Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz lapa #82950 üzenetére

    De én erre reagáltam: "hozzáteszem csendben én igazán nem látom a miértjét annak, hogy más a fogyi ha 2 vagy 4 kerék van hajtva"
    Nyilván kevesebb energiát emészt fel 2 kerék hajtása mint 4-é. A variálhatóságra hoztam a haldexes rendszert példának.

    Subarunál nincs varia, ott fixen állandóan megy a hajtás előre-hátra is csak a százalékos leoszlás változik a két tengely között (és a tnegely két vége között is). Alap esetben 50-50 a két tengely között amit leoszt 25-25-25-25-re kerekekenként.

    Maradva a márkánál, a Subi awd rendszere nem fixen egy rendszert takar. Más megoldás van pl a cvt/automata váltó esetén és más a manuálisban. Illetve típusonként is vannak eltérések, mert ezt a rendszert is fejlesztgetik.

    Az enyémben pl 3 difi van, az első és a hátsó részlegesen önzáró míg középen egy telljesen önzáró viscokupplungos megodás van.

    "A kézi váltós Impreza alapesetben 50-50%-ban oszt nyomatékot az első és a hátsó tengelyre. A központi differenciálművet viszkókuplungos differenciálzárral egészítették ki, így csúszós kanyarokban stabilabb marad az autó. A négyfokozatú automatával szerelt Imprezában a nyomatékot elektronikus vezérlés osztja előre-hátra."
    [link]

    [ Szerkesztve ]

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák