Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tresh

    addikt

    válasz !Overdose! #104983 üzenetére

    Hegyen szép meg jó ez a guruljunk sebsebégbe minden más terén felesleges..

    egy hsz amivel igen csak egyet tudok érteni :

    Motorfékkel azonnal lassulni kezd a kocsi, felemészti a motor felesleges forgatása a mozgási energiát. Üresben gurulva ötször-hatszor nagyobb távolságot tesz meg mint motorfékkel, mire a gumik gördülési ellenállása és a levegő közegellenállása lelassít. Lehet hogy motorfék üzemben nem kap üzemanyagot a motor, viszont 1 alig 100 méter után újra gázt kell adni, hogy ne lassuljon tovább. Nekem tökmindegy, hogy egy totalcaros újságíró az ellenkezőjét mondja, a tények attól még tények. Alapjáraton a kocsim fogyasztása 0,6 l / óra, ki lehet számolni, hogy 1-2 perc gurulással mennyi ég el "feleslegesen". Mindig az okoz többletfogyasztást, ha felesleges munkát végeztetünk akár a motorral, akár a kocsi mozgási energiájának felemésztésével. Gurul a kocsi pl. 60-al. Motorfék esetén forog mondjuk a motor 4.-ben 2300-at.... üresben ezzel szemben csak 700-at. Melyik esetben pazarlunk feleslegesen energiát? Persze, a motorfék nem fogyaszt benzint, de itt tessék tovább gondolkodni... az a mozgási energia amit a motorfékkel felemésztünk, nem benzin elégetéséből jött létre?

    Megismétlem, nem érdekel az, hogy újságíró írta, neki is szabad tévedni. Bárkinek bármikor feldugom a kocsimon az OBD-interfészt, és nézheti a laptopon, hogy adott távolságon mennyi fogy el motorfékkel, és mennyi üresben kigurulva.

    :))

Új hozzászólás Aktív témák