-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #146031 üzenetére
Tudom, még gondolkodtam is, hogy beleírom, hogy a Jazz-t hagyjuk, az egy fos de akkor szerintem kikelt volna a hitéből Amúgy barátomnak a Jazz egy tökéletes választás lenne, de ő - és a felesége főképp - úgy gondolják, hogy a 2002-es Jazz-nél sokkal jobb választás a 2004-es Ignis, mert az 2 évvel fiatalabb... ezzel sajnos nem fogok tudni mit kezdeni.
-
diegho
nagyúr
Ezek mennyire vállalhatóak? Az Ignist akarós barátomnak gondoltam. Van a családban is, ismerősi körben is, nem panaszkodott rá senki. Szerintem ez pl egy tuti jó vétel lenne.
-
diegho
nagyúr
válasz htomi85 #146065 üzenetére
Én háromszor is vettem olyan autót olyan áron, amit nem hittek el. CarinaE 1.6, 675k-ért, gyönyörű állapotban, a hahu-n nem volt fent, ott a legolcsóbbak is 800k-ba kerültek. Corolla E10 116k km-el 350k-ért 19 évesen és mint kiderült minden korábbi tulaját ismertem. Avensis T22 2.0 D4 92k km-el végig vezetett szervizkönyvvel első tulajtól makulátlan állapotban 1.4M-ért 7 évesen. Ezek közül csak az Avensis volt fent hahu-n, az is csak kb fél órát.
-
diegho
nagyúr
Ignis projekt törölve barátomnál. Opel Zafira A 1.8 benzint nézünk, ez a végleges döntés.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #146087 üzenetére
Árban 1M-ig elmehetünk maximum. Évjárat 2000-től jöhet szóba, van is néhány jónak tűnő ajánlat. Jövő hét végén körülnézünk.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #146090 üzenetére
Majd opel topikban megbeszéljük.
-
diegho
nagyúr
válasz CsakEgySrác #146123 üzenetére
200k reális.
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #146126 üzenetére
Tehát a biztosításokat csak egy öszegben előre 1 évre lehet fizetni, értem én, hogy meg akartad mondani a frankót, csak nem mindig jön be...
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #146128 üzenetére
Ha 1.2M van az egészre és 1M az autó, marad 200k, akkor nem fog egy évre akár 80k-t elverni biztosításra a kötelező szervizek kárára, hanem ésszel kifizeti a három hónapot és szépen megcsináltat mindent. Nekem ez mindennel együtt volt 167k és ebben összes olaj, összes szíj, görgő, szűrő, klíma töltés (ajándék), gyertyák és egy új kulcs volt benne. A biztosításra fizettem 11k-t negyed évre (nem én kötöttem, ha én kötöm olcsóbb) Casco-ra 5k-t és első autó volt a nevemen.
CsakEgySrác első szerviznél autótól függően én ezt javasolnám:
- vezérlés - ha szíjas - görgővel vízpumpával
- hosszbordás szíj görgővel
- olaj+szűrők - fékolaj is
- üzemanyag szűrő
- nem árt egy hűtőfolyadék csere sem, akár termosztáttal együtt
- gyertyákEhhez jöhetnek még extrák, mint pl klíma töltés, de egy teljes átvizsgálás alkalmával kiderül mire kell költeni.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz tboy93 #146185 üzenetére
Az avensis elég tágas belül, bár kisebb, mint a CarinaE. A konkrét példány egy 2.0 D4 közvetlen befecskendezéses. Nekem pont ilyenem volt. A motor elég kényes az olajra és az üzemanyagra is. Ez azt jelenti, hogy 10 ezrenként szigorúan olajcsere és normális benzin kell bele (etanoltól meghal szóval azt még véletlenül se). Ha karban volt tartva és hajtva volt rendesen, tehát nem csak városban, hanem pályán is, akkor nem nagyon szokott gond lenni velük. A Toyota Koto-ban nekem azt javasolták, hogy havonta legalább 100km-t hajtsam meg rendesen úgy, hogy kapcsoljon a vezérlés (ha jól emlékszem 5000 körül kapcsol). Ezeket pályázásra tervezték, nem városba. Amúgy nem mondhatni, hogy drága lenne hozzá az alkatrész, a kopó dolgot teljesen normál áron vannak, a specifikus alkatrészek drágábbak. Pl az iridium magos gyertya 8000/db (Denso kell bele, az NGK amit a Unix árult - lehet változott 2011 óta - nem volt bele való az NGK gyár szerint sem!), igaz 90k km-ig elmegy. Ha nem rohad és nem látszik benne háromszor annyi km, mint amit az óra mutat, akkor jó vétel lehet.
Szerk: 2010 körül volt rá egy visszahívás, az üzemanyag csövet cserélték, nézzétek meg, mi a helyzet a konkrét példánynál.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz tboy93 #146187 üzenetére
Ebből a szériából a legkevésbé problémás az 1.6-os. A 2.0 D4 a Toyota első közvetlen befecskendezéses motorja 1AZ-FSE motorkód, az üzemanyag foszfát vagy kén már nem emlékszem, tartalmára volt kifejezetten kényes. Katalizátor gondokat tudott okozni a rossz üzemanyag és a sok városi használat, akkoriban csak gyári katalizátor volt hozzá 350k-ért, azóta lehet van utángyártott is.
Az 1.8-as a hirhedt olajevős Toyota motor, rengeteget cseréltek garanciába, ha cserélték, akkor örök élet, ha nem, akkor 150k megoldani a fogyasztást.
Az 1.6-os is elég a kasztnihoz, igaz nem lesz olyan dinamikus, mint a 2.0, a 2.0 nálam 7 liter alatt fogyasztott vegyesben, a fedélzeti 6.7 körül szokott mérni, pár tizedet mindig csalt.
Én azt mondom menjetek el nézzétek meg ezt a példányt. Ha volt gazdája úgyis látni rajta, szerintem nyugodtan meg lehet venni bármelyik motorral, de nézzétek át amennyire lehet.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Az ilyen cikkek után ne csodálkozzatok. Itthon már az az autó is egy megbízhatatlan hulladék amiben ki kell cserélni a vezérlést a kötelező periódusnál!
-
diegho
nagyúr
Én kb 2 év alatt cseréltem:
- komplett vezérlés, vízpumpával
- hosszbordásszíj görgővel
- minden olaj és szűrők (motorolaj és a szokásos szűrők 2x)
- gyertyák
- kulcs
- váltótartó gumibak
- termosztát 2x (az olcsó nem bírt 1 évet, sajnos azonnal kellett és csak az volt)
- EGR szelep 2x (itt sajnos a Delphi 1 év alatt meghalt, majd szétszedem és megpróbálom megcsinálni)
- Toronycsapágyak, stabpálcák, axiál, szilentek elöl (ezeket nem kellett volna, de ajándékba kaptam így kompletten az összes alkatrészt)
- lambda szonda (ez sem biztos, hogy kellett volna, de nem volt időm elvinni diagnosztikára és nagyon olcsó volt)
- venti ellenállás
- kellett szerelni a bejövő levegőt állító mechanikát
- elromlott egyszer a bal hátsó kp zár - kábel törés
- a hátsó ablak fűtésem is elment - kábel törés biztosíték cserével együttHa azt nézem, hogy a hahu legolcsóbb klímás Meriva-ját vettem meg, nem is vészes. Azért vettem meg ezt, mert itt volt a közelben, kipróbáltam és nem találtam komoly gondot. Persze karcok, kőfelverődés van, de nem volt rommátörve (bal oldala volt sérült, de nagy dolog nem lehetett, két elem volt fújva, de bőven gyári értéken belül - 120 ha jól emlékszem, de lehet 160) a belseje is rendben van, itt is vannak karcok főleg a csomagtérben.
Az enyém a legszarabb autó lehet a földön? Soha többet Opel!
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz htomi85 #146224 üzenetére
Én nem is Merivát akartam, de egyik kereskedésben Kaposváron a díler nagyon ajánlotta, hogy nézzem meg, mert sokkal nagyobb belül, mint hinném. Beleültem és meglepődtem. Tényleg jó volt benne ülni. Klíma nem volt.
Na mondom oké. Szomszéd kereskedésben állt 3 Meriva, mind klímás, de csak egy benzines éppen nézték 1.2M-ért volt kirakva. Na mondom hahu-ra fel. Klímás 1.6-os Meriva nem törött, első találat pont Kaposváron.
Már mentünk is megnézni, pöccre indult, szépen járt, mentem vele egy kört. Külföldi papírokkal volt (Ausztria), nem rohad sehol, körbemértem. Megállapodtam még a régi autó beszámításon is (piaci áron számolták be!!!) és kértem 24 óra gondolkodási időt. Rögtön felhívtam cimborámat (autószerviz tulajdonos) azt mondta vegyem meg, majd rendberakjuk amit kell. Körbenéztem alkatrészek árait, semmi vészes. Másnap már utaltam is a foglalót, 1 hét múlva mentem érte.
Hazafelé úton a szokásos motor diagnosztika be is villant (EGR, de ezt bele is kalkuláltam) rángatott is kicsit (fojtószelep ház tisztítás megoldotta). Kaptam hozzá 8 felnit 8db 4 éves prémium gumival (hangsúlyozom a legolcsóbb 1.6 benzin klímás Meriva volt hahu-n), átrakattam a gumikat, kértem ajánlatot a szervizre.
Másnap pedig beköltöztem kórházba 10 napra, ahol 3 hónapra megtiltották a vezetést - egyensúlyozó ideg gyulladás, magyarán minden 200-al forgott ahogy felemeltem a fejem vízszintesből, egy élmény volt - ezalatt a Meriva otthon állt, 2 hónap után azért már vezettem, ekkor mentem el szervizbe és 167k volt számlával mindennel, azóta használom és ha bármi kis zörejt észreveszek már kérem is az időpontot és megnézzük mi volt az. Most lesz olajcsere teljes átvizsgálással pár héten belül, nagyon kiváncsi vagyok mi a helyzet vele. -
diegho
nagyúr
válasz freelanced #146273 üzenetére
A legnagyobb gondod az lesz, ha valami elromlik hová viszed? Ha nem egyértelmű a hiba ki fogja kideríteni mi rossz? Barátom már a rendszámot is levette róla, mert sehol nem tudták megmondani mi a baja (Lancer volt, de korabeli).
-
diegho
nagyúr
válasz Victoryus94 #146462 üzenetére
A Punto szerintem a legjobb kisautó, amit 500k körül megvehetsz. Én 2002 körülit keresnék belőle. Több ismerősnek is van, mindenki imádja. Nagy gond nem szokott lenni velük, alkatrész is olcsó hozzájuk. Ami még szerintem opció lehet az a 206-os, ez szintén teljesen jó gép. Ha a megbízhatóságot tartod a legfontosabbnak, akkor a Yaris-t se felejtsd el, ráadásul a Yaris baromi jól is fogyaszt és meglepően nagy benne a hely, viszont a szebbek kicsit 500k felett vannak. Én ebből a hármasból választanék Yaris, Punto, 206 sorrendben.
-
diegho
nagyúr
válasz Tothgera30 #146598 üzenetére
Vigyél egy rétegmérőt és mérd körbe. A többit úgyis látni fogod, hogy mi a helyzet. Ha igaz amit írnak, akkor ez nagyon jó vétel lehet.
-
diegho
nagyúr
Ha valaki netán E46 Coupe-t keres, akkor ne kíméljen, tudok egy elég szép eladót.
-
diegho
nagyúr
válasz Victoryus94 #146633 üzenetére
Több ismerősöm is úgy vesz autót, hogy rögtön rendszámot is cserél. Ez is lehet az oka.
-
diegho
nagyúr
válasz AMD Power #146722 üzenetére
Focus jobb szerintem, még Opel tulajként is ezt mondom. Ha nem rohad és le van kezelve rendesen, akkor egyértelmű. Mivel jövőre akarsz venni, szerintem a Toyota Corolla E12 is bele fog férni a 8-900k kategóriába, ott viszont már lehet inkább azt venném, vagy egy T22 Avensis, bár azt elég nehéz találni, mert azonnal elviszik a szépeket.
-
diegho
nagyúr
válasz Integrale #146741 üzenetére
2 hete vett barátom egy Zafira A 1.8 benzint kereskedésben. Ott azt mondták az előző tulaj 154 ezernél cserélte a vezérlést, most 176 van benne, tehát nem kell, egy lapra fel volt írva mi volt cserélve 154-nél. Mondtam neki inkább vigyük be a szervizbe, ahová én járok és nézzük meg, az a tuti. Természetesen cserélni kellett a komplett vezérlést, görgőket, vízpumpát, hosszbordásszíjat, mindene olajat szűrőt, tehát amit ilyenkor illik + szelepfedél tömítést. 150k volt a végösszeg. Ez persze sufniban olcsóbb lenne, de így van garancia.
-
diegho
nagyúr
válasz matyi012345 #146744 üzenetére
Vagy rábízod a szerelőre és vagy ad kedvezményt a Unix áraiból, vagy nem. Vagy keresel egy szerelőt, aki jól dolgozik és vihetsz neki alkatrész, majd megveszed a kovacsauto.hu-n pl a Gates vezérlést pumpával együtt 19k-ért. A Unix és a Bárdi baromi drága, felejtsd el, hogy ott bármit is veszel kedvezmény nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kés topik
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- EAFC 24
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest