Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fagylalt

    senior tag

    Sziasztok!

    Még nem aktuális, de hamarosan szeretném megvásárolni az első autómat. A kérdésem az lenne, hogy mit ajánlanátok? Már régebb óta nézelődöm, de kíváncsi lennék, hogy milyet javasoltok. A keret kb. 1M forint (természetesen használtban gondolkodok). Főként városban (vidéken) lenne használva, hétvégénként egy-egy kiruccanásra kellene, illetve havonta hosszabb távra. Fontos lenne, hogy azért ne zabálja az üzemanyagot és fenntarthatósága "átlagos" pénztárcával lehető legyen. Kisebb, kompakt méretűt szeretnék. Fiatalos legyen, kellőképp sportos, de ne legyen szétrúgott. Nekem legjobban a Honda Civic (7. gen) tetszik. 1.6 V-TEC vagy 1.7 CTDI-t néztem. Igaz azok egy kicsit millió felett van, de talán még annyi belefér.

    Köszönöm! :)

  • fagylalt

    senior tag

    válasz BigBlackDog #136496 üzenetére

    A sportos szó alatt arra gondoltam, hogy ne legyen lomha. Ne kelljen gondolkodni minden előzésnél...stb. :)
    G Astra nem rossz, Focus-ból pontosan milyenre gondoltál?
    Ha esetleg a 7.gen Civic mellett teszem le a voksomat, akkor mégis milyen típushibákkal kell számolnom?
    Igazából az alap (olajcsere, váltóolajcsere,...) javításokra tettem félre. Illetve az átírás, eredetvizsga és egyéb nyalánkságok is egy külön büdzsé.

    (#136497) Integrale: A 147-es Alfa nagyon bejövős. Esetleg 1.9 JTD nem jöhetne szóba millió környékén?

    (#136498) Qru: Azért nem szeretnék olyan autót, amibe csak ölöm a százezreket...oké, hogy kell néha rá költeni, de ne legyen pénztemető.

    (#136499) mdani01: Hát annyira nem tetszenek a Swiftek, nekem az nem fiatalos. :R

    (#136500) iRico: Igen, ezt el is felejtettem írni. Kifejezetten szeretek vezetni és ezért szeretnék egy olyan autót, ami karakteres.
    Feltéve, ha nem szarkazmusból írtad az Alfára.

    (#136505) SzlobiG: VW Golf 4 1.9 TDI? Vagy felejtős? Esetleg egy PD? Van a családban és igazából jók a tapasztalatok vele.

    [ Szerkesztve ]

  • fagylalt

    senior tag

    Sziasztok!

    A közeljövőben (nyáron) autót szeretnék vásárolni és szeretném kikérni a véleményeteket, hogy jó irányban nézelődök-e. Már jó ideje nézegetem a hirdetéseket, olvasom az autós topikokat, így körvonalazódott bennem egy-két dolog. :)
    Évente relatíve keveset - kb. 20 ezer kilométert - hajtanám. Tekintve arra, hogy mennyit autóznék vele évente és hogy hétköznapokon a városban csak néhány kilométer erejéig használnám, én inkább a benzines felé hajlanék.
    Hétvégente viszont nagyobb távokra mennék vele (tehát nem mindig lenne rideg tartásban).
    Olyan autót szeretnék választani, amivel élmény autózni és cserébe hajlandó vagyok lemondani az alacsony fenntartási költségekről (nyilván az ésszerűség határain belül). Fontos lenne, hogy a beltér minősége is jó legyen (korhoz képest) és a futóművére se lehessen panaszt ejteni.
    Az én megállapításom szerint ezeknek a feltételeknek legjobban egy BMW E46 felelne meg legalább 2,5 literes benzinmotorral. Szóval legfőképp 325i/Ci vagy 330i/Ci-re gondoltam.
    A rászánt keret 1,5MFt lenne, de úgy látom ehhez még kénytelen leszek hozzátenni jó pár százezret, ha jobb állapotút szeretnék vásárolni. A kérdésem az lenne, hogy mennyire lehet megszívni egy ilyen vásárlással? Mik a típushibái, merjek-e nagyot álmodni és ilyet venni vagy csak kín lesz?
    Egyetlen egy dolog, amiben még nem döntöttem, hogy 2 ajtós coupé vagy 4 ajtós sedan legyen inkább. Az előbbi dögösebb és úgy általában nagyobb belőle a kínálat, míg az utóbbiból kisebb a kínálat, de talán praktikusabb, mert nem kell (annyira) akrobata mozdulatokat tenni, hogy hátra is be tudjanak szállni, nem beszélve arról, hogy nem olyan dög nagy az első ajtó, mint a coupé-nál.
    Szóval nekem nagyon szimpatikusnak tűnik a sorhat. :B

    Mi a véleményetek? :)

  • fagylalt

    senior tag

    válasz htomi85 #155193 üzenetére

    Igen, kicsit elhamarkodottan írtam azt a másfél misit. :B Legalább 2MFt kellene. Most egy kicsit dilemmába vagyok, hogy gyűjtsek még hozzá vagy pedig nézzek mást.
    Ha tegyük fel lemondok az említett típusról, akkor miket tudnátok ajánlani az említett kritériumoknak megfelelően?

  • fagylalt

    senior tag

    Sziasztok!

    Lassan elérkezik az ideje, hogy megvegyem az első autómat. A vásárlással ugyan még nyárig várnék (ha minden klappol, akkor a rászánható összeg is növekedni fog), de addig is nézelődni szeretnék, hogy mégis mit kapnék a pénzemért. Ebben a témában szeretném a segítségeteket kérni. :R

    Leszögezném, hogy nem csak, mint céleszköz (A-ból B-be történő eljutásra) használnám, hanem "hobbi" autó szerepet is betöltene. Értsd: kifejezetten szeretek vezetni (és már koromhoz képest sok kilométer van a hátam mögött: nem dodzsemet keresek), szóval olyan után kutakodom, amit élmény vezetni.

    Keret: ~1mFt (a kötelező szervizen és a papírozáson kívül)
    Várható futásteljesítmény: évente ~10 ezer km
    Utazott távolságok: túlnyomóan nagyobb távolságokra
    Szállított személyek száma: leggyakrabban 2 --> (lehet 2 személyes is)

    Elvárásaim:

    Fenntartási költség (szerviz): nem bánom, ha magasabb az átlagnál, de egy konstrukciós hibáktól hemzsegő típust (pénztemetőt) inkább kerülnék
    Üzemanyagtípus: lehet benzines és dízeles ( ;] ) is
    Fogyasztás: max. 10-12l/100km
    Hajtás: FWD (az RWD-t szerintem az ár kizárja, de nyitott vagyok rá :) )
    Teljesítmény: min. 100LE, legyen dinamikus (<10 sec 0-100km/h)
    Sebességváltó: manuális
    Futómű és kormányzás: ne legyen "béna" kanyarokban, de azért úthibákon se rázza szét a vesémet (pl. Civic 8th Gen. sportos, de már-már túlzottan kemény, számomra vese kirázós)
    Beltér minősége: mindenképpen átgondolt, jó minőséget szeretnék (pl. PUG 206 vagy akármelyik Puntonak a beltérétől kiráz a hideg...)
    Zajszigetelés: autópálya tempónál legyen csendes
    Biztonság: papírkasztni kizárt (pl. Swift MK3 kaliber)
    Egyéb extra: digitális klíma (esetleg napfénytetőnek örülnék, de ez nem feltétel)

    Bár van elképzelésem, nem szeretnélek "befolyásolni" Titeket. Kíváncsi vagyok mi jut eszetekbe a fentebb felsorolt feltételek alapján. Bármire nyitott vagyok. :)

    [ Szerkesztve ]

  • fagylalt

    senior tag

    válasz Lacy6 #169378 üzenetére

    Megmondom őszintén szívesebben vásárolok öregebb és többet futott, de jobban felszerelt autót, mint fiatalabbat, kevesebb km-rel az órában, alacsonyabb felszereltséggel. :B
    Nekem az a fontos, hogy dinamikusan gyorsuljon, a kanyarokban legyen közvetlen a kormányzása, és ne billenjen meg úgy, mint egy kétajtós szekrény. Mindezek mellett nyugodt tempóba csendesen és kényelmesen lehessen benne utazni.

    (#169379) joamilestoné & (#169380) DZs:

    Igen, hallottam/olvastam, hogy a Ford-ok futóműve "ügyes", bár megmondom őszintén még nem volt lehetőségem kipróbálni egyet sem. Egyetlen egy bajom van mind a Focus-szal, mind a Mondeo-val...a beltér...idegenkedek tőle, nekem nem tetszik így képek alapján.

    Mindenkinek:

    Megfogtok kövezni, de én főleg német autókat néztem (VW és Audi). :B
    Golf IV (Variant) van itthon faternak és aránylag nem tartom rossznak a belteret, csak a futómű billegős...mondjuk ültem már rosszabb autóban. Nem tudom, hogy a ferdehátú kivitelűnek valamennyivel feszesebb-e? Illetve mégis mekkora különbség van egy Focus-hoz viszonyítva? Ha ég és föld akkor valahol kompromisszumot kell kötnöm.
    Audi-ból az A3 8L-t és A4 B5 FL-et néztem.
    Ennél a három modellnél benzinesből csak az 1.8T-t találtam teljesítményben szimpatikusnak. A szívómotorokat "kicsinek" találtam, esetleg 2.3 VR5 / 2.8 VR6, de ezeket nem ismerem. Dízelből 3 verzió is felmerült: az egyszerű adagolós 110 lovas 1.9TDI, a (talán vállalható) 131LE-s PD, illetve a 150LE-s ARL PD (csak ritka itthon).
    De akár Seat márkajelzéssel is megvásárolhatom ugyanezeket a konstruciókat más csomagolásban Seat Leon, Toledo...

    Még a 147-es Alfákat néztem, szintén dízel (1.9 JTDM 16V) motorral.

    Nagyobb teljesítményű benzinből sajnos kevés a választék, pedig hajlanék afelé. :(

  • fagylalt

    senior tag

    válasz Integrale #169390 üzenetére

    Tehát, ha jó értem, akkor az alábbi a sorrend (javíts ki, ha nem jól írtam)?
    Futómű szerint: G4 = A3 8L <<< 147 = Focus
    Beltér minőség szerint: Focus < Alfa ~= G4 << A3 8L

    Illetve az előbbiekben említett Mondeo, Passat, A4 hova sorolható be? Ugye ezek nagyobb méret kategória, így gondolom valamivel a beltér is jobb (bocsánat, hogy háklis vagyok erre :B). Érezhető-e vagy csak minimális a különbség, mert ha az utóbbi, akkor inkább a kompaktok közül válogatok.

    A 147-ek esetében mi az ami gond szokott lenni az itthoni példányokkal?

    [ Szerkesztve ]

  • fagylalt

    senior tag

    Sziasztok!

    Egyik ismerősöm szeretne vásárolni új autót. Bár nem egy kategória a kettő, de az alábbi két típus között gondolkodik: VW Tiguan Allspace és Hyundai Tucson. A kérdésem az lenne, hogy a konfigurátorban összeállított autó listaárából nagyságrendileg mennyi alkudható? Többször olvastam, hogy pl. a VW-nél a listaárnak köze sincs a valósághoz. Régebben az egyik autós topikba valaki linkelt egy táblázatot (VW), amelyikbe benne volt, hogy százalékosan mennyit szoktak engedni egy-egy típusból, de sajnos nem találtam meg. A kinézett Tucson listaára 9,7MFt, a Tiguan AS 12,5MFt. Mire lehet számítani?

  • fagylalt

    senior tag

    válasz vzsryl #176441 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

    A terv mindenképpen az, hogy a közeli kereskedésekből kérünk egy első körös árajánlatot emailben. Utána meglátjuk, hogy hogyan tovább.
    EV, orvos nem játszik. Őstermelőit mennyire bonyolult kiváltani?

    Tiguan-ból elég szegényes Hahu-n a kínálat. DSG-vel összesen 4db találatot ad, amiből mindösszesen csak 1db 1.5 TSI van. Hyundai esetében jobb a helyzet.

  • fagylalt

    senior tag

    válasz fagylalt #176510 üzenetére

    Sziasztok!

    A hó elején érdeklődtem, hogy mennyit engedhetnek egy VW Tiguan Allspace listaárából. Nos, írtunk az összes Bp-i VW értékesítőnek, kértünk árajánlatot egy adott konfigról. Nagyjából azonos ajánlatok estek be (ahogy írtátok a listaár messze áll a valóságtól), azonban vannak minimális eltérések. Akinek van már tapasztalata az megtudná osztani velem, hogy a kapott ajánlatok mennyire alkudhatóak (eddig magukat alkudták :)) ) vagy ezekben már nincs tartalék? Hogy érdemes masszírozni? Nyilván nem a saját pénztárcája ellensége az ember, de azért pofátlanok sem akarunk lenni.

    [ Szerkesztve ]

  • fagylalt

    senior tag

    válasz emvy #177552 üzenetére

    Persze. :)

    VW Tiguan Allspace

    - Metál fényezés, alap felni (17"), alap fekete szövet ülések
    - Nagycsaládos csomag
    - Szőnyegbetét elöl/hátul
    - Helytakarékos acél pótkerék
    - Sávtartó rendszer "Lane Assist" II
    - Gumiabroncs légnyomás ellenőrző rendszer
    - Active Info Display
    - App-Connect
    - Easy Open & Close csomag
    - Hét személyes kivitel
    - Tolató kamera és Parkassist
    - USB-csatlakozó (2 db)
    - Komfort csomag
    - Rádió "Composition Media"

    Alap felszereltség listaára: 10,69MFt
    Extrákkal: 12,16MFt

    Ajánlatok: 10,26MFt - 10,4MFt (plusz ebből lejön a 2,5MFt-os állami támogatás)
    Forgalomba helyezés: 170eFt - 205eFt

    4 értékesítőtől kértem ajánlatot, abból már 3 adott választ, az utolsó épp ma kérdezett még egy-két dolgot (orvos/ügyvéd/őstermelő,...stb.). Az 5-nél pedig az ismerősöm volt bent személyesen, aki venné az autót. Azt az ajánlatot most nem tudom fejből, de azt hiszem egy picit jobb, mint emailben kaptunk. Ha megtudom, beírom.

    Az ajánlatok kb. 1,9MFt-tal a listaár alatt vannak, ez 18,5%-ot jelent számok szerint, ha nem csal a matek. Persze ez csak számmisztika...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák