-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #703 üzenetére
Innen indult ki az egész. Úgy beszél a kolléga mint ha a gáz cuccot puszira ingyen adná a szerelő sőt jófejségből még be is szereli és levizsgáztatja a kocsit. Lófaszt. Közel negyed millióban benne van egy gázosítás. Az tökmindegy utána mennyit fogyaszt ezt a pénzt ott helyben egy összegben ki kell csengetni. De ha már valaki annyira forintbaszó akkor vegyen 3L-t. Az 3liter fogyaszt a 359forintos gázolajból. Azaz 10,7 forint/kilométer. Ha egy 1.0 lpg swift sem gurul el ennyiből.
-
dízelracer
senior tag
A váltó az egyetlen gyenge pontja viszont át lehet bele rakni az 1.4pdtdi váltóját. Van vele szívás de megoldható. Nameg mégsem egy lemez koporsóval (swift) játszik oroszrulettet az ember nap mint nap az utakon. Ráadásul a 140Nm nyomaték korrektül viszi a 800kg-s kis pöcsköszörű autót.
(#711) viharhozo: gyártanak.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #720 üzenetére
Az 1.0 stiftet csak példának írtam. Írhattam volna helyette bármit. Elgázosítasz egy ezres valamit és a lassú járműnek vizsgáztatott home made csettegő levillog az útról...
Amíg a márka szervízben egymástól kérdezgetik a szerelők mekkora nyomatékkal kell meghúzni a hengerfej tőcsavarokat addig az enyémhez ne is nyúljon ott senki... -
dízelracer
senior tag
"Félrebeszélsz, nyilvánvalóan a tények teljes ismerete nélkül".
Renault Thalia (1.4 16v) gázosítása 2008ban vagy 2009ben szinte forintra pontosan 230ezer forintba állt meg. Nem hiszem, hogy azóta lejjebb mentek volna az árak. Most fogyaszt 7-10litert gázból (itt 219Ft a MOL kúton). Ha kiszámolod az mennyi egy kilométerre vetítve már nem is olyan szép a kép. Plusz ott van még a közel negyed milla amibe az egész átalakítósdi móka került.
Lupo: 1999től 2002ig gyártották. 800-900k-ért már akad vállalható de mindre költeni kell köszönhetően a tipikus amíg megy addig nem bántjuk magyar mentalitásnak. Ha a váltója rendben van nem kell fosni tőle mert más gyenge pontja nincs. Minden kopó alkatrésze olcsó és ez a világ második leggazdaságosabb sorozatgyártású autója.
"olyan fasza lett volna, mindenki azt venné. De szopni senki se akar."
Itthon tíz lupóból kilenc olyan állapotban van, hogy 300ezer forintot nem adnék érte. És ez nem az autó hibája. Ez a tulajdonosok hibája. Zsigulin nevelkedett magyar parasztnak egyszerűen nem való ilyen autó. Aztán ha valami (miatta) beszarik rögtön szalad fröcsögni a népítéletre, hogy fúdeszar és senki ne vegyen olyat. Kurvára el lettek hanyagolva és le lettek lakva ezért nem találsz normális állapotút eladót. Akinek van egy patent 3L-je az meg soha büdös életbe nem fogja eladni. Ez a tökéletes városi autó. Kényelmes automata váltó a legkisebb parkolóhelyre is befér megfizethető kopó alkatrészek és 4liter alatt eszik városi forgalomban.
(#732) "Na ebből is látszik, fogalmad sincsen a dolgokról. Mi köze az elgázosításnak a lassúsághoz?"
Ha egy eleve harmat gyenge 1literes kocsit megkínálsz gázzal előbújik belőle a vadállat vagy mi? Mert ha benzinnel geci lassú akkor gázzal is az lesz.
Ne vegyük már egy kalap alá a Seicentot a Lupoval. Az a kocsi egy vicc. A Lupo messze a legjobb autó a kategóriájában. A Seicento egy fapados, szűkös, kényelmetlen, gagyin összeszerelt valami. Se futóműve se, rendes féke nincs. Biztonságról még hírből sem hallott. Ég és föld a két kocsi. Na meg az neked sosem fog 4litert vagy még kevesebbet enni gázból de benzinből se nagyon. Ha már mindenképpen mini autó kell gázzal akkor ott van 500k-ért az 1.4 8v Lupo/Arosa. Sokkal jobb autó mint a Seicento és 4csillagos a töréstesztje. 2000utáni 1.0 Lupo/Arosa fapados verzióban még olcsóbb. Dízel pártiaknak ott a Lupo/Arosa SDI. 1700ccm 60lovas adagolós szívódízel sima kézi váltóval 4liter alatti átlagfogyasztással. Az egész kocsi egyszerű mint a faék. 800k-ért 2légzsákkal 2001után széria abs-el. Aki ezek után is inkább egy Seicento-ba ülne mert 1literrel kevesebbet fogyaszt az megérdemli. Ha azzal balesetet szenved tuti lenyomorodik sanszos, hogy meg is hal. Megér ennyit bárkinek is az olcsó autózás?
szerk: most ebből az jön le, hogy én mindenáron kardoskodok a dízel mellett. Nem így van. Nagyobb autónál simán egy hosszú löketű nyomatékos szívó benzinest vennék lpg-vel. De kisautónál pláne ha városba kell csakis dízelt. Városon kívül stabil 90km/h-ra beállva egy 2-3literes benzines sem fogyaszt rosszul egészen addig amíg be nem érünk egy forgalmasabb városi szakaszra. Na ott csúnyám megugrik a fogyasztása a sok tönymörgéssel.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
Miért is beszélek félre? konkrét példának hoztam fel azt a rönyót. Egy jó barátomé. Hengerenkénti gáz ment bele, hogy pontosan milyen azt magasról telibe szarom mert kibaszottul nem tud érdekelni. 230ezer volt a számla vége cakkpakk. Pont.
Nézd már meg hány Punto II és hány 3L van a használt autón. A magyar Lupo 3L felhozatal legalább 80%-a külföldről törötten, hibásan behurcolt fostaliga. Itt a pajtában a magyar paraszt a saját feje után összegányolta és eladta kurva drágán. A vevő meg szopott vele mint az állat mert minden szar lett a kocsin amihez hozzányúltak. Még a márkaszervízben sem értenek a típushoz annyira ritka autó. Akkor meg mit vársz? Itthon összesen 2ember van akit a 3L-em közelébe engednék (már ha nekem az lenne). Punto II-ből eközben meg Dunát lehet rekeszteni. Nem azért van annyi mert olyan fúdejó jó kocsi. számold hozzá, hogy elve vagy 50x annyit eladtak belőle mint 3L-ből. Akkor miről is beszélsz?
"5 liter alatt elvan, és ütve vágva se eszik 6-nál többet". Ez hihető... Ha siettem a Punto 1.1 VAN megevett 9liter benzint 100km-en. Autópályán 140-150 országúton 110-120. Ez az ütni vágni nem az amikor az ember ütemesen fújkálja a gázpedált...
"Inkorrekt ember vagy"
Nem ismersz! Halvány fingod sincsen róla, hogy milyen ember vagyok. A beszólogatást itt és most nyugodtan be is fejezheted barátom! És nem vagyok dízelpárti olvasd el az egyel feletted lévő hozzászólásom végét. Bírom tőled ezt a magasról jövő lekezelő stílust amit itt előadsz pár embernek. Csak nem tudom mire fel ...
-
dízelracer
senior tag
Azért szóltam le a Seicentot mert egy Daewoo Tico vagy Maruti 800 szintjén van. Egy "picit" törékeny autónak tűnik. A Fiatokkal semmi bajom de a Seicento az én szememben nem autó. Egyébként ha már ott tartunk pont nem a "lupónak megfelelő" autót vettél alapul. A Punto II kategórián belüli riválisa a Polo lenne nem az egy kategóriával kisebb Lupo.
Gondolj rólam amit akarsz elég magasról leszarom, de amíg én nem aggatok rád mindenféle jelzőket addig te se tedd!
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #741 üzenetére
Annyit írtam, hogy ha egy kocsi benzinnel gyenge az a gázzal is az marad nem azt, hogy gyengébb gázzal mint benzinnel. Nem mindegy.
(#743):
Mihez nézem a jó törést? A kategóriatársaihoz képest. Citroen Saxo (-2003), Fiat Seicento (-2007), Nissan Micra (-2004), Suzuki Alto (-2005), Daewoo Matiz (-2004) stb ...
