Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dízelracer

    senior tag

    válasz Napfénysüti #698 üzenetére

    Nem tudom lehet, hogy így lesz. Ami ebben az országban olcsó a polgárnak az drága az államnak. Ahogy itthon végleg kiherélték az E85-öt nem tartom kizártnak, hogy idővel hozzányúlnak majd az LPG-hez is a magasabb adóbevételek miatt.
    Viszont azt bírom mikor pár ember a dízelek szervizigényével és magas alkatrész áraival jön, pláne ha benzinest hajt. Egy sima hengerenkénti befecskendezős 4hengeres motorra a szekvenciális gázszett alsó hangon 220ezer forint. És ha gázosítasz választhatsz. Vagy pótkereked vagy csomagtartód nem lesz. De van helyette defektjavítós spray. Ja van, csak az szépen hazavágja a gumit amit aztán lehet kukázni. Dízelnél nincs ilyen gond. Csomagtartód, pótkereked is megmarad. Egy relatív bonyolult 4hengeres pdtdi motorhoz egy garnitúra vatta új befecskendező fúvókát kapsz 130-150ezerért. Ezek jellemzően kibírnak 300ezer kilométert. Legrosszabb esetben is egyszer kell cserélni az autó élete során. Turbó meg 90%-ban a faszkalap tulajdonosok és a csokipuding állagúra használt motorolaj miatt megy tönkre.
    Dízel = fújjdeszarfosokádék. Mikor rákérdezek miért = mert a benzines jobb.
    Ezek aztán a komoly érvek... :))

    Az egyetlen racionális érv a gáz mellett az, hogy sokkal környezetkímélőbb mint a benzin vagy a gázolaj. Ha váltanék gázosra csakis ezért tenném és nem azért mert (jelenleg) qrva olcsó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák