Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz dj79 #187028 üzenetére

    Drága, de legalább le van lakva szegény :D drágábbak között az 1.4 PDTDI nem egy rossz motor, keveset eszik, nem különösebben elromlós a részecskeszűrő nélküli változatban, viszont 3 henger. 4 hengerrel maradt az 1.9 PD TDI 2010-ig kb akár dpf nélkül, ennél a hajtókar csapágy probléma merül fel, kis összegből megelőzhető.

    Használtam céges Fiesta mk7 1.4 TDCI-t, volt várostól pályáig minden, előbbit a lendkerék már megérezte úgy 200k km alatt, viszont utóbbinak tulajdonítom, hogy a DPF jól bírta. Azok is benéznek már millió körül, de egy régebbi, amiben egytömegű van és nincs részecskeszűrő, racionálisabb választás lehet :R némelyik 1.6 TDCI/HDI is volt egytömegűvel szűrő nélkül 90 lóval, alkatrész oldalakon rákeresve egyből kiderül, van-e hozzá lendkerék vagy sem (drágább liga, de pár éves C4-ben nem volt, cserébe kényelmetlennek tapasztaltam a pedál mozgási vonalát, szinte ropogott a térdem, mintha furgont vezetnék).

    Opel Corsa 1.7 DTI is jó lehet, adagoló javítás nem nagy tétel, egyszerű és nem kockázatos motor, persze az sem meríti ki a keretet.

    Opel és Fiat vonalon kb ennyiért vannak az 1.3 Multijet motorok, a 90 lovas picit több kockázatot rejthet a változó geo-s turbó miatt, és a 6-os váltóknál csapágy problémák lehetnek, plusz ott van kettőstömegű is. 5-ös váltóval sima lendkerék járt, inkább azt keresném. Láncos vezérlés, ha csörög, akkor csere (30 ezrenként cserélt olajjal akár 100k km alatt cserés tud lenni, sűrűbben szervizelve 200k felett is tudhat...), EGR tisztítás szokott még kelleni. Fiat vonalon féltengely szokott még elfáradni (-> felújítás), Opelnél nem tudom, mennyire jellemző. Befecskendezés a Bosch terméke, nem szokott elromlani, de fel lehet újítani is, összességében jó. Hideg indítás alkalmával előfordul kék füst, nem nagyon találtam megfejtést rá, ritka probléma.

    1.5 dci vonalon csak a nemrég halott infókat mondom - injektor 70k, nagynyomású szivattyú 100k Ft a régebbieknél (Delphi), az Euro 5 verziók már Bosch rendszert kaptak (valami 90 ló volt a határ, szóval a 86 lovas még Bosch, erősebbek Siemens/Conti). A hajtókar csapágy ezeket a gyengébbeket nem érinti szerencsére.

    (Csak ami eszembe jutott hirtelen :) )

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák