Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Neck

    veterán

    Sziasztok,

    Autóvásárlásban gondolkodunk. Egy kis 3 ajtós régi Swiftet szeretnék cserélni egy valamivel nagyobb, kultúráltabb autóra.

    Keret: 500-600ezer Forint (500-ban gondoltam megvenni, plusz az átírás) Szervízre tettem félre (az a jelenlegi kocsinál is félre van :D )

    Felhasználás: Főleg városban bejárni melózni napi 10-20 km, de egy párszor szeretnénk vele utazni (Horvátország, Erdély, etc).

    Emiatt 1,4 esetleg 1,6 benzines autókban gondolkodtam, és főleg japán / koreai kocsikat nézegettem.
    Ami "extraként" felmerült, hogy legyen benne klíma, elektromos ablak, és érvényes magyar forgalmi. (Igen, ez némileg leszűkíti, főleg a klíma)

    Kiszemeltek (nem feltétlenül preferencia sorrendben, bár a csajosnak a Mazda és a Nissan tetszene, nekem a Hyundai, mert fiatalabbat lehet venni ugyanannyiért)

    Hyundai Accent 2002-2006
    Mazda 323 4 v 5 ajtós 2000-2002
    Nissan Almera 4 v 5 ajtós 2000-2002
    Mitsu Carisma 4 v 5 ajtós 2000-2002
    Toyota Corolla 4 v 5 ajtós 1999-2000

    1: Jó nyomon járok?
    2: Ha igen, melyiket? / Ha nem, mit nézegessek ezek helyett?

    Előre is köszi:
    Neck

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    Sziasztok,

    Kiköltöztünk Németországba, mivel itt kaptam irodai munkát. Emiatt itt szeretnék kint egy német rendszámos autót venni. Ebben kérnék egy kis segítséget.

    A régi, hűséges 2006-os, 1.4 benzines Hyundai Accentemtől lassan el kell köszönjünk. Gyakran tervezünk hazajárni, tempomat nélkül lerohad a lábam, ráadásul nagyon durván pörög bele a km, és már most is sok van benne, nem fogja ezt sokáig bírni. Bár, hozzátenném, hogy autópályán 100 km/h sebességnél, 4.9l-t eszik :K Nem kamu, többször megcsinálta már.

    A keret kb €10.000, amiért szeretnék egy olyan autót venni, amely nem nagyon öreg (2011-2013), korának megfelelő futásteljesítményű, 4 felnőtt ember 4 bőrönddel kényelmesen elfér, és eltölt benne 1000-1200 km-t anélkül, hogy cipőkanállal kelljen kivenni őket belőle (akár hazamenetelkor, akár nyaralásra indulva)

    Ugyanakkor, a csavar a sztoriban, hogy ezt használnám munkába bejárásra, 25 km városi terep, lámpákkal, dugókkal, kisebb szakasz gyorsforgalmikkal tűzdelve, oda-vissza (tehát napi 50km).

    A második kitétel miatt azért óriási hajó méretű autót nem akarok, illetve inkább benzineseket nézek, mivel hamarabb bemelegedne (ezt imádom a jelenlegi kis benzinesemben), nem tenném hamar tönkre a napi bejárással, ugyanakkor a "hosszabb távon" sem jelentős a fogyasztás-különbség.

    Az elsődleges szempont a megbízhatóság, a második a fogyasztás, ugyanakkor (most már) szeretnék olyan autót, ami azért megy valamennyire, nincs "halálfélelmünk" a német autópálya "ki-mit-tud"-os szakaszán a többi autó között sem, bár nem a száguldás a lényeg.

    Amit a fenti képlet "kidobott" számomra, az evidens választás a Skoda Octavia (Kombi vagy Sedan).
    Ezzel viszont az a problémám, hogy a benzines felhozatalról sok rosszat olvasni (1.2 TSI kicsi, 1.4 TSI eléggé problémás, 1.8 TSI valamennyire szintén, az 1.6 MPI meg nagyon lomha, sokat fogyaszt, és eszi az olajat, de legalább megbízható)

    Nekem a titkos tippem, a csodaszép Hyundai i40 (Kombi vagy Sedan) lenne, 1.6 GDI 135PS, vagy 2.0 GDI 177PS motorral, viszont ezekről nincs semmi infom. Elromlós motorok ezek? Kettős tömegű lendkerék, egyéb szörnyűségek?

    Mit ajánlotok, ti mit vennétek?

    Előre is nagyon szépen köszönöm kis családom nevében a konstruktív hozzászólásokat! :R

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz footy #169288 üzenetére

    Az Alfa-ból a Giulia tetszik, az Astra meg egyáltalán nem :DDD Illetve, ezek valamivel kisebbek is, akkor inkább i30, Kia Ceed.

    Skoda-ból szerintem csak 1.8 TSI marad, nem tudom, melyik lehet megbízhatóbb, ez, vagy pedig a Hyundai szívó motorjai. A szélzaj annyira nem zavar :B

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz kisza25 #169293 üzenetére

    Pont ezeket nézem :D Valahogy a szívó benzinesekben jobban hiszek...
    Melyik a jobb, megbízhatóbb motor? 1.6 MPI vagy 2.0 MPI? Van valakinek tapasztalata, vagy legalább valami review van valahol?

    Megmondom őszintén, titkon az i40 kombival szemezek 2.0 MPI-vel, az megy is, el is lehet férni, szép is, és valahogy belesajtolok még 1000 eurót, hogy valami szép beleférjen belőle :B

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz footy #169298 üzenetére

    Egy kolléga ajánlgat egy Skoda Superb 2.0 CRDI-t 7000-8000-ért. Lehet, azt kéne megvenni akkor.
    Egyébként ahogy nézem a Hyundai i40 1.7 CRDI-je se tűnik rossznak, arról van valami info, hogy milyen? (Tartós?)

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz sasa134 #169305 üzenetére

    Stuttgart :D Itt már be is vezetik az Euro4 dízelek tiltását januártól.
    Azonban ez Euro5 dízel, és ha már nem lehet eladni itt, majd eladom M.o-on. Ez a része nem aggaszt, szerintem Euro 5 és afelett rendben van a dolog. Ahogy olvasom, egyébként, ez az 1.7 CRDI Isuzu dízel, elvileg ezek valamivel megbízhatóbbak, nem?

    Amúgy alapvetően még mindig benzineseket nézegetek inkább, csak felmerült a dízel is mint opció, de valószínűleg inkább benzines lesz belőle.

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz footy #169320 üzenetére

    Én megszoktam, az Accentnek is akkora elefántfül visszapillantója van, hogy nem igazán zavar már :D

    Eddig sem voltam nagy dízelbarát, de rendben, meggyőztetek, kivettem a szűrésből a dízelt :D

    Jó lenne tudni, hogy a 2.0 GDI is ugyanolyan "rövid" áttételezésű váltóval van-e szerelve, mint az 1.6 (Hyundai i40-eket nézek még mindig, illetve betettem B tervnek a Kia Ceed kombit és az i30 kombit is, bár az i40 tetszik a legjobban)

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    Németországi autóvásárlás még mindig a téma (kint élek) - Hyundai i40 benzines, a korlátozások miatt.

    Ti melyikre szavaztok, és miért?

    A: 14-15 ezer EUR körül kereskedésből 2015-2016-os keveset futott (20-30 ezer km), EURO6 benzines, még 1-2 év gyári garival, kevés extrával, 135 lovas benzines. Nyilván itt a kocsi értékét a "frissessége" adja.
    PÉLDA

    B: 12 ezer EUR körül kereskedésből 2012-es 177 lovas benzines kicsit több extrával kb normál (80-100e) km állással, 1 év kereskedői garival, bármit jelentsen is ez :DDD
    PÉLDA

    C: 10 ezer EUR körül magánszemélytől 2012-es kb normál km állással (100-120 ezer), gari nélkül, viszont van 2000-em javítani, ha valami megkotlik. Amit linkelek az többe kerül, mert most hirtelen nem találom a másik hirdetést. Nyilván magánszemélytől többet lehet alkudni.
    PÉLDA

    Pár évig megtartanánk a kocsit családi verdának. Még nincs gyerek, de 1-2-3 év múlva tervben van.
    Tul.képpen a kérdés, hogy megéri-e a gari, vagy inkább tartsam meg a pénzt, és ha tönkremegy valami, akkor van miből javítani. Illetve, hogy kell-e bele a 177 lovas benzines, vagy elég a 135 :) Sose volt még 100 lovasnál erősebb kocsim, fogalmam sincs, elég-e bele a 135 lovas, de nyilván a több jobb :D

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz MunezXBK #169500 üzenetére

    1.: Itt marad, írtam is, hogy kint vagyunk a következő néhány évre.
    2.: Ez azért erős általánosítás :) Van példa erre is, arra is, azonban a Hyundai i40 (főleg itt) nem annyira keresett autó, vannak fent több hónapos hirdetések is, amiknek folyamatosan esik az ára, és még így sem viszik el. Egyszerűen nem keresnek rá erre a típusra az emberek, a Skoda, VW, Audi, BMW, és főleg itt Stuttgart környékén, a Mercedes megy. Ezzel leírtam az utcakép 80%-át, ha nem többet. Ha nagyon rajtamarad az emberen a Hyundai, fog belőle engedni, de itt sikerült még a legelvetemültebb BMW kereskedőből is kihúzni 500 eurót egy ismerősömnek.

    De ne az alkun pörögjünk, vagy lehet, vagy nem lehet, ettől függetlenül érdekelne, hogy mennyit ér itt a garancia. A kérdésre nem válaszoltál - mit javasolsz, és miért? Adnál 2000-et egy kereskedői, vagy 4000-et egy gyári gariért?

    Ezek szerint te eléggé ismered az itteni viszonyokat. :R

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    Sziasztok,

    Még mindig nem vettem kocsit :D Kicsit elcsábultam, lehet, hogy még szeretnék autózni egy jót, mielőtt jön a gyerek :B

    Hyundai i30 (EURO6) vagy Kia Ceed 1.6 T-GDI (EURO5) motorról mik a vélemények, tapasztalatok?
    Tudom, tudom, turbós, és a szívó megbízhatóbb, de...
    Volt valakinek ilyen? Van valami nagy nyűgje, amiről tudni, és emiatt messziről kerüljem őket?

    Köszi előre is :R

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz tboy93 #169620 üzenetére

    Olyan kell amibe azért fér cucc, nem túl nagy, és még garis. A német autópályán kell jól mennie. Ezeknek a Hyundai és a Kia felel meg, de ha van jobb ötlet, szóljatok (azért a swift sport mint tanács elég komolytalan, vezettem, nem ez a szint. A Renault Clio RS, Focus ST inkább... azt megértem, ha azt írtad volna. Ezekre gari csak akkor van, ha kereskedésből veszem. :B)

    A Hyundai, Kia alatt se rossz a futómű egyébként.

    Viszont a kérdésre nem kaptam választ - milyen ez a turbós motor? Időzített bomba, vagy megbízható cucc?

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz Neck #169499 üzenetére

    Még mindig nézelődök :D Mint látszik, szeretem körbejárni a témát vásárlás előtt.

    Felmerült, mit opció, az 1.6 v 2.0 szívó i40 kombi mellett, a hasonló életkorú, Toyota Avensis kombi 1.8-as benzines szívó motorral.

    Ha tippelnem kéne, a 2.0 Hyundai jobban megy, mint a Toyota, az 1.6 kevésbé (eddig nem volt nehéz).
    Valszeg a Toyota megbízhatóbb. :D Ez sem akkora lutri kijelenteni.
    Nekem az i40 kinézetre jobban tetszik. (Ez meg szubjektív)

    Ha valakinek van tapasztalata - kényelem, komfort, pakolhatóság témakörében melyik a jobb? Avensis v i40?

    Az Avensis ránézésre átlagosan 1000-1500-2000 Euróval drágább, meg mondjuk ahogy nézem, ált. egy évvel fiatalabb.
    De ér annyival többet?

    Példa i40
    Példa Avensis

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz pècsimunkás #169882 üzenetére

    Amiket én néztem, 6 évesek, 100 ezer km körül, egyik sem volt ilyen. Nem tudom, hol állhatott az a kocsi, amit láttál, lehet, hogy a Szaharában :B

    Akkor Te azért (már megbocsáss) érthetően elfogult vagy a Toyota irányában :R

    Nekem itt az a kérdés, hogy megér-e 1500 eurót a Toyota felára, indokolja-e valami. A Hyundai újkorában lényegesen drágább volt (kb 1 millával), és azért hozták ki egálra vagy a Toyotát győztesnek, mert az olcsóbb volt.
    Viszont most a Hyundai olcsóbb...

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    Sziasztok,

    Hol lehetne megnézni, melyik autóban van kettőstömegű lendkerék?

    A Unix oldalát próbáltam, ott a 2012-es i40-esek közül a 2.0-s motorba épül, az 1.6-os motorba nem mutatja, viszont találtam olyan német oldalt, ahol szintén írja 1.6-os motorhoz is. A Toyota Avensis 2012-es 1.8-as benzines motorral vajon szintén kapott?

    Nincs erre valami tudásbázis?

    Légyszi azt most ne firtassuk, hogy nekem ez miért fontos - tisztában vagyok vele, hogy helyes / helytelen használat függvénye, hogy mikor romlik el, de mivel használt autót tervezek venni, ezért nem tudni, előttem hogyan használták. Két ismerős autójában is most romlott el, ha van rá lehetőség, hogy olyan modellt vegyek, amiben nincs, akkor azt szeretném választani, a kevesebb rázkódás helyett az olcsóbb fenntartási költségeket részesítem előnyben.

    Tehát - honnan lehet ezt kideríteni?

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz Neck #169285 üzenetére

    Igen, még mindig nem vettünk kocsit. Kitoltuk a keretet egy kicsit.

    Tehát dióhéjban 13000 - 14000 EUR a keret, két kiszemelt van:
    2012-es Hyundai i40CW 2.0 szívó benzin 177LE 13000 EUR (kb minden van benne)
    2013-as Toyota Auris Sports Tourer Hybrid 136LE 14000 EUR (felszereltség u.a. + skyview tető)

    Mindkettőt törésmentesre és 100000 km-el hirdetik.

    Felhasználás: napi 2x25km munkába járás városi forgalomban némi gyorsforgalmival, plusz évente 4-5 alkalommal hazajönni (2x1000km pálya).

    Úgy gondolom, az i40 megeszik vagy 8-9 litert, a Toyota inkább 5-6.
    Azt nézem, hogy a hybriddel 1 év alatt megspórolható az 1000 EUR árrés.
    Illetve, a feleségem bár tud váltani, de nem szeret - a Toyotánál CVT váltó van.

    Melyik a jobb döntés?
    Kell a Toyotából a 136LE, vagy elég a 99LE?
    Tényleg olcsóbb Németországban a biztosítás Hybridekre?

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz szőröscica #170390 üzenetére

    Nem tudom, de a Mobile.de két félét mutat, és a 99 lovasok olcsóbbak.
    De lehet, csak össze-vissza írják ki.
    De az egyikre azt írják Hybrid, a másikra Hybrid+.

    Látszik, mennyire értek hozzá :D

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz szőröscica #170392 üzenetére

    Közben megnéztem és igazad van, csak a németek se értenek hozzá.

    Molnarpeter: Ezt a kokszolodast nem értem, kifejtenéd bővebben kérlek?

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz nesa #170405 üzenetére

    Toyota klub fórumon rendszeresen számolnak be 3.5, 4, 4.5 literes fogyasztásokról (évszak függő, télen megeszik 5 litert is városban ;] ).

    Kíváncsi lennék, ezt milyen szívó benzines kocsival éred el, ami nem egy pöcsköszörű, hanem egy középkategóriás méret, esetleg kombi. Nekem van egy 1.4 szívó Accentem, 100-as országúti tempónál egyszer lementem 4.9-re, száraz úton, egyedül mentem benne, némi csomaggal.

    Városban 6.5, 7 körül eszik ugyanez a kocsi.

    Pont fentebb számoltam ki, hogy éves szinten 800 eurot spórolok meg a 2 literes szívó benzines kombihoz képest - szóval ahelyett, hogy a ceruzámat hegyezném arra, hogy 1 zöld lámpás indulásnál több benzint lövök el, inkább elmegyek belőle nyaralni.

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz i-sti #170471 üzenetére

    Hyundai Tucson-ból az alja 5000-nél kezdődik.

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz Gaben92 #170600 üzenetére

    Nekem ezzel az a bajom, hogy minden újabb Mazda generációról elmondják, hogy na ezt most már tényleg nem rohad, de a többihez képest mégis.

    Lehet, hogy most az egyszer tényleg nem, de én nem tudom, kezdem nem elhinni :F

    Szerk: A Hibridhez: Mindenképp próbáld ki, mert "béget" váltás helyett. Azaz, CVT szerű "váltó" van benne, és folyamatosan tartja a fordulatot gyorsítás közben. Vagy nézz meg egy videót.

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    Végül csak vettünk autót :B

    2013.05 110e km, 1.6 szívó benzines, 4db 2018-as nyári gumi KIA alufelnin, plusz 4db 0km-es téli gumi vadonatúj acélfelnin. Van benne navi + tolatókamera, ülésfűtés, kormányfűtés - imádom ebben a hidegben.
    Vásárlás előtt kicserélték a két első féktárcsát újra, mert vállas volt.
    €9200 volt, és kb 100-150 euróért írtam át. A biztosítás meg rablás.

    De azért bódottá' van. :DD

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz MunezXBK #171225 üzenetére

    Nagyon drágán csinálták a rendszámot (felvihették az árát, vagy nem tudom) mert 40 eur volt csak a két új rendszám. A többi ügyintézés volt talán 65-70 EUR a Zulassungsstellén, plusz én kértem rá zöld plakettet, mert nem volt, az is talán 6 EUR.

    Sky11: S-Direktversicherung, ez volt az egyik legolcsóbb. Teilkasko-val 636 EUR bónusz nélkül, szóval (kollégák elmondása alapján) lehetne drágább is. A kártörténetigazolás még folyamatban van, most intézem éppen :B Remélem sikerül. Bár csak 2 évet tudok majd lehozni, arról kaptam az Allianz-tól igazolást.

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    Sziasztok,

    Le szeretnénk cserélni a 2013-as Ceed kombit valami fiatalabbra, olyan 2018, esetleg 2017. Keret: 8m. Nagyon max: 9.5

    Az első 3 szempont:
    Megbízható,
    megbízható,
    biztonságos

    Ha lehet, azért 100-nál több paci legyen, mivel Németországban élünk, és itt némelyik gyorsforgalmi útra felhajtáskor nem árt, ha van kraft. Minimum euro5, de inkább euro6, biztos, ami biztos. Dízelt nem szeretnék.

    Ezen kívül, ami jó lenne, ha lenne benne, fontossági sorrendben:
    Automata
    Adaptív tempomat
    Sávasszisztens

    Még egy limitáló tényező, max 4.6 méter lehet, különben nem fér be a garázsba :D

    Igazából egy Auris hibrid kombi tökéletes lenne, ha lett volna belőle valaha adaptív tempomattal szerelt, meg nem 99 lovas lenne. De sajnos nincs, és sajnos 99 lovas.
    A méret miatt a Mondeo hibrid is kiesett

    Az új Corollából van 2.0 és adaptív tempomat is, de olyan drága, hogy a hajam leteszem tőle.

    Van eszetekben valami jó?

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz tboy93 #209733 üzenetére

    Végül vettem egy Suzuki Swace-et. Volt benne minden, és 4880 a garázs méret, majd valahogy bepréselem.

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz Vismajor01 #209742 üzenetére

    Még otthon töltéssel is necces. Ha abból indulunk ki, hogy az otthon töltés kizárólag átlagfogyasztás feletti felhasználás, nekem 480-as benzinből 3-4 liter ára jött ki a töltögetésre.
    Akkor már egy sima (Toyota) hibrid is kb itt van, viszont a plugin / elektromos felárat nem kell megfizetni. És töltögetni se kell.

    Szerintem (jelenleg) kb akkor éri meg töltögetni, ha napenergia tölti a géped. De az is csak akkor, ha nem mindennap kelsz útra, mert amúgy pont nem akkor vagy otthon, amikor a nap süt.

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz rpap96 #209818 üzenetére

    Toyota normál hibrid? Corolla alkuval éppen beleférhet a keretbe, Auris bőven. Számolj utána, mennyibe kerül az áram, amennyivel töltöd, és mennyibe kerülne ez benzinből. Meg fogsz lepődni, de nem biztos, hogy a sima Toyota hibriddel rosszul jársz. És nem kell minden este tölteni sem. Na meg, ha a plugin-ekből kimegy a delej, jellemzően rosszabbul fogyasztanak, mint a Toyota hibridje.

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz Doki16 #209836 üzenetére

    Nagyrészt egyetértek. Azonban, egy gyors HaHus keresés után, 2-3 évvel fiatalabb Aurisokat lehet kapni ugyanazon az áron, mint a Golf GTE. Ugyanakkor (bár A3 e-Tronom és GTE-m nem volt), de nagyon sok helyen 5.2 - 5.5l fogyasztásokat írnak benzin üzemben.

    Azaz mondhatjuk, hogy az Auris olcsóbb, és fogyasztásban nagyon közel van. Nem vagyok meggyőződve, hogy a GTE gyorsan behozza az árkülönbséget (ha egyáltalán)

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz macilaci78 #209844 üzenetére

    Pontosan ebben verhetetlen a HSD Toyota. Úgy fogyaszt kevesebbet egy benzinesnél / dízelnél városban, hogy az egyik legmegbízhatóbb konstrukció a piacon, a teljes hajtásláncot illetve a váltót is beleértve.

    Van olyan, amikor 90%-ban elektromosan megy városban úgy, hogy saját magát töltögeti vissza. Döbbenet.

    De ne nekem higgy, nézz szét, miben ülnek a taxisok Budapesten.

    Gyanítom, hogy az értékvesztése is kedvezőbb lesz, mint a példádban említett dízel autónak. A javítási költségeket és a többit már nem is beszélve. De a legjobb az egészben párban egy ACC-vel (adaptív tempomat) használni - dugóban gyakorlatilag elvezeti magát fillérekből.

    Ez egy másik életstílus (közlekedőedény) de nem véletlenül mondják, hogy nagyon jól fenntartható - és egy kicsi azért jut a jövő technológiájából is.

    Nyilván, ha a menet nagy része autópálya 130 tempomat, akkor másabb a történet.

    Üdv a Suzuki Swace-ből :D

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

  • Neck

    veterán

    válasz sagesz93 #209850 üzenetére

    "GL+ fapad" (szerintem brutál jól felszerelt, és a GLX nem ér annyi pénzt, amiért adják), hivatalosan oliva metál, gyakorlatilag bronz színű.

    Válogatni nem tudtam, mivel használtan vettem, 1db volt HaHu-n :)

    Macilaci: előfordulhat, hogy neked kicsi volt, bár mindenki azt emeli ki, hogy elöl is, hátul is rengeteg a hely, és a csomagtartója is decens. Én 170cm vagyok, én az ezres régi swiftben is kényelmesen elfértem :D Nézegess RAV4-et, abban csak elférsz elöl :D

    [ Szerkesztve ]

    An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"

Új hozzászólás Aktív témák