Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [CS]Blade2

    addikt

    Hogy működik manapság ez a dolog a használt autóknál:
    [link]
    [link]
    A 10 évesek mennek 2 millió körül. Az 1 literes turbós 6 évvel fiatalabb. A másik évjáratra korrigálva kb. 700.000Ft-al drágább.
    Gondolom a piac beárazta a cuccot, és még ezek is magas árak az állapothoz képest :F

    Egyáltalán, a legrosszabb forgatókönyvet nézve mibe kerülne ezeket rendbe rakni?
    Mennyibe kerül egy ilyen 1 literes turbós motor úgy komplette új 0km-es?
    Mi van még, ami drága és gagyi ezeken? Katalizátorra látom az mk2-snél, hogy a váltózó szelepvezérléseshez jó 300.000, a sima 1.6-hoz 200.000. Mik vannak még?

    [link] A 2014-esek 1,6-2,5 milláért vannak.
    A 13-asok 2,35 millától.
    Egy 4 évvel régebbi 12-es a 16-oshoz képest 500.000-el többe kerül, akár szívó, akár turbo.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz kenwood #189533 üzenetére

    Ezeknek a km rendben van, az egyik 170K a másik 200K és csak 4-6 évesek. Gondolom sz*r rajta a turbó, motorblokk, vagy 250-300K-ról visszatekerték, esetleg fejre álltak vele, stb.

    Az 1 liter-es motorral 700.000ft-al olcsóbb. Gondolom, ha bemegyek egy ford szervizbe, hogy ki akarom cseréltetni kompletten a motort a turbóval ennek a 2-3x-a?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz kenwood #189536 üzenetére

    Félreértitek, vagy rosszul írtam. A gyári 1 literes turbóst megvéve, ha kiderül, hogy sz*r a motor, sz*r a turbó, vagy ugye megveszem pl. 190.000km-esen, és 250.000-nél kijön a hajtókar. Így bemenve a fordhoz, mennyi lehet egy 1.0 ecoboost csere 0km-esre?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz tboy93 #189541 üzenetére

    A linkelt olcsó kitakart rendszámos 2016-os 2 millió. [link] 169.000km-el.
    3 millióért 2013-as vagy 2014-es van belőle papíron 80000-90000 km-el. [link]

    Na most, ha 1 millióért adnak új motort új turbót bele, akkor nem látom, hogy melyik a kockázatosabb.
    A 169.000 lehet 300.000 is, lehet, hogy az utolsókat rúgja. Na de a 2013-as is tekertnek tűnik, lehet, hogy az is az utolsókat rúgja 3.000.000Ft-ért.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz zoo8800 #189545 üzenetére

    Egyenlőre csak nézelődőm. Most vittem a 2001-es vasat új kuplungot beszereltetni. Előtte ment a vacillálás, hogy kuplungot vagy autót cseréljek. A kuplung lett, nélküle egyébként sem tudtam volna megnézni pár kereskedést sem.
    Elég tág határok között nézelődőm:
    - Lehet, hogy elég lenne egy 2007 körüli 2-es Focus. Ismerős most vett egyet 1.080.000-ért. 1.6 sima motorral, de kombit és külföldről behozottat. Én ferdehátút keresek.
    Olvastam, hogy a változó szelepvezérlésesbe az is el szokott romlani, és dupla katalizátor van 4 lambda szondával. 300.000 a katalizátor.
    - x évjárat felett viszont csak a változó szelepvezérléses van, így az már szívó létére költséges tud lenni. Egyébként a felhasználáshoz a turbó nem is illene, x évjárat után már csak turbó van. Jó ez csak 2018 vagy 2019 óta a Focusnál.

    Csak városba megyek szinte, néha extrém rövideket, de a leghosszabb is 10-15km, maximum egy nap egy 50-60km-t. Tudom, hogy ez mennyire nem fekszik egyik motornak sem, a rövidebb élettartammal számolok motor és kipufogó rendszer terén.

    Az előző 14 hónap alatt mentem 9000km-t. Nekem évi 10.000km extrém városi használatra kellene. Szeretném lehetőleg kb. 20 éves koráig használni, már, ha a mostaniak elmennek addig. Nem valószínű, egyre rosszabbakat gyártanak.

    A felszereltség nem pálya. Szervó legyen, elektromos ablak. Mp3 lejátszás nem lenne rossz. Ha lenne lehetőség színben válogatni, akkor egyszerűbb fényűt keresnék. Fehér, szürke, max. barna.
    Focus-on kívül még a Honda Jazz-ek tetszenek, de abból inkább a 2015 utániak. Az az 1.3-as motor és a csomagtartó még jó is lenne a célra. Vezetés élménye miatt jobb lenne nem hátralépni az mk1-es Focushoz képest. A rövid utak miatt elég lenne az 1.4-es is, de az Focusban x évjárat után ugye nincs. Ellenben nincs ellenemre, ha 1.6 és 100+ ló, egyébként a meglevőnél is néha hiányzik pár ló. Súly/lóerő arányban nem akarok semmiképp hátra lépni.

    Hondában is elcs.ett példányok vannak meghirdetve: [link] Ebbe pl. 15.000km van papíron. Gondolom boltba járni vették, és már 4x cseréltek benne olajat.
    A másik meg a kínálat alja: [link]
    Manuális váltós 4 millió alatti 2015 vagy újabb: összesen 3db van hirdetve.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz molnarpeter #189552 üzenetére

    Az, hogy nagyon kevés baja volt 2007 óta, és sok alkatrésze így 19 éves, még gyári. Felfüggesztésbe stab pálcán kívül semmit nem kellett eddig cserélni (2007 óta), így mára mindenhol kicsit kezd oda lenni. A motornál gyújtáselosztó volt cserélve. Pár éve megadta magát a generátor, akku, azok lettek felújítva, cserélve, kapott 4 új gyertyát, ékszíjat, görgőket. Kb. 2 éve elkezdte csipegetni az olajat, mára ez 3,3dl/1000km. Lehet, hogy szelepszár vagy letapadt gyűrű. A klímája rossz, de ez nem lenne gond, nekem zavarja a szemem. A fényezése szinte mindenhol javított házilag, az ajtók alján is elkezdett rozsdásodni, a küszöbök eleje hátulja már évek óta, és az egyik hátsó kerékjárati ív is már erősen gitt-es. Egyenlőre csak esztétikai hiba, de a rozsda szélmalomharc. Időnként gitteljük, fújjuk, lakkozuk házilag spray-ből. Most pár hónapja a hátsó kerékcsapágy kezdett búgni, azt magam kicseréltem. Pár napja a kuplung ért a végére, holnap fogják cserélni.
    A vezérlést már cserélni kellett volna, azzal lapot kértem a 19-re, és nem cseréltem. (100K lenne, munkadíjjal, vízpumpával, meg szelepfedél tömítést is cserélnének)
    Most legalább 100K lesz a kuplung. A kocsi értéke mondjuk 400K.
    Alapjárati levegő is szarakodik, néha tisztogatnom kell, lehet, hogy az is cserés lesz.
    Egyik visszatartó erő volt a váltás ellen, hogy van hozzá 8 felnim és két szett gumim, a téli ráadásul Goodyear UG9, mindegyiken legalább 5 mm.

    Most lépcsőshátú van, annak valami 490 liter a csomagtartó. Fontos, hogy tudjak vinni néha 4 utast, néha csak 1-3-at de sok csomagot. Ezért is tetszik a Jazz. Meg keveset fogyaszt, és talán ér valamit, hogy japán és szívó.
    Fiat Panda nem tetszik. Toyotából szerintem a Corolla akkora, mint egy Focus. Igaz, a Jazz kisebb lenne egy kategóriával, de a variálhatósága miatt nem lenne visszalépés.

    A kinézete nekem jobban számít, mint, hogy mennyire felelne meg a célnak. A legtöbb extrára nincs kifejezett igényem. Bármelyik felszereltséggel biztos, hogy kapnék felesleges funkciókat.
    Focus-ból az összes tetszik 2000-től 2020-ig. A Jazz 2015 óta tetszik.

    Gondolkodom egy mk2-es Focuson, hogy egy 2027-ig hajtanék azt, aztán meglátom, hogy akkor milyen állapotot tudok fenntartani, jobb vagy rosszabb lesz, mint 20 évesen a mostani.
    Villanyt nem szeretem.
    Mk3 esetén viszont van egy magas vételár, és vannak drága alkatrészek, és van egy határ, ami felett erőn felülre kerülhetnék. Hosszútávra 2 milliót adnék érte, ha úgy van 1 milliót adnék egy új motorért, stb. Ellenben zsákbamacskára mondjuk 3-at, még sikeres előélet visszakereséssel is bele lehet nyúlni.

    Láttam olyan hirdetést tegnap, hogy friss olajcserével hirdettek egy mk2-est. 15W40-es Ford olaj a fényképen. Aszem 5W20 vagy 5W30 való bele. Ki tudja, hogy mióta teszi bele. Lehet, hogy annyira kopott, hogy azért teszi bele, mert abból kevesebbet eszik meg.
    Nekem a 2001-esbe mindig 5W30 Castrol van.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz bernel #189554 üzenetére

    Itt egy [link] 2009-es 180.000km-es gép. Ott egy doksi a 2. képen.
    2009-ben volt 0km-es.
    2013-ban 15.000km-nél cseréltek olajat. (Már itt sz*r az egész, mert km-től függetlenül évente kellene. 4 éves olaj az biztos faca volt. Főleg, ha és/vagy 80.000-ről visszatekerték 15.000-re)
    2014-ben 9 hónap alatt belerakott +20.000-et.
    +8 hónap és még +15000km.
    +10 hónap és még +20000km (70000km)
    70.000-től 180.000-ig meg már nem dokumentálták 2016-tól.

    Legalább 250.000-nek kellene benne lennie. A másik verzió, hogy rommá törött 15.000-nél, és vagy 3 év volt mire összetákolták.

    Az ilyen papírokat, kötelező és nem kötelező szervizes könyveket, számlákat is hamisítják. Van amihez végig van ütve, két fajta pecsét, más toll, más kézírás, és mégis gáz van a kocsival.

    A Hondát lekérdezve rendszámról:
    Első nyilvántartásba vétel 2016.05.25.
    Első Mo.-i nyilvántartásba vétel 2020.01.30.
    Eddigi tulajdonosok száma 1
    Jelenlegi tulajdonosok száma 1
    A jármű egyedi azonosító adatai és a járműokmányon szereplő egyedi azonosító adatok
    egymástól való eltérését megállapítom. Megállapítom továbbá, hogy az eltérés
    adminisztrációs, illetve gyártási hiba miatt következett be.

    Záradék megnevezése
    A jármű elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt.


    A honosítási eljárás eredményesen megtörtént a közúti járművek műszaki
    megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 4./C §-a alapján; A vizsgálat
    időpontjában a Km számláló állása: 15592 (2020.01.27. 08:06).

    Külföldi vezetett könyve van elvileg 15.000km-ről több, mint 4,5 év alatt. Biztos valami német járt vele a kocsmába meg vissza.
    Évi 3300km.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz fjudors #189617 üzenetére

    Én azt csinálom, hogy le szoktam szűrni az alacsony óraállásos autókat, és az iszonyat magas óraállásosokat, ami nekem már nem férne bele, mert az óra azt mutatja, hogy legalább mennyit ment.
    A sajátomnál tudom, hogy 2007-ben 62000 volt menne, és mi mentünk vele keveset, így az óra 152.000-nél van. Ki tudja, hogy az első 6 évében az évi 10.000 nem-e 20.000 vagy 30.000 volt. 2009-2010 körül kellett kuplungot cserélni 70.000 km körül. A gyári Ford-ot. Az Sacks utángyártott csak városba már alattunk ment szét. Olyan 100.000 és 200.000 között lehetett, ahonnan visszatekerték.

    2012-es autóba szerintem alsó hangon beraknak az elején évente 15000-20000-et. A 2. tulaj, aki használtan veszi, az már lehet, hogy átlag alatt megy.
    Az ritka lehet, hogy valaki megvesz egy újat 5 millióért, hogy pár 1000km-eket menjen vele, majd több millióval kevesebbért eladja használtan.

    Ott van egy -14km-es érték is, mondjuk lehet, hogy adminisztrációs hiba. Én inkább arra fogadnák, hogy ezt állandóan tekerték.
    2017-es autók között is gyanús lenne a 46K km.

  • [CS]Blade2

    addikt

    [link] Ennek az 1.590.000-es Focus-nak az első képe elég érdekes. Az első ajtónál el van mosva a kép, nincs meg végig a hézag az ajtónál.
    Mind1, mert egyébként is van hátul rajta valami horzsolás, meg az ülés is ki van szakadva. Sok a km az 1 literes motorhoz, és a kínálat alja.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Tovább nézelődtem, egy japán szakértő kellene nekem: Nézegetem a Honda Jazz-eket, és a Toyota Auris még beszállt a buliba. A kérdésem az lenne, hogy ezek melyik évjárattól és melyik felszereltségtől tudják pendrive-ról játszani gyárilag az mp3-at?
    Mondjuk Focus-nál sem egyértelmű, ha valaki azt tudja, akkor ne tartsa vissza.
    Az gondolom nem tuti, hogy amelyiknél oda van írva, hogy MP3 lejátszás és USB csatlakozó, mert a legtöbb ilyen gondolom CD-ről játszik MP3-at, az USB csak tölt meg ilyesmi.

    Valamint felületre elő lehet-e túrni valahonnan az internet mélyéről ennek a 3-nak a csomagtartó méretét. Tehát nem literre, hanem cm x cm-re vagy m2-re :F

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Taci #189855 üzenetére

    A kopasz egy videóban mondja, hogy mi van, ha hívják a vétel után, hogy "hello, hazaértem, a kocsi megevett 1 liter olajat 200km alatt". Aszem ő visszavásárolta a gépet.
    Van olyan videója, amiben elég részletesen beszélnek róla, és van amiben a jogi rész is benne van, erre specializálódott ügyvéddel.

    [link] - Már az 1. perc megválaszolja a kérdésed, de érdemes mindenkinek mindenképp végignézni az 1 órát.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz szabonagyur #189863 üzenetére

    A totalcar-os videó alapján pl. sokat számít, hogy hány km van benne. Hiába vizsgáltatják be, ha az autó 6 éves és 60.000km van benne, akkor egy motorhiba esetén valszeg az eladónak kellene javítani, ill. pert nyerne a vevő.
    Ha 300.000km van a gépben, akkor hiába nézeti át, később, amikor 1 hónap múlva széthullik a motorja, akkor a vevő így járt. A motort azért kell felújítani, mert a 300.000km alatt kopott, elhasználódott.
    A jogász elmondva a videóban, hogy még kopó alkatrészre is érvényesíthető lehet egy-egy ilyen. Pl.: veszel egy 15.000km-es autót és nem sokkal később elfogy a kuplung. Hiába lehet ledarálni ennyi km-en is, hiába kopó, fogyó alkatrész, ha jól értem, a vevőnek fel kellene ilyenkor tüntetni, hogy sz*r kuplunggal adja, és árnak is tükröznie kellene ezt. A bíróság is tudja, hogy 15.000-nél bőven többször ennyit kellene bírnia, ergó valszeg ez egy pofátlanul visszatekert órájú autó,
    ergó a 6 hónap vagy 1 év szavatosság alatt egy tekert órás autóra az eladó akár rá is b.hatna.

    Kérdés, hogy mennyire lehet ezeket érvényesíteni. Valszeg túl nagy macera, túl költséges, így mindenképp jobban megéri nem mellé nyúlni.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz wanted5 #189874 üzenetére

    Nem tudom, hogy milyen problémát okoz ezeknél az olajfogyasztás, ami extra költség, de ha lényegében csak annyi van, hogy azt is égeti, akkor az egy számolható költség.
    Nekem valami hibám van a Focus-on, 9000km alatt megevett 3 litert. Én Castrol-t használok, az durván 2500Ft/l.
    720 liter benzin kellett a 9000km-re. Az 250.000Ft. Az extra olaj meg mondjuk 7500Ft.
    Olyan mintha 8 liter helyett 8,17-et enne, hogy olajjal is etetem.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz 8th #189912 üzenetére

    [link] A kopasz szerint a pici autók is biztonságosak, nem csak a terepjárók és a tankok.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz 8th #189917 üzenetére

    Logikus lenne, én is inkább a tankban lennék, mint mondjuk egy vasaló swift-ben. Viszont a törésteszten vannak kategóriák, hogy a swift-nek magához képest kell megvédenie az utast? Elvileg nincsenek. Ugyanakkora ütközésnél ott is sértetlen marad a bábú. Itt inkább csak annyi van, hogy a kis autó előbb törik totálkárosra.
    Azt azért megnézném, hogy egy 1 tonnás és egy 1,6+ tonnás azonos törésteszttel rendelkező autó különböző szögekben, szituációkban mit mutat egymással ütközve. Van-e számottevő különbség pl. a sebesség növelésével, amikor már a kisautóban valszeg meghalnak, mennyivel gyorsabban kell ütközni, hogy a nagyobbikban is.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz , #189927 üzenetére

    Főleg, hogy már elvileg a 2017-es értékelés is más, mint az idei. A régiekkel pedig köszönő viszonyban sincs. Az én Focus-om elvileg 5 csillagos volt 2001-ben. Ma már biztos, hogy nem kapna ennyit, mert szempont, hogy magától megáll a gyalogos előtt, megáll a ráfutásos balesetet elkerülendő, vagy pl. pont jár arra, hogy be lehet korlátozni a sebességét.
    Néztem jó pár videót és pár cikket a témában. Vannak azért itt olyanok, hogy pl. egy Nissan Note-ban nem sérült volna a nyaka az utasnak, egy X5-ös vagy milyen batár állatot néztem, ott meg igen. Egy 20-30cm-s oszlop egy Honda Jazz-t is kb. 20cm-t nyom be oldalról középen, és egy X5-öst is. Nagyon minimális az eltérés. Max annyi, hogy a BMW-nek a utolsó oldala jobban gyári marad, a Honda kicsit valszeg összehajlik kiflibe. A függönylégzsákok mindkét eseten megvédik az embert. Szerintem, mivel úgyis kuka a fél autó, így a BMW is totálkárosnak számít.
    Van amiben van térdlégzsák meg apjaf..a, és mégis azt mutatja a teszt, hogy sérülne az utas. Hiába a 2,5 tonna, ha közben nincs jól megvalósítva a törés. Az sem jó, ha nem gyűrődik. Egyébként, ha megnézed, elölről a kicsinak és a nagynak is mindene mm-ekre összenyomódik, a motorig minden, de a motor nem jön be a utashoz. Hiába a kisebb zóna.

    Talán nem egy értéket kellene meghatározni, aminek meg kell felelni, vagy amire az adott évben már jár a 5 csillag, hanem addig tesztelni őket, amíg ki nem jön, hogy mikor halna meg benne az ember, vagy törne nyomorékká.
    Viszont akkor könnyen eljutnánk a versenytechnikáig. Bukócsővel, 5 pontos övvel, és sisakkal köröket lehet verni szerintem a legnagyobb batár utcai autókra is. Egy rallyautóban 130-al feltekered a fára és kiszállsz. F1-ben 200 körül kell beleállni szemből a falba, hogy ne tudj magadtól kiszállni.

    Biztos, hogy van egy arany középút, mert egy régi kamionnal oldalra borulsz nagy tempóval, szinte biztos, hogy sérülsz.
    Szerintem amiket látták, hallottál eset, ott az is számíthatott, hogy a nagy autó újabb volt és 12 légzsákos.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz [CS]Blade2 #189929 üzenetére

    lemaradt pár z betű, az utolsó=túlsó, és stb... csak siettem. látták=láttál.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz , #189937 üzenetére

    2004-est néztem, akkor az már lehet, hogy mk2-es. Egyébként az 1-est 2004-ben még gyártották, ezért gondoltam, hogy, ha az 5-ös, akkor az egész generáció az.

    A kisautók tesztjén viszont jól néz ki a helyzet a tesztelt sebességeken. Minél újabb, annál jobb.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz IMIIKE1998 #189974 üzenetére

    Én pont 5 éve írom a költségeket. 27.000km-t mentem ez idő alatt 100%-ban közeli városokban. Focus mk1 2001.
    1.509.810 Ft-ba van benzinnel, KGFB-vel (utóbbi években már B10), műszakikkal, javításokkal, 8 új gumival, 4 lemezfelnivel.
    Legnagyobb tételek:
    843.136 Ft - kb. 2165 liter benzin
    86.845 - 5 év KGFB
    43.480 - a 2016-os és 2018-as műszaki
    84.000 - Goodyear Ultragrip 9 téli gumik
    62.500 - nyári gumik
    16.400 - 4 használt felni
    nem írom le mindet, de vannak itt szétvédőmosók, ablaktörlők, defektjavítás, festékspray, centír, izzók, stb.
    82.000 - 4x-i olajcsere Castrol 5W30, meg a rátöltések
    25.000 - generátor felújítás
    35.000 - gyári ford ezüst kalciumos új akku
    14.890 - gyertya csere
    13.000 - üzemanyagszűrő csere és diagnosztika
    17.000 - hosszbordás + görgők
    6.149 - kerékcsapágy
    114.000 - kuplungcsere és váltóolaj (ez most volt kb. 2 hete)

    Én átlag alatt megyek, a magyar átlag ennek a 2-3x-a, így az üzemanyagod lehet 2-3x is ennyi. A többit vissza tudod osztani, átszámolni a sokkal magasabb KGFB-vel.
    A 8 gumim felnin van, magam cserélem, mindkét szett 5 éves. A kuplung nincs két hetes, így ezek a költségek még eloszlanak. Most beleszámolom, hogy 5 év alatt kellett, de még 5 évet elmenne ezekkel a gumikkal, és ezzel a kuplunggal már el lesz bontva az autó.
    Ja, és a görgőket, aksit, kerékcsapágyat, olajat, kereket magam cseréltem. Ha mindenre munkadíjat fizetsz, akkor úgy jóval több.

    Benzin nélkül durván 666.000Ft/60 hónap, úgy, hogy a magyar átlag 1/3-t futom km-ben. Nagyobb futás mellett több cserés alkatrész lenne, de nem hiszem, hogy 3x ennyi.

    Most lesz majd stab. pálcák, és hátsó fék. Novemberben műszaki, dec 31. pedig vonják a kötelezőt.

    Szóval havi 30K-ba súlyos hibák nélkül még 500km-re elég üzemanyag is befér. Ha benzin nélkül kérdezed, akkor ilyen 5 éves távon 2 komoly fődarab felújítás is beleférne.

    Ami fontos, hogy nehogy úgy számolj, hogy ennyid van rá, mert akkor lesz, hogy gyalogolni fogsz. Ugye jöhet egy ilyen 114.000Ft-os tétel is egyben 1 napra, meg sokszor van, hogy ez is kell, az is kell, ezt is fel kell tölteni, amaszt meg befizetni.
    Máskor van, hogy hónapokig csak tankolni kell.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Somatom #190025 üzenetére

    Én 2012-ben vettem egy elektromos bringát melóba járni. 210.000Ft-ért, és akkor a boltba 80.000Ft volt hozzá egy új li-ion akku. Márciustól-novemberig használtam 3 éven át. 8000km után bemondta az unalmast az akku, visszamentem a boltba, addigra 110.000Ft lett az akku. A töltések áramát nem számolva is sz*r arány jön ki. 13,75Ft/km csak az akku. Ez 3,8 liter benzinnek megfelelő érték 100km-en. A halott akkupack-al pedig a nyakamon maradt a 26"-os MTB. A teljes költségem így 26,25Ft/km-re jön ki, töltőárammal már közel ott van a 8 literes autós fogyasztásnál. És akkor novemberben kabátba nyomtam, mivel sötétbe mentem, sötétbe jöttem, kellett egy jó lámpa 3 akkuval.
    Ha tovább használom, akkor a 3. akkupack lenne benne, de még úgy is drágább mulatság, mint egy robogó. Ja, és, ha nem tekered, csak húzod a "gázkart" akkor 28-29km/h-t megy, ergó időben még a robogónál is sokkal rosszabb.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz m.lala #190037 üzenetére

    Műhelyprn i40 2012. - Kuplungot elég sűrűn kell cserélni a tulaj szerint. / 60-70e km-enként elfárad a nyomólap és a kinyomó gondolom / 300.000-nél már 4-et elhasznált./

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Doki16 #190049 üzenetére

    2,6-tól van 2016-os manuális, az automata 3,6 milla. B.ott durván felmentek az árak. Főleg az új autók, valamint a keresett jó kis autóké. Honda Jazz-ból az ujabbak majdnem az újkori árán mennek. Suzukik is be vannak fel vannak árazva.

    2015-ös automata az most nem, hogy kevesebbet, hanem többet ér, mint amikor vettétek.

    Szerk.:
    2012-es automata - 2,6
    2013-as - 2,8
    2014-es - 3

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Danex #190097 üzenetére

    Én is gondolkodtam abban, hogy erősebbet nézek, mint a Focus 3 vagy Honda Jazz, és az ülés variálhatósága miatt bevettem a saját kereséseim közé az ufó civic-eket:
    1,8 szívó
    140 ló
    8,9 másodperc 100-ra
    Annyi, hogy ennyiből 2007-es jön ki belőle, maximum egy 2008 eleji. Suzuki-ból nem tudom, hogy mennyivel jönne ki fiatalabb.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz vzsryl #190109 üzenetére

    [link]
    Touran, Renyo Scenic, Honda FR-V, Fiat Multipla

    A kopasz szerint ezek jók 3 gyereküléshez.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Nagyfejű #190317 üzenetére

    Jó lenne egyszer végre egy általánosan elfogadott lista, hogy akkor melyik mennyire rohadós.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Doki16 #190345 üzenetére

    160k már a felfüggesztésnek sem kevés, az ülés is megérzi, és sokszor ott már vezérlést is cserélni kell a km miatt.
    Pedig valszeg a legtöbb autót azért veszik, hogy sokat menjenek. Én úgy nézem a hirdetéseket, hogy az évet beszorzóm 20.000-el, és, ha az több, akkor feltételezem, hogy tekert órás lehet.
    Persze van aki 2-3k-t megy, én is csak 7-8k-t, míg sokan 15k körül, ami állítólag egy magyar átlag. Aztán ott van a sok céges autó, az ingázók, stb.
    Aztán ott vannak a németektől behozott autók, ott gondolom bőven többet mennek az emberek.
    A legdurvább az, amikor valaki belefut egy ilyen 2,5 évesen 166.000km-es autóba, és kiderül róla, hogy még így is vissza lett tekerve 166.000-re.

    Rohadt nehéz használt autót venni, újat is, és nagy zsákbamacska, szerencse is kell hozzá. :(

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Doki16 #190377 üzenetére

    Hát igen. Ha rövid idő alatt sokat futott, akkor az ált. autópálya. A legjobb az lenne, ha követhető lenne, hogy pontosan melyik autóval mit csináltak, mit öntöttek bele, merre jártak vele, és a megnyúzott példányokat nem akarnák ugyanannyiért eladni, mint a relatív megkíméltet.
    Újból is lehet sz*rt kifogni, ott is van egy zsákbamacska faktor.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Stylewars_kp #190382 üzenetére

    Nekem a kevés km miatt nem játszik a dízel, de úgy általánosságban én úgy tapasztaltam, hogy azért nem szeretik, mert 1x egy nagy költség. Ha több cikkből állna, és évente vagy két évente kellene 1/10 annyiért venni egy darabkát, akkor mindjárt sokaknál mást mutatna. Ami másik része pedig, hogy a gumi aztán a kopó-fogyó alkatrészek mintapéldája. A lendkerékre úgy gondolnak, hogy az egy fő darab és kibírhatná a teljes élettartamot.

    Ismerős pl. vett valami Peugeot-t 1,5-ért (aszem 7 személyes), aztán nem sokkal később behalt a vezérlő elektronika és mondták, hogy a turbó is gatya és a kettős tömegűt is cserélni kell. Valami rokonnak átadta fillérekért, abból vett valami másik autót, a Peugeot hitele meg a nyakán maradt. 3 nagy tételű alkatrész cserére k.ra nem volt felkészülve. Sok apró baja is volt a gépnek, azokat még javítgatta abban a durván fél évben, amíg nála volt.

  • [CS]Blade2

    addikt

    Én úgy olvastam, hogy durván 150.000km-re vannak tervezve. Akkor ezek szerint jóval többet is kibírnak, ha 700 vagy mennyi km-enként ki tudja égetni magának a kocsi?

    Az ilyen szűrők elméleti élettartama átlagosan százötvenezer kilométer, rendeltetésszerű használat mellett nagyjából 700 kilométerenként sor kerül a regenerálásra. Ehhez azonban fél óra egyenletes tempójú autózás szükséges.
    totalcar.hu

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Stylewars_kp #190636 üzenetére

    Ledöntött hátsó üléssekkel vihette. Van benne ez a Magic Seat, amivel vízszínesre csukódnak az ülések hátul.

    Vagy közel vízszintesre:

    Én ezért is nézegetem a Jazz-eket és a Civic-eket. Kicsi, rövid, keveset fogyaszt, és, ha kell tudok 4 utast vinni, vagy 2-en megyünk nagy bevásárlásra akkor közel kombi a csomagtartó, míg egyedül el tudok hozni pl. hosszú csöveket.

    Mk1 Focus lépcsős hiába 490 literes, kicsi a szája a nyílásnál is, és az ülések mögött is, és ledöntve is marad vagy 30°-ban a háttámla. 4-es festőlétrát még el tudok vinni, de voltak már olyan tárgyak, amik nem fértek be. m3-re megvolt a hely, csak formára nem.

    4 vagy 5 kereket is berakott a kopasz. Nekem a 490 literes Focusba nem fér be csak 3.

    Az egyébként tuti, hogy rohadt drága. Drága a 20 éves, a 10 éves, az 5 éves, és idéntől most már az vatta új is. A Civic pedig még 0,5-1 millióval drágább (a 140 lovasokat nézegetem).

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz kisza25 #190654 üzenetére

    Ez is csak azt erősíti meg, hogy a literben megadott érték nem igazán mérvadó, max, ha beteszel egy fóliát és folyadékot akarsz szállítani. Akkor tényleg kijön, hogy ez 300, a másik 490, a kombi meg 1000 liter.
    Nekem a lépcsősbe így állítva már eleve nem megy be 1 gumi sem, csak 45°-ba, ráadásul csak 185/65R14-esek.
    Ha sok kis 8-10"-os kereket kellene vinni, akkor kijönne, hogy nekem 190 literrel nagyobb.
    Az is marha csalóka, ha m2-re kicsi és közben nagy a literszám, mert van amit nem pakol egymásra az ember.

    Ez nem tudom, hogy milyen gép, de kettővel behoztak 13 "jó" gyereket vele: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Zizi123 #190683 üzenetére

    hasznaltauto-n további keresési feltételekbe megadod az irányítószámot és mellette, hogy pl. 30km-es körzetben keressen: [link] Durván 3000 autó van a környékeden.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Zizi123 #190726 üzenetére

    Én annyira nem vagyok benne, de nagyságrendileg azt szokták mondani, hogy kettőstömegűt 1x kell cserélni ált. a teljes élettartam alatt, maximum 2x, így szerintem kb. 250.000km-t bír. A részecskeszűrő papíron 150.000km-t bír.

    Ugyanitt engem az érdekelne, hogy aki jártas a HSD-ben, hogy vajon annak hogy néz ki a javítási szükséglete egy ilyen felállásban:
    Mondjuk 5 éves használt, és további 15 évet használnám, mondjuk 120.000km-t mennék vele összesen csak rövid utakat.
    A sima benzines 1.3-as manuális (Jazz) autó mondjuk 3,2 millió Ft. A 1.8 HSD Auris meg 3,8.
    +600.000Ft felár van a hybrideken.
    Durván 2 literrel kevesebbet eszik papíron. Üzemanyagban mondjuk 900.000Ft-ot hoz.
    Az egyikben csak egy kis benzinmotor van, a másikban ott a nagyobb motor és a 2 villanymotor az akkukkal, 2 inverterrel és a bolygóművel,
    ugyanakkor nincs kuplung, önindító, generátor. (ez mondjuk 110K+20K+35K költség) (165K)
    465.000Ft-al vezet a HSD, de ott az akkupack, a benzinmotor pedig a mérete és a rövid távok miatt még annyira sem melegszik be, mint a kicsi csak benzines autó, ergó a benzin motorhoz is nagyobb eséllyel kell hozzányúlni, és drágább is lehet az alkatrész.
    Jól számolom, hogy túl kevés ez a km ahhoz, hogy megérje a sima benzines helyett a hybrid?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz molnarpeter #190735 üzenetére

    Ismerős Lancia-ba vette az 1.4 T-jet-et, és bár 200-300K között futott korábban, kb. 6 hónapból jó, ha 3-at volt nála, a többi időt szervizbe töltötte. Most sem működik, lehet, hogy használt blokkot kell vennie, mert a vezérlésnél valamelyik fogaskerékbe eltört a kis ék, és szabadon forgott. Hetek óta áll, már az új fogaskerék megjött hozzá, de valszeg valamennyi szelepnek annyi.
    Előtte még tél végén beindította reggel, hogy kicsit melegedjen, mire visszament pár perc múlva, ömlött belőle a füst. Akkor gyújtótrafót cserélt 1 hengerre, 4 irídiumos gyertyát, meg aszem valami csövet.
    Testvérének mondjuk Fiat-ba ugyanilyen motor jó működik.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz dj79 #190740 üzenetére

    Állandóan 1-2-3 km-eket menve gondolom senki nem tesztelte. Ebben az esetben nem kapcsolna le a benya motor, úgy meg lehet, hogy nem fogyaszt 2 literrel a Jazz alatt. Napi szinten 15-25km-t megyek, így azért van, hogy a 3.-4. indításnál már van valami meleg olaj és víz, de van, hogy reggel megyek 6 órakor, utána este 17 órakor, addigra meg az olaj is visszahűl. Olyan, hogy a motortömb teljesen át legyen melegedve, csak elvétve fordul elő, ez meg öli a technikát. A teljesen elektromos bírná ebből a szempontból. Összességében a hybrid-del is menni kell, hogy megérje költség szempontból. Olyan 12.000km/év körül már talán garantálni lehetne, hogy a hybrid költségben biztos, hogy visszahozza a felárat egy 5 éves használtnál.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ngaba #190858 üzenetére

    Mennyi lehet egyébként egy mondjuk 1.4-es 16 szelepes motorba a gyűrűk és a szelepszárszimeringek cseréje? Alkatrész árba úgy nézem, hogy nem sok. A szelepszár szimering pár ezer Ft az egész készlet, a gyűrűk utángyártottban pl. Focus-hoz zsu.hu-n 6.000Ft-ért van / dugattyú. Új tömítések, új olaj. Kiderülhet, hogy kell ezt-azt cserélni. A munkadíj mennyi lehet, ha alul felül szét kell szedni?

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Biqci #190921 üzenetére

    Gondolom a Polo nem a legkisebb motorral volt. A régi autók 1000Kg felett voltak valamivel, ezek a Ceed-ek meg 1250Kg körül indulnak, így pedig a 100 ló nem ér túl sokat sajna. Ami pedig ma 1000Kg van, az meg most 70-80 ló, így a kifejezetten az alapmotornál 1-2-vel nagyobbakat leszámítva nem sikerült előre lépni pl. gyorsulásban. 12,5 körül van a Ceed. Nem tudom, hogy érzésre milyen lehet, nekem a Focus1-esé 14, de talán ebben egy jobb érzés, még, ha az óra mást is mutat. A legújabbakban a sebesség érzet is más. Emlékszem a totalcar-ba tesztelték annó az EVO-t, és a Winkler mondta, hogy 210km/h-nál jön meg egy bugás a hátsó szárnyról, és a kamerás meglepődött, azt hitte, hogy csak 130 körül mennek. Mostanra eljutottunk oda, hogy nem is megy, de amit megy, azt sem érzed benne.

    ---
    Én most bővítettem a kereséseimet. Eddig Jazz-t és Focus-t nézem, majd Civic-et, Auris-t, míg most hozzá tettem a 2020-as Corsa-t, Swift-et, Yaris-t, Sandero-t, i20-at.
    Erőben, élményben, csomagtartó méretben, és fogyasztásban így egy elég széles skálára bővültem.
    A koncepcióm, hogy egy 5 éves Focus vagy Jazz 3,3-3,6, és futottak 120.000km körül, de használtról révén szó, csak a tulajok tudják, hogy mennyit. Ennyiből viszont kijön egy új Sandero. (Meg kell néznem élőben, hogy mennyire gagyi, olcsó, hogy össze tudjam vetni a használt nevesebb márkákkal.)
    Egy 6 éves 141 lovas Civic kb. 110.000km-t futott 4,0. 4,5-ért meg van 0km-es 1.5-ös Yaris. A Civic-en bármi oda lehet, lehet, hogy rögtön rá is kellene költeni 0,5-et.
    Lehet, hogy a 2-2,5 milliótól kizárom az összes használtat, és csak a
    Jazz 1,5-2,5
    Focus 1,2-2,5
    és az új kisautók maradnak a látótérben. Bár annyira szerintem messze vagyok a vételtől, hogy végül lehet, hogy ezek is mind 0,9-1 literes motorokkal jönnek ki vagy 7 millió feletti alapárral, mint az új Jazz. / Akkor mégis marad a 8-12 éves használt kat.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz diegho #191014 üzenetére

    Engem most elbizonytalanított ez a 2017-es teszt a Yaris-ról a linkelt résztől: [link]
    Mondom ennyiért a kinézettek közül a két japánból talán 0,5 millióval több is a Toyota, de annyival talán minőségibb is.
    Megnéztem a 19 éves Ford-ba 1-2 mm-t tudok mozgatni azon a részén. A szivargyújtó meg Made in USA, és 1mm-t sem mozog.
    A Swift-et megnyomkodtad belül, ott nincsenek ilyen hajló kínai műanyagok, meg 1cm-s illesztési hibák?
    Egyébként magánszemélyként vennéd, és kell egy netes regisztráció valami hűségprogramra? Ha igen, akkor az takar valamit, vagy csak tényleg csak regisztráció?

    Egyébként, ha nem láttam volna a fenti videót, akkor a még ajánlanám is a Yaris-t. 4,5-ért már alu felnis, és 1500-ös a motor, aszem a csomagtartó is egy 20 lityivel nagyobb. Viszont ez kifutó.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz diegho #191024 üzenetére

    Nagy eltérés nem hiszem, hogy van, bár még nem vizsgáltam, mert engem a 90%-a nem érdekel, hogy van-e vagy nincs, csak olyan összevetésbe, hogy ebbe és a suzuki-ba van egy csomó minden, a Dacia Sandero-ba pl. alapáron még klíma sincs. A sok kacat közel kiteszi az árkülönbség felét, úgy pedig a lehetséges új autók közül én is a Suzuki felé hajlok. Annyi, hogy ennek a hybrid rendszernek és az újdonságoknak nem ismerjük a megbízhatóságát, tartósságát.

    Yaris-ba van 4,5-ért:
    tolatókamera
    távolsági fényszóró asszisztens
    ABS
    ASR
    ESP
    EBD/EBV
    táblafelismerő
    guminyomás ellenőrző
    indításgátló
    sávváltó asszisztens
    fékasszisztens
    centrálzár
    szervo
    tempomat
    usb
    érintőkijelző
    6 hangszóró
    multikormány
    egy rakat légzsák, térdlégzsák
    esőszenzor
    kiegészítő fényszóró
    alu felni
    manuális klíma
    [link]
    A motor 1.5-ös 111 Lóerő és 6-os a váltó.

    Így hirtelen ami eltérést látok, az a tükör és ülés fűtés, valamint a lámpák.
    A Suzuki-ba van egy mini hybrid rendszer, egyébként meg 1.2-es 83 vagy 90 lóerő és 5-ös váltó.

    [link] Itt írja hozzá a részecskeszűrőt. Vajon tényleg van benne, vagy már mindegyik új benzinesben is van :F

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz diegho #191103 üzenetére

    [link] Itt, amit tegnap linkeltem neked, bent van a műszaki tartalom között. Egyébként engem is érdekelne a téma.
    Elvileg euro 5 vagy a 6 eleje körül az volt, hogy lesz a benzinesekbe is. Valamelyiknél azt láttam, hogy a katalizátorral egybe van építve.
    Alkatrészt keresve a Bárdi-s ár 500.000Ft körül van egy katalizátorra, de a 2020-ashoz még nem találni alkatrészt, pláne nem utángyártottat.

    Ha jól látom, akkor ez a dualjet 4 hengeres 16 szelepes, és a 8 szívószelep előtt van 8 befecskendező.
    Gondolom így mossa azért a szelepeket, így nem kell idővel koksz miatt szétszedni, meg aggódni, hogy elszabadul valami koksz darab, mint ált. a közvetlen befecskendezéseseknél.

    A Yaris is indirect. A multi injection gondolom a szelepnél is nyomja és az égéstérbe is. Aszem a Corsa 1.2 vagy melyiknél láttam ilyet, de lehet, hogy a Dacia-nál.

    A részecskeszűrő aszem úgy merült fel pár éve, hogy pont a közvetlen befecskendezéseknél, hogy ott van korom ami ráadásul nagyon kicsi méretben dobja, és, hogy kötelező lesz rá.

    Ellenben a szívócsőbe befecskendezve máshogy ég az üzemanyag, arra nem biztos, hogy kell, vagy, ha kötelező, akkor lehet, hogy lassabban telítődik el. :F

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz diegho #191129 üzenetére

    Egy youtube-os vélemény róla:
    ast55152 éve (szerkesztve)Vezettem (Budapest Auto Show) és elég vegyes érzelmekkel szálltam ki belőle. A motor 3 hengeres, ezt érezni is lehet rendesen. Nagyon furcsa volt nekem a váltó botjának rezgése, amit a 15 éves 300 ezret futott Focusom nem csinál. Ez végülis nem zavar, csak furcsa volt. Ami inkább zavar, hogy nem érzem benne azt a nagy turbós megindulást. A 100 lovas Ecoboost volt benne és őszintén szólva nem érződik "nyomatékosabbnak" a Focusnál. Elinduláskor még jó, de pici emelkedőn 2000 körül nem tud gyorsítani, pedig ugyanitt ugyanilyen fordulatszám mellett a Focus még megindul. Pedig az 1.6 szívó benzines, szintén 100 lovas. Tulajdonképpen nincs vele baj, csak pörgetni kell. A szívó benzinest is pörgetni kell, de akkor miért van ebben kis turbós motor? Mert hogy kevesebbet nem nagyon fogyaszt, de nem is megy jobban. Ezen kívül kicsi. Ezt úgy értem, hogy magam mögött éppen csak elférek, pedig 175 centi vagyok, az pedig nem sok. Nem összehasonlítható a Focusban, itt a videó téved. Az lábtérben többet ad. Nem értem miért lett ilyen hosszú, mert ez belül nem érződik. A beltér viszont tetszik. Az ajtóbehúzó recseg, de ez sajnos minden autónál így van (15 milliós Lexus NX is ezt csinálta. Sőt... A Range Rover Velar is.). Ezen kívül viszont egy jól összerakott, ergonómikus valami. Ennyi pénzt viszont nem ér. Normális felszereltséggel 6 millió körül van. Inkább vennék 3 ajtós 140 lovas verziót az előző generációból 20 ezerrel az órájában.

    A méretére én is kíváncsi leszek. Szerintem csak a motortér hosszabb, a kormány helyétől a végéig szemre nekem kisebbnek tűnik, mint a Focus mk1.

    Az 1.4-es szívó 75 ló nekem gyengének hat. Klímát nehezen viszi, ha emelkedőn kell elindulni. Az 1.6-nak meg más a nyomaték a nagyobb cm3 miatt. 800-2000 fordulat között a régi 1.6 biztos, hogy jobb.
    Fogyasztásban meg a régi 1.4-es nekem klíma nélkül bever 8 litert. Még az 1.6 kicsit jobb, mert az nem erőlködik a tömeg mozgatása miatt.
    Szerintem az 1.1-es is benyom városban 7 litert.

    Az a baj, hogy ezek 1160kg-osak. 75 lóerő, amit tiltáson tud a piros mezőben. A turbo-s is pörgetni kell a 100-al.

    A Swift 850Kg - 83 ló. A 10kg/lóerőhöz nem rossz, ha közel van.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ngaba #191140 üzenetére

    A használt piac úgy látszik, hogy beárazta a dízelt és az ecoboost-ot. A 8 év körüli Focus-ok: dízel aszem 1,5 millió, az ecoboost 2 millió, az 1.6 szívó meg 2,5 millió.
    Szóval valahol félúton van a kis turbo-s a dízel és a szívó a karbantartási igények között. Valszeg széles a skála, így gondolom van aki simán rákölt annyit, mint a dízel-esek a drága összetevőkre, míg akinek szerencséje van, az lehet, hogy csak annyit költ rá, mint amennyit az 1.6 szívó is igényel idővel.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ngaba #191165 üzenetére

    Ilyen lehetőségek között a keresés olyan, mintha szögesdróttal... 15-20 éve (utólag kiderülve) az lenne, hogy melyiket, mert mind jó...
    most meg az van, hogy melyik a legkevésbé sz*r. Az egyik 3 hengeres, a másik szétesik, a harmadik jó lenne 4 millióért, de 7 az ára, stb.

    Ja, és a használtaknál is ugyanez a helyzet. Ő is és én is a 1,5 millió körüli használtakról indultunk.
    Ami jó volt, az már az utolsó éveit tapossa, és fokozatosan egyre sz*rabb. Hozzáteszel pénzben, hogy fiatalabb legyen, legalább még akkor ne lógjon a bele, amikor megvennéd, de az 1 generációval újabbnak ugyanúgy lóg a bele, sőt több sebből és drágább összetevőkkel.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz ngaba #191169 üzenetére

    Amiket olvastam, hogy újonnan is vissza kell hordani gariba, meg GTK-osra megy 1-1 alig futott 1 literes ecoboost... nem tennék rá, hogy mindegyik 3 hengeres lesz-e 10 éves. Úgy pedig rohadt drága lesz használtan, ha 2 millióért akarja adni a tulaj, hogy azért ne bukja az új ár egészét, hogy még van neki szerencsével jó 1-2 éve.
    De igazából itt nem is az árral van a baj, hanem a kínálat és a kereslet nem találkozik, nincs igazán személyre szabhatóság.
    Pl.: hiába lenne fontos, hogy 4 hengeres legyen, ezért megadnánk a felárat, ezért később többet tankolnánk, de erre nem lesz lehetőség.
    Két lehetőség marad, hogy vagy olyanod lesz idővel, amilyet nem akarsz, vagy nem lesz.

    Most még egyenlőre nincs világvége. 2010 körül kezdték el gyártani az igazán sz*r autókat, csak van olyan gyártó, aki még akkor véletlen jókat csinált, és talán még egészen az idei évig akadhat 1-2 típus, csak jó esély van rá, hogy a 20 év élettartam ezeknél már nem játszik.
    Némelyik pedig már ma is olyan, hogy vedd meg, motoros konzverdoboz, használd, aztán, 5 év után lökd le a domboldalról, és gyere vissza, nálunk tudsz újat venni.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz diegho #191173 üzenetére

    Auris-nál is megvannak a hátrányok. A régiekbe már belevertek min. 250.000km-t, de inkább 350.000-et, és egy 1.6-os városban bever 9 litert, (1275Kg)
    az 1.33-as motor meg kifejezetten problémás lehet, abból majd bármelyikkel gond lehet, ha nem jó olajat tettek bele. Attól függően, hogy rövideket vagy hosszúakat mentek vele, 0W20 vagy 5W30 kellett volna bele.
    Na most ebből találni egy olyat, aki dokumentálta és hiteles, hogy sűrűn cserélte, és a felhasználásnak megfelelőt rakott bele...
    2-3M, meg a motorfelújítás vagy motorcsere, és ott vagy a Swift új áránál, és hibába régi Toyota, ha futott 250.000-et, akkor bármikor kérhet még ezt azt pl. futómű alkatrészt, egy kerékcsapágyat, stb.
    A te felhasználásodra talán az 1.8 HSD hybrid-el jó lenne. Papíron 3,8-at fogyaszt.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz parandroid #191210 üzenetére

    [link] Itt egész jól le van írva minden róla. Március körül érkeznek. Szerintem jól néz ki a Sandero és a Logan is, bár még egyszer lépcsőshátút nem akarok jelenleg, így én inkább a Sandero-t venném.
    Ami a bajom vele, hogy
    - 1 liter 3 henger, és jövőre még gyengébb lesz az euro6.324355 szabványnak megfelelés tovább csökkenti az erőt.
    - Multipoint Injection (az én felhasználásomra nagyon nem lenne jó. Inkább locsolnám extra benzinnel, hogy tiszta maradjon a bele.)
    - és, hogy a minőségéhez és a felszereltséghez képest nem annyira extrém olcsó. A Sandero 2,75 millió, és akkor még klíma sincs. Pár légzsák, lemez felni, stb. A 3,65 millióshoz képest meg nem sokkal ott a Suzuki 4-ért vagy 4,5-ért, vagy a kifutó Yaris 4,2-4,5-ért, ami mondjuk a Dacia-nál is szarabb anyagokból van a tesztek alapján. Cserébe román helyett azért japán, ami bár lehet, hogy már nem sokat ér, de még mindig mindenki egy kicsivel minden más fölé helyezi őket. A Suzuki hybrid is, 15 másodperc helyett azért jóval jobban gyorsul, a Yaris meg 1500-ös, alulról kezdve mindenhol nyomatékosabb, várhatóan amennyivel nagyobb, annyival tartósabb is. Az 1-2 évvel ez előtti árán sokkal jobb alternatíva lenne.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz Qru #191226 üzenetére

    Nem tudom. Még nem jöttem rá, hogy melyik milyen. A Honda Jazz-re pl. indirect-et ír. A Suzuki-ra még nincs ilyen formában, de az 2db a szívócsőbe közel a szelephez. Ott csak az lenne a ciki, ha 8-at kellene cserélni.

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz kisza25 #191262 üzenetére

    Van értékvesztés:
    2020: 4.120.000-4.620.000
    2019: 3,700-3,900
    2018: 3,450-3,500
    2017: 3,100-3,600
    2016: 2,700-3,000

    1.420.000-1.620.000Ft értékvesztés 4 év alatt.

    Ebből a szempontból egyébként tovább megtartva - ha kibírna 20 évet - akkor évi 200.000Ft.

    Az általam nézett autókra ilyen számok jönnek ki, ha 20 éves korukig járatnánk:

    112-127K /év Focus mk2
    180-200K - Focus mk2.5 mk3
    133-171K Honda Jazz 2009-2014
    186-211K a 2015 és utániak
    111-113K Dacia Sandero
    122-135K Dacia Sandero (2017-2020)
    és 200K - durván az összes 4.200.000-4.500.000 közötti mai új kisautó, mert 20 évesen használtan 200-500K-t érnének durván.

    A Dacia-nál van egy olyan, amire azt mondom, hogy nem nagyon van értékvesztés:
    2 éves: 2.300.000-2.750.000 között van.
    3 éves: 2,2-2,3
    4 éves: 2,25-2,5
    5 éves: 2-2,2

    Az idei azzal a felszereltséggel, amit vizsgáltam: 3,16 millió. 2 év alatt lemegy 2,3-ra, további 3 év alatt 2-re.
    2x 430K bukta után 3x 100K

    A Suzuki 4x 400K (persze generációváltás is van közte). Az újnak viszont mindenképpen nagyokat és gyorsan esik az ára az első 2-5 évben.
    2011-es Swift 1,5-2,2.

    Persze amire te célzol, az most tényleg jelen volt/van, de aki megvette annó 3 millióért, és most eladná 3-ért, az most ugyanúgy 4,5-ért tudna újat venni. Ha meg megtartja, akkor onnan folytatódik az értékvesztés.
    Csak úgy jó, hogy megvette, használta, most eladja ugyanannyiért, amennyiért vette, aztán vesz egy bringát 100K-ért.

    [ Szerkesztve ]

  • [CS]Blade2

    addikt

    válasz kisza25 #191271 üzenetére

    Ilyen ütemben kellene tovább romlania a Ft-nak és drágulnia az új autóknak, hogy ez továbbra is így maradjon.
    Egyébként Swift GL+-t néztem nem alapszínnel, használtaknál meg GL-t GL+-t. A GLX-et, az automatákat, turbósat nem néztem hozzá.

    Aki 2016-ban vett, annak nem csökkent az ára, de az értéke igen. Akkor egy új Vitara árának megfelelő 3,8 millió Ft-ot fizetett érte, most pedig 3,8 millióért tudja eladni, ami egy használt 4 évesnek az ára. A szám egyezik 3.800.000=3.800.000, de ma az a 3.800.000 már csak annyit ér, mint 4 éve mondjuk mondjuk a 2,8. Vagyis az ára 3/4-ét éri már csak.

    Mindegy, hogy 4.000.000-ért megveszi, 4 évre rá eladja 4.000.000-ért, és 5.000.000-ért vesz egy 0 éves 4 évvel fiatalabbat,
    vagy megveszi 4.000.000-ért, 4 évre rá eladja 3.000.000-ért, és megveszi betonstabil 0% inflációs és gazdasági helyzet mellett az új 0 éveset megint 4.000.000-ért.
    Mindkét esetben a használt árán ugyanazt a típust és évjáratot tudná venni, és mindkét esetben bőven hozzá kellene tenni, hogy megint új 0km-es legyen.

    Van egy kiló kenyerem, 500Ft-ért vettem, el inflálódik a forint, eladom 5.000.000-ért, majd szétnézek, hogy mit vegyek a 4.999.500Ft nyereségemen, de 5.000.000 egy kiló kenyér, és 2.500.000 egy csoki.

    Még egyszerűbb verzió: Amikor 2016-ban vett valaki egy Vitarát, annyit ért mint egy új Vitara, ma pedig van egy 4 éves Vitarája, ami annyit ér, mint egy 4 éves Vitara. Az értéke ennyit változott, miközben az ára Ft-ban semmit.

Új hozzászólás Aktív témák