megtartanám, vagy még továbbÉvi 15-18k megy bele vidéken, 80% országút, 20% város. 2 gyerek van, de zömében ketten utazunk melóba vele.
Mi lehet a legjobb döntés? Második autó is van, egy focus.
-
diegho
nagyúr
Megnéztem az új autókat 6,5M-ig és úgy tűnik, hogy nem igazán van hatalmas minőségi ugrás egy Scross/K Astra Best-hez képest. Egyedül az 1.5tsi Octavia az, amit talán hajlandó lennék megfizetni. Nehéz ez a vásárlás... Tényleg arról szól, hogy milyen kompromisszumot vagyok hajlandó elfogadni.
-
diegho
nagyúr
A Ceed egy jó kérdés. Nagyon jó ajánlat, ültem is benne, de akkor még nem úgy néztem rá, mintha venni akarnék. Ott van még a Focus és a Kuga is, de azok nem tudom... A Megane nekem nagyon tetszik, de a brutális értékvesztés miatt nem biztos, hogy vállalnám, mondjuk ha 0% thm-el elhozom, ha még vannak ilyen napok, akkor jó lehet kombiban. Az scross nekem kifejezetten tetszik elölről is, pirosban meg mindenhonnan is.
-
diegho
nagyúr
Egybe válaszolok.
Gyerekek 4 és 6 évesek, de nem sokat ülnek benne, csak ha valahová megyünk. Óvodába 3. autó viszi őket (Suzi vagyonőr) második autó is van 1-es fóka. Napi szinten 55km-t járok melóba, páromat félúton kirakom. Ha valahová megyünk hétvégén, akkor vannak bent a gyerekek is, ez évi kb 2000km.
Nagyon gondolkodok azon is, hogy veszek a Meriva helyett egy új Swiftet vagy valami hasonlót melóba járni, a Focus helyett meg mondjuk egy T25 Avensis-t kirándulni stb. (hetente 2szer van használva a második autó is kb, ez évi 5k-t jelent) Igazából az fog dönteni, hogy ha beleülök 4-5 új autóba, akkor mennyire jön rám a must have érzés. Scross-nál őszintén megmondom nem jött rám, annyira nem, hogy a használt Leon jobban bejött nekem is és páromnak is. K Astra szintén nem volt tuti, az új Ceed viszont döbbenetes nagy ugrás az elődjéhez képest, na az már úgy bizsergetett valamit, viszont az már inkább 6M rendesen felszerelve. Nehéz a döntés, arra is gondoltam, hogy mivel igazából semmi nem indokolja az azonnali cserét, marad a jelenlegi idős géppark és jövőre megnézem azt az ID3-at. -
diegho
nagyúr
válasz jozefgucci1 #180841 üzenetére
Megnéztem a Megane belül nem is tetszik, így az tuti nem lesz.
-
diegho
nagyúr
Egy Suzuki értékvesztése szinte nulla forint, sőt a szívó 1.6-os Vitarák most drágábbak 3 évesen, mint újonnan voltak. Renault-nál ez kb 2 millió mínuszt jelent ennyi idő alatt, ezért írtam, hogy azt nem vennék.
(#180852) tetszik, csak 7 felett van igazán értelme nézegetni.
Megvárom december közepét mindenképpen, akkor kiderül mennyi lesz az év végi bónusz, valamint megkapom a jövő évi bértáblát és meglátjuk mik az opciók. Mindenesetre az már eléggé eldöntöttnek tűnik, hogy VW konszern használt, vagy Scross lesz a befutó. Scross fölé nem akarok menni árban, a VW konszern autóiban pedig jól éreztem magam, lehet az Jetta, Leon, Golf, Octavia, Touran is, a lényeg, hogy már a szíjas TSI-vel legyen és alaposan átnézetem.
-
diegho
nagyúr
válasz pècsimunkás #181022 üzenetére
1.2t?
-
diegho
nagyúr
Scala-t próbálta valaki? Focus-hoz, Astra-hoz képest milyen?
A listám konkrétan: Astra Enjoy Best 1.4, Focus Technology 1.0, Scala Ambition 1.0 115LE, Scross 1.4. Néztem Corollát is, de 5M körül felejtős az ülésfűtés is. Erről a listáról mit zárnátok ki? Mert én ennél szűkebbre nem tudom venni. Megnéztem rengeteg magyar, német, angol nyelvű tesztet. Az Astra-t elég sokan dícsérik, mert jó a motor és kellemesen vezethető, a Focus jól néz ki és jó a futómű (belsőre ez tetszik a legjobban), a Scala egy olcsóbb és nagyobb Golf, az Scross meg csak egyszerűen Scross. -
diegho
nagyúr
válasz MunezXBK #181399 üzenetére
Csak a motorra? Mert itt ugyebár csak a motorról és a szorosan hozzá köthető alkatrészekről (vagy a motor miatt szükségesekről) beszélünk. Ha egy szívó motorra részecskeszűrő, kettőstömegű és turbó nélkül többet költesz, mint egy kettőstömegű, akkor ott valami nem kerek.
-
diegho
nagyúr
válasz batai15 #181949 üzenetére
Fél liter nem elhanyagolható? Hát na, az én futásommal számolva (évi 18k) a fél liter az konkrétan 90liter, ami ~36k évente. Ha ez nem elhanyagolható, akkor mi? Kollégám is vett egy hibridet 6m-ért és most el van telve a 4,4-es fogyasztástól, hát na... hasonlítsuk össze egy 2 literrel többet fogyasztó benzines autóval, ami 3,5M-ba kerül. Azt a 2,5M különbséget 17 év alatt hozza vissza az én futásommal... ennyit számít a fogyasztás, tényleg szép leírni a 2 litert, de na...
-
diegho
nagyúr
Azért hasonlítom össze, mert az egy reálisan megvásárolható autó ma egy itthoni átlagfizetésből, a 6 milliós pedig nem az. Valamint, ha az egyetlen érv a 6 milliós mellett a 4,4 literes fogyasztás, mert ez esetben ez volt az egyetlen érv, akkor már érthető is az összehasonlítás.
-
diegho
nagyúr
-
diegho
nagyúr
válasz SaNyEe #181968 üzenetére
Olvasd el az elejét az egésznek és megérted. Egy konkrét példát hoztam, ahol az autót vásárló csak azzal indokolta a jóval drágább hibridet minden mással szemben, mert az keveset fogyaszt. De mivel fogalmad sincs a konkrét szituációról, ezért véleményt sem tudsz nyilvánítani róla, az, hogy mégis megteszed meg nem az én bajom/hibám/butaságom, kinek hogyan tetszik
-
diegho
nagyúr
válasz szőröscica #181995 üzenetére
Bravo nem tetszik neki? Tudom kicsit nagyobb, de a csajoknak be szokott jönni.
-
diegho
nagyúr
válasz ReSeTer #183469 üzenetére
Amit ír az jó is és nem is.
Jó azok számára, akik minimálbéren vagy annak közelében dolgoznak egy soron évek óta és esélyük sincs előbbre lépni, aki így él, annak nagyon meg kell gondolnia mire ad ki és mennyit.
Viszont az, aki az átlag felett keres, annak általában több lehetősége van, akár meg is duplázhatja a fizetését 1-2 év alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs