Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Antonio

    senior tag

    Sziasztok,

    Sajnos mostanában nincsen nagyon időm utánanézni a dolgoknak, hátha itt PH-n kapok -ismét- értelmes válaszokat.

    szóval barátnőm szeretne kocsit venni,

    1.5-1.8 M Ft között keres(ünk) 2005-6 vagy fiatalabb (persze ha idősebb de szépen karbantartott megkímélt akkor jöhet)

    én az istenért nem tudom rábeszélni hogy kombit vagy legalább valami 5 ajtóst vegyen, egyenlőre sedan mellett kardoskodik ész érvek ide vagy oda (könnyebb a babakocsit, bevásárló szatyrot akármit bepakolni stb. ) mert hogy "az a szép". De ez maradjon az én problémám

    Szerintem, mivel jobbára csak nagyon rövid távon használja a kocsit Bp en belöl munka bevásárlás, barátok de ez is napi átlag pár kilométer csupán (bár ez később változhat, de autópályázásra nem nagyon lesz szüksége) , ezért egy részt a dízel nem érné meg (nem kifizetőd), ezért én benzinest javaslom neki.

    Kérdés: kijelenthető az hogy egy -főleg egy már használ mondjuk 150 km körüli vagy a feletti- modern komplikált dízelmotornak megfelelő karbantartás mellett (ami félek nem mindenhol van meg), is arányaiban drágább a fenntartása, illetve baj esetén mindenképpen mélyebbre kell nyúlni a pénztárcába mint egy egyszerűbb de talán megbízhatóbb benzinesnél ... és ez az idő előrehaladtával egyre nyilvánvalóbb lesz???

    egyébként rohadt sok a dízel, most ez azt jelenti hogy alapból is több van, vagy csak előbb akarnak szabadulni tőle?

    Így hirtelen én a
    - mazda6 -ost ajánlgattam mint megbízható járművet és van is belőle választék és még tetszik is neki.

    De az ő favoritja a
    Ford mondeo
    pl ez: [link]

    (én meg valahogy mindig ódzkodtam a Fordtól, :F sose kerültek képbe, újságban is továbblapozok, egyszerűen a tökéletesen érdektelen márkát jelenítette meg, nem tudom miért alakult ez ki, annak ellenére hogy elismerem az erényeit)
    másrészt valahogy félek hogy a Ford mondeó csak széthajtott céges kocsi lehet, bár pl pont a fenti lehet kivétel ...

    Tehát (merci,BMW, audi, alapból kiejtve)
    -Mazda6
    -Ford mondeo (esetleg focus, ami talán még kiforrottabb megbízhatóbb)
    - Nissan is kiesett, sajnos
    Hondába se lehet kapni ezen az áron normálisat csak kb ~10 évest stb. habár pl ez [link]
    mire lehet számítani egy 200 E km feletti 2000 cm3 benzin motortól, meddig futja komolyabb nagy generálig?
    -Toyota avensis, bár ez neki nem jön be + úgy tudom ez az utolsó előtti avensis generáció nem éppen megbízható (?)
    VW Passat? kicsit a Merci BMW audi trióba sorolom magas felár a presztizsért de igazából ár érték ben gyenge, ...

    - esetleg alfa 156? (bár a fentiekben jobban megbíznék)

    kisebb S-UV-k (Rav4, C-RV nem jönnek be neki)

    mutogattam neki toyota camry-t :) csudák csudája tesztett neki, bár az a 6 hengeres motor azért tud enni gondolom ...

    A dízelmotor vs benzin kérdésen felül elsősorban nem kocsi linkeket kérek hanem, átfogó véleményt az ezen az áron/évjáratban szóba jöhető márkák típusokról, megbízhatóság mire figyeljek stb.

    az újabb Francia (főleg citroen)kocsik bejönnek és úgy olvastam hogy a minőségben sincs már kivetni való, de sajnos ez még a szóba jöhető régebbi típusokra nem tudom hogy igaz e? (régebbi C4- C5)

    Előre is köszönöm

    [ Szerkesztve ]

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz #10726912 #12188 üzenetére

    Ja persze octáviát kihagytam pedig az tényleg jó vétel lehet, de túlságosan is "fiús" a barátnőmnek :)

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz latyak17 #12186 üzenetére

    bnőmnek most is egy huszon-egynéhány éves nissan bluebird-je van valami őskövület dízelmotorral elmegy az bárhova csattogva zörögve előbb rohad el a karosszéria ... mint hogy leálna ... na de, ne hasonlítsuk egy mai modern dízelt egy hót egyszerű régi dízelhez ...

    [ Szerkesztve ]

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Typhoon47 #12234 üzenetére

    tudtok egy linket netán ahol le vannak írva a dízelmotor típusok (előny hátrány stb) és a márkáknál használt rövidítésük? Mert ember legyen a talpán aki kiigazodik mi mit jelent. Mert régen volt a D meg a TD. :) de azóta nem követtem a fonalat :D

    totalcar-on mintha egyszer lett volna egy ilyen cikk de nem találom ...

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Rick4 #12240 üzenetére

    Mondjuk ha benzines ben gondolkodom és nagyobb kasztniban akkor eleve 1.8.-2.0 motor jön a képbe ...

    az elmondható hogy azonos használat mellett a nagyobb cm3 es benzin motorok tartósabbak? vagy ez is csak urban legend?...

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    Sziasztok,

    kezdésnek annyi hogy eddig még csak teszteket/népitéleteket böngésztem, erre a fórumra még nem volt időm tehát lehet pár kérdés már meg lett válaszolva korábban.

    Ezt a szösszenetet amúgy a "becsületes neppernek" is elküldtem :) ezért is magázódó

    Szóval:
    Lassan időszerűvé válik az első poronty megérkezése + költözés stb előtt egy nagyobb gépkocsi vásárlása (gondolom, nem vagyok ezzel egyedül családalapítás idején). Még nem sürgős tehát még csak tervezgetek a gép előtt ülve … még egy kocsit se néztem meg, az csak a 2-es fázis lesz.

    Az éves futás előreláthatólag nem sok ~ 6-7 ezer km (mindenképpen 10 e km alatt) város (sok rövid táv)-főút ~50%-50%. 2 m Ft-környéke plafon <2,5 mFt

    Az ismert gazdasági okok miatt (most nem kell elindítani egy diesel-vs benzin vitát mert számomra hosszas utána olvasás után egyértelmű hogy nekem mi éri meg*). Tehát:

    - benzines

    - lehetőleg 1.8-2.0 cm3.

    - Kombi, egyterű, crossover esetleg ferde hátú.

    - Forgalomba h. ≥ 2005

    - 2 m Ft-környéke plafon <2,5 m Ft

    Sajna a Regisztrációs adó változás miatt nem éri meg behozni Euro5 alatt, ezek meg jobbára csak Euro4-esek (ez kb min. 200-300 Ft plusz kts) marad a magyar piac

    Német-Japán/ Korea preferált (kivéve opel, az egyszerűen halál unalmas ami ebben a szegmensben elérhető). Tudom nem lehet-illik általánosítani de első körben 3F szabályt (Ford/Francia/Fiat) betartom azaz ezek körében nem keresek, újonnan szerintem bevállalnék főleg Citroënt, de használtan inkább még/már nem kockáztatok.

    Szóval első körben leszűrtem az 1600 cm felett benzines kocsikat a megfelelő árszegmensbe. Az első ami feltűnt hogy a VW konszern (VW/Skoda/Audi/Seat) egyáltalán nem képviselteti magát … aztán kiderült hogy azért mert ebben az árszegmensben csak egy nyomoronc (bár biztos tartós meg nem is eszik, ellenben nem is megy) 1.6 os éppen csak 102-105 lóerős motorral szerelt kocsi van VW csoporttól. Na mindegy ezt csak úgy megemlítettem, mindenesetre ezek kiestek (nem mintha nagyon fájt volna a szívem értük)

    Tehát a lényeg nem sok kocsi maradt fent, aztán rászűrtem Isofix –re és még kisebb lett a választék. Nosza –gondoltam, itt igencsak bajok lehetnek.

    1. Első kérdés: Az Isofix rendszer, felszereltségi szinthez kötött, vagy azt minden esetben külön kell(ett) kérni (vagy ez márkánként is változó)? Mert sokszor azt vettem észre hogy ugyanazon típus ugyanazon felszereltségi szintjéhez egyszer írják hogy van Isofix egyszer meg nem. Vagy ez csak a nem megfelelően kitöltött adatlap okozza? (ha nincs kiírva nyugodtan vehetem hogy tényleg nincs?)

    A modellek amik így képbe kerültek (a szűk kínálat azért behatárol)

    Mazda 6 2.0 (ferdehátú)

    Toyota Avensis 1.8 ferdehátú (jobb lenne 2.0 de hát az van)

    Toyota corolla verso 1.8

    Honda FR-V 1.7

    (még egy gyönyörű Honda CR-V 2.0 automatán is elálmodoztam)

    Ha szűkösen de ezek közt is találnék szimpatikust.

    Ha az ISOFIX, szűrőt kikapcsolom akkor is ugyanezen modellek listája kibővül, illetve + Mitsubishi outlenderrekkel (Mazd 5?), és régebbi/szűkösebb Subaruk is bejönnek.

    És itt találomra –ISOFIX –et és minden mást meghagyva- leszűrtem dízelre is.

    No így a választék kb 10szeresére nőtt, (és 1,6 nál kisebb pl.: Kia C’eed es dízelt még nem is számolom bele még) és persze mindenből lett a preferáltabb/szimpatikusabb kombi stb. szóval a „nyálcsorgatáshoz” minden adott…

    *itt kell szót ejteni a (közben eltelt pár nap)

    2. Második kérdésről (melyet csak jó pár sorral alább teszek fel): az elején említettem, hogy dízelt nem preferálom, mivel az alacsony éves futás + rövidtávok miatt a dízel felárát nem tudnám, soha kigazdálkodni ez mondjuk inkább új autó vásárlásánál igaz. De itt 9-5 éves korra úgy látom a dízel felár már minimális vagy nincs is. Tehát ez nem lehet akadály …

    Viszont a modern dízelekben (tehát nem régi elnyűhetetlen szívósról beszélünk) vannak finomságok pl.: befecskendező porlasztók: élettartamuk ideális esetben ~250 000 km, de minőségi szórás,a sok városi araszolás, nem minőségi dízel használata jelentősen csökkentheti 100-150 e km-re. És akkor még a részecskeszűrőkről jó esetben~200 e km. + nagy nyomású szivattyúkról nem is említettem és egyéb technikai csodák. Ezek cseréje/javítása a munkadíjjal és a járulékos alkatrészekkel súlyos több százezer forintra rúg, … ha beüt a krach (300-400 E ft legyen a párna mindig csak erre). Persze benzinesnél is lehet baj, de modern dízelnél bizonyos kor felett ezzel mindenképpen kell kalkulálni sajnos.

    A kérdés az bemerjen az ember vállalni a listából –mert akad 1-2 leírás alapján hihető(?)- alacsony futású dízelt, mely még kibírja jó pár évig és még mindig túl lehet adni rajta idő előtt(?) és addig kiszolgálja az embert (alacsonyabb fogyasztás nyomatékosabb motor kényelmesebb élvezetesebb vezetés)? egy 70 ezret futott Corolla verso, vagy ugyancsak 70 ezer körüli Kia 1,6 os C’eed azért elgondolkodtató lehet.

    Szóval a (lehet talán naiv) második kérdés:modern motor diagnosztikával ki lehet mutatni/előre lehet jelezni alkalmas egyáltalán erre? (ha igen mibe kerül?) hogy a komplett motor az adott pillanatnyi élettartamához viszonyítva a kritikus alkatrészek (befecskendezés/részecskeszűrés/nagynyomású szivattyú stb) milyen állapotban vannak, ideális körülményeket feltételezve mire lehet számítani csere/javítás terén (mikorra esedékes tól-ig).

    Hol húzná ön meg a határt látatlanban, mekkora –valós- km legyen a felső határ használt modern dízel vásárlásánál?

    Na és persze pár véleményt az adott kocsikról (benzin-Dízel) mire figyeljek?.

    Illetve még egy kérdés: a jelenlegi magyar autóspiacnak mekkora a fluktuációja? Már ha egyáltalán lehet erre bárminemű megközelítő számot adni egy ilyen összetett kérdésre. Tehát mondjuk az elkövetkező 9 hónapban mennyire cserélődik le a pillanatnyi kínálat? Ha visszanézek mondjuk 3 hónap múlva lehet már 1 kocsi se lesz ismerős, vagy pont az ellenkezője ép csak pár új szereplőt találok? Sajnos nincs hosszú távú tapasztalatom, érdemes kivárni vagy lecsapni a jónak vélt ajánlatra?

    köszönöm a hozzászólásokat.

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz MunezXBK #73974 üzenetére

    Természetes 1.8 -2.0 L vagy 1800-2000cm3 ez csak elirás részemről (kicsit mixeltem a dolgot :) )
    de szerintem egyértelmű hogy mire gondolok ... köszönöm az észrevételt.

    mondjuk ha az egészből ezt tartottad legfontosabbnak megjegyezni akkor ... na mindegy végül is én jöttem ide segítségért hát viseljem a következményeket :D

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz MunezXBK #73979 üzenetére

    Semmi bajom a német iránnyal, csak egyszerűen az opellek nem jönnek be+ semmi nincs 1.6 nál nagyobb benzin motorral (persze van V6 stb de az már a másik véglet ... sajnos) ebben az árszegmensben VW konszern részéről (az meg tényleg egy nyugdíjas motor, vajon hogy mozgat egy alteát/sharant?). BMW/Merci, meg elég ritkán esnek be normálisok és azok is túlárazottak stb.

    De lehet újra kell magam rendezni mivel egyik hozzászóló említette hogy 97-től mindenben van ISOFIX, csak egyszerűen trehányságból nem tüntetik fel ... ez megnyugtató, szóval újra rá kell szűrnöm és így valószínűleg kitágul a kör, új játékosok is megjelennek.

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Typhoon47 #73986 üzenetére

    Megértem a hozzáállást, ezért is írtam hogy tisztában vagyok vele hogy ez nem szép dolog, de én így érzem jónak (első körös szűrésnél!), tudom nem jó belevinni részben érzelmi dolgokat egy ilyen döntésbe. De még is csak emberek vagyunk ... Ha ez megnyugtat ha új kocsit tudnék venni, elsőre a Citroen xsara picasso Grandot nézném meg. (még a régi is tetszik, a haveromnak is az van csak dízel, annak van a legnagyobb esélye franciák közül csak benzinben.)

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz DZs #73988 üzenetére

    köszönöm

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Zewa #73983 üzenetére

    Egyébként változatlan szűrési feltételek mellett amivel eddig kerestem, Rászűrtem Citroen/Reneult/Peugeot/Fiat/Ford ra és 0 azaz nulla találat van, tehát nincs kérdés (mondjuk ezen elcsodálkoztam én is :F ) valszeg az 1600cm3 nél nagyobb beállítás miatt, de sajnos most nincs módom jobban körbejárni a témát.

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Antonio #73993 üzenetére

    JAJ elnézést de siettem az előbb (el kellet rohannom) és csak most vettem észre mikor is újra átnéztem a hahut- hogy szűrésnél "beragadt" az egyik kritérium amire azthitem hogy én felülbíráltam, de most kiderült hogy nem ... szóval természetesen nem 0 a keresés eredménye ...mea culpa :W

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz DZs #73996 üzenetére

    Ha nem venném figyelembe hogy Ford* és csak a technikai paraméterekre hagyatkoznék akár szimpatikus is lehetne, max a vajszínű kárpittól félnék baba/gyerek hátérrel. :)

    *Ez csak emocionális kérdés én a Fordra (független az autóiparban betöltött szerepére, mind történelmi, mind gazdasági/technikai szempontból), bár elismerem hogy egy igazi igásló stb, de nem tudok úgy ránézni hogy vágyakozzak iránta, 0 érzelmet vált ki belőlem (ha holnaptól eltünnének a forgalomból - képletesen értve- talán észre se venném), és addig míg van jó pár más márka/típus, amit szívesebbn "birtokolnék", addig a Ford háttérbe szorul. :).

    De ez még változhat, sok utána olvasás/pozitív kritika meg tudja változtatni az ember véleményét ... de jelenleg más márkák típusok prioritást élveznek ... persze lehet hogy a linked tényleg a jó ajánlat iskolapéldája és gyorsan le kellene csapni rá ...

    [ Szerkesztve ]

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Puma K #74023 üzenetére

    Csak annyit hogy egy régi egyszerű szívó dízelest (ami tényleg kimegy a világból) ne említsünk egy lapon egy modern közös nyomócsöves dízellel ... egy dízel vs benzines vitának meg csak megfelelő paraméterek megadásával kérdéses évjárat (kor) /rendelkezésre álló összeg/ előrelátható éves futás hol mennyit/ mik az igények vezetés kocsi színvonala terén (mert ugye egy jó ideje már nem gyártanak sima szívó dízelt tehát ilyet csak koros régi kocsiban találni) stb.

    ez egy nagyon jó kis leírás: [link]

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz Antonio #73973 üzenetére

    Sziasztok,

    Közben felülbíráltam azon állításomat, hogy nem éri meg külföldről (Németországból) behozni kocsit. Magyar piacon hahu szinte felejtős kategória marad a privát esetleg márkaszervizek ajánlata csak legyen türelmes az ember és előzze meg a neppert. (mondjuk most nekem van időm még ezért is tudom körbe járni a dolgot nyugiban)

    Ha Németországból hozok be kocsit a különböző kts eg együttesen (vagyonszerzési illeték/új forg. engedély/Törzskönyv/Eredetiség vizsg/reg. adó) az keresett kategóriában (1.8-2.0 benzin 2003 tól ami belefér ~ 2-2,4 M be szumma) olyan 200-300 e Ft közötti fix összeget tesz ki. Erre jön még az utólagos ( feltéve ha kell szerviz kts, olaj/szíj csere stb.), utazás szálás utána járás munkából való kiesés.

    A kérdés van valakinek tapasztalat a linkeken látható cégekkel akik konkrétan behozatallal foglakoznak? Az egyik az konkrétan 800-1000 € ért vállalja a behozatal lebonyolítását (kimegy leellenőriz, hazahoz lepapíroz idemegy-odamegy stb.) - igaz nem számoltam utána - de nekem kicsit húzósnak tűnik …
    Vagy van ismerősi körötökben aki ilyesmivel foglakozik?

    [link]
    [link]
    [link]

    thx

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz joshua7 #75255 üzenetére

    Szia,

    na ez szuper esetleg van rámód hogy megadd a haverod elérhetőségét Priviben (email) ill hogy kire is hivatkozhatok :)

    köszönöm.

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz jegenye77 #75306 üzenetére

    hány km/éves futásra vennéd? (város - autópálya?)

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

  • Antonio

    senior tag

    válasz jegenye77 #75308 üzenetére

    Igazság szerint én dízelt csak újonnan vennék, és csak akkor ha a dízel felárat bőven visszahozná fogyasztásban még 150-200 e km előtt (CR dízelek -használattól fűggően 150-250 ek km től -hivatalból- nagyszervízre vágynak 300-400 eFt ... min,

    Használtan, ennyi éves futásra -éppen nagy szerviz előtti- idősebb CR dízelt nem vennék.

    Samsung 65KS8000, Denon AVR-X2400H, White Heco Music Style 500 front, Heco MS Center, Heco MS 200F Satellite, Sub: Dynavoice T12, Zidoo X9S, Synology DS216+II, Dell precision 4800

Új hozzászólás Aktív témák