-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
titta73
tag
válasz Gergőke88 #202178 üzenetére
Infiniti Q50S. Ritka, nem a Toyota féle bégetős hibridség van benne, 360+ LE, 540+ Nm. AWS, jó futómű, V6 hang, (Nissan 350Z-t is ilyen motorral gyártották). 9-10 liter között simán el vagy vele, és nem kell tojáshéjon lépkedni hozzá. Kollégám friss 1,5 turbó i30-a is 9 literes városi fogyit produkál. Nagyon meg szokta lepni a sok vagánykodós hülyegyereket a húzott tdi-kkel, amikor a lámpához némán (villanymotorral) gurulok oda és ha épp olyanom van, simán állva hagyom őket... Vicces jószág.
-
titta73
tag
válasz HUTCHDB #207250 üzenetére
Én is gondolkodtam rajta, de valahogy nem jött be hogy egy 1.4-es motor cibálja a két tonnás testet, ha lemerült az akku. Úgyhogy más lett. Városban többet fog tudni, mint napi 30 km, a miénk bruttó 13 kWh-s akkus, a vw is hasonló méret, mindkettő 2 tonna körül mozog. Városban nem számít a nagy homlokfelület se, nem mész olyan gyorsan. Mi ebben az időben 70-75 km-t tudunk elmenni egy töltéssel, nulláson/autopályán a sebességtől függően 40-50 km-t. Télen csökken a megtehető táv.
-
titta73
tag
A miénk se engedi 13% alá csökkenni a töltöttséget. De így még rosszabb a szitu, nem csak az autót vonszolja a motor, hanem még a villanymotort is tekeri generátor üzemmódban. Gondold végig, szerintem így még szarabb a szitu. A miénk is tölt, de nagyobb a motor, nem kell annyira túlfújni, úgy gondolom tartósabb lesz.
-
titta73
tag
válasz Vismajor01 #207259 üzenetére
Töltés közben nem tudja használni. Az általában a váltóval egybe épített villanymotort használja generátornak. Két üzem egyszerre nem létezik.
-
titta73
tag
Értem én, de akkor is kevésnek gondolom a teljesítmény ekkora tömeghez. Nem a számok vakítanak el (a Tucson rendszerteljesítménye 265 LE, szerintem sose fogjuk kihasználni, arra van másik autó), de a vw-nél mind a hagyományos belsőégésű motor, mind a villamosgép teljesítménye kisebb, a tömege meg azonos. Úgy gondolom jobban van terhelve, mint a másik megoldás. De mindenki azt veszi, ami tetszik neki. Engem ez a technika győzött meg jobban (és nem a külső, azzal nem tudok még megbarátkozni), nem beszélve arról hogy nem DSG, hanem hagyományos automata van benne. Járunk időnként magasabb hegyekben is, majd az idő megmondja, jól döntöttem-e.
[ Szerkesztve ]
-
titta73
tag
válasz molnarpeter #207263 üzenetére
Igen, 1,6 turbó benzin a motor, 6 sebességes hagyományos automata váltóval. Szerintem a Kona-ban és a Kia Niro párjában volt az eredeti rendszer.