Mindent agyon lehet vágni valamivel. Ennyi erővel Hummer H1-et se vegyen senki mert ha pont akkor alszik el a szembe jövő román kamionos szopás van. -
dízelracer
senior tag
válasz Atomgeszi #971 üzenetére
"Két éve a motor kicserélve"
Gondolom amikor a mérnökök ezt a benzinmotort megalkották nem gázüzemre tervezték. Hogy azzal is üzemeltethető az csak egy dolog. A gáz bő ~150 fokkal magasabb hőmérsékleten ég el mint a benzin. Ez hosszútávon kétlem, hogy nagyon jót tenne a szelepeknek... mod: Áhh hülyeség, hiszen köztudott, hogy egy gázautó sosem romlik el.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz hobizoli #975 üzenetére
Ja igen nehéz felfognom. Akárhogy is ragozzuk a gázüzem csak utólagos belemókolás a gyári technikába. És akkor választhatsz, hogy vagy csomagtartód nem lesz vagy pótkereked (tudom xy éve nem kaptál defektet kár, hogy ez semmit sem változtat a lényegen), plusz zárt helyekre be sem mehetsz a kocsival. LPG-s kocsival mindenképpen kompromisszumokra vagy kényszerítve egy sima benzineshez vagy dízelhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz lollerblade #992 üzenetére
Kizárt.
-
dízelracer
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz runner 125 #1015 üzenetére
Van ám. RS
-
dízelracer
senior tag
válasz zoo8800 #1088 üzenetére
Én a Renault 5 Express-el voltam így. Egyszerűen muszáj volt elforgatni ~4000ig mert ott volt benne valamennyi "erő" (1.6 szívódízel). Ráadásul a harmatgyenge motor mellé még túl nagyokat is ejt a váltója. 6-os úton Pécsre hármasban ment fel, negyediket már nem bírta az emelkedőn. Mire beértem a városba majdnem forrt a víz. Egy igazi csótány volt. Szerencsére ellopták.
-
-
dízelracer
senior tag
-
dízelracer
senior tag
válasz varga911 #1178 üzenetére
Mennyire jellemző még odakint, hogy "benzinzabáló" batárokkal furikáznak az emberek? A kétezres évek derekán pár évig Clevelandben élt egy haver, azt mondta a nagy többség reltív kis 2 - 2,5 liter körüli kocsival mászkál és már csak elvétve látni 4-5literes motorral szerelt suv-okat. Ottani közlekedési morálhoz mondjuk simán elég lenne az emberek 99%-ának valami kis két liter alatti turbós moci is a kocsijába. Idővel úgy is ez lesz a trend az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt. Na meg szerintem a hibrideket is ki lehetne váltani ezekkel. Nem értem miért van ráizgulva fél amerika a hibrid autókra.
-
dízelracer
senior tag
válasz makaveli666 #1192 üzenetére
Nem.
-
dízelracer
senior tag
válasz makaveli666 #1206 üzenetére
"egy IV es Golfot ki lehet fogni 650-750e között? Persze ami jó"
Nem.
-
dízelracer
senior tag
válasz spurika #1210 üzenetére
650-750k ért csak a Golf felhozatal legalját kapja meg amire mindre költeni kell mert elhanyagoltak. Ha nem az lenne drágább lenne. Annyiért csak durván visszapörgetett, szépen kiglancolt de valójában széthasznált, horpadt és karcos Golf 4 -et kapsz kizárólag csak 1.4-1.6 motorral ráadásul a legelső szériából amit nem biztos, hogy megvennék.
Magánkézből költözködő megszorult embertől? Ilyen csak a mesékben van. Az a kocsi fel sem kerül a használt autós oldalakra pikkpakk elkel a szűkebb ismeretségi körben.Ugyanennyi pénzből nagyon patent állapotú, jól felszerelt Golf3-at kapni akár tdi motorral is de nyomatékos és gazdaságos 2.0 8v is akad. 2-3évvel idősebbek az igaz viszont sokkal kiforrottabbak és műszakilag eleve egy jobb konstrukció mint a Golf4.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
senior tag
válasz Yushchenko #1236 üzenetére
Vannak f@szkalap eladók/kereskedők akik 10forintért +b az anyjukat is...
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- SSD kibeszélő
- Politika
- Crypto Trade
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest