Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz -v- #85193 üzenetére

    Szerintem meg olyan átlagos talán... Asszem 12-15k az országos átlag(?).
    Hát, úgy számolgattam, hogy a havi 900km az az alap. Az minden hónapban megvan fixen. Az már 11k évente. Erre jönnek rá a kirándulások, amiket tervezünk most az "új" autóval főleg. Ebben a hónapban pl holnap fogunk harmadszorra Pestre menni. :) Ez így pl már plusz 500km ebben a hónapban. Szóval na, a 12-15k / év az biztos meglesz.
    Persze ebben benne van a napi munkába járás - asszony és gyerek cipelése és hazahozása - családlátogatás 2 hetente a szomszéd városba, bevásárlások, plusz havi 1 Pest (ami nekünk kb 250km).

    Szóval na, visszatérve.
    1. Az tényleg havi 8-11k forint különbséget eredményezne. De megintcsak visszatérek arra, hogy vajon megér-e mindez annyit, hogy gyengébb motorral küszködjön az ember. Egy olyan kereset mellet, ahol megengedhető a 3-4 éves második autó vajon mennyit számít érdemben havi 8-11 ezer forint?
    2. Mivel dízelről volt szó, muszáj felhoznom, hogy köztudottan drágább a szervizelése, mint a többet fogyasztó benzineseknek. Ezért is mondják, hogy dízel 30-40k km / év fölött érdemes / gazdaságos venni. No de a kiindulási alapunk egy "második" szaladgálós" autó volt. Nem hinném, hogy akár csak 20-30k-t is mennének vele majd évente. Főleg ha van egy elsődleges autó a hosszabb távokra.
    Egy szó mint száz, én biztos nem vennék egy pici Corsát pici dízel motorral csakhogy kevesebbet fogyasszon. Szó se róla, vennék pici Corsát a kényelmesebb városi autókázás szempontjából, de a fogyasztás miatt biztosan nem. (tehát na, számomra is indokolható a kis autó városi autókázásra, de csak a fogyasztás miatt én biztos nem csinálnék ilyet)

Új hozzászólás Aktív témák