-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
Sziasztok a következő kérdésemre szeretném ha páran reagálnának az alábbi megjegyzésekkel:
1. megveszem életem első autóját (függetlenül attól, hogy már régóta van jogosítványom és rendszeresen vezetek) persze használt...2. keretösszeg 1.300 e - 1.700 e amit az autóra tudok el tudok költeni (persze az egyéb költségekre + összegem van)
3. nem vagyok márka függő, talán a VW Jetták jönnek be igazán
4. benzines vagy dízel (nem érdekel) inkább többet használnám városban rövidebb útvonalakra, de ez sem egyértelmű ami inkább a benzin fele húzna.
5. méret: két gyerek (pici) mellé kell, de most nem akarok feltétlen nagyot, sem kombit, igaz szélsőségben azért a Yarisnál nagyobb legyen
6. 5 ajtós változat mindeképpen, nem érdekel, hogy sedan vagy csapott hátú
7. Márka: nem vagyok márka függő inkább német vagy japán vonalat gondolnám, suzit viszont nem feltétlen szeretnék.
Ezekkel a feltételekkel tudnátok nekem márka/típus/évjárat ajánlani autót, mit érdemes nézegetnem a piacon? Közvetlen hirdetések nem érdekelnek még, mert ráérősen kivárnám az áldozatot.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Adott egy közeli ismerős autója:
SEAT ALTEA 2.0 PD TDI 16V Stylance (DSG)-női sofőr
-végig garázsban
-végig márkaszervizben, papírokkal
~180e km
-tele extrákkal+téli gumi szett
fogalmazzunk úgy, hogy mivel erősen megbízható a tulaj, pontosan emiatt túl jó vétel lenne ahhoz, hogy lemondjak róla...
valami olyan árat kellene mondanom, amitől nem kap a szívéhez és meggondolja (egyébként elakarja adni, csak nem kenyérre kel neki)
piacot átnézve, olyan 1 500 000 körül mozoghat? Ti mit gondoltok?
A fenti paraméterek mind igazak, ez is egy olyan autó, amiből nem mer az ember "alkudni", nehogy más vegye meg
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz grizlisandor #161851 üzenetére
2007, motorkódot most biztosan nem tudom kideríteni.
Ami biztos, hogy igényes ember (család), ennek megfelelően néz ki a beltér és az autó is.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Az lenne kérdésem, hogy 2006-2008 VW Jetta és korban körülbelül ugyan ilyen A4 között biztonságban mekkora a különbség?
Sok dolgot kell számba vennem a választás előtt, és a hosszabb utak (hétvégi hazajárás >100 km) miatt nem csak a TDI modellek felé hajlok, hanem azért a gyakori autópályázás miatt a biztonság is fontos a család számára.
Alkatrész árban pl: nagyságrendi különbség van a csoporton belül?
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #162021 üzenetére
Árban egyébként 2 000 000 alatt van tervben, hasonló elképzelésre jutottam én is. Nagyjából ebből a pénzből 2-3 évvel idősebb A4 jön ki (hasonló felszereltség esetén).
Az megint az A4 malmára hajtja a vizet (szerintem), hogy ezekben az autókban (10-12 év) van már kilométer (180-240 ezer, vagy még több is).
Szerintem azért valós 200 ezer kilométer mást jelent az A4 esetén mint a Jetta esetén."in medias res"
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #162027 üzenetére
Ez a 2.000.000 a bűvös szám, elsősorban azért, hogy legyen tartalék a "rendberakásra" és a váratlanokra.....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #162221 üzenetére
Peti nem tudod véletlenül, hogy nagy átlagban a VW alkatrészek mennyivel olcsóbbak az Audi alkatrészeknél, egyáltalán van-e különbség.
Az egyik nagyon jó ismerősöm azt mondta, hogy (2004-es A4-ese volt), hogy arányában nem drágább, és mindig van "olcsóbb" jó minőségű "helyettesítő" - ez igaz?[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Egy újabb elég tanulságos beszámoló.
Azért meredek számomra, hogy emberek vesznek milliós használt autókat úgy, hogy nem áldoz 20- 30 ezer forintot arra, hogy a vétel előtt márkaszerviz felülvizsgálja az autót és legalább egy "hiba" listám legyen, hogy mit kell javítani ha megveszem.. persze így is rá lehet faragni, de talán kevésbé.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz kisza25 #162641 üzenetére
Márkaszervizben mérnek festékréteg vastagságot is azt hiszem (?), egy szakavatott szerelő rögtön kiszúrja, ha csak "horzsolás" volt, illetve a nagyobb beavatkozást is.
Pontosan 4 éve próbálja, szerintem olcsóbban jött volna ki belőle, ha így eladja és elbukja mondjuk a felét.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz kisza25 #162644 üzenetére
Gondolom ismered a Jettás történetet, elég nagy port kavart 4 éve.....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #162647 üzenetére
Persze, de például én ebből a szempontból teljesen amatőr vagyok
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #162647 üzenetére
Persze, de például én ebből a szempontból teljesen amatőr vagyok...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Tudnátok mondani pár pro - kontra érvet a hirdetésről és az autóról:
Család részére, nem feltétel az egyterű, "faék" egyszerűségű benzines...., nyúzható utazó autó
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz alázógyík #166826 üzenetére
A teljesítmény most nem az elsődleges, legyen benne megfelelő biztonsági rendszer, gyerekek mellé ne legyen túl kicsi, és ésszel, de lehessen nyúzni.
felhasználás: Város, Vidék 50/50, dízelt nem szeretnék. Motorikusan egyszerű, könnyen fenntartható legyen, ezt a teljesítménynek beáldozom.
Csilli villi nem kell, normálisan nézzen ki és relatíve bírja a strapát.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #166837 üzenetére
Huh Peti rengeteg a németből és nyugatról becibált darab, és azért a kilométeróra állások is tekintélyesek. (5 éves daraboknál >150e, szerintem sok, de részben laikus vagyok)
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz bitpork #166898 üzenetére
Kisit körbejártam tegnap a témát. A lízinggel és önmagában az autóhitellel elég megfontoltan kell bánni, gyakorlatilag kivétel nélkül változó kamatú.
Azt nem mondom, hogy megismétlődhet 2008, de sokaknak fog fejfájást okozni megugró kamatok miatti törlesztő. Persze most más a helyzet és aki teheti fix-et vesz fel a teljes futamidőre, vagy több évre....
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #166905 üzenetére
A magasabb kamatot aláírom, de ez az alapkamattal együtt mozgó kamatszint nagy kib@szás és szerintem sok estben visszafogja a hitelezést, mert aki lazán be tudja vállalni az is mesze elkerüli!
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #166837 üzenetére
Még amiben gondolkodom a Corollán kívül, az az Insignia
Nekem a Corolla megbízhatóságban szerintem oké, de jóval puritánabb, mint az Insignia (utóbbi 140 lóerős szívó benzinnel is elérhető. Itt talán tudtok nekem pár dologban tanácsot adni:
összeg: 3.000.000 - 3.400.000 huf
kor: = vagy < 5 évKm <80. ezer
autó (ezt beszéltük korábban) családnak, egyterűt nem akarok, faék szívó benzines motor 1.6-1.8 (nem elsősorban a teljesítmény és a csilli-villi a lényeg, hanem a megbízhatóság)
A fenti összehasonlításban tartósságban és ár/érték tartásban a Corolla vagy az Insignia az oké (vagy mindegy - nekem az Opelról jó véleményem van), ezzel részben a célom az, hogy 5 év múlva az autó a mostani vételárának a felét legalább érje.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Kedves guruk!
Ha egy autó ideiglenesen ki van vonva a forgalomból (kereskedő, nyilván okkal teszi), akkor én földi, együgyű halandó számára a vásárlás menete hogyan működik?
Valaki aki vásárolt így, privátban írjon rám, ha nagyon hosszú...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Ok, tehát csak nekem tűnik bonyolultnak, hogy amíg nincsen forgalomban nem viszem sehova, de előtte kifizetem a teljes vételárat, de még előtt kötelező, és eredetiség vizsgára, hogy gurulok ...stb
Bocs hogy hülyeségeket kérdezek, vagy nem értem, de tök kezdő vagyok benne...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Abban segítsetek nekem (remélhetőleg lassan körvonalazódik helyzet végre az első saját autóm körül):
A szakértőtől és az esetleges hibalistától függetlenül a vásárlást követően ajánlott a folyadékok cseréje, vagy legalább a vérátömlesztés hogy tiszta lappal induljunk?"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #167325 üzenetére
4-5 éves corolláról beszélünk 1.6 benzin. Azt hiszem ez láncos vezérlésű, de szerintem ti jobban tudjátok.
Válaszodból azt veszem ki, hogy ha nem is az első utam a szerviz, de vásárlást követően minél hamarabb ha minden más rendben van. Hűtőfolyadékra és váltóolajra nekem azt ajánlották, hogy a gyári a legjobb, előbbi esetben ki kell méretni és ha rendben van és a mennyisége is megfelelő akkor oké.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #167329 üzenetére
Valahogy nekem is ez az elképzelésem, amiben megerősítettel
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Tudtok nekem pár érdekes (fontos) dolgot mondani, ami kifejezetten figyeljek adásvételi kötésénél. nyilván itt most nem az alap dolgokra gondolok, hanem valaki már rég kötött annyit, hogy kívülről fújja a nem egyértelmű de bosszantó dolgokat.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz freeknight #167509 üzenetére
Mostanában részben kíváncsiság miatt és más szempontból is ránéztem erre a karosszéria sérülés dologra. Gyakorlatilag kivétel nélkül mindenhol azzal kezdik, hogy az autó legdrágább része és ha a külső burkoló elemek sérülnek az nem eget verő probléma.
fenergie84: nem minden nepper hazug, de azért annyi infóval is meg vagy lőve, oké törött volt a hátulja a pl. ... és mennyire kérem?
Azt is kiemelik ugyanakkor, hogy ha az autó fő karosszériaeleme sérül (oszlopok) és egyebek, az bizony jelentős kockázatot rejt egy későbbi balesetnél.
Nálam most ez úgy fog működni, hogy a GOR-CAR-al átvizsgáltatom az autót külön kihegyezve a sérült rész feltárását. A fentebb említett ajánlásokat követve ha az A oszlopon sérülést és javítást találnak már állok is tovább...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Páran ismertek itt, nagy keresésben vagyok, B verziónak elkezdtem nézegetni az astrákat!
Véleményetekre vagyok kíváncsi ezzel a hirdetéssel kapcsolatban
1.6 szívóbenzin kell, család/2 gyerek, sedan!
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #167769 üzenetére
Nagyjából ilyen paraméterekkel rendelkezik a corolla is, "szvsz iszonyatosan kevés lesz" ezzel szabad azért kevésbé egyet érteni...gondolom
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #167774 üzenetére
Ebből a szempontból átlagautós vagyok, és inkább a biztonság, az a baj, hogy a turbó benzinesektől félek - talán okkal?
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #167837 üzenetére
A dízel amúgy is bonyolultabb költségesebb motor. Akkor termel és igazán jövedelmező, ha orba-szájba van használva folyamatos üzemben, nagy távolságokra >évi 20.000 km, ekkor talán megéri annyival kevesebbet fogyasztva, részben olcsóbban tankolva, drágábban fenntartani.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
Sziasztok mostanában szemezgetek a Hibrid aurisokkal!
Mennyire kell tartanom egy 4 éves 150 ezer kilométert tett kombitól? Értelemszerűen vásárlás előtt teljes átvizsgáláson esne át, a hibrid rendszert is beleértve!
Apropó tudja valaki vagy van tapasztalata valakinek a Toyota Hibrid garanciával kapcsolatban? Pesten kellene átvizsgáltatnom a kocsit hova vigyem?
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Fékezésnél és motorféknél jön meg a rendszer lényege.
Igazából csak választható opció, mert mindenképpen szívó benzines Toyotát szeretnék. Fogyasztásban ha nézem, max ugyan annyira jön ki mint a normál benzin, de dugóban és városban ez feleződik.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz bitpork #170407 üzenetére
Azért ez a cerkahegyezés érdekes dolog! A fogyasztást most felejtsük el!
Automata, alapfelszereltség tempomat, bizonyos tekintetben lényegesen halkabb mint a benzines vagy dízel. Gyorsulása állóhelyzetből lényegesen dinamikusabb. Automata ellenére van motorfék.
"in medias res"