-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz pető bá' #135524 üzenetére
Szia,
Ha eddig is dízellel jártál, miért nem maradsz annál? Persze ha a "sportos vezetés" híve vagy és ódzkodsz a dízel karakterisztikától, megértem.
Szerintem a kis benzines is tud fogyasztani, ha pörgetni kell, hogy menjen.
Én napi 22-22 km-t ingázok Budapesten belül, meg úgy havonta 4-500km országút. A fogyasztás megáll 7 liter körül, pedig 3 literes sor hat motor van benne (dízel természetesen).
-
barnam_
nagyúr
válasz pető bá' #135559 üzenetére
Plusz a dízelekre aránytalanul sok az éves biztosítás, hasonló benzines teljesítményhez képest.
Nem az átírásra gondolsz? A dízelnél a nagyobb hengerűrtartalom miatt valóban lehet magasabb az átírás költsége. De szerintem a biztosításban nincs nagy különbség.
(#135561): A Focus Mk1 nekem nagy kedvencem, volt is a családban régen. Jó a futóműve, megbízható autónak hírlik. Szerintem a benzinesben nincs sok rizikó, inkább a karosszériára érdemes odafigyelni, ne legyen szétrohadva. Meg kell nézni, hogy a kombi mennyivel nehezebb, max annyival fogyaszthat többet (elenyésző különbség).
Én dízelest akartam belőle, de elriasztott az esetleges adagoló-halál, illetve hogy ott maradhatok az út szélén. Mondjuk a TDDI-vel még mindig kisebb a hibalehetőség, mint aTDCI-vel. Jól is fogyasztanak (5-6 liter), de inkább egy tíz évvel öregebb Merci lett, abban nincs mi elromoljon
Ha találsz olyan hirdetést ami megtetszik, szerintem dobd be ide, elmondják a véleményüket
-
barnam_
nagyúr
válasz MurdR #135662 üzenetére
BMW-hez nem értek, így arról nem nyilatkoznék
Idézném Csikós Zsolt szavait: "nagyjából örök szabály, hogy ami Merci ára 1000 liter benzin körüli szintre megy le, azt már nem szabad megvenni - igaz volt ez a 115-ösre, a 123-asra, a 124-esre, most lassan már a 210-esre is..."
Illetve: "egymillió alatt csak az egymilliót futott autók vannak, rájuk se szabad nézni."
Egy másik nálam tapasztaltabb ismerősöm véleménye, hogy a benzinesek megkíméltebbek, mert mivel többet fogyasztanak, kevesebbet is használták őket.
Havi 600km esetén a benzines sem vészes, a 2.0 - 2.2-es motort manuális váltóval szerintem ki lehet hozni 10L-ből. Én manuális, szívó 250 - 300-as dízelt keresnék, előbbi 90/113 lovas, utóbbi 113/136 lóval gazdálkodik (facelift előtti 2 szelep/henger, facelift utáni 4 szelep/henger). A motor láncos, így az örök életű, ha a karosszéria nem rohad, csak a kötelezőket kell elvégezni: olajcsere + szűrő csere, üzemanyagszűrő, légszűrő.Elmentettem egy korábbi keresésemet, nézd meg. Merci 85-95-ig, dízel >2400 cm3, max 900.000, évjárat szerint csökkenő.
Szerintem ha egy 900-as autót lealkudsz 850-re, a maradék 150-be belefér az átírás meg az olaj+szűrő csere. Tehát legyen jó állapotban, és akkor nem kell meglepetésektől tartani. A végén lesz egy keveset fogyasztó kényelmes kocsid, ami 1 millió km-t elmegy (mínusz amit már elketyegett...)
szerk.: még annyit, hogy ha benzinesre pályáznál, próbálj meg minél többet alkudni, úgyse fogja soha eladni drágán, ha nem tökéletesen restaurált.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz MurdR #135676 üzenetére
Szép ez a bálna, kicsit talán túl szép is
Én megnézném a helyedben, lehet hogy jó vétel. Azért egy friss vizsgát legalább ki kéne alkudni.
Persze erre ha kell, sokkal többet lehet költeni, mint egy szívó W124-re. A tuti egy 12 szelepes 3000-es turbós lenne, de azt csak automatával gyártották, és már valószínű széthajtották az összeset Nagyobb a nyomatéka mint a 6 hengeres szívó benzinnek, viszont kevesebbet fogyaszt.(#135677) focvis: nekem is W124 300D van, most járok óra szerint 382e-nél (vissza tudtam követni nagyjából 2011-ig, akkor volt benne 200e körül), imádom Én 1millió ft körül tartok, de ebben benne van kb. 175 ezer ft üzemanyag. Vezetek minden tankolást, kiadást.
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #135704 üzenetére
Klímás, igen. Egyedül az állófűtés meg a tempomat hiányzik nekem.
A patika állapot szerintem tág fogalom, olyan tökéletes sosem lesz, mint 1993-ban újkorában.
De a küszöböket leszámítva nincs vele gond.Spritmonitoron írom a dolgokat, eddig összesen 1095674 Ft.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz GabN73 #135709 üzenetére
Nem is rossz ötlet a blog, de attól félek unalmas lenne szerelés szempontjából
Ha érdekelnek tapasztalatok, érdemes itt és itt olvasgatni.
Nekem is első autó. Mindenki próbált lebeszélni, hogy miért nem veszek kisebbet... de hát vezetni tanulni is Superb volt az alany, hozzá vagyok szokva a nagy autóhoz. Igaz, hogy a hátrafelé párhuzamos parkolás nem a kedvencem
Amit érdemes cserélni, az ugyanaz mint a többi autón, amit kell, az meg gondolom szerencse függvénye is.
A kopó alkatrészek elég tartósak, pl. kerékcsapágy csere 3-400e kilométerenként kell. -
barnam_
nagyúr
válasz MurdR #135739 üzenetére
Állíts be hirdetésfigyelőt ha-hun, ezek tegnapiak:
E220 - benzin gázos, képek alapján elég szép
300D - sokat futott, de szép kívül belül. Ha az az 530e valós, akkor még kb. ennyi benne lehet a motorban. A kormány bőrözése szakadt, azt lehet javítani. De a króm keretes műszeregység nagyon nem való bele
E250 - ez nagyon olcsó, de egy próbát megér, lehet jó állapotban van
E200 - ez így feketében sötétített ablakokkal nagyon vagány
250D - ezt is megnézném, de nincs légzsák, meg valószínűleg klíma sem -
barnam_
nagyúr
válasz MurdR #135746 üzenetére
Azt nem mondanám, hogy bátran előzgetek, mert óvatos vagyok (novemberi a jogsim)
Szerintem a 2.5-ös is elég 90 lóval, a 20 szelepesnek meg 113 van, az pont annyi mint a 3000 12 szelepesnek.
A 250D Debrecenben egész szépnek tűnik. (csak ugye nuku légzsák, az azt hiszem 92 vagy 93-tól volt alapfelszereltség).szerk.: nekem a 3 literes motor inkább a nagy nyomaték + alacsony fordulat miatt szimpatikus. Meg aztán a 6 henger az igazi
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz MurdR #135760 üzenetére
Ha jól emlékszem ez is fenn van már egy ideje, de talán akkor még nem 650 volt. Ez elég jó ár, ha pedig valóban tökéletes, miért csak ennyi? Na meg miért felesleges? Nyilván elfogult vagyok, de szerintem egy jó W124-es jobb, mint bármelyik újabb műanyag autó...
Mindenesetre el kell menni megnézni, lehet hogy tényleg jó vétel -
barnam_
nagyúr
válasz smiti #136089 üzenetére
Szia,
Tudtommal nincs ez kőbe vésve. Elvileg a szerződés megkötése után a vevő viszi el a kocsit vizsgára. Ennek az árát megpróbálhatod lealkudni.
Amúgy szerintem magánszemély és cég között ez kevésbé rizikó, mintha mindkét fél magánszemély.
Mondhatnád a kereskedőnek, hogy akkor fizeted ki az autót, ha megfelelt a vizsgán, de szerintem inkább eladná másnak...
Viszont vannak olyan helyek, ahol átírást kompletten intéznek, azt érdemes lehet megpróbálni. -
barnam_
nagyúr
válasz smiti #136094 üzenetére
Egyetértek veled, hiszen a vevőt kellene védeni az eredetiségvizsgával. Ha már kifizetted az autót, és megbukik a vizsgán, perelheted a pénzedet...
Másrészt az is kérdéses, van-e értelme a vizsgának: Totalcaron volt pár cikk, hogy sikeres átírás / eredetiségvizsga ellenére lefoglalták az autót, mert lopott volt.
(#136095) tboldi: na ez az, ilyen formában ez csak egy szükséges rossz.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz g4bb3r #136137 üzenetére
Nem tudom mennyit fogyaszt a jelenlegi kocsid, illetve hogy milyen körülmények között használnád (város, országút). De egy új autó mindenképpen nagyobb szopás faktor, mint a meglévő
Számold ki mennyi a különbség fogyasztásban benzin és LPG között, s ha megtérül vagy nullára jön ki, megéri beszereltetni.
-
barnam_
nagyúr
válasz huliganboy #136570 üzenetére
Köbcentire állíts be szűrést.
-
barnam_
nagyúr
válasz huliganboy #136573 üzenetére
Hirtelen azt találtam, hogy a B6 Passat-ban 2009-ig használták az 1.9 PDTDI-t.
A 250.000 km nem sok, hiszen jellemzően a dízelek sokat futnak. De önmagában a kilométer nem számít semmit, hiszen akármennyi lehet benne. Át kell nézetni alaposan szerelővel. PD-nél a befecskendező rendszer lehet problémás/költséges, de ugye azért kell átnézetni, hogy ne legyen meglepetés. Amivel tanultam vezetni, egy 1.9 PDTI Superb, 12 évesen és valós kb. 340.000 km-el tökéletesen ment hiba nélkül.
-
barnam_
nagyúr
válasz huliganboy #136576 üzenetére
Az autó állapotát valószínűleg fel tudják mérni, de azt hogy mikor cserélték, kétlem. Max azt látják, hogy új, vagy sem.
A lekérdezés jó dolog, de csak 2012-től van benne adat. Tehát ha előtte tekerték, vagy külföldről hozták be, nem fogod tudni a valós adatokat.Ami szerintem hasznos lehet, ha számlákkal igazolhatóak a javítások, általában a km óra állást is rögzítik. Én pl. vezetek minden kiadást, meg a számlákat is külön gyűjtöm.
Spontán beállítva valószínűleg nem fognak foglalkozni veled, érdemes előre egyeztetni. Márkaszervizbe vinném, minimum egy hibakód kiolvasásra.
-
barnam_
nagyúr
válasz szabonagyur #136672 üzenetére
Szia,
Vizsgán kérik a km óra állást, szerintem a papíron is rajta van. (most nincs előttem, nem tudom megnézni )
Üdv.
-
barnam_
nagyúr
Az én tippem: nagy dízel a kényelem és fogyasztás miatt. E Merci vagy 5-ös BMW?
Oké, hogy városba szinte mindegy, de azért egy Svájc - Magyarország távolságot szerintem nem mindegy mivel tesz meg az ember.(#137276) Pumma: sose értettem ezt a "kis autót első járgánynak friss jogsihoz dolgot".
Nekem is első autó a W124-es Merci, novemberi jogsival, és nem érzem, hogy egy kisautóval jobb lenne. Igaz, vezetni is 4.8 méteres autóval tanultam.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #137278 üzenetére
Mondjuk ezek alapján tényleg dízel lenne az optimális, de ha nem akar félni a kettőstömegűporlasztóturbó sátántól, akkor marad a nagy köbcentis benzin.
Hát, tényleg több benne a rizikó, de utána kell járni az adott modell hibáinak, gyengeségeinek, és alaposan átnézni az autót. A tervezett avulás gáz dolog: az enyémben is kettős tömegű van 23 éves létére, és nincs vele gond, nem hibásodnak meg jellemzően.
(#137282) Pumma: Valahol mindenki a saját álmait, preferenciáit ajánlja szerintem Vagyis aki német párti, nem ajánl olasz autót, stb. De tényleg az a véleményem, hogy az a +20 centi nem oszt nem szoroz. Majd megtanul azzal is közlekedni.
Persze, kis autóhoz 140 LE király lenne, én is állatkodnék (az enyém csak 113 LE, szívó, így nem arra való)
-
barnam_
nagyúr
Ajánlottam itt múltkor nagy dízelt hosszú távra.
Az árhoz képest egészen rendben van. Csak a motort nem értem, hogy került bele 24 szelepes, mikor abban gyárilag csak 12 szelepes volt. Viszont ha OM606 turbó van benne, akkor 177 lovas.
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #137346 üzenetére
Azt észre sem vettem, hogy papírok nélkül. Akkor azért ennyi.
-
barnam_
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #137538 üzenetére
Szia!
Ne hallgass az asszonyra, vedd meg!
Egy AMG kivitel kopó-fogyó alkatrészei biztos drágábbak, mint a normál kivitelnek, de ezzel gondolom tisztában vagy. Más negatívumot nem tudnék felhozni, csak talán azt, hogy miért nem E-osztály?
-
barnam_
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #137546 üzenetére
3.2-es sor hatos dízel, megy is, de a gatyádat sem eszi le. 204 LE / 500 Nm, összehasonlításképp az E60 520D-ben ez 177 LE / 350 Nm.
Tudom, hogy AMG-ről volt szó, de szerintem a dízel ésszerűbb választás. Nyomatéka van annyi, mint az 5 literes V8-nak (500 vs 459).
szerk.: ha-hu-n a legdrágább találatot linkeltem be, de azért egy 12 (lassan 13) éves autóért nem adnék már 2.5 millió ft-ot...
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz haddent #137552 üzenetére
Elkalandoztam kicsit, mert én 5-ösből nem ülnék át kisebb autóba, ezért gondoltam a W211 szériára.
Amit a kollega keres, 3.2 AMG valószínűleg még éhesebb. Persze, valószínűleg sokkal fickósabb, de autópályázó családi kombinak szvsz totál értelmetlen.
Az 5 litert csak a nyomaték kapcsán említettem meg. Nem egy kategória, de akkor is(#137551) B-L-A-C-K: a fene tudja Biztos behozatal előtt tekerik meg...
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz kalapacsolok #138151 üzenetére
Független attól, hogy kitől veszed a kocsit, az évjárat és teljesítmény számít.
Ha nem akarsz fizetni, úgy tudod kikerülni, hogy üzembentartói szerződést köttök. Viszont akkor nem te leszel a tulajdonosa az autónak. Egy hátránya, hogy bármikor eladhatja az autót.
Amikor te megkötöd a szerződést, utána kötnöd kell kötelező biztosítást is. Neki, ha jól tudom, visszautalják az évből hátramaradó összeget.
-
barnam_
nagyúr
válasz z123456789 #138561 üzenetére
Szerintem a hibák nagy része amit felsoroltál, szőrszálhasogatás.
Ha mechanikailag rendben van, az a lényeg.Amiket felsoroltál "hibákat", egyedül a szalonból kihozott új autóban nem találkozol vele.
-
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz atila4 #138719 üzenetére
5-6 liter városban csak dízelből lesz meg, de félek, 600 ezerből csak olyat találsz, ami legalább egyszer megtette a Föld - Hold távolságot (384 402 km.) (szerk.: persze önmagában a 3-400e km nem vészes egy dízelnél, ha valós, és rendesen karban volt tartva)
Golf mk3 1.9 TDI, alaposan átnézve a tippem.
Mondeo egy kategóriával nagyobb, nem tudom mi van 600-ért.Másik tipp, Toyota Corolla? (90-es évek vége, 2000-es eleje)
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz mtade #138727 üzenetére
Sokat olvastam a TDDI, TDCI motorokról autóvásárlás előtt, nem véletlenül nem vettem olyat.
Bár a Focus TDDI-ről jókat írnak, az adagolója hajlamos megadni magát.(#138728) Integrale: nekem pont az ellenkezője a tapasztalatom, tehát egy kisebb (1 liter, vagy alatta), alul motorizált motor nem feltétlenül fogyaszt kevesebbet, mert erőtlen, pörgetni kell, hogy menjen.
Saját példát tudok, bár nem benzin, hanem dízel. W124-es Merciből a 2ezres dízel elmegy 5-6 literrel beszámolók alapján, az én 3ezresem meg 6.3-7 literrel jár (vegyes). 1 liter a különbség lökettérfogatban, de a fogyasztásban még sincs olyan nagy különbség.
Nagy motor a fogyasztason felul biztositas szempontjabol sem eri meg A0-val.
Pontosan mekkora motorra gondolsz? Nem hiszem, hogy 0.5-1 liter nagy különbség lenne a biztosításban. Az sokkal többet számít, hogy vidéki, vagy budapesti lakcímed van.[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Integrale #138735 üzenetére
Kicsi benzines a felsoroltak kozul siman hozza a 6 literes fogyasztast. Nagy motor a fogyasztason felul biztositas szempontjabol sem eri meg A0-val.
Fejtsd ki bővebben a gondolataidat, vagy fogalmazz egyértelműen, és nem lesz félreértés
Én az idézett hozzászólásodra reagáltam, ezzel kapcsolatban írtam le, hogy kis motor nem feltétlenül egyenlő a kis fogyasztással. Tulajdonképpen én arra gondolok, hogy ha van pl. 1.2-es meg 1.5-ös motor, én az utóbbit venném. -
barnam_
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #139490 üzenetére
Toyota Corolla? Én ilyeneket keresnék.
Lehet, hogy 200e fölé kell menni a keresésben, ahhoz, hogy jót találj.
-
barnam_
nagyúr
válasz CsakEgySrác #139592 üzenetére
Casco-t én is kötnék, ha fiatalabb autóm lenne
Általában 10-15 éves autó a maximum, amire lehet kötni, így érdemes vétel előtt bedobni az adatokat egy kalkulátorba. Viszont így az évjárat megkötéssel lehet, hogy necces lesz a 700 ezer.
-
barnam_
nagyúr
válasz CsakEgySrác #139595 üzenetére
és akkor nem aggódom, mert ha elviszik (kinek kéne, minden sarkon van 2)
Ezzel azért ne számolj, bármikor lehet, hogy valakinek a te autód tetszik meg.
Én kötnék az enyémre is biztosítást, de 23 éves (barátnőben jó évjárat ), múltkor 170ezer/év -re jött ki a Casco, az már sok szerintem.
-
barnam_
nagyúr
Milyen gyorsan küldik általában a csekkeket?
Pénteken szaladtam bele trafizó rendőrbe, elvileg 130-on belül voltam (GPS szerint) 110-es limitnél, de lehet, hogy pont előzés közben kapott le, és épp kicsit meglódult az autóMost meg várom, hogy esetleg fizetnem kell-e. Ez rosszabb, mint a a tény, hogy 30 ezret ki kell fizetnem