-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
megema
őstag
Totalcar-on megjelent Golf III teszt alapján gondoltam megnézem milyenek vannak.
Vélemény? Amíg nem láttam meg az orrát, még egész bejövős volt. Nem értem, hogy tetszhet bárkinek is... Ennek meg nem semmi ára van.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Én csak ennyit tudok róla. Egy Hyundai szalonos ismerősünk mondta, amikor elkezdtem kacsintgatni egy náluk lévő, felszámolásból származó RX-8-as után.
Ehhez mit szólsz? Amúgy az A3 is tetszetős autó.
H.Ezredes: Látom foglalkozol chip tuninggal. Egy Peugeot 406-osból (2.0 136Le) mit tudnál kihozni, illetve hogy működik ez legálisan? Pü-ben is jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz capulet75 #301 üzenetére
Szüleimnek 2003-as automata Passat-ja van 2.5 V6 TDI 4Motion változatban. 140 ezer kilométernél jár, és eddig semmi komolyabb gond sem volt vele. Futómű környékén pár ezres alkatrészeket gyakran kell cserélni mondjuk. A motor nagyon durva, vadulásra is jó. 1500-as fordulatnál a max. nyomatékot (370Nm) adja le. Országúti 100-as tempóval 7.5-öt eszik, városban folyamatos közlekedés esetén 10-et, kisebb dugóban 12-őt. Komolyab dugóban 14 felett is akár. Klíma 0-24-ben megy, tehát úgy nézd az értékeket.
Nagyon kényelmes autó, ezzel a felszereltséggel elég elegáns is szerintem. Én csak ajánlani tudom!
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Persze, de a durva dugó alatt azt kell érteni, hogy 10km megtétele órák kérdése. A másik meg, hogy ennél a kocsinál már élvezed az erejét. Szóval nem a finomkodásra megyünk vele. Lámpánál sor otthagyása gyakori, de azért nincs szétpadlózva. Biztos kevesebb gázolajjal is el lehetne járni vele, de akkor minek ekkora motor, ha nincs kihasználva? Ez alatt nem kell durva gyorshajtásokat érteni azért. Apámnál és nálam is sebességhatár + 10-15 a max, csak szeretjük kihasználni az erejét.
406-osomból (2 literes benzines) átülve amúgy teljesen más világ nekem. Annál mondjuk fölösleges figyelni a fogyasztásra, mert városban 9-10-nél sehogy se tudtam lejjebb vinni, pedig nagyon visszafogtam magamat korábban.
-
megema
őstag
Na jó, akkor itt valami nem kerek. A Passatra vonatkozó átlagokat nem tankolásonként értettem, hanem indulástól érkezésig. De szerintem ez egyértelmű volt abból, hogy részekre bontottam a városi fogyasztást. Kizárt dolognak tartom, hogy ne enné meg az a kocsi is adott útra az átlag 14-et sportosan vezetve egy komoly csúcsforgalmi dugóban, ahol 10 km megtétele 1-1.5 óra és megy a klíma is. Egész tankolásos átlagokat nem is tudok mondani, mert a kocsi így méri, apám meg nem számol utána, mint Én a 406-nál, ami nullázásonként méri.
Amúgy meg - mint írtam - automata (Tiptronic), szóval nem mi váltogatunk (pedig ugye lehetne). Annyira még nem figyeltem meg, de nem hiszem hogy 3000 fölé pörgetné magát.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Tankolási átlagban persze, hogy elmegy. 14-es átlag 15 km megtételére vonatkozik 1-1.5 órás lépésben haladással, klímával. Szerintem így nem sok. A linken tankolási átlagok szerepelnek.
Most már csak azért is elkérek apámtól pár számlát, és mondok tankolási átlagot.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
-
megema
őstag
Használ valaki utólagos deréktámaszt? Sajnos a 406-osoknál csak bőrülésbe került gyárilag deréktámasz. A plüss ülések viszont olyan vékonyak és puhák elöl, hogy lehet érezni ha valaki hátul matat a zsebben. Így deréktájon semmi tartása sincs. Vettem egy ilyet a Homasitában, és a célnak tökéletesen meg is felel, csak nagyon megrövidíti az ülőfelületet. Van valakinek tapasztalata ilyenekkel? Valami vékony, de viszonylag kemény kéne.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Na igen, de mivel csak bőrülésben van, így kb. egy 100-as lenne az egész művelet. Sajnos nem csak az üléseket kéne cserélni, hanem ajtókárpitokat is. A kesztyűtartót, meg a kormány alatti részt is minimum festetni kéne, ha nem is cserélni. Annyit meg nem ér meg nekem.
A másik, amin gondolkodtam, hogy veszek egy ugyanilyen plüss vezetőülést, és csináltatok bele deréktámaszt. Csak nem tudom mennyire megoldható...
-
megema
őstag
Igen, a klíma egyenlő a szellőztető rendszerrel. Csak annyi a különbség, hogy az automata klímánál hőfokot adsz meg, a manuálisnál meg egy tekerővel állítod a hideg-meleget.
Most viszont elbizonytalanodtam. Megnéztem pár Fiestát, aminél szintén nem írják a klímát, és mindegyiknél ugyanaz a vezérlőegység. Ha nincs klíma, akkor meg minek a kék-piros felfestés?
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Nem is tudom. Nekem a 406-tal egy bajom van csak. Utólagos deréktámaszt kellett venni bele, mert a plüss ülésekből kispórolták. Mondjuk a fogyasztása sem túl nyerő városban.
Vannak elektromos hülyeségei, amik gyakorlatilag "kedvtől" (időjárástól ) függően jelentkeznek (és megoldhatóak), de semmi komoly, csak bosszantó dolgok. 10 éves, 205 ezer km.
Nem olyan rosszak ám a francia autók, mint mondják. Csak ki lehet fogni nagyobb számban max...
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Budapesten hol érdemes motorolajat venni? Találtam itthon ~ 3L Shell Helix Plus 10w-40 olajat. 4.25 vagy 4.5 liter kéne a 406-osomba, így körülnéztem neten. Már Helix HX7 AV a neve, és 2000 alatt már kapható literje. Gondoltam megnézek egy Shell kutat, habár sejtettem hogy drágább. De hogy ennyire... 4090 Ft
[ Szerkesztve ]
-
-
megema
őstag
Volt ma egy kis összezördülésem egy civilben levő, magas beosztású rendőrrel.
Kanyarodtam balra egy nagy kereszteződésben harmadikként, ő pedig szemből jobbra. A jobb oldali sáv, amibe ő érkezett, hamarosan parkolóhelyekké vált, így elkezdett csorogni a belső sávba index nélkül egy pár éves böhöm kombi Audival. Pont elém húzódott át annyira (és ekkor rakta ki az indexet), hogy rá kellett fékeznem és rá is dudáltam, hogy figyeljen már oda. Intett egy "elnézést" félét, majd kb. 20 km/h sebességgel gurult tovább előttem. (50 a megengedett.) Kicsit felhúztam magam, hogy tipikus bunkó luxusautós kopasz, (aki lógatja ki a kezét) és direkt feltart, ezért rádudáltam megint. Intett pár "nyugi" félét, és ugyanolyan lassan haladt tovább. Ez megint csak rátett egy lapáttal, de egy fél percig tűrtem is, aztán megint rádudáltam. Erre megállt az út közepén, kiszállt, felvillantotta a jelvényt, bemutatkozott és mondta hogy menjek utána és álljunk félre valahol. Ez meg is történt egy kanyarodó sávban (ő csak félrehúzódott, én pedig leparkoltam egy arra kijelölt helyre). Egyikünk sem szállt ki a kocsiból, én a motort is leállítottam. Majd kb. egy fél perc után elkezdett előrefelé integetni a kilógatott kezével ("mehetek" címszóval?) és elindult jó tempóval, mielőtt követni tudtam volna (a leállított motor miatt). Azért utánaindultam, de nem láttam már sehol sem, így mentem tovább a dolgomra.
Most ilyenkor mi van? Nem igazoltatott, nem kért semmi papírt. Max. a rendszámot ellenőrizte le a rendszerben.
Nem vagyok büszke rá, de néha az ilyen esetek fel tudnak húzni. Ha kirakja az elakadásjelzőt, vagy elkezd jobbra indexelni, akkor nem is dudáltam volna rá az első után. A három dudálásból kettőre nem volt hivatalos okom, rendben. Ő viszont veszélyeztetett, és szándékosan (?) feltartotta a forgalmat. Tudtommal indokolatlanul lassan sem szabad haladni. Erre az sem mentség, ha közben hivatalos ügyet intézett (civilben?).
dízelracer: Na igen, de következmény lehet ilyenből?
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Nem rögzítettem, eszembe se jutott. Max. ha elbeszélgettünk volna, de ugye nem. Csak anyukám ült mellettem, mint szemtanú.
Typhoon47: Az kellemes lehetett... Valóban "megúsztam", csak ki tudja, hogy utólag lesz-e belőle gondom. Pl. ő bement egy mellékutcába, ahol nem ve(he)ttem észre, és kitalálja, hogy meglógtam.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Jhonny06 #1045 üzenetére
Szerintem Triumph Spitfire. Nemrég adták Discovery-n.
neduddki: Most látom csak, hogy megelőztél.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Olyan problémám van, hogy 1 éve a műszakinál rossz környezetvédelmi osztályba sorolták a kocsimat. Piros matricát kapott kék helyett, és a forgalmiban is 02 szerepel 04 helyett. Olvastam, hogy elvileg pár ezer forintért megoldják a vizsgáztató helyen a matricacserét, a forgalmit pedig ingyen kell cserélniük az okmányirodában.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Lehet máshova is vinni, vagy csak oda, ahol csinálták? Érdemes vele foglalkozni? Pl. rendőröknek ki lehet magyarázni szmogriadó idején, hogy elcseszték a besorolást, vagy csak a matricát nézik?
-
megema
őstag
válasz zolikaDB #1945 üzenetére
'94 és '05 között volt egy újonnan vásárolt Opel Omega B MV6-unk. Full-full változat, automata váltóval. Hihetetlenül kényelmes volt, nagyon szerettük. Viszont ennek megvolt az ára is. Első széria volt, ami az országba érkezett, így sajnos elektromos problémákkal küszködött. Sokszor fordult elő, hogy be kellett bikázni, mert lemerült az akku. Kb. 6 éves korára sikerült találni egy szakit, aki meg tudta csinálni. Az motoros roló is elromlott benne. Fogyasztásról új korában nem tudok nyilatkozni, de a végén, eladás előtt már 17 lityit bekért városban. Persze ez lábfüggő, és nálunk nem volt kímélve.
Ezután márkát váltottunk, így konkrétan a B2/C-ről nem tudok nyilatkozni. Előtte volt két A Omega is, de azokról sem tudok sokat.
Más: Sikerült elkiabálni a dolgot a szüleim Passat-jával kapcsolatban. 8 évesen jelentkezett az első gond. Péntek este, bevásárlás után álltak volna ki a parkolóból. Motor leállt pici füst mellett. Autóklub kihív, hosszbordás szíj szakadást állapítottak meg. Reméljük, hogy ennyiben megáll a dolog, de ugye lehet hengerfejes és vezérlés cserés is... Annyi jele volt (ha ez volt az), hogy pár hete időszakos jelleggel volt valami hang pár másodpercig motor indítás után. Még előttem sem sikerült produkálnia apámnak, így csak ő hallotta. 2.5 V6 TDI 4motion 145 ezer kilométerrel... Mázli, hogy komfort tagságija van apámnak MAK-nál, így 6.000 forintban megállt a szállítás Dabasra (25 ezer kedvezmény).
Amúgy korábban említettem, hogy szolgálok hosszú távú fogyasztással. 12.5-öt eszik Budafok - Zugló ingázással, nem kímélve, de nem is nyélgázon.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Egy görgő tört el (a tartója is elhajlott picit), és ettől szakadt el a hosszbordás szíj. Mivel az előző (első) tulajtól nem sikerült elkérni a számlát/cserélt alkatrészek listáját anno, és jelenleg elfoglalt, így a vezérműszíj és tartozékai is cserélődnek. Úgy néz ki, hogy 300 ezerben megáll a dolog gyári alkatrészekből. Az egész orrát le kellett bontani, hogy hozzá lehessen férni...
-
megema
őstag
válasz hobizoli #2462 üzenetére
A feljebb említett vezérléscsere árak elég kellemesek... Mázlid van.
Szüleim 8 éves 2.5 V6 TDI Passatján most volt vezérlés (vezérműszíj, görgők, vízpumpa, ... ennyi?) és hosszbordás szíj (és tartozékai) csere gyári alkatrészekből, a hosszbordás szíj elszakadása miatt. Mondjuk a vezérlésnek nem lett baja, de már időszerű volt a cseréje.
Ismerős márkaszervizében (más márka) baráti kedvezménnyel (mind alkatrész, mind munkadíj terén) 295 ezerben állt meg (ennek egyik fele a vezérlés, a másik fele pedig a hosszbordás szíj és a munkadíj). Utánakavartunk és a gyári alkatrészek listaára 280 ezer lett volna nagykerből...
Eddig nem kellett hozzányúlni abszolút a megszokott kopó alkatrészeken kívül... Na jó, egy éve meghalt a valószínűleg még gyári akku, meg a futómű környékén kell néha cserélni sűrűn kopó dolgokat 10-20 ezres összegben.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz hobizoli #2466 üzenetére
Na igen... Mondjuk még egy ideig nem kéne, hogy gond legyen az említett dolgokkal, mert csak 143 ezer km van benne. Mivel Tiptronic váltós, így a kettős tömegű lendkereket megússzuk, viszont cserében ugyanúgy oda kell figyelni. Szóltak is, hogy kéne már olajat cserélni a váltóban, de ők nem tudták megoldani.
Tényleg, tud valaki megbízható automata váltó specialistát BP-n?
#2468: Az igaz. Mondjuk már fordulatszám alapján megtanultam pár értéket. 60 - 1600, 70 - 2000 5. fokozatban.
[ Szerkesztve ]
-
-
megema
őstag
válasz soldi3r #2474 üzenetére
Nem is az ár a probléma egy ilyen kiadás után, hanem hogy ki vállalja be. Mert se ez az ismerős (másik márka) márkaszerviz, se egy ismerős szerelő (akihez a 406-ot hordom) nem vállalta be. A szerviznek nem volt leírása az eljárásról ennél a váltótípusnál valami összesített, vagyont érő szervizkönyvben, a 406-omat szerelő srác szerint meg csak automata váltó szerviz tudja szakszerűen lecserélni. Azt mondta, hogy egy átlag szerelő csak 3-at tudna leszívni a 9 literből, de szétkapás nélkül a váltó szerviz is csak 7-et. Nem tudom mennyire valós számok ezek, lehet inkább csak az arányra akart példát hozni.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz mexicanraven #2562 üzenetére
Nem rég írtam, hogy egy vezérlés és hosszbordás szíj (+ tartozékai) csere 295 ezerben állt meg egy 2.5 V6 TDI 4motion Passat-nál valamennyire baráti alapon. Valószínűleg ugyanaz a motor, mint ezekben a Superb-kben, csak 180 lovas. Szóval van benne szopófaktor, de nem jellemző, ha megkap mindent időben!
Kényelmesnek nagyon kényelmes, iszonyat jó vezetni. Illik hozzá a Tiptronic váltó, és nagyon nyomatékos a motor. Gondolom a Superb is hasonlóan jó lehet. Budapesti munkába járásra 12.5-öt eszik. Ezt főleg reggeli - esti csúcsra kell érteni, közepesen sportos vezetés mellett. Országúti 90-100-as tempónál 7-8 liter között mozog.
Árban a 2. nagyon el van szállva, mi 4.5 évesen, fele annyi kilométerrel hasonló árban vettük, mint a 2. És azért mégis csak VW, ami jellemzően drágább... Jelenleg 8 éves, 143 ezer km-rel. Eddig a fentin kívül más gond nem volt vele.
Mint az egyik Superb-nél látható, külön navigációt használ a tulaj, mivel valószínűleg az akkori gyárihoz nincs magyar térkép! Legalábbis mi nem találtunk sehol sem a Passat-hoz, és ránézésre egyformának tűnik a navi.
Omega B-ről tudok nyilatkozni, sajnos B2-ről nem. MV6 volt belőle nekünk. Nagyon kényelmes volt, szerettük is, csak sokat evett a végére (17 liter sem volt kirívó eset városban). Mivel első széria volt, így voltak elektromos gondjai, de ez valószínűleg a későbbi B-knél és B2-nél már nem jelentkezett.
Szóval mindkettő jó választás lehet. Omegákat milyen motorral nézted?
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz mexicanraven #2562 üzenetére
(#2564): Nem kötelező volt sajnos. Elszakadt a hosszbordás szíj, egy törött görgő miatt. Akkor már inkább ment a vezérlés csere is, mert nem tudtuk kideríteni volt-e már.
Amúgy a Superb-hez nem tudom biztosra mondani, de a (2003-as) Passat-hoz tuti, hogy nincs Mo. térkép. Mivel újabb a Superb, így lehet az is, amit mondasz.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz soldi3r #2566 üzenetére
Tudom. Írtam is, hogy nem jellemző, ha megkap mindent időben... Itt úgy néz ki, hogy az első tulajnál nem kapta még meg ezt (pont határeset volt időben). Mivel nem kaptuk meg a számlákat és az ismerősünk szervizében - ahova rendszeresen vittük - nem szóltak, hogy kéne, így... Kimaradt.
-
megema
őstag
válasz mexicanraven #2573 üzenetére
Na igen, 4 kerekes. De tudtommal nem állandó, hanem automatikus. Én inkább arra gondoltam, hogy van egy komoly-autós érzésed benne. Nekem 406-os Peugeot-om van. Ez egy rohangálós autó a Passat-hoz képest. Egyujjas szervo, könnyű kezelhetőség. A Passat-nál legalább egy kéz kell hozzá, és nem annyira laza az egész vezetés. Nehézkesebb a parkolás is. Persze csak, ha nem vezeted nap mint nap. Mivel tolatóradart nem használunk, így 3 hónapos jogsival szépen le is szedtem fémig a festéket a bal hátsó lökös kiálló részéről. Igen, bénaság volt... Az automata váltót meg tudnám szokni. Városban nagyon kellemes tud lenni. Na meg a kétszeres, és jóval alacsonyabb fordulatszámnál jelentkező nyomatékot is.
A 406-osból átülve más világ... Az ülései kész fotelek (legalábbis elöl), és még 17"-os felnikkel is érezhetően jobban viszonyul az úthibákhoz, mint a 406-os 15"-osokkal. Persze elég csak az új áraikat megnézni (extrázva). A Passat a 406-os duplája.
B Omegánkban is volt ASR, bár lehet csak extraként. Hátsókerekest hosszabb távon még nem vezettem, de apámnak nem volt vele gondja a 11 év alatt, amíg megvolt.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Vezérlésről tudok nyilatkozni, igaz nem Audi, hanem VW 2.5 V6 TDI. Gyári alkatrészekből ~ 170 ezer a listaára. Vezérlés és hosszbordás szíj (+ tartozékai) munkadíjjal 295 ezer volt baráti áron egy másik márka márkaszervizében.
Más: A benzin/gázolaj ára pedig hihetetlen. Az egy dolog, hogy magas a jövedéki adójuk, de semmi sem indokolta az eddigi folyamatos emeléseket... Oké, a forint árfolyama nem túl jó, de nem arányos a drágulás.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Dare2Live #2746 üzenetére
Hülyeséget írtam valóban. Azt akartam mondani inkább, hogy az emelések arányban voltak, de a csökkentések nem!
Ha jól emlékszem volt olyan nemrég, amikor az USA beszolgáltatta a olajkészletei egy részét. Erre jócskán esett az világpiaci ár. Nálunk? Max. 5 forint csökkenés volt. De lehet rosszul emlékszem...
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Dare2Live #2752 üzenetére
Ez akkor volt, amikor 2 héten keresztül csökkentek az árak. 1-2 hónapja lehetett maximum. Első héten -5-6 forint, második héten már csak alig pár forint csökkenés. De még az sem volt arányban a piaci csökkenéssel. Nem szoktam nagyon foglalkozni a témával, csak apám mondja néha, hogy mit hallott a rádióban. Szóval lehet hülyeségeket beszélnek... Szerintem azért a Mol benyeli a csökkenések egy részét.
Köszi a felvilágosítást, így már érthetőek az összefüggések. Amúgy úgy tudtam (pont innen), hogy az összes magyar kúton Mol-tól vásárolt üzemanyagok vannak. Maximum más adalékokkal. Ezek szerint a Mol nincs monopól helyzetben? Tehát az OMW-től is vesznek a kutak, vagy csak ott lenne a lehetőség?
-
megema
őstag
8 éves most és 143 ezer km van benne. Eddig nem volt vele semmi gond, csak a kopó alkatrészek és olajok cseréjére kellett költeni. Gyári akku 1 éve halt meg... Szerintem 8 év után ennyi vállalható, de persze mi sem örültünk neki. Tiptronicban lesz még olajcsere, és ennyi...
-
megema
őstag
Nem újonnan. 4.5 évesen, kb. 95 ezer kilométerrel.
Dare2Live: Kikérem magamnak a pribék jelzőt! Egy szóval sem mondtam, hogy a Mol tehet a mostani árakról, csak azt hogy mint minden profitorientált cég, ha csökken a piaci ár, nem feltétlenül csökkent arányosan! Amúgy meg, ha már itt tartunk, a mostani gazdasági helyzet szerintem egy hosszú folyamat eredménye, ami a rendszerváltás után felgyorsult. Az összes eddigi kormány tehet róla, de amit a jelenlegi művel, az már túlmegy minden határon.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Manitou #2860 üzenetére
18 évesen, fél éves jogsival én 140.000 ft / évvel kezdtem az Unionnál tavaly. Ez is azért, mert Autóklub tagságot is fizettünk, így volt egy kicsivel több kedvezmény, mint a tagsági díj. Mivel nem volt balesetem, és átmentem az Allianz-hoz, így idén lement 60-ra. Szép kis ugrás. Persze negyed helyett félévente, és csekk helyett csoportos beszedéssel fizetünk, valamint minden elektronikus úton zajlik.
-
megema
őstag
Merülő akkun kívül okozhat más is spontán riasztást? Vagy az sem okozhat? Nemrég hallottam, hogy a zárt garázsban álló Passat beriasztott egyet. Az akku viszont egy éve lett cserélve, szóval nem lehet gond vele.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
Nem tervez valaki melós autót venni mostanában?
-
megema
őstag
válasz Laraxior #3168 üzenetére
Én is épp meg akartam köszönni neki apám nevében. Napi ~ 30 kilométert megy városban a Passat-tal (180 Le) dolgozni. Korábban az MV6 B Omegával (~ 210 Le) is munkába járt főleg... Annál mondjuk parás volt, mert 11 éves korára már 17 körül bekért városban. Ugyanilyen stílussal a Passat 12-vel beéri 8 évesen.
Mondjuk én is csak napi 10-et megyek a 406-tal (136 Le), de 12 liter körül eszik ez is, és nem nyomom ki a szemét... Bár ez még az említett 150 ló alatt van.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz MPowerPH #3180 üzenetére
A Passat 2.5 V6 TDI, a 406-os meg 2 literes benzines. Amúgy nem mindegy, hogy mennyibe kerül az üzemanyag, de apám sokat stresszel a cégnél, és erre a BKV-zás csak rátett, így nincs mit tennie... Lehet furán hangzik, de így van.
Ami inkább luxus, az az én autózásom. Mondjuk kiszámoltam és egy felnőtt havibérlet ára megy el benzinre egy hónap alatt. Szóval nem vészes. Igaz, hogy diák vagyok még, szóval jóval olcsóbb lenne a BKV...
Ha meg ilyen kocsijaink vannak, akkor mit lehet tenni? Álljanak a garázsban vagy adjuk el? Ahhoz túlságosan szeretjük őket. Legalábbis a Passat-ot kizárt... Apám mindig azt mondja, hogy nem árt ha van erőtartalék a kocsiban, szóval ezért vannak nagymotorosaink. A 406-ost még szereti, de gyengébbel nem hiszem, hogy ellenne. Van Hyundai-os ismerősünk, végigpróbáltunk jópárat cserekocsiként. (Amíg nem volt meg a Passat, mert azóta nem volt szükség cserekocsira. Ugye nemrég kellett rákölteni először...) Nem voltak túl bejövősek a gyengébb motoros kisebb autók. A legkisebb ami bejött (motorban) az a 2.0 CRDi a Sonatában. Mint kocsi, még a Tucson is tetszett, de azt csak pár percet próbáltuk.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz Laraxior #3352 üzenetére
Valami nem stimmel azzal a kalkulátorral. Abszolút csak a kor számít, ahogy az alatt lévő leírásban is szerepel? Mert így a 406-osomra (100kW, 2001) 23.000 forintot ír (240*100 = 24000), szüleim Passat-jára pedig (132kW, 2003) 60.720 forintot (240*132 = 31680). Akkor most hogy is van ez?
-
megema
őstag
Mitől lehet az, hogy egyik napról a másikra kb. kétszer akkora erő kell a kuplungpedál kinyomásához? Hidraulikusról van szó. Okozhatja a hideg?
Szombaton cseréltettem alsó motortartó bakot, illetve váltóolajat. Utána a váltó kb. 10 km alatt fokozatosan javult a korábbihoz állapotához képest. Eddig lötyögős volt, most feszesebb lett. Na meg persze megszűnt a karosszéria alapjárati rezonálása is a motortartó bak cserétől.
Aznap még nem vettem észre a pedált (ekkora változás tuti feltűnt volna), ma reggel viszont egyből feltűnt... Hazafelé is ugyanilyen maradt. Amúgy tökéletesen működik, csak nehezebb kinyomni.
[ Szerkesztve ]
-
megema
őstag
válasz soldi3r #3378 üzenetére
Kuplungban? Nem is tudtam, hogy lehet... Motorolaj szűrőkkel együtt (kivéve üa.) augusztus végén volt, váltóolaj meg ugye most. Végignézem a számlákat azért, hátha maradt nyoma még szüleimnél.
Nem értem mi lelte hirtelen. Nem is lehet a hideg, mert ma már melegebb volt, és ugyanilyen... Impulzus jeladó és fékbetét csere lesz a héten, szóval ránézetek, csak baromira zavar a tény... Amúgy tökéletesen működik.
Speciális (kuplung) olaj kell neki? Mert amikor munkahengert cseréltek benne ~1 éve, akkor fékolajat (Castrol Response Dot 4 Synthetic Brake Fluid) kapott anélkül, hogy mondták volna.
[ Szerkesztve ]