-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #919 üzenetére
hát, ahogy fentebb írtam, a Sony jpeg motorja sztem nem az igazi. egy időben próbálgattam a raw+jpeg párhuzamos készítést, a deafult értékeken konvertált raw->jpeg is jobban teszett az alap jpeg-nél, a konvertálásnál jelentkező nagyobb mozgástérről nem is beszélve.
-
rumos14
nagyúr
szinte mindegyik gyártó belépő modellje kijön ennyiből, tehát:
- Nikon D40 (elég régi darab már, én nem feltétlenül ezt venném)
- Pentax K-m (vázba épített képstabi pozitívum)
- Sony A200 (szintén képstabis)
- Olympus E420 (a legkisebb DSLR, de a fogása nem az igazi)
- kicsit 100 felett Canon 1000D (rendelkezik élőképpel)
ha nem akarsz nagyon obiparkot bővíteni, akkor talán a Pentax a legjobb választás ezek közül. -
rumos14
nagyúr
mindenki mást venne, mert más tulajdonságokat tart a legfontosabbnak. egy ekkora befektetésnél sztem érdemes utánajárni, elmenni boltokba, kézbe venni a kiszemelt gépeket. ha megveszel egy márkát, akkor elkötelezed magad mellette, később veszel majd hozzávaló obit, vakut, ezek nem csereszabatosak.
-
rumos14
nagyúr
nekem is kicsit fennakadt a szemem azon hogy a Canon obikínálat a legolcsóbb, de nincs teljes rálátásom, nem pofáztam bele. amit látok, az az, hogy a kitobinál lényegesen jobb Canon obik már k. drágák. telékről nem is beszélve. Sony-nál vesz az ember egy használt Beercan-t (Minolta 70-210 f4) 40k-ért, és FF vázon is "karcol" (Parci szóhasználatával).
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1002 üzenetére
ha egy használt AF-os beszerezhető a szokásos 25-30k sávban, akkor nincs gond.
-
rumos14
nagyúr
bár gyakorlati tapasztalatom nincs a témában, de sportfotózáshoz fényerős teléket szoktak használni. mondjuk te azt írod, hogy csak alig "zoomolnál be", kérdés persze hogy milyen messziről készíted a képeket, ha nézőtérről, akkor igenis kell a tele. egy fényerős tele leginkább egy 70-200-as f2.8-as obit takar, amiből egy késtabi nélküli Tamron/Sigma váltotat már közel van a 200k-hoz, Canon és főleg Nikon bőven felette, képstabival pedig már 400k.
ha mégsem kell a zoom (ezt jó lenne tisztázni) akkor egy fix-szel olcsóbban megúszod, egy 50/1.8-as az említett márkákhoz 30k, Canon 85/1.8 is 100k alatt van. a telére visszatérve, azért jó az f2.8, mert az olcsóbb teelobik 200-on jellemzően csak f5.6-ot tudnak, az f2.8-hoz kéepst ez négyszer hosszabb záridőt eredményez, tehát pl. 1/200s helyett 1/50, ami bőven vezethet elmosódott képhez.
amúgy a képstabi itt nem felététlenül szükséges sztem, mert nem a kezed beremegése miatt lesz elmosott a kép (látod, ezért is kell nagy fényerő, hogy 1/200s-nél hoszabb záridők felé ne nagyon kelljen menned), hanem a gyors mozgás miatt lesz bemozdult, homályos. -
rumos14
nagyúr
na akkor más a helyzet. az 50-essel úgy 5-6 méterről porté (álló) helyzetben kitölti egy ember a képet. én a beépített képstabival rendelkező gépek mellett szoktam agitálni, neked szükséged lehet magas iso érzékenységekre, ill. amellett jó képminőségre, így a Pentax marad. vagy Sony A700. ez utóbbinál 250k-ból kijön a kitobis szett és egy használt Minolta 50/1.7. szóval lehet hogy egy Pentax K200 jobb, gazdaságosabb választás, duplakitben + mellé egy fényerős 50-es (bár még mindig nem derült ki számomra, hogy ilyen elérhető-e olcsón).
-
rumos14
nagyúr
azért nem ajánlom az A200-at, mert pont madárfotózásnál szükséged lehet a magasabb iso értékekre ahhoz, hogy kellően rövid záridőket tudj használni annak érdekében, hogy a madárka ne mozduljon be, a szárnya szép élesen látsszon, ne egy homályfoltot láss. és mint Szten írta, az A200 a magas iso-knál elvérzik. ezt ha akarnám sem tudnám megcáfolni. 70-300-as obit Pentax-hoz is kapsz 40-50k-ért [link], persze nyilván nem top kategóriájút.
nem dárágbbak amúgy Sony-hoz az obik, általánosságban ilyet nem lehet kijelenteni, csak nem Sony márkájú obit kell venni
a live kereső azt jelenti, hogy nem csak a képernyő feletti kukucskában tudsz komponálni, hanem magán az lcd képernyőn is. döntsd el, hogy erre szükséged van-e, mert ha igen, akkor az egy egsézen más történet lesz.
a bajonett mindkét vázon fém. a kitobi bajonettje a Sony esetén műanyag, ezt tapasztalatból mondom. a Pentax kitobi a kép [link] szerint fém, kérdés, hogy tényleg ezt a II jelzésűt adják-e hozzá.
AF pont sztem jól tud jönni ha van 9, de Szten mindig azt írja, hogy szerinte elég lenne akár 3 is, és mivel ő jobban ért hozzá, elhiszem neki.
a Sony-nak saját akksija van, a Pentax mint látod, AA elemet használ. ez utóbbi nyilván olcsóbb, én személy szerint azonban a saját akksit preferálom, és nincs is szükségem pótakksira. -
rumos14
nagyúr
töltök fel mindjárt képeket, a Sony/Minolta topikban linkelem, sztem nem olyan vészes a helyzet, sőt. az tény, hogy a hasonló kategóriájú Pentax és főleg Canon, Nikon gépek kevésbé zajosak u.olyan iso mellett.
amúgy sztem minden gépnél érdemes raw-ban lőni, sokkal több lehetőséged marad ha utólag vmit módosítani akarsz, deha nem, akkor csak kiválasztod az összes raw képet, konvertálod, megvan seperc alatt. nem nagy cécó, de láthatóan jobb lesz az eredmény. ez a Pentax-ra is vonatkozik az általam olvasott tesztek szerint, pl. [link]
a pasztel meg retró meg dinamika optimalizáció csak humbuk, ha raw-ban lősz, feldolgozás során ezeket a hatásokat szintén el tudod érni, szebb lesz a végeredmény és több lehetőséges van. érdemes megtanulni ezt a raw konverzió dolgot, egyáltalán nem vagyok profi az egész DSLR témában, fél éve van ilyen gépem, de úgy gondolom, hogy a raw-ban lévő lehetőségek a DSLR használat fontos részét adják.
a Photohall-ban az A300 csak 10k-val kerül többé az A200-nál, ha kell a live view, akkor megéri sztem [link]
ezek az olcsó teleobik egyáltalán nem igazi makroobik nemhogy 1 cm-ről, de még 30-ról sem tudnak fókuszálni, de egy 10k-s előtétet ráhelyezve már egész jó képeket lehet készíteni (nem tapasztalatból mondom, csak olvastam, láttam ilyen képeket). -
rumos14
nagyúr
először is, ne hamarkodd el a döntést, és ne 1-2 vélemény, teszt alapján válassz, úgyis mindenki mást fog mondani. el kell menni MM-ba/Fukarba, ezek a belépő gépek ki vannak rakva, meg lehet fogni, nyomkodni.
lehet hogy el foglak keseríteni, de a Sony A300 és az A200 képminősége elvileg egy és ugyanaz, tekintettel arra, hogy a képalkotásért feleős alkatrészek ugyanazok bennük. a képek amúgy az A300-ammal készültek, és elvileg azt akartam demonstrálni, hogy Szten tapasztalatával ellentétben szerintem képes jó képeket készíteni az A200/300. -
rumos14
nagyúr
valóban, az Oly 14-42-es obija a kitobik szintjén elég jónak számít, de egyik kitobi sem hozza el a maximumot, akármelyik gépről is beszélünk. az E-520 is egy kellemes gép, jól járnál vele, ha veszel hozzá (vagy kitben) egy 70-300-at akkor lesz egy brutális teléd, bár a 42-70 közötti tartomány kieséses sztem elég gáz. ez az összeállítás táskával, memókártyával már úgy 200k körül lesz...
egyre kevesebb 4/3 obi készül nem hinném, ill. a jelen kínálat is lefed minden igényt, emiatt ne aggódj. inkább talán arról lehet szó, hogy Oly-n/Zuiko-n kívül kevés gyártó csinál 4/3-os obit, de azért vannak, pl. [link][ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1074 üzenetére
a Canon pluszpontjai közé még beírhatjuk, hogy az obikba épített képstabi az esetek nagy részében hatékonyabb a vázba építettnél, különösen a Pentax-énál.
és ott van még a love view, akarom mondani live view látszik Szten hogy neked mennyire nincs rá szükséged, nem is gondoltál rá.
még utolsónak annyi, bát erre részben utaltál, hogy a Canon használtobi piaca nyilvánvaló okok miatt jobban pezseg. bár én személy szerint beleborzongok abba, hogy ha mindig szelektálnom kellene pl. telénél, tutira csak képstabisat vennék, ami rögtön jóval drágább. Nikon-ról már nem is beszélve, belépő szinten az AF motor hiánya miatt még kevesebb használt obi jöhetne nekem számításba.
juteszembe, Sony képeimet megkukkoltad? -
rumos14
nagyúr
sztem nagyon sokan vagyunk, akik nem M(anual) módban, manauál fókusszal lőnek. én személy szerint A módban, a rekesz állítása nagyon fontos a mélységélesség miatt. nem rettegek attól, hogy esetleg minimálisan alul- vagy túlexponált lesz a képem, mert raw-ban lövök, bőven lehet korrigálni kicsit kiégett részeket is.
nem kell egyáltalán szakinak lenni DSLR használathoz, sztem kb. elég ha tisztában vagy az iso, a záridő, a rekeszérték és a mélységélesség fogalmával, képre való hatásával. P módban meg főleg Scene módban használni DSLR-t mondjuk kicsit furi dolog. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1174 üzenetére
mellélőni tutira egyikkel sem fogsz. ha nem akarsz később obikat venni, akkor egy D60 18-105 VR kombóval [link] biztosan jól jársz. ha még ennyire sem kell a tele, akkor egy 18-55-ös kit obi is megfelelhet [link]. de gondolom a 18-105-ös nem csak átfogásban, hanem minőségben is jobb a 18-55-nél. makróra még egy költséghatékony Raynox előtét jól fog jönni, és akkor már végképp a 105-ös végű obi fog neked kelleni. aztán majd ha magába szippant a téma, jöhet a D90 és az obik serege
szerk: ez [link] is megfontolandó.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1184 üzenetére
hogy kell-e neked live view, azt te tudod, a Canon-féle kivitelezés mondjuk erősen félmegoldás, nem fogod tudni kompakt fényképező módjára használni.
van Canon 17-85 IS, 125 ropi körül [link]. nemtom, milyen minőségű, rossznak biztos nem rossz, de 2x annyi mint a Nikon 18-105. sztem egy alap Canon gépre ilyet feltenni túlzás, ez inkább egy 40D/50D-re való. akkor már inkább racionális egy 1000D kit 110-120k-ért és mellé az 55-250 IS ami tudtommal elég jó. -
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1185 üzenetére
én azért eléggé örülök neki, hogy vázba épített stabis gépem van, így nyugodtan tudok válogatni 20 évnyi obifelhozatalból, nem kell újat, drágát vennem a képstabi miatt. főleg hogy biz. obifajták nem is léteznek stabival, pl 50/1.7. illetve vettem 25k-ért egy számomra megfelelő olcsó kis telét, stabisat pedig (nem kitben) legolcsóbban 80k-ért kapsz pl. Nikon-ra.
-
rumos14
nagyúr
válasz Patentcsávó #1191 üzenetére
igen, el kell mélyülni a témában, ha már kiadsz ennyi pénzt. és persze megtapizni a versenyzőket, fogásra neked melyik passzol, menüje számodra melyiknek logikus - ez is fontos, szeresd használni a gépet.
duplakities stabilizált gépet kapsz már amúgy 120k-ért is: Pentax K-m. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1268 üzenetére
grat, igen jó összefoglaló, tetszik, hogy abszolút objektív, demmi olyan nincs benne, hogy x gépnek jobb a keresője mint y-nak, z gépnek nem jó a fogása, stb.
riszpekt
a tesztoldalak linkgyűjteményt én még kiegészíteném, a DCRP és a Cameralabs tesztjei szerintem igen jók. sajnos néhány tesztnél nem hangsúlyozzák eléggé, hogy a milyen obit használtak, ill. hogy ennek milyen neagy hatása van a képekre (és az árra). -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1281 üzenetére
Mammut EDig-ban csak pár, alap gép van kirakva, pár hete asszem csak Sony-k voltak.
ugyanitt a Fukarban 5-6 belépő gép kint van, néha szufla is van bennük.
Westend MM-ban legutoljára csak 2 gép volt, nagyon régiek (Oly E400 pl.), no kraft.
Duna Pláza Fukarban tavaly nyáron voltam utoljára, akkor elég tisztességes felhozatal volt, pl. 40D is működőképes állapotban volt.
Shop Stop (Eurocenter) MM-ban kb. 5-6 belépő gép volt egy hónapja, nem lehetett bekapcsolni.igazából ami abszolút hiányzik, az az obik kipróbálásának lehetősége, nem tudom, a szakirányú boltok ebben mennyire partnerek. amikor vettem egy olcsó telét a Mammut EDig-ban, kipróbáltam 2-3 drágább obit, türelmesek voltak, de csak úgy próbálgatni, vásárlás nélkül, az lehet hogy már húzós.
-
rumos14
nagyúr
szia, látom, rákaptál a fotózás témára, ez jó
nem tudom, most milyen géped van, de érdemes lehe tvégiggondolni, hogy tényleg kevés-e az neked, ha igen, milyen tulajdonságát tartod hátrányosnak. csak úgy tudsz ésszerűen továbblépni, ha ezt tisztázod magadban.
nyilván kell, érdemes még tanulni ezt-azt a fotózásról. a mélységélesség, ill. az azt befolyásoló tényezők ismerete igen fontos, ez egy potenciális csalódási lehetőség a friss DSLR tulajdonosoknál.
a gépválasztásról csak annyit, hogy kalkulálj még a táskára és memókártyára is minimum 10k-t, ill. próbáld ki, fogd kézbe az összes szóba jövő gépet. nézz továbbá körül a használtpiacon, használt gép sem megvetendő. mérd fel az obikínálatot, ahogy Szten is utalt rá, belépő Nikon-t csak akkor ajánlanék, ha megmaradsz a kitobik szintjén. -
rumos14
nagyúr
válasz philoxenia #1361 üzenetére
hogy is van ez? átalakító nélkül mennek ezek az obik? mert átalaítóval gondolom szinte minden bajonettre felerőltethető.
-
-
rumos14
nagyúr
ha aggódsz a Sony obik miatt, akkor vegyél hozzá mást, pl. Minoltát. az 55-200-as jó kis könnyű teleobi, a 18-70-es már gyengébb, de én azzal is lőttem jó képeket.
a 350-es 14 mpixeles, a 300-as 10, ebből adódóan a 350 kicsit lassabb úgy általában és a sorozatfelvételeknél is. a kitobi pl. biztos nem fogja kihasználni a +4 mpixelt.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
az biztos, hogy M42 adapter kapható Sony-hoz [link]. szintén vaterán látok csomó MD bajonettes Minolta obit, gondolom ezek is feltehetők Sony-ra. de azért összességében sztem ne ez legyen a fő szempont. Az A350K 112k-ért igen jó vétel, sőt, úgy hallottam, az A300K 88k volt.
-
rumos14
nagyúr
ezen igazából csodálkozom, nem esik elég szó arról, hogy a Canon és Nikon-féle live view igazából csak statikus témáknál használható, ha pl. épületet fotózol, vagy műteremben. mozgó embernél felejtős, az a bő 1 mp mire fókuszál, bőven sok ahhoz, hogy a téma elmásszon. gyerkőcünket fényképezem Sony A300-zal, Canon-féle live view-val mire fókuszálna, már elmenne a mosoly, a természetes pillanat, gyors egymásutáni fényképezés is kizárva.
hát igen, obivásárlás, én most már 5-nél tartok , ma vettem egy használt Minolta 28-135-öt [link]. szükségem nem volt rá, de 15k-ért nem tudtam kihagyni. -
rumos14
nagyúr
értelek én, annak ellenére, hogy Sony-t használok, és világos preferenciák miatt válaszottam azt, távolról sem gondolom, hogy az az ideális mindenkinek. neked pl. így fílingre tényleg inkább Pentax lehet a nyerő. sztem adhatod lejjebb a K20D-nél, a K200D pl. tökéletes választás lehet, vagy ha találsz egy használt K10D-t, az is. A Sony A350 14 mpixelje totál felesleges, ez már csak marketing.
Pentax teleobik terén egyáltalán nem vagyok otthon, Sony/Minolta vonalról viszont a legendás Beercan-t nagyon tudnám ajánlani, használtan 40-45k, ennyi pénzért ilyen jó minőségű 70-210 f4 obit más bajonettel sztem nem találsz. -
rumos14
nagyúr
ne az alap (kit) objektív alapján dönts sztem. vagy félreértettelek?
ezek a Minolta obik k. jók. masszív darabok többnyire, minőségben semmiben sem maradnak el egy mai középkategóriás obitól, használtan viszont nagyon jóárasítva beszerezhetők. és persze rendelkeznek autofocus-szal, továbbá nem kell átalakítózni sem. ebben tehát a Sony-nak előnye van (sztem), de ha csak A200 vs. K200D a kérdés, akkor az utóbbi a nyerő (bár az A200 ellenfele inkább a K-m).
van most nálam kölcsönben egy Big Beercan: [link], ezzel már ölni lehet -
rumos14
nagyúr
A300 tulajként azt mondom, hogy ennek a gépnek a legnagyobb előnye a live view képessége, sztem ez az egyetlen olyan live view megoldás az összes DSLR viszonylatában, ami a kompakt gépeknél megszokott használatot teszi lehetővé. akkor érdemes tehát ilyet venni, ha ez nálad kiemelten fontos. második előnye, igen, az obikínálat, hála a Minolta felhozatalnak. egy gyenge pont viszont van, és az elég fájó, a kitobit kiváltani, ami gyútávban ilyet hoz, de minőségben érezhetően jobb, az nem olcsó. hátrányok távirati stílusban: átlagnál gyengébb képek iso400 felett, kis méretű kereső, gyenge jpeg képek (raw-hoz képest).
szerk: az Electroworld 99k-ért (egyesek szerint a végén már 88k-ért) szórta ki az A300K-kat az elmúlt napokban. a 3 év gari sztem megéri, jó, hogy van erre lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
erről csak találgatni lehet, én arra tippelek, hogy nyáron jelentik be, kb. olyan áron fog debütálni mint anno a 450D, de induljunk ki dollár árból, ne a forintból ( )
az előd ára pedig (megint csak dollárban) szépen lassan csökken, nem fog hirtelen zuhanni.
az alap bölcsesség az, hogy nem érdemes várni, mert akkor állandóan csak várni fogsz, ha nem Canon-ra, akkor Nikon-ra vagy xy-ra, mindig lesz jobb, szebb, újabb. -
rumos14
nagyúr
na! akkor azok az A300 tulajok vszleg nem annyira vannak ott fotózás terén, mert hogy nem a gépük nyers tudása hátráltatja őket egy jó kép elkészítésében, az biztos. olyan van, hogy Beercan, ami vagy Minolta 70-210, vagy 75-300, legendásan jó obik. én ezeket azért a Pentax tele kitobi felé helyezném. 150-500 asszem Sigma-ból van.
-
rumos14
nagyúr
a Sigma 18-50 az egyik legfosadékabb obi, evör. Minolta 75-300-asból van több fajta. na de azokkal is lehet elvileg jó képet lőni természetesen. és Beercan-nel is lehet szart.
amúgy A300-at vszleg az vesz, aki némi kompaktros fílinget akar DSLR testben. csak nem P módban, vagy neadjisen vmi téma módban használják a gépet? -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1679 üzenetére
fogadjunk, hogy
amúgy az EX sem az a világverő darab, legalábbi Sony júzerek visszajelzései alapján. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1685 üzenetére
viszont - javítsd ki, ha tévedek - a Canon-féle, objektívbe rakott stabi hatékonyabb, illetve a Pentax-féle vázba épített képstabi hatékonysága elmarad egyéb hasonló megoldásoktól (Sony, Oly).
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #1704 üzenetére
kiváncsi vagyok a tapasztalataidra. a teszteléshez erőt, egészséget, sok türelmet
a Sony-ban nekem az is szimpi, hogy van a keresőben/élőképen egy "bemozdulás skála", jelzi, hogy adott pillanatban mennyire remeg a gép. -
rumos14
nagyúr
úgy tűnik, a Nikon jó lóra tett ezzel a 18-105-tel. amiket olvasok, a júzerek elégedettek vele, van benne képstabi, és az ára sincs elszállva. ilyesmi Canon obi nincs. egy hasonló Sony 16-105 - bár sztem egy fokkal jobb lehet - 150k.
kellemes a zoomtartománya, van egy jó középteléje, de nem csináltak belőle ultrazoom-ot. -
rumos14
nagyúr
nekem az a véleményem, hogy egy ilyen D60 + 18-105 kombó jó kis kezdő szett, de csak akkor vennék ilyet, ha kvázi biztos lennék benne, hogy megmaradok a kitobik szintjén. ha bármi egzotikusabb obira vágsz, beüthet az a probléma, hogy nem lesz autofocus-od. ha DSLR-t veszel, sztem érdemes A (rekeszérték beállítós) módban használni, a mélységélesség szabályozása és a lerekeszelés előnyei miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Tesla topik
- EAFC 24
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- E-book olvasók
- Ukrajnai háború
- Battlefield 2042
- További aktív témák...
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
- Nikon D7000 + Nikkor AF-s 18-200 VR ED G (7890 expo)
- Sony A9 III + Sony 300mm GM 2.8
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- LEGJOBB ÁR! Feiyutech AK4500 Gimbal + follow focus + hyperlink (standard kit)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs