-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #2707 üzenetére
a 18-200 erősen torzít minden fókusztávon, csak annak jellege és mértéke változik...
a porosodás ellen sem jó ötlet, mert ha mindig ezt tartod rajta, idővel akkor is jut be por a zoomolások során - de egyébként tényleg nem komoly dolog, fölösleges aggódni miatta
a Nikon 18-200 ráadásul mostanában veszettül túlárazott obi, így újonnan semmiképp nem javasolt megvenni
legföljebb egy jó állapotú használt példányt, de még inkább a Tamron 18-270-est, ami az AF-et leszámítva mindenben lepipálja a Nikon 18-200-at - kb. 2/3 áron... -
Degeczi
nagyúr
válasz Mercutio_ #2742 üzenetére
leginkább Eneloop-ot: azt mondják, a Varta megoldása közel sem teljesít annyira jól nagy terhelés mellett, mint a Sanyoé, mert a Ready2Use valójában egy följavított NiMh, míg az Eneloopot alaposan újratervezték, és más anyagokat, ill. más elektrolitot használnak hozzá, ami hosszú távon (és pláne nagy terhelés mellett, mint egy vaku, vagy stabilizátoros kamera) lényegesen jobb viselkedést jelent - valamivel persze drágábban is, de az élettartamuk alatt már elhanyagolható különbséggel
-
Degeczi
nagyúr
válasz Mákosmetélt #2745 üzenetére
GP-t is viszonylag jónak mondják, és a Panasonic hasonló megoldását is
egyedül a Vartáról olvasni, h gyengébb nehéz körülmények között (ennek megfelelően vmivel olcsóbb is), de ha csak 1-2 készletről van szó, szerintem biztosra érdemes menni, és az a Sanyo Eneloop -
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #2747 üzenetére
igen, részben az alacsony önkisülés miatt (ezt a többi, följavított NiMh is tudja), másrészt azonban azért, mert az Eneloop veszettül jól bírja a nagy terhelést, névleg magasabb kapacitású akkukat megszégyenítve
nagyon alacsony a belső ellenállásuk, így nagy áramfölvétel mellett is csak minimálisan esik a feszültségükaz ára szerintem nem olyan vészes: 4e Ft egy csomag, ami hosszú évekre elég (amit 2 éve használok vakukban, még semmilyen öregedési tünetet nem mutat)
saját akkus kamerákhoz egy gyári akku simán lehet 2-3x ennyi, de pl. a Varta Ready2Use készlet is 2700 Ft, ami egy évekre vett terméknél teljesen elhanyagolható különbség - és bőven megéri a különbséget a stabil, hosszú időn át megbízható teljesítés miattpersze ha vki annyira sokat használ egy készletet, h az önkisülés elhanyagolható, akkor valszeg jobban jár egy olcsóbb és nagyobb kapacitású hagyományos NiMh készlettel - de ez otthoni használatban, pláne vakukban (nekem a kamera saját akkus) kevésbé jellemző
-
Degeczi
nagyúr
ez egy kiirthatatlan babona még a NiMh időkből, amikor a töltők a folyamat végén csepptöltésre kapcsoltak át, és azokat az akkukat valóban érdemes volt így rajta hagyni
Li-Ion-nál ez már értelmetlen, mert nincs csepptöltés (mivel ezeknél nem komoly tényező az önkisülés, ellenben a túltöltés káros lenne), ezért a töltők automatikusan lekapcsolnak amikor készen vannak = nem számít, h ilyenkor még meddig maradnak rajta, olyankor már nem történik semmi... (de persze az automata lekapcsolás miatt bajt sem okoz, ezért nyugodtan föl lehet rakni este a töltőre, nem kell megvárni mikor lesz készen, reggel is le lehet szedni róla)
-
Degeczi
nagyúr
női kézbe kell jól hordozható kamera, ami Nikon esetén a D60 (520 gr), Canonnál az EOS 1000 (500 gr), Olympusnál pedig célszerűen az E520, mert annak már nem rossz a fogása és még stabilizátor is van benne - a súlya pedig 490 gr: ugyanaz a kategória...
én is inkább ezt a típust javasolnám a föntiek miatt, ráadásul duplakitben az ára is nagyon jó 135e körül
-
Degeczi
nagyúr
válasz Bikerman #2930 üzenetére
azért portréhoz az 50-es gyutáv cropos vázon pont hogy nem "tökéletes" (beltérben teljes alakos képhez gyakran nem lehet eléggé hátrálni, fejportréhoz viszont túl közel kell vele menni ami nem előnyös. Pl. 35 és 85 mm ami ezekre a célokra sokkal alkalmasabb), de tájképhez is elég furcsa választás - mint ahogy az a kijelentés is, h csak 100 fölött lenne Nikonhoz AF obi...
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #2961 üzenetére
nézzél szét az obik piacán!
mára már szinte mindegyiknek van "D40 kompatibilis", azaz motorral szerelt változata...pár kivétel még van (pl. Tokinák, és néhány régi, bevált obi) - de azt csak magad tudod eldönteni, milyen obikat szeretnél majd venni, így egyáltalán tényező lesz-e mindez
(a D40 megjelenésekor ez még sokkal nagyobb megkötést jelentett, mert akkoriban rengeteg obinak nem volt saját motoros változata)
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #2963 üzenetére
van, amikor semmi, és van, amikor másfélszeres az ár...
(egyébként azonos modelleknél, tehát nem egy régi típus és annak most kihozott, másban is módosított változata között, hiszen ott nincs egyértelmű kapcsolat)nekem nagy a tenyerem, a kis Canonok fogása sosem jött be, a D40-é viszont meglepően jó a kis méret ellenére
de ez teljesen egyéni szempont!
magadnak kell döntened, aminek csak egyik része a fogás -
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #2965 üzenetére
persze h van különbség, rengeteg...
ha nincs ismerősöknél egyik márka sem, érdemes teszteket olvasgatni, az egyes rendszerek jellemzőit nagyjából megismerni egy saját döntés előtt - fórumos véleménykérésből ritkán születik jó eredmény, így csak nagyon alapvető kérdéseket lehet tisztázni -
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #2985 üzenetére
nem lehet megnyugtatni, mert fogalmad sem lehet a gép előéletéről...
állítólag a tárolás, cipelés módjára is nagyon kényes, arról pedig semmi infód nem lehetmásrészt azt sem tudom, h az expószámról lehet-e: Canonokra nem jellemző, h az Exifbe írnák az aktuális állást, így asszem csak szervízben tudják megmondani biztosra a tényleges számot
mivel egy rengeteg panaszt okozó, nagyon nem masszív fölépítésű kameráról van szó, finoman szólva nem tűnik jó ötletnek a használt példány vásárlása idegentől
-
-
Degeczi
nagyúr
válasz phoebe326 #2994 üzenetére
ez igaz, a Sony 350 valóban egyedülálló LV módban, mert olyankor is tükörcsapkodás nélkül tudja használni a szokásos, gyors AF rendszert
(a többi DSLR ilyenkor vagy visszacsapja a tükröt, vagy az érzékelő jele alapján próbálkozik - mindkettő nagyon nagy késedelemmel jár, lassabb mint a kompaktok)persze nincs ingyenebéd: mivel emiatt kényszerűen tükrös és nem prizmás a keresője, az kevésbé világos és láthatóan kisebb is, mint a többi márkánál (bár az ajánlott Oly modellé még kisebb vmivel)
tehát ez is egy szempont a sok közül - el kell dönteni, mennyire fontos a LV
ha nagyon, akkor már be is határolta erre a Sony-ra a választást[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz Dare2Live #3000 üzenetére
ezek miatt van LCD a keresőben:
- kompozíciós segédvonalak (más márkáknál ez csak mattüveg cserével oldható meg, ezeknél a Nikonoknál pedig ki/be kapcsolható),
- aktív AF pont folyamatos jelzése, szemben más modelleknél csak rövid időre fölvillanással
- egyéb apróság, pl. a kártyahiányra figyelmeztető ikon is jobban észrevehető, ha a képre kerül rá, nem máshováegy LCD azonban tápfeszültség nélkül nem teljesen átlátszó
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #3004 üzenetére
itt egy tipikus Nikon kereső:
az aktív fókuszpont körül folyamatosan egy vastag keret van megjelenítve (sötétben pedig fókuszáláskor piros fény világíthatja meg opcionálisan)
ráadásul némely modellnél menüben választható "szélesebb" AF pont is, olyankor az szintén azonnal látszik a keresőben:
a figyelmeztető jelzéseket (nincs kártya, F/F mód, merülő akku) szintén nagyon hasznos a képre tenni, mert sokkal feltűnöbb, könnyebb észrevenni, mint ha a státuszsorban lennének, a bármikor ki/be kapcsolható segédrácsozat úgyszintén
nyilván nem kritikus mindez, de roppant kényelmes használat közben, hátránya pedig nincsen, mert ismét: nem kell bekapcsolni a gépet, ha akku van benne az már elég ahhoz, h teljesen átlátszó legyen ez az LCD
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #3028 üzenetére
"ahogy kocsinál a km órát, DSRL-nél az exposzámot lehet variálni"
tudsz egyetlen ilyen esetet is?
Canonnál többnyire kiolvasni is eleve csak a szervíz tudja, nemhogy átírni, Nikonnál ugyan bárki láthatja a számlálót az exifben - de még sehol nem hallottam róla, h hamisítani tudták volna, pedig jópár fórumot figyelek, nem csak itthonegy autó többmilliós értékű, rengetegen foglalkoznak vele - érthető, h kinőtte magát az óravisszatekerés
a tized-, század- akkora értékű kameráknál egyszerűen senkinek nem éri meg belefeccölni energiát a visszafejtésbe (amit aztán jó eséllyel csak annál az egy modellnél tudna hasznosítani, mert még ugyannak a gyártónak egy másik típusa is teljesen más felépítésű lehet...)
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #3045 üzenetére
ha a legkisebb sansz van rá (pl. nulla előéletű eladó), akkor nyilván nem kérni kell tőle a vázzal készült képet, hanem személyesen lőni párat, és azok exifében megnézni az expószámot - akkor kizárt a manipuláció
a mátrix fénymérésnek egyszerű sajátossága van: az aktív fókuszpont körüli területnek nagyobb súlyozást ad!
így ha az a környék picit sötétebb, akkor azt fogja jobban kiexponálni - és így viszonylag könnyen beégetheti a kép többi részét...logika van benne: hiszen általában az a kép lényegi része, amire fókuszálsz, az a legfontosabb
és persze még egy fontos dolog: mátrix mérésnél éppen ezért nem ajánlott az átkomponálás!
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz ATISoft #3078 üzenetére
pl. az, h az utóbbi években a Kingston szépen leküzdötte magát a noname színvonalra, rettentő sok panaszt találni a kártyáira (különösen Nikon vázaknál), míg a Sandisk továbbra is az egyik legjobb minőséget adja
a hosszútávú megbízhatóság a kérdés, nem a sebesség (már az UltraII is jó eséllyel nagyobb sebességre képes, mint a legtöbb kamera. Ráadásul ez még akkor is lényegtelen, amikor nem így van, mert kizárólag hosszú, RAW-ban lőtt sorozatoknál fordul elő, h x kép után betelik a kamera puffere, és csak olyankor számít a kártya írási sebessége. Normál esetben nem veszel észre semmit egy nagyon lassú kártyával sem, mert rögtön lőheted a következő képet, hiszen az először a kamera memóriapufferébe kerül, nem mindjárt a kártyára)
-
Degeczi
nagyúr
válasz kugyu21 #3082 üzenetére
nem egyforma felhasználás, így az sem egyforma, kinek mi/mennyire válik be - ráadásul ez igen gyakran előre nem tudható, csak pár heti/havi tapasztalat után
még olyan egyszerű dolog miatt is akarhat vki leváltani egy obit, mert az átfogása nem vált be a gyakorlatban, vagy vett egy jobbat, vagy most már más szempontok fontosak számára (vagy persze tényleg van vele gáz - de ez talán a ritkább, hiszen úgyis mindenképp ki kell próbáljad vásárlás előtt és akkor azért a legtöbb dolog kiderül)
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #3138 üzenetére
nem olvastam, de pl. a diffrakció is egyre hamarabb üt be a nagyon megnőtt felbontással: ez a kalkulátor szerint 6 Mp-en még kb. f/13-tól kezd csökkenni az élesség emiatt, 15 Mp-en már f/8-tól
nekem D70-en ideális kompromisszum volt a 6 Mp, mert a Nikon féle tömörítéssel a fileméret még RAW-ban is roppant barátságos volt, 5-6 MB környékén, míg most D90-en 2x annyi
(persze részletgazdagabb is, de az csak belenagyítással jön elő, és egyébként a gépen nézegetés céljára amúgyis 4 Mp körülire méretezett JPG-eket mentek, ott pedig ez eltűnik) -
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #3197 üzenetére
"az edigitál biztos hogy nem hivatalos Nikon partner"
nem így van!
már elég régóta (talán 1 éve?) azok... -
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #3199 üzenetére
az csak egy ízelítő, messze nem teljes lista, sok cég hiányzik róla...
(pl Szegedre csak a MM-ot és a Digitcam-ot írja, holott van még nem csak az Edigital, de a Gaia és a Profi-fotó is, csak így hirtelen. De lehet, h még több is akad)mindenesetre a lényeg: az Edigital már régóta kiemelten írja a Nikon cuccok leírásánál, h hivatalos, Nikon HU-s termékeket forgalmaz, ekkorát (és könnyen ellenőrizhetőt) nem hazudnának - de nem is teszik: többen beszámoltak róla már itteni fórumon is, h így van!
-
Degeczi
nagyúr
válasz sanyixXx #3210 üzenetére
ott viszont kicsit tág értelmezést hagy az angol kifejezés is, h abban nem szerepel a "tükör" szó - a magyar kifejezés nyilván a német spiegelreflex "tükörfordítása"
ez ott kapott szerepet, amikor az Olympusnak régesrégen volt két olyan kompakt modellje (E10, E20) ami nem tükörrel hanem prizmával adott optikai keresőképet, így az angol DSLR kifejezés valóban alkalmazható volt rájuk - holott nem voltak tükörreflexesek, ami több hátránnyal is járt
-
Degeczi
nagyúr
így van, ezzel együtt mégis érdekes, h a legtöbb DSLR ebben visszalépést jelent jópár kompakthoz képest: pl. akár a régi Oly 8080-am, de akár a Fuji F30-ast nézem, mindkettő gyönyörűen beáll a beltéri megvilágítás színhőmérsékletére is, sokkal szebben mint a Nikon D70 vagy D90
talán ezt egy kompakt esetén fontosabbnak érzik a gyártók (joggal), fene tudja
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #3251 üzenetére
"a 17mm sem épp századpontosan 17mm. (Na meg a Sigma 18-50-nél pláne nincs miről beszélni ilyen téren"
éppen van, csak az ellenkező irányban: a tesztek szerint valójában inkább 19 mm az
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #3254 üzenetére
persze értem, csak ennek kapcsán eszembe jutott
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #3260 üzenetére
"vágásról, amit a 4/3 rendszerhez tudtommal nem létező arányú fotópapírok miatt az Oly-knál el kell végezni"
dehogy kell!
már nagyon régóta úgy működnek ezek a laborgépek, h a papír magasságát veszik fixnek, a szélességét pedig kidolgozáskor vágják akkorára, amekkorára éppen szükségespersze értelmes határok között, mert panoráma nem nyomtatható így: asszem kb. 18 centis lett az a nagyon széles kép, amit régen kimondottan ilyen tesztcéllal adtam le 10x15 kidolgozásra. Azaz még a 16:9 centis formátum is probléma nélkül kimegy otthoni vágás nélkül - ahogy persze a másik irány, a 4/3 is (az 10x15 helyett egyszerűen 10x13-as lesz)
-
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #3262 üzenetére
ugyan általában nekem sem kedvencem a 4/3 arány (de csak a széles képernyők miatt. Egyébként pl. portrékhoz szerintem még jobb is), csak azért írtam, mert nyomtatás miatt ugyan nem muszáj megvágni, a linked is írja, h "lehetősége van automata méretben is előhivatnia fényképeit, ekkor a laborgép a fényképek rövidebb oldalát veszi állandónak és a hosszabb méret a kép oldalarányai szerint változhat",
album pedig persze 10x13-hoz is kapható, hiszen a digitális világban már ez lett a gyakoribb méret a kompaktok miatt -
Degeczi
nagyúr
válasz philoxenia #3264 üzenetére
csak rémlik, mintha egyszer belefutottam volna - de sosem kerestem ilyet (10x15-et sem, nemigen nyomtatok, de ezt végképp)
most hirtelen neten keresve nem látok (hülye inch méretek jönnek be), így meglepő, h ez tényleg egy nyitott piaci területnek tűnik...
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #3266 üzenetére
DSLR-eket ekkorában összehasonlítani valóban nem, azoban még ekkora méretben, totál laikus számára is nyilvánvaló lehet a kompakt - DSLR közti különbség
annak idején egy ismerős ilyen, 10x15 képek alapján csodálkozott el, miért sokkal jobb az utolsó sorozat (DSLR-re átállás után), mint a korábbiak (kompakttal készültek)
mivel nem értett hozzá, kérdezgetve derült ki, h a sokkal jobban kontrollált mélységélesség miatt szépen kiemelkedő fotóalanyokra gondolt ez alatt - az pedig valóban rögtön látszik ekkorában is
-
Degeczi
nagyúr
válasz Szten Márs #3282 üzenetére
"feltételeznie kell az embernek, hogy a bőőőven túlzsúfolt CCD-jének (vagy CMOS-ának) minden pixelét ki fogja rajzolni az objektív"
és nemcsak ez szempont, de pár kivétellel minden kamera Bayer szűrőt használ, így pedig az 1:1 képkivágás mindig elmarad minőségben egy nagyobbról leméretezetthez képest
-
Degeczi
nagyúr
válasz Darkness1 #3287 üzenetére
nem csak a JPG motort veszik komolyabban az Olympus gépeknél, de az AWB-t is: az E-1-nek pl. még volt külön, külső WB érzékelője is...
az újabb modelleknek asszem már nincsen, de a tesztek szerint a többi DSLR-hez képest szépen beállnak a mesterséges megvilágítás fényére is
-
Degeczi
nagyúr
válasz hibavissza #3316 üzenetére
annyiért tényleg ne vegyél állványt, csak pénzkidobás!
kínai másolatokból egészen jókat lehet venni a neten, de ott is 10-15e körül van az, amivel már érdemes foglalkozni
állványt nem a mostani gépedhez veszel, hanem hosszú időre, akár a teljes fotós hobbyd időtartamára!
a gagyival csak a szívás van: elkopó műanyag alkatrészek; megszoríthatatlan fej, ami folyton lekonyul; bizonytalan tartás, ami jobb esetben csak a képeken látszik meg (berezgés), rosszabb esetben akár a géped is tönkremegy, ha összecsuklik, eldől...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs