-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
pomk
őstag
A következőkben szeretném a tanácsotokat kérni:
Autóvásárlás előtt állok ~0,5 éven belül. Jelenleg egy 1997-es 1.4 benzines, 3 ajtós Polo-t vezetek. Nagyon meg vagyok elégedve vele, de...Szeretném lecserélni. Gondolom kellenek valami iránymutatók, hogy miket szeretnék. Szóval: az autómat a következőkre használnám: napi ingázás munkahelyre, jelenleg ~6km oda, és ~6km vissza. Ez változhat, ezért inkább legyen 10-10. Hétvégente ingázás haza: 165 haza, 165 km vissza. Ez ha jól számolom, ~450 km hetente. Ezek alapján gondolom dízel autó ajánlott(javítsatok ki, ha tévedek). Az autót, amit a közel jövőben venni szeretnék, mostanában nem kívánom lecserélni, és mivel a családalapítás a közeli terveim között szerepel, ezért kombiban gondolkodom(javítsatok ki, ha nem kombi is ki tud szolgálni egy 4 fős családot). A rendelkezésre álló összeg: max. 2.500.000 Ft. Korban 5-7 évre gondoltam. Az autóban mindenképp legyen: centrálzár, elektromos ablak(elől mindenképp), ABS. Szeretném, de nem mindenképp: klíma, tempomat, parkolás segítő rdsz.Ezek alapján remélem tudtok ajánlani megbízható, alacsony alkatrészárakkal rendelkező típust(okat).
-
pomk
őstag
válasz bitpork #35303 üzenetére
Köszönöm a tippeket! Megnéztem, amiket linkeltél. Focus ok, Lacetti nem tetszik, Opelt a többihez képest a belsőt tekintve fapadosnak érzem. Mennyire kell tartani mostanság a Citroen és Renault márkáktól? Octavia szimpatikus, azokat nézegettem én is, de PDTI motorról is lehet rosszakat hallani. A VW-ben nem sok a km?
-
pomk
őstag
-
pomk
őstag
Sziasztok!
Újra felmerült az autó vásárlás témája.
Összegben ~2 - 2.5M körül szeretnék szánni rá.A következőket szeretném bele mindenképp:
- közp. zár
- NEM manuális klíma
- elektromos ablak
- ABSAmi nem feltétel, de jó lenne:
- tempomat
- bőr multikormány
- tolató radar
- kombiNaponta ~15km-t autózom városban oda vissza a munka helyemre, ill. havonta ~600 km-t vidékre haza és vissza a családomhoz. Ezen felül még szerintem havonta átlagban össze gyűlik ~100km. A 100km ingadozó, de ez ~12.000 km/év. A mostani autóm ~4 éve van meg, és 45.000 km-t vezettem vele idáig. Mondjuk ez nem mérvadó, mert azóta elköltöztem városba, ill. minden hétvégén haza jártam vidékre, ami azoban azóta ritkult is.
A dinamikussága és nyomatéka miatt diesel autóban gondolkodm. Azonban ha jól gondolom az évi 12.000 km, ill. a benzin és diesel autók közti árkülönbség ezt nem nagyon indokolja.
Ezen kívül ha most beruházom egy autóra, akkor talán kombit lenne érdemes vennem, mert mostanában( min. 5év), nem akarom majd lecserélni, és avval is számolnom kell, hogy addigra már lehet, családom lesz. A család miatt talán indokoltabb egy kombi autó.
Opelt és Fordot a belső kialakítása miatt nem szeretnék. Az Opel H Astrák, és Vectra C-k, ill. a Ford Focus és Mondeo modellek szvsz. kívülről nagyon mutatósak, azonban a belső terük kialakítása valami botrány. Mintha egy modellnyi különbség lenne a kettő között. :/Szükséges még meg adnom valami feltételt, vagy a fentiek alapján tudtok javasolni valami jó vételt?
[ Szerkesztve ]
-
pomk
őstag
válasz kalmanchris #51580 üzenetére
Nem vagyok extrém, dinamikusan vezető, előzgető sofőr. Teljesen átlagos használatra szeretnék egy megbízható, jó fogyasztással rendelkező, olcsó lakatrész árú, de ha kell dinamikus motort...létezik ilyen egyáltalán?
EQMontoya:
Találtam egy ilyen Mazda 6-ot. Nekem szimpatikus. -
pomk
őstag
-
pomk
őstag
válasz Fernet #51644 üzenetére
Az egyik munkatársam úgy vett egy Octaviát ~1M-val olcsóbban, hogy a környék beli kereskedésekből kért e-mailben árajánlatot. Kiválasztotta a legolcsóbbat, be ment a legközelebbihez és meg mutatta neki. Meg mondta, ha ennyiért oda adja, itt veszi. 2 randi után oda adták neki annyiért.
-
pomk
őstag
A Kozma autócentrumról van valakinek valami tapasztalata? Ill. mennyire lehet hinne ennek: "A gépkocsi szakszervizben rendszeresen karbantartott, VÉGIG VEZETETT SZERVIZKÖNYVVEL RENDELKEZIK, AMI LEINFORMÁLHATÓ! "?
Konkrétan erről lenne szó. -
pomk
őstag
2007-8-as Volvo mennyire ajánlott vétel? V50, S40 kategóriára gondolok. Benzines vagy dízel motorral szereltek a jobbak?
A belső tere elég...hmmm...az a közép konzol érdekes.[ Szerkesztve ]
-
pomk
őstag
Erről mi a véleményetek? Km óra állás? Elsőre kicsit elrettentő számomra.
-
pomk
őstag
A cég, ahol dolgozom, hamarosan le fogja cserélni a céges autóit.
Az áruk egyenlőre nem tudott, mert azt majd az árverésen fog kiderülni.
Két autó van, amivel szemezek, de mind a kettő dízel. Pár nappal ezelőtt közösen beláttuk, hogy az évenkénti max ~15.000 km-es futás, amire Én használni fogom az autót nem indokolja a dízel autó vásárlását. Ez mellett a futás mellett a kevesebb fogyasztás miatt nem érdemes dízel autót vennem, mert ha idegentől veszem, nem lehet tudni az állapotát, használtságát, km futást, stb. és a magas alkatrész árak lenullázhatják az üzemanyagon megspórolt pénzt. DE...ezeknek az autóknak 0km-től tudom az előéletét, km futást, szervízelést, stb. Hivatalos márka szervizben voltak szervizelve, olajcsere, alkatrész cserék stb. minden dokumentálva. Ez azért lehet, hogy mégis feléjük billenti a mérleg nyelvét.
Elég nagy a flotta, vannak Opelek, 220.000 km-es Octaviák, 1.8 T Superb.
A két autó, amivel Én szemezek:
1. Skoda Octavia Kombi, 2.0 CRTDI, 2010-es, 132.000 km. Sokáig egy személy használta, utána át került közös használatra ~6 hónapig, de most ~2 hónapja megint egy személy használja.
2. VW Sedan Passat, 2.0 CRTDI, 2010-es, 90.000 km. Ezt 0 km-től ugyan az a hölgy használja.Mi a véleményetek?
-
pomk
őstag
válasz EQMontoya #52395 üzenetére
Ha beruházok egy autóra, akkor mostanában nem fogom lecserélni(önszántamból). Egy olyan autót keresek, ami engem is és a leendő családomat is ki tudja szolgálni mind helyben, pakolásban, biztonságban, megbízhatóságban, anyagiakban egyaránt. Ezen kívül kiöregedtem Én már abból, hogy villantani akarják bármilyen tárgyi javammal is, így a SKoda nyert. Érdemes lehet egy ilyen dízelre beruházni(aminek ismerem a történetét 0km-től)? Vagy inkább maradjak egy valószínűleg ismeretlentől vásárolt nagyobb benzines autónál? Gondolok itt a legutóbb ajánlott 1.8 Avensisre.
-
pomk
őstag
válasz Bdanyy #52415 üzenetére
Nálam első szempont nem az, hogy jöjjön vissza az ára. Értem, hogy arra a dízel és benzines közti árkülönbségre írod. De Én első sorban nem ragaszkodom egyik motor fajtához sem. Amit leírtam, arra keresek egy autót. Tőlem aztán lehet dízel, benzin, hibrid, hajtású, vagy akár mókusok is tekerhetnek benne dinamókat. Igazából arra lennék kíváncsi, hogy véleményetek szerint melyik jobb választás:
Meg venni egy céges autót, amit 85-90%-ban egy normális sofőr vezetett, 0 km-től tudom az életét, szervizek, olaj cserék, stb. minden elvégezve rajta időben, rendesen. Szép állapotban van külsőleg, belsőleg, rengeteg extra van benne, szép, kombi, praktikus, keveset fogyaszt. DE dízel, és 2010.02. óta 132.000 km van benne. Gondolok itt a lehetséges drága alkatrész cserékre.
Vagy meg venni a használt autó piacon egy hasonló felszereltségű, praktikusságú, autót bizonytalan előélettel és km óra állással.Ha jól gondolom, és feltételezzük, hogy ugyan annyiba kerül mind a két autó, akkor talán az első jobb választás lehet. Mert itt azért ismerem az életét 0km-től kezdve. Egy ismeretlen benzinessel talán jobban mellé tudok fogni. Azt hiszem...
-
pomk
őstag
Be szép!
Kár, hogy fekete... -
pomk
őstag
válasz runner 125 #52539 üzenetére
Tudom Én is. De akkor is szép modell! HA nem fekete, és nincs leharcolva, visszatekerve, stb. Sose vennék ilyen idegentől. De az ilyen 2006-os évjáratú BMW 320D a szívem csücske.
-
pomk
őstag
Ismertek olyan megbízható kereskedőt, aki külföldről hoz be autókat?
-
pomk
őstag
9.000 km
Automata....Szerk.:
Az ülés és a kormány kopottnak tűnik.[ Szerkesztve ]
-
pomk
őstag
Autóipari beszállítónál dolgozom.
Próbagyártás és a mintabenyújtás során minden darabot ellenőriznek. A termék, technológia, gyártási folyamatok véglegesítése és elfogadása után, mikor már szériában gyártanak, az ellenőrzés mértéke lecsökken. Ez eltérhet az alkatrész funkciója, láthatósága, stb. alapján. Van, hogy 1-2-3 óránként néznek meg 1 db.-ot, de van hogy legyártott db.-ra van megadva az ellenőrzés sűrűsége. De ez alkatrészek esetén van. Azt, hogy az összeszerelt, kész autókat milyen gyakran ellenőrzik, azt nem tudom.
De Discovery-n szokott lenni a "Gyáróriások" c. sorozat, abban is hasonlókat mondanak. És ott van hogy 4-5 embert látni, amint simogatják, tapogatják végig az autók külsejét és keresik a felületi, és méretbeli hibákat. Ami rossz, megy vissza fényezésre, illesztésre. -
pomk
őstag
Összeállítottam egy ár összehasonlítást üzemanyag megtakarítás és alkatrész ár függvényében az általam jelenleg befutó 2 típusra vetítve.
A fogyasztásoknál a gyárit vettem alapul, az üzemanyag árai pedig a mai árfolyamok.
Az alkatrészekhez egy totalcaros cikket vettem alapul. Meg próbáltam mindkét típus esetén azonos gyártót választani, ill. a drágábbakat vettem, hogy a különbség még szembetűnőbb legyen.
Elég durva a dízelhez a lendkerék ára. Ill. az én vezetett km-em mellett a megtérülés is elég durva.[ Szerkesztve ]
-
pomk
őstag
válasz fi:zi'k #53828 üzenetére
Mintha meg lenne égetve a CD Eject gombja.
Egyébként nekem személy szerint a belseje elrettentő. Írtam már az Opel esetén is erről. Olyan itt is, mintha a belső felépítés és a külső dizájn között egy generáció különbség lenne a külső dizájn javára. És az a málna színű megvilágítás...
De ez az Én véleményem persze.
Más szempontból majd a nálam jobban hozzá értők megvizsgálják és elmondják véleményüket. -
pomk
őstag
Toyota Priusról kinek mi a véleménye?
Pölö
Alkatrész és szervíz árak vajon hogy alakulnak egy ilyen autó esetében? -
pomk
őstag
válasz zolikaDB #55035 üzenetére
Legutóbbi esetem:
város, négy irányú kereszteződés, minden irányban zebra. Oda érek kereszteződéshez, megállok a zebra előtt, mert a szemben lévő zebra után áll a sor vége a lámpa miatt. Jobbról egy hölgy szeretett volna bekanyarodni balra. Vártam, vártam, vártam(merasszongyaja Kresz, hogy 1. zebrán nem állunk meg, 2. kereszteződés közepén nem állunk meg), zöld lett, vártam, vártam, nem jött ki. Jó, akkor mondom megyek, és majd kijön amikor akar. Átértem a szemben lévő zebrán, bal oldalamon elkezdődött a kanyarodó sávot felvezető csíkozott rész. Erre balról hallom, hogy egy régi Renault üveg hangon k*rvaanyázva kb. jön mellettem, mint az örült. Na nekem sem kellett több. Vissza 2, padló. Lépéselőnyben volt, uh éppen befért elém a sorba. De még ott is mutogatott hátra felé a autóból. Én meg szép nyugodtan beálltam mögé. Gratulálok az ilyeneknek. Soha nem szoktam ilyet csinálni, mindig higgadtan vezetek, de itt azért elborult az agyam, és ösztönből cselekedtem. Én jó szándékkal ki szerettem volna engedni a hölgyet azt még az Én anyámat?! Na persze...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest