Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Qru #104437 üzenetére

    ezt ertem is, de ha a furata a meg a lokete nagyobb csak a nagyobb motornak akkor elvileg nem kell bele tobb olaj sokkal
    hiszen a fotengely csapagyazashoz pontosan ugyanannyi kell csak bele, max a nagyibb furat es a hosszabb loket miatt a dugo alatti resze belso feluletere kell vmivel tobb olaj(film), de az 1 deci tobblet sincs osszesen

    szoval ha keves, akkor a kisebb ccm-s motorhoz is keves az a gyari tekno igazabol

    az lehet meg a krtikus pont, ha a olajszivattyu szivokosara tul kozel van a tekno aljahoz, akkor az szivasi nehezseget okozhat magasabb rpm-n a kis res
    tobbnyire akkor forul elo ilyen, ha a tekno nem tomitessel, hanem pasztaval van felrakva gyarilag is mar, mert
    akkor a tekno alja kb 1mm-l kozelebb van a szivokosarhoz, ennyivel kisebb a res

    es azert nem mind1, hogy 1.5mm hely van ott vagy 2.5mm, az tobb, mint 60%-l nagyobb hely

    Stilo 1.6 16v-re sem irnak pl tomitest oda, mert az mar pasztazva van, egyes esetekben elo is fordult kenesi hiba ezeknel a motoroknal (meg a juzer altal jojazmegvazzeg elnyujtott olajcsere is kozrehatott ebben sokszor)
    viszont a mk1 Punto SOHC 1.4-1.6-s motorjahoz oda meg tomitest ir elo a gyar, es a Punto-é az 1:1 jo a Stilo-ra is oda alulra
    mi mindig tomitessel rajuk ossze, es azokkal nincs is gond ugy, mert kap eleg olajat a motor akkoris, ha meg a turbot is kell lett latnia mar olajjal

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák