-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Volt egy 1999-es G Astrám olajzabáló X16XEL motorral, ami másfél hónapja elfüstölt. Nem részletezem, nem lett volna gazdaságos a javítás, így eladtam motorhibásan.
Most a helyére keresek valamit, amivel egyből meg tudok oldani egy észak-olaszországi túrát, kb. 2 ezer km. 2-3 héten belül kell találnom egy autót.
Keret: 700 ezer forint (jövő hónapban még rá tudok költeni max. 100 ezret, de azt már egy gyors szervizre, nem vásárlásra)
Amit szeretnék: 1.6 szívó benzin, klíma, elektromos ablak elöl, elég lábtér hátul (186 cm-es férfi embernek), nagy csomagtartó (a többire ott a tetőbox).
Évente 10-14 ezer km-et megyek, közlekedés városban 20km a melóhelyre és vissza naponta, évente pár kirándulás és egy jó nagy nyaralás, 1500-2000 km.
Gondolkodtam egy Renault Mégane I ph2-n, 1.6 16V motorral, de egyelőre nem találok olyan példányt a közelben, amit érdemes lenne megnézni / megvenni. Csak 1.4-es motorral adnak el errefelé ilyen gépeket.
Ti mit javasoltok? Milyen alternatívák lehetnek ennyi pénzért?
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz LuckyL #176225 üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
Hétfőn megnézem / kipróbálom a Mazda 626-ot.
Azt már most tudom, hogy melegen ingadozik az alapjárata, és a klímája nem megy, tehát ezekkel foglalkozni kell. A többi majd kiderül a helyszínen. Ha érdemesnek találom rá, akkor átnézetem egy műhelyben. Az ára 400 ezer, úgyhogy ha nincs szétrohadva az alja, és a nyaka nem véres, megveszem, mert még marad a keretből arra, hogy megjavíttassam rajta azt, amit kell. Nekem egy használható autóra van szükségem, és ha ezt ki lehet hozni egy 20 éves Mazdából reális keretek között, akkor megveszem. Ha már lefőtt a kávé ennél az autónál, akkor elengedem, és nézelődök tovább.Az 1.4 16V Mégane-t szintén meg fogom nézni hétfőn, így lesz összehasonlítási alapom. A fenti megállapítások igazak erre az autóra is, bár ennek az irányára elég húzós, 590 ezer forint. Annyit semmiképpen nem ér.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz MunezXBK #176230 üzenetére
Mindenképpen megnézetem - a klímát is.
Egyébként nem jött elő a szokásos "csak fel kell tölteni" szöveg, sőt, a kereskedő szólt előre, hogy a klímája nem működik, de nem tudja az okát, az alapjárat melegen ingadozik, viszont nincs szétrohadva, meglepően jó állapotban van. De próbáljam ki, mindenképpen nézessem meg szerelővel, aztán döntsem el, hogy jó lesz-e nekem. Szerinte 1 millió körül kellene néznem autót, pl. egy 1.6-os Focust, az tűrhető autó ebben az árkategóriában. Mondtam, hogy ennyim nincs, 750 van, és az a plafon (nagyon a plafon). Megértette, majd közölte, hogy ebben az árkategóriában a G Astra lenne a legjobb nekem, ami neki viszont nincs. Nézzem meg a Mazdát, kérjem ki szerelő véleményét, számoljak, gondoljam át, és tegyek belátásom szerint.
Annyi csavar van a történetben, hogy ez a kereskedő a legjobb hírű a városban, és mint tegnap kiderült, egy barátom barátja, aki pedig az autóit szokta eladás előtt megjavítani, az szintén ismerős. De csak ritkán van 1 millió alatti autója, és azokat is megveszik tőle pillanatok alatt. Több ismerősöm vett nála autót, és meg vannak vele elégedve. Szerintem ez a Mazda sem fog sokáig állni az udvarán, mert a környéken úgy veszik mostanság a szívó benzines japánokat, hogy az elképesztő. A Mazdáktól viszont mindenki fél, mert rohad, így talán lesz még időm megnézni és megszervezni az átnézést mielőtt valaki megveszi vakon.
Egy hete az orrom előtt vettek meg egy Ford Fusiont szombaton 12 óra után pár perccel úgy, hogy nem nézették át. Azt mondta az ember, hogy majd cseréli rajta azt, amit kell. Ilyen is van. Én ezt elképzelhetetlennek tartom, de nem vagyunk egyformák.
Holnap talán okosabb leszek. Vagy nem.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz pècsimunkás #176232 üzenetére
Igen, a Renault topikban is 400 ezer környékén érzik reálisnak az autó árát.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz kisza25 #176238 üzenetére
Megnéztem a 626-os Mazdát.
Az eladó korrekt volt, pont úgy, mint a telefonban. Nem beszélt mellé, nem voltak mesék, semmi altatós nepper duma. Egyből hozta a kulcsot, mutatta a sérüléseket (semmi komoly, a kaszni nem rohad sehol), indította az autót (pöccre indult), mondta az általa ismert hibáit: a motor alapjárata ingadozik hidegen és melegen is, a klíma pedig nem megy (azért kipróbáltam - tényleg nem ment, bár a visszajelző világított).
Amit elsőre észrevettem, az a kormos kipufogó volt, ami önmagában nem jelent semmit. Egyébként nem füstölt az autó, aminek örültem.
Az alapjárat ingadozása fura volt. Szabályosan ritmusra emelkedett és süllyedt a fordulatszám. Még nem láttam ilyen hibát. Utána fogok nézni.
Elvittem az autót egy rövid körre. Összességében jó volt vezetni a szédelgő alapjárat ellenére is. Nem fulladt le, csak szédelgett föl, meg le.
Amúgy minden kézre állt, az autó jól viselkedett, a futóművét jónak éreztem, az úthibákat szépen elnyelte. A fék nem volt túl hatékony, de fogott, nem csikorgott. A kuplung lent fogott, kicsit talán túlságosan is lent, de azon lehet állítani. A motor jól húzott, nem erőtlenkedett.
Mindent egybevéve az összkép pozitív, úgy általában a Mazda 626-ról az a véleményem, hogy nagyon szerethető autó. Ezt a konkrét példányt pedig a szerelő a héten megnézi, és összeírja, hogy mit kellene rajta cserélni. Ha addig el nem adja a kereskedő...
Ha összegzem, akkor 430 ezerért lehetne egy 626-os Mazda a nevemen (plusz biztosítás), de téli gumival, ingadozó alapjárattal, meleget fújó klímával. A kérdés az, hogy a 750 ezres keret elég lesz-e ahhoz, hogy gatyába rázzam az autót... Tisztára mint az Autókereskedők a Discoveryn, csak én nem akarom eladni.
Kb. 300 ezrem marad, és kell: 4 új gumi, vezérlés-, vízpumpa-, gyertya- és olajcsere szűrőkkel (ebből nem engedek, inkább nem eszek két hónapig, vagy a szállást három főre kérem, én meg alszok az autóban). És meg kell találni az ingadozó fordulatszám probléma okát, plusz életet kell lehelni a klímába.
Viszont bármit veszek, arra költeni kell. Lehet, hogy ezt most meg kellene venni. Nehéz ügy.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
válasz bitpork #176334 üzenetére
Úgy látom, hogy jobban járok, ha maradok a G Astránál, amit legalább ismerek.
Keresek egy normálisabb példányt, attól legalább tudom, hogy mire számíthatok.
Vagy visszavásárolom azt, amit eladtam, és megjavíttatom a motorját.
Köszönöm a tanácsokat.
Minden jót!"I'm too old for this sh.t..."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen