-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
addikt
Üdv. Új autó (németországi vásárlás, 1-2 éves, max 10-20e km-t futott, ill. ottani használatra szánt, néha hazajárós) vásárlásában lennék kíváncsi a tanácsokra, véleményekre, fenntartási, szerviz költségekre. Jelenleg Audi A3 Sportback 1.6 TDI és Volvo V40 D2 (esetleg D3) közt őrlődöm.
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Párom szülei autót vennének, és gondoltam, itt is utánaérdeklődöm. 1,5M a keret, és ami lényeges, az olcsó fenntartás, kis fogyasztás. Egy nem túl nagy, benzines autó kell rövid utakra, munkába járásra, így 1.2-es motornál nem is nagyon kell nagyobb. Én egyértelműen a Honda Jazz-t javasoltam. Kívül kicsi, belül nagy. 1,5M-ért ilyen 2005 körüli, ~100.000km-es (már ha ez valós) példányok vannak. Amit még néztek, a Nissan Note. De szerintem a Jazz-nél ebben a kategóriában/árban nincs jobb.
(#134856) tboy93:
Köszönöm, én is így gondolom. Sokat olvasom a TC Nepperűzőt, ahol szintén elég gyakran ajánlva van. Úgyhogy meg kell győznöm párom szüleit, hogy ne keressenek mást![ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz SaNyEe #134857 üzenetére
Majdnem 50 körül vannak (ha jól tudom). Igazából annyira nem számít a variálhatóság, mivel ketten vannak, és van a családban egy céges, puttonyos Peugeot 206, szóval ha sok, vagy nagy cumót kell vinni, azt használják. Leginkább a párom anyukája jár melózni a másik autóval (amit eladtak a héten). Csak mondjuk ő meg nem mondhatni túl jó sofőrnek. Főleg ha tolatni kell
Dízel semmiképp nem kell. A Jazzt meg igazából nem is a variálhatósága, belső mérete miatt ajánlottam nekik, hanem a híre miatt, a megbízhatósága miatt. -
Gabesz87
addikt
válasz #94529552 #134861 üzenetére
Nem tudom, azért valami hozzáértése csak van, de mindegy is. A népítélet azért csak nem hazudik. Szóval vitathatatlan, hogy a Jazz megbízható, szerethető autó. Én egyszer vezettem évekkel ezelőtt, az autó vezető oktatóm vett Jazzt (persze miután mi levizsgáztunk a Wagon R+-al ). De emlékeim szerint kellemes volt vezetni, kezes, közvetlen, könnyű.
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Véleményeket gyűjtenék. Gondolkodunk azon, hogy a feleségemnek vennénk a későbbiekben egy kisautót, amivel a gyerekkel (aki még csak 5 hónapos) el tud menni napközben, ha kell....boltba, dokihoz, bármi ilyesmi. Nem túl rutinos sofőr sajna, előbb mindenképp vesz majd pár órát. Nem vagyok a használt autó híve, nem muszáj, hogy 0km-es szalonautó legyen, de max 3-4 éves, garis legyen. Lehetőleg minél kisebb, könnyebben vezethető legyen, ez a legfőbb szempont. Tolatásban nem valami ügyes, ezért min. radar jó lenne, de még jobb lenne a kamera (Renault Megane IV-esünk van, és abban imádjuk, minden autóban kötelező kellene legyen). Továbbá az is pozitív lenne, ha lenne 4 ajtaja, ergo hátul is volna valami ülés (nyilván nem felnőttek hosszú távú utazásához). Más nem nagyon számít. Esetleg még gyári BT kihangosító jó lenne. Amiket nézegettem, Renault Twingo, Toyota Aygo, esetleg Hyundai i10, Kia Picanto (bár ez utóbbi 2 picivel hosszabb). Mivel csakis Bp-en volna használva az autó, benzines/kézi váltósban gondolkodom. Habár elvből gyűlölöm a Smartokat, tegnap láttam, hogy az újhoz már van kézi váltó is, és egy fokkal normálisabban néz ki, mint a régiek. Akár még ez is jó lehet, függetlenül attól, hogy csak 2 ajtós/2 fős. Motor nem számít, nem egy sportos, dinamikus vezető, óvatosan közlekedik. Legjobban őszintén szólva a Twingo tetszik, csak kicsit tartok a farmotortól, meg hogy amiatt alig van csomagtaró benne (mondjuk sok hely egyébként sem kell, csak beférjen a bevásárlás tartalma, esetleg a babakocsi). Árban ahogy nézem, ezek úgy 3 milla körül lennének jó esetben, talán majd később még lejjebb megy az ár (mármint a garis, keveset futott, pár éveseké). Mondjuk 1-2 közt lenne az ideális, bár ennyiért nyilván nem kapunk a fenti kritériumoknak megfelelő autót. Szóval a kérdés, hogy erre a célra nektek mi lenne a javaslatotok?
-
Gabesz87
addikt
válasz xEon1337 #157404 üzenetére
Ez is eszembe jutott, de annyira azért nem vezet rosszul, nem volt még semmilyen "hű vazze" akciója, szóval nincs gond a kézi váltóval, tud vele foglalkozni vezetés közben. Csak nem sokat vezetett még Pesten, inkább vidéken.
(#157405) footy
Tudom, hogy ezek is jók, a szüleinek pl. Jazz van, amit az én ajánlásomra vettek. Csak ezek neki már a szükségesnél egyel nagyobbak lennének, ezért nézegettem direkt a kisautókat, amiket soroltam. Mondjuk nem lenne rossz egy ilyen hibrid Yaris sem.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Apósom lehet hogy keres valami kocsit, leginkább horgászni járni. Nem a világ összes km-ével, olcsón fenntartható, "igénytelenebb", de megbízható, autót keresnének, kis fogyasztással. 2 ajtós is elég lenne. A keret olyan max. 350.000Ft. Suzuki Swifteket nézegettük, van belőle kínálat, de nem tudom mennyire hihető, hogy ezért az árért olyan 17 éves autók vannak 100.000 km (?) körüli futással....Eszembej utott még a Peugeot 106/Citroen Saxo 1.5D, bár ezek nem 2 ajtósak, az nem is volna gáz, de arra a kevés használatra, és a jelenlegi dízel árak mellett nem tartom ideálisnak. Még Fiat Punto jutott eszembe. Esetleg valami egyéb ötlet, tipp, tanács?
-
Gabesz87
addikt
Olykor eljátszadozom a gondolattal, hogy 2016-os 1.5dci Megane 4-esünket (5 ajtós) lecseréljem. Igazából semmi nem indokolja, mert 55.000km-el semmi baja nem volt még az ég világon, kb. 5.7-et fogyaszt (ez mondjuk lehetne valamivel kevesebb). Bp-en lakunk, munkába járok vele, napi ~16km, de úgy 2 hetente hétvégén utazunk szülőkhöz, ami azt jelenti, hogy végig az M3-ason, vagy (majdnem) végig az M5-ösön. Összességében évi 15-20.000km megy bele.
Van egy 21 hónapos fiúnk, kezdetben azért amíg a babakocsit is vinni kellett, elég szűkös volt, de mostmár jobb a helyzet, elférünk, de azért olykor jó lenne még némi hely. Hátul is lehetne kicsit tágasabb, én 187 cm, vagyok, feleségem hátul ül a gyerekkel, ő mondjuk 158cm, úgyhogy elfér. De én nem szívesen ülnék magam mögött.
Kértem már ajánlatot korábban kombi Megane-ra, teljesen ugyanazokkal a paraméterekkel, mint ami most is van, de egy vicc, közel 1M-al drágább lenne, mint amennyiért 3 éve vettem ezt. Kényelem miatt (és pláne a bp-i dugóban araszolás miatt) mindneképp automatát szeretnék, kombi, vagy SUV esetleg (4 ajtós sincs kizárva, de pakolhatóság, és hátsó ablaktörlő hiánya miatt nem annyira kedvelem). Árban Gondolkodom hybridben is, de az Auris, ami szóva jöhetne, (finoman szólva) nem igazán tetszik. Nézegettem a RAV4-eket is, a most kifutó szériát. Ennek a formájától (kívül-belül) sem vagyok elragadtatva, de a megbízhatóságért tudok kompromisszumot kötni. Downsize-ingolt turbós benzinest azt hiszem nem szeretnék. Vagy dízel, vagy híbrid. Árban meg a megane árán kívül sokkal többet nem kültenék, ami azt jelenti, hogy összesen olyan 5,5-6 közt max! Akár (sőt talán szívesebben) Németországból is, ha olcsóbb. -
Gabesz87
addikt
válasz Gabesz87 #175334 üzenetére
Mondjuk a RAV4 már eléggé a megcélzott áron felül van. Ha ilyen 3 éves. kevesett futott példányt nézek. Ill. ami még nagyon tetszik híbridből, és tényleg sokkal jobban tetszik, mint a Toyoták, az a Mondeo híbrid. Csak hát az a picike csomagtartó... Kár érte. Az 5 ajtós Megané nagyobb.
(#175336) zoo8800: Bocs, csak kiegészítettem az előző hosszas gondolatmenetet. De egyébként nyilván tippekre, típus ajánlatokra volnék kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz Doki16 #175338 üzenetére
Ránézésre sacc per kb. ekkora a lábtér a Megane-ban is szerintem. Igen, a technika tudom hogy jó, stabil, megbízható, és a híbrid érdekel technikai szempontból is ill. némi környezettudatosságból is.
Igen, tudom, hogy a Mondeoban is Toyota rendszer van, ezért is szimpatikus, mert az sokkal autószerűbb, és erősebb. De a kicsit csomagtartó miatt nem tudok vele megbarátkozni.
Outlander-nek utánanázek, olvasgatok róla. Régebben talán olvastam a tesztjét, és mintha nem annyira lett volna pozitív. De az csak egy teszt a sok közül.(#175339) rbalint88: nem a fogyasztás az elsődleges szempont, én meg vagyok elégedve az 5,7-el is, csak azt nem értem, hogy régebben, 1-2 éve még 5,1-5,2-t fogyaszott, nem tudom mitől ment fel, pedig ugyanaz minden. De nyilván nincs akkora kül. árban fél deci fogyasztás miatt. Ahogy írtam, nem emiatt gondokodom cserén, hanem inkább a hely miatt. Ha lesz még egy gyerek, akkor az 5 ajtós Megane elég szűkös lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Perpill egy 2016-os 5 ajtós Megane 4 1.5 dci-nk van, amit nagy megelégedéssel használunk, szeretjük. Az egyetlen problémánk a szűkössége. Én kb. 187 cm vagyok, a feleségem a 2,5 éves gyerekkel hátul ül, mögöttem, de a 158 cm-ével is nehezen fér el. Ha nagyon sok a cuccunk, olykor már bizony a csomagtartó mérete is szűkös. Tervezünk még egy gyereket, de nem ártana majd egy nagyobb (nagyobb csomagtartó+hátsó lábtér) autó. Mindenképp kombi felé kacsingatok, és új autóban gondolkodom (Megane-t is újonnan vettük). Bp-en lakunk, hétközben melóba járok, ez napi kb. 8-8km, de kb. minden 2. hétvégén van egy hosszú autópályás utunk, végig az M3-ason, vagy majdnem végig az M5-ösön. SZóval a jelenlegi kb.74000 km ~70%-a szerintem pályázásból van. Így (csökött kis turbós) benzinest semmiképp nem akarok! Ami extraként számunkra elvárás (Megane-ban van, és lejjebb nem adnánk: full LED lámpák, kamera, holttérfigyelő, automata parkolás). Amit néztem, katalógusárakkal, szükséges extrákkal: márkánál maradva Megane Grandtour dci 115 (elvileg 400.000-es használtautó beszámítás kedvezménnyely+min.200.000 Ft-os extra csomag kedvezménnyel) ~7 milla, Ford Focus Titanium 1.5 TDCI: 8,9M (ezen azért meglepődtem, ára miatt azt hiszem ki is esik a mezőnyből), és a 3. érdekes versenyző a Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid, ~8,7M. Ár szempontjából, na meg saját tapasztalat alapján a Megane nagyon szimpi, de a konkurensek azért több helyet kínálnak. Csomagtartóban mindenképp, lábtér terén nem tudom. A legnagyobb favorit egy Mercedes C300de T lenne, de az még álom egyelőre Van esetleg a fenti autókkal tapasztalata valakinek, vagy egyéb hasonló ajánlása? Bár tudom, itt főleg használt autókról van szó.
-
Gabesz87
addikt
válasz Doki16 #184842 üzenetére
Octavia plug-in árakat nem találtam, sem a Skoda honlapján, sem máshol. Technikailag nagyon vonzó a GTE, de nekem a VW-ek valahogy unalmasak külsőre. Meg mondjuk belsőre is. Bár az újak már egész izgalmasak. És ódzkodom a TSI-től meg a DSG-től. Szóval valahogy a német autók nem annyira vonzanak. De az ésszerűség fontosabb, szóval abszolút nem zárkózom el tőle! De nem valószínű, hogy ezek közül lesz valamelyik, mert használt autót nem szeretnék, legalább is ami több 10e km-t futott már ill. árban inkább 7-8 közt van a max! Attól függően, hogy a Megane-t mennyiért vennék be.
-
Gabesz87
addikt
Hát igen, az az odab..ott valami tény hogy nem túl szép Formára nagyon tetszik, de egy Comfort felszereltségű, Tech csomaggal, 8,75M a katalógusárak szerint. Persze kérdés, hogy ebből mennyit engednek, milyen akciók, kedvezmények vannak. Nem vagyok az a nagyon száguldozós fajta amúgy sem, pályán is tempomatot 138-140-re állítom.
-
Gabesz87
addikt
Bocs a hülye kérdésért, de a B1 micsoda?
Jobb 1-en, meg hátul úgysem sűrűn utazom. Lényeg, hogy a feleségem elférjen, ill hátul a gyerekülésben a fiam lába, ill majd ha lesz még egy gyerek, akkor a hordozó is. Emlékszem a Megane-ban is eléggé előre kellett húzni az anyósülést, hogy a hordozó beférjen mögé. Gyári navi nem érdekel, tök jó, hogy van a Megane-ban is, de Android Autot (Waze) használom (csak kb. 3 évet kellett várnom, hogy működjön - legutóbbi szoftverfrissítés+fejlesztői beállításokban való aktiválás tette lehetővé, annak ellenére, hogy kezdetektől azt mondták, ebben a korai változatban még nem támogatja a hardver az AA-t).Igen, az árlistában ott van az AA/CarPlay.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Család bővülés miatt le kell majd cserélnünk az 5 ajtós Megane 4-ünket, amit amúgy szeretünk, csak hát csomagokkal, 2 gyerekkel kicsi lesz (hátul így is szűkös a lábtér mögöttem a feleségemnek). Praktikusságot, helykínálatot figyelembe véve kombi helyett most valahogy látótérbe került az egyterű, konkrétan a C4 (Grand) Picasso. Dízel és automata érdekel, viszonylag fiatal, kevés km-el, és mivel vidékre, autópályán szülőkhöz hétvégente késő délután, este megyünk, nekem fontos a jó kilátás, azaz a jó lámpák. Megane-omban LED van. C4-ben ahogy tudom, nincs LED (csak nappali fény), csak bi-xenon. Kettőt láttam Hahun, EZT és EZT. 2.0 HDI nyilván szimpibb, magasabb felszereltség, és a motor miatt, bár picivel több benne a km. Viszont sajna ezekben nem xenon van, nem tudom, vajon utólag cserélhető-e a lámpa. Van még egy Joker, amit találtam, márkán belül, ez a Grand Scenic. Fura mondjuk, hogy 38e km-el, jó felszereltséggel "csak" ennyi (olcsóbb mint a két C4). Ha a helykínálatot nézzük, a C4 biztosan jobb, úgy tudom az új Scenic-ekben kevesebb a hely, mint az elődjeiben, de mondjuk egy 5 ajtós Megane-hoz képest 2 gyerekkel szerintem ez is kellő helyet nyújt. A véleményetek érdekelne ezekről.
-
Gabesz87
addikt
válasz BigBlackDog #192483 üzenetére
Hát az általad felsoroltak alapján így tényleg nem éri meg. Elég kevés a xenonos felhozatal a C4-nel, fura mód. Mobile.de-n van választék, dehát mai euró árfolyamon behozni semmivel nem kevesebb mint itthon venni szerintem. Mindegy max várok, míg akad egy jó itthon is, szerencsére annyira nem sürgető.
Érdekes, én az EDC-rol pont azt hallottam (és mégane-os FB csoportban is írják) hogy nagyon jó, megbízható, jól működik, több tesztben is olvastam...szinte jobb mint a kézi. Ha kombi mégane-ra cserélném a mostani 5 ajtost, biztos ilyet vennék. A lassúság (D és R közt) meg szerintem általános duplakuplungos váltó "feature", ezt bármely márkánál hallani.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Sziasztok. Jó ideje foglalkoztat már az autócsere, de ahogy egyre többet nézelődök, egyre jobban megy el a kedvem. Januárban 4 főre bővült a család, így 2 gyerekkel a jelenleg használt 2016-os 5 ajtós Megane 4 sajna szűkös. Imádjuk, semmi baja nincs, újonnan vettük, jól felszerelt 1.5 dci, 110 Le, kézi váltós. Csak hát én 187cm magas vagyok, és mögöttem a 158cm-es feleségem is alig fér el. Gyerekülés, hordozó meg szintén esélytelen mögöttem. Előbbinek lehet az Isofix támaszték lába sem férne el, de ha mégis, akkor a gyereknek nincs hová tennie a lábát, a hordozónak meg a foganytúját nem tudnám lehajtani előre. Szóval egy jó tágas autó kellene, és bár nem vagyok oda a használt autókért (szüleim is mindig új autót vettek, mi is újonnan vettük a M4-et), jelenlegi autó árak mellett tutira nem fogunk újat venni. Kínálat és mgbízhatóság miatt a mobile.de, autoscout24 oldalakat nézegetem inkább (talán kevésbé játszik az óratekerés, és a normál fizuk miatt az emberek viszik rendesen szervizbe az autót, nem a sarki Józsi bácsinál javíttatják). Megane felszereltségénél lejjebb nem adnám már: kamera, automata parkoló, tempomat, LED-es lámpák, teló tükrözés. Ezen kívül automatát szeretnék mindenképp. Ahogy írtam, fontos a minél nagyobb hátsó lábtér, és persze egy nagy puttony hátul. Bp-en lakunk (mondjuk közeljövőben tervezünk költözni valami kertvárosi részre, vagy Bp mellé, de ez most végül is mindegy), de sokat pályázunk, szülőkhöz vidékre, szóval így kb. 75-80% pálya, többi város. Mondjuk most a covid miatt épp nem utazunk annyit, de normál időkben kb. így néz ki. Ez évi ~20.000km. Megane-ban most van 96000. Elgondolkodtam a benzinesen, lehet, hogy most afelé stagnálok, bár szeretem a dízelt. De ennyi használathoz lehet hogy jobb a benzines. Amiket eddig főként nézegettem, a Talisman kombi. Baromira tetszik, és a fullos Initiale Paris felszereltségűek (1.6TCe EDC) is olyan 17-18000 EUR környékén vannak már. 2016 utáni, és max. 100e km-es autókat nézek. Feleségemnek a Grand Scenic tetszik inkább. Nem azért, mert csak Renault-t szeretnénk, de nekem más vagy nem annyira tetszik, vagy ugyanazon árért nem ad olyan felszereltséget. Na meg nálunk már bizonyított a Megane. Néztem még Superb-et is, Passatot is (mondjuk ezekből a 2.0 TDI). Az tuti hogy BMW/Audi/Merci nem kell, ennyiért úgysincs, meg aztán a szervizelése is jóval drágább, és nem nyújt többet. Alapvetően nem vagyok német autó párti, inkább akkor japán. De ott meg a hibrid megy inkább...az meg pályára...hát nem is tudom...
Olyan 20.000 EUR a plafon, amit rászánnék, de tekintve hogy Talisman van ennél kevesebbért is, inkább a 17-18000 EUR lenne az ideális max. Van valami tippetek, miket keresgéljek? -
Gabesz87
addikt
válasz MC Pite #195367 üzenetére
Lehet hogy nem vagyok könnyű eset, mert az apróságok terén vérzik el némelyik. Jó persze a végén lehet hogy az lesz, hogy áldozatot kell hozni valahol. Gondolok itt pl. olyanra, hogy hátul nincs légbefúvó, vagy USB. Ezzel már egyből ki is esett pár kompakt kombi. Olyan autó sem kell, ahol mindent a tapi képernyőre integráltak, és a klímát is innen irányítsam. Hát hogyne...Peugeotnak eleve híresen szar a rendszere, ahogy a teszteket olvasgatom róluk.
C4 SpaceTourer/Grand Picasso-n is gondolkodtam még tavaly, de a FB csoportjában olvasgatva csomó apró, idegesítő elektronikai nyűgöt olvastam, ill. ismerősi körökben is mondták, hogy inkább ne (céges autók vannak ilyenek, és sok baj van velük, mindenféle apró hibával járják a szervizt).
ITT is megtalálhatók a méretek, és legalább itt minden autóra (ADAC-nál ahogy látom, nincs minden, pl. Talismant sem találtam.) Nyilván tájékozódni akarok, szétnézni a lehetőségek közt, de valahogy mindig a Talisman-ra térek vissza, a szívem nagyon efelé húz.Ami az üléshelyzetet illeti. Nem tudom, hogyan kéne ülnöm, vagy hogy jól ülök-e, de én még mindig tudnám hátrébb húzni az ülést, hogy a lábamnak kéynelmes legyen, mert így kb. amikor behajlítom fékre lépéskor, majdhogynem már beleverem a kormány burkolatának aljába. Kormányt meg nem szeretem sokkal feljebb állítani, mert akkor csomót kitakar a kijelzőből (pont az értesítési sávot nem látom akkor, ahol az üzeneteket írja). AZ meg hogy a kormány tetejáre tett csuklómmal kényelmes legyen, ahogy tanultam anno, esélytelen, mert akkor a lábam a nyakamban lenne.
#195366 yodamester10
köszi, én is rátaláltam, kb. majdhogynem ez az egyetlen 20k alatti GTE kombi 100e km alatt (4db van), de ebben szerintem még kamera sincs, így nálam egyből kizárva.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz yodamester10 #195374 üzenetére
Hát tolatokamera
-
Gabesz87
addikt
válasz Doki16 #195376 üzenetére
Hát mondjuk onnan, hogy a hirdetésben egy szóval sem szerepel, ha jól látom, tovább az EZEN oldal alapján nekem ojbá tűnik, hogy a kamera extra felszereltség. És ha jól sejtem, a váltó jobb oldalán kellene lennie 2 gombnak (automata parkolás, meg talán a kamera aktiválás, vagy nem tudom mi lehet a másik), de ezen nincs!
-
Gabesz87
addikt
válasz BigBlackDog #195379 üzenetére
Persze tudom, enyém is így működik. Azért írtam, hogy nem tudom, mi a másik gomb, mert ahogy néztem kepeken, valami kamera ikon van rajta.
-
Gabesz87
addikt
válasz yodamester10 #195381 üzenetére
Igen, igen, ismerem ezt a VW-s kamera előbukkanós megoldást. Tehát akkor a másik gomb a 360 fokos kamera/radar!? Egyébként pár napja láttam a totalcar-os becsületesnepper Superb hibrid fogyasztás teszt videóját, és besza...behu...hogy egy ekkora batár ilyen keveset tudjon fogyasztani.
Amúgy GTE-nél mire kell figyelni, van-e kerülendő évjárat/motorkód? Úgy tudom régen az 1.4 TSI-k nem voltak épp jó hírűek.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz yodamester10 #195389 üzenetére
Ez jól hangzik, szép és jó, és nem kétlem, hogy jó autó, de magad is mondtad, hogy ritkán jársz pályán. Mi viszont, ahogy írtam is, az autóban lévő táv nagy részét ott tesszük bele, és pályán meg nem igen jön ki a hibrid előnye nyilván. Normál esetben (covid mentes időkben) napi 8-8 km-t megyek melóba itt Pesten, ilyenkor persze, nem rossz. Meg melóban tölteni is tudnám. De mondjuk lassan 1 éve itthonról melózom Most tényleg nem lenne rossz egy ilyen a pár km-es bevásárló körutakra
Szóval még egyszer, az autó biztosan jó, csak nem vagyok benne teljesen meggyőződve, hogy alkalmas a felhasználási igényeinkhez, sok autópályázáshoz. Tekintve a felárát a TDI-hez képest. Gondolkodom még rajta azért, nem vetettem el! -
Gabesz87
addikt
válasz molnarpeter #195402 üzenetére
Nem vagyok az a fajta, aki pár évente cserélgeti az autót. Így nőttem fel, nálunk egy új autó tizen évekig megvan/megvolt. Mostanit sem cserélnén le, ha nem lenne muszáj. Szóval nem úgy fogok venni, hogy valamit most átmenetileg, aztán majd ha visszaáll minden a régibe akkor újra valamit. Egyébként nálam a dízel is bemelegszik a 8 km alatt. És mind írtam, nem ez teszi ki az autóba tett km-ek nagy részét, szóval értem, hogy jó a GTE, de én józan paraszti ésszel úgy érzem, nem nekem való.
-
Gabesz87
addikt
Insigniaról mi a véleményetek? 2 literes dízel, 170Le, 8-as automatával. Mennyire megbízható, milyen pl. egy Superb-hez, Passat-hoz képest?
-
Gabesz87
addikt
Próbálom lecsökkenteni a szóba jöhető autók számát, de egyre inkább csak növekszik Indultam a Talisman-ról, majd jött a Superb/Passat, aztán képbe került az Insignia is, most meg a Touran. Dízel DSG (150 lovas) Touran-ról mik a tapasztalatok? Még mindig olyan 3-4 éves, amit keresek, tehát viszonylag újat. Olvastam itt, hogy ez talán száraz DSG, ami nem annyira faja!? Egyébként láttam, hogy újabb VW-kben már 7-es DSG van. Az jobb/rosszabb, mint a 6-os? Illetve gondolom akkor az olajos jobb, mint a száraz (józan ésszel legalább is így gondolom).
-
Gabesz87
addikt
válasz rasotamas #195588 üzenetére
Imádom ezt, hogy itt mindig hasznos infókat tud meg az ember. Köszönöm!
Mobile.de-n gyors keresés után 3 db 150lovas DSG Highline-t találtam, 20k EUR alatt, ami megfelel az elvárásaimnak. 2016-osak, 6 gangosak. Ez 360Nm, ha nem tévedek. És akkor a leírásod alapján ez tuti nedves!? -
Gabesz87
addikt
1.4 TSI-k mikortól nőtték ki betegségeiket, ha lehet így mondani? Csak azért kérdezem, mert most épp látok egy Superb 1.4 TSI hirdetést, 2017-es, 150 Le. Mennyire dinamikusak ezek? Csak mert ekkora kocsihoz 250 Nm nem hangzik soknak. Szabályosan közlekedem, szóval nem kell nekem isten tudja hány száz Le és Nm, de mondjuk jó volna ha az előzéseket nem kéne hosszasan fontolgatni.
-
Gabesz87
addikt
Errol mi a véleményetek? Nekem magyon bejon, holnap lehet meg is érdeklődőm. Felesegemnek mutattam pár autot amit parkoloba tettem, neki persze jobban tetszik az espace Most amugy ami teriteken van nalam a superb (akar 1.4TSI, akár a 150le 2.0 tdi), passat viii variant (gte es szinten tdi), mondeo kombi hibrid, illetve most tartalekon, de még nincs elvetve, Talisman, Grand Scenic, Espace.
Elkezdek mostmar majd eloben is nezelodni, meg probalni, nem csak neten keresgélni. Bar ez a fenti Superb nekem perpill megdobogtatja a szivem. -
Gabesz87
addikt
válasz yodamester10 #195805 üzenetére
Marmint? Mit banom en hogy sok van belőle. Jo legyen es megbízható. Ami meg nekem kell, ugy latom van benne. Tolatokamera, parkolo asszisztens, holtter figyelő, jó lámpák, jó ülés. A többi extra hab a tortan. Carverticalon lekerdeztem nincs vele elvileg semmi gáz.
-
Gabesz87
addikt
Ma egy kedves VW gte FB csoporttagnak köszönhetően volt alkalmam kipróbálni a Passat gte-t. Hát... meggyőző! Már szinte tervezem a hollandiai behozatalt, pár autót kinéztem, több szakértő emberrel beszéltem. Bejovos az autó nagyon
-
Gabesz87
addikt
válasz Gombinyó #195933 üzenetére
Engem ez nem érdekel ami azt illeti. Egyébként azért GTE módban elég meglepő, amit művel szerintem! Pozitív értelemben persze. Én nem várok el belet kipréselő gyorsulást, 2 gyerekkel amúgy sem állatkodom. Egy 110 lovas 1.5 dci után pláne pozitív volt a hatás. SZóval nem, egyáltalán nem érzem gyengusznak! Engem teljesen meglepett.
-
Gabesz87
addikt
Az létezik hogy a carvertical téved? Mert nekem fura lenne hogy kiadok 10 rugot 2 lekerdezesert és akkor még nem is megbízható az eredmény. Csak mert lekerdeztem egy kinti autót, ami sérülésmentes, ám a carvertical szerint tavaly sérült volt. Semmi részlet nincs hogy mi és mennyire volt sérült. Azóta hirdetgetik, újra és újra. Eladó szerint lízing autó volt, a cégnek kötelessége lenne elmondania a sérülést. Mindegy, ezt skippelem tutira, mert nekem bűzlik, csak valahogy nem tudom elhinni hogy a carverticalon hülyeség lenne.
-
Gabesz87
addikt
válasz vzsryl #195948 üzenetére
Ja, és vegyek új autót tizen milliókért. Esetleg adsz is rá némi pénzmagot?
Tény és való hogy nem vagyok rutinos használt autó vásárló, mert még soha nem vettem, a mostani autóm új volt. Épp ezért - pláne külföldi vásárlás miatt én ezzel megbíznék valakit aki A-tól Z-ig mindent intéz. Állapotfelmérés, próba, alku, hazahozatal, forgalomba állítás stb.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz molnarpeter #195951 üzenetére
Igen, ezeket mindet, mindenkit ismerek, és mindenkivel beszéltem már Ma már konkrét autót néztünk, kérdeztünk le, ott volt ez az eset, amit írtam.
-
Gabesz87
addikt
válasz bitpork #195954 üzenetére
"olyan nem létezik hogy gondozásmentes használt."
Én ezzel nem értek egyet. Persze attól függ, milyen korú, futásteljesítményű autóról van szó. Tény, hogy 2-300.000km-nél gondját kell viselni az autónak, természetes kopásból, használatból eredően jönnek a kisebb-nagyobb problémák: futómű, elektromos, netán motorikus. De azért egy max 4-5 éves ~100.000km-es autónál akkora nagy meglepetésre csak nem kell számítani, feltéve ha rendesen, előírás szerűen (jobb esetben még gyakrabban olajcsere miatt) vitték szervizbe. Itt a saját példám. A 2016-os, újonnan vett 1.5dci, magas felszereltségű Megane 4-esem, most 91000km-es, 15.000-enként olajat cseréltettem benne, csak Renault szervizben volt, semmi baja nem volt soha, ami miatt szervizbe kellett volna vinni. Tehát, a fenti feltevésedre reagálva, ha én ezt meghirdetem, szerinted ez egy problémás használt autó??? Mert szerintem ez pont egy gondozásmentes használt autó lesz. Persze a gondozásmentes alatt nem azt értem, hogy örökre szolgálja ki szervizelés, kopó alkatrészek cserélje nélkül az embert."Olyan van hogy jó esélyjel ráérez sok mindenre vagy tapasztalatból tud sok dolgot"
Pont emiatt intéztetném ezt az egész folyamatot olyannal, aki tapasztalt, járatos ebben, ismeri az adott típust, és jó kereskedői vénával rendelkezik. Rám egyik sem jellemző. -
Gabesz87
addikt
válasz yodamester10 #195959 üzenetére
Igen, most úgy érzem, nem kell más...de ha pár autó megtekintése után is csalódás ér, és arra jutok, hogy ennyiért, amennyiért keresek, nem lehet jót találni, akkor sajna kéyntelen leszek más felé nézelődni
#195956 bitpork:
persze, nem mondom, hogy egy új autóval nem lehet szívni, nyilván az is elromolhat, bármikro.
De egyébként most voltaképp miről is akartál meggyőzni? Lemaradtam!?#195958 ngaba
Az autókereskedő jó eséllyel ferdít / kiszínez / kamuzik
Persze, ez tény és való, tisztában vagyok vele. Csak ismételni tudom magam, ezért is akarok ebből a részéből teljesen kimaradni. Menjen oda egy szaki, akit meg lehet ezzel bízni, aki ismeri a típust, nézze meg, csekkolja le, és ha ő jónak ítéli, magának is megvenné, akkor ok.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
válasz Doki16 #195962 üzenetére
GTE-t keresek inkább, mint sima Passatot.
- tolatókamera (360-as elony)
- park assist (aut.parkolás)
- holttérfigyelő
- okos LED lámpa (=LED2)
- panoráma teto
- ülésfutés
- alap szövet üléstől jobb
- telefon tükrözés (AA/Carplay)
- kulcsnélküli nyitás/zárás/indításIlyen paraméterekkel találni kint 16-17.000 EUR-tól kezdődően ~100.000km körül. És az ÁFA visszaigényelhető. Pl. ha az Auto van Beuwenn-el intézi az ember (legalább is így olvastam)
-
Gabesz87
addikt
válasz Doki16 #195965 üzenetére
Jaja. Figyelek minden apróságra, minden gomb megletere. Egyébként fura nekem ez a kulcs nélküli zárás mert nekem a mégane teljesen automatikus. Nem kell a kilincset nyomkodom még külön, hanem elsetalok a kocsitol és bezár. Nekem ez kényelmesebb mint hogy még nyomjam a kilincsen a "gombot". Ilyen erővel azt is ugyanúgy el lehet felejteni mint a "kulcson" benyomni a gombot.
-
Gabesz87
addikt
válasz BigBlackDog #195969 üzenetére
Renault-n nálam még soha nem volt hogy ne működne. Teljesen megbízhatóan teszi a dolgát hálistennek.
Amúgy Talisman-al kezdtem a keresgélést, de hát basszus, egy fullos Initiale Paris ugyanott van árban majdhogynem, mint egy GTE Passat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Gabesz87
addikt
A ProCeed milyen autó? Most elgondolkodtam az új autón is. Kicsit kezdek belefáradni a mindennapos holland Passat GTE hirdetések böngészésébe. Amilyen felszereltséggel meg szívesen vennék, azért az árért, amit még tolerálnék, igen kevés van. Most perpill csak egyet találtam, de sajna az is fekete, és 8M körül van (~100.000km-el). Plusz még akkor a behozatal. Ezért az árért ahogy szétnéztem HAHU-n, újonnan a ProCeed-et találtam (demo/teszt autó), egy 1.4 T-GDI, és egy 1.5 T-GDI motoros. Ez utóbbi elég új ahogy látom, szóval hiába kérdezném valószínűleg, hogy mi a vélemény róla
-
Gabesz87
addikt
válasz Doki16 #196212 üzenetére
Nem tudom igazából, folyamatosan dilemmázom. Múltkor nagyon megtetszett a GTE amikor kipróbáltam. Kivül-belül, ill. maga a technika, hogy zöldebb stb. Perpill társasház mélygarázsában nem tudom tölteni, de mondjuk cégnél tudnám (ha nem volnánk 1 éve home office-on). De közeljövőben, remélhetőleg már idén akár, kertes házba szeretnénk költözni, úgyhogy hosszútávon a töltés is megoldott lenne. Fogalmam sincs melyik érné meg jobban. PHEV vagy dízel. (vagy sima benzines ) Évi 20.000 km kb, nagyrészt (70-80%) pálya, többi város. Min. 5 évre tervezek, nem szeretnék sűrűn csereberélni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen