Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Az-X #763 üzenetére

    Igen igen :D
    Szóval miért is beszéltek le a Sony A700-ról? :F

    Amikor a Fuji S5 pro felmerül valahol általában az jön rá, hogy fúúú, nagyon lassú, főleg a képek mentése, életlenek a képei, meg zajos is - ezekből mennyit tapasztalsz?

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Az-X #778 üzenetére

    Nem teljesen értek azért ezekkel egyet.

    Képminőség:
    Ugyanaz a szenzor van benne, mint a Nikon D300-ban, ami szerintem a valaha gyártott legjobb képminőségű APS-C gép. Az A700 ettől függetlenül elmarad a D300-tól képminőségben, nyílván attól, hogy ugyanaz a szenzor, még más képfeldolgozó rendszer csatlakozik rá. Mindenesetre úgy hallottam, hogy egy új firmwareval jelentősen jobb képminőséget tudott kihozni az A700-ból, mint az első firmwarekkal, amikkel tesztelték a külömböző tesztoldalak - aligha nevezhető rossznak a képminősége, szóval ezt abszolúte nem tartom jogosnak.

    A fogás, valamint az ideális súly érzete teljesen szubjektív. Nyílván nem véletlen akartál Sony-t (illetve Minoltát ugye) venni. De ezt neked kell tudni, hogy mennyire volt rossz, nem másnak.

    Az objektívpiacról sokat nem tudok nyilatkozni.

    A beépített képstabi érdekes kérdés. Kapásból: miért menne tönkre? De oké, nyilván hibaforrás - de amikor nincs rá szükség ki lehet kapcsolni. Ha úgy tetszik, akkor akár be sem kel kapcsolni soha, és akkor nincs mi tönkremenjen rajta. Ha meg néha mégis kell, akkor azon alkalmakkor mégis ott áll rendelkezésre - bármilyen objektívvel. Szóval azt hiszem, hogy ez sem igazán lehet ellenérv. Persze, az objektívbe épített képstabi jobb - bár nem a meghibásodási arány miatt (megmondom neked, én még nem hallottam tönkrement vázba épített képstabiról, a zár hamarabb adja meg magát szvsz), hanem a stabilizált keresőkép miatt, ami néha nagyon kéne - de az objektívbe épített képstabit minden objektívnél keményen meg kell fizetni. Pénzügyileg nem jó móka.

    Szóval annyira nem érzem erősnek ezeket az ellenérveket, mindenesetre, ha a mostani gépeddel meg vagy elégedve, akkor biztos nem jártál rosszul ;)

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Az-X #801 üzenetére

    Igazából tesztképeket nézve soha nem tünt fel, hogy nagyon zajos, vagy életlen lenne. Nézz be a Nikonos topicba, ott szokták ezeket mondani rá, ha felmerül a D200 vs S5 pro, vagy akár D80 vs S5 pro kérdés. Bevallom, én is nagyon szemezgettem a géppel, de akkoriban megfizethetetlen volt, na meg nekem bevallom, nem jön be a markolata, nem kényelmes. Tudom ezzel abszolút kisebbségben vagyok, én is sokáig nem hittem el, hogy egy D200 váz markolata nem kényelmes nekem, de akárhányszor kézbe vettem, hiába indultam úgy neki, hogy áhh, biztos a múltkor rossz passzban voltam, hát csak újra kényelmetlen volt. Ez van :) Mindenesetre azt a dinamika-átfogást nagyon irigylem, nem kicsit jól jönne nekem is, jobban mint mondjuk 1Fé javulás zajban.

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Az-X #808 üzenetére

    Thx :R
    Igazából nem vagyok olyasfajta pixel-peeper, aki darabra számolja a színzaj pixeljeit - mint mondtam nekem a nagy dinamika sokkal többet ér, szóval alighanem az én ízlésemhez/fotós szokásaimhoz is nagyon jól passzoló kis gép lenne ez :K

    Degeczi:
    Az első szériás K10D-kre volt ez nagyon jellemző hiba - a kép ferdesége, hiába látszódott egyenesnek a téma a keresőben. Az okát nem tudni, lehet, hogy van köze hozzá, lehet hogy nincs - nem tudhatjuk igazából. A későbbi szériákra már nem nagyon panaszkodtak az emberek.

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Az-X #813 üzenetére

    Mondjuk nem is 9*13-on szoktam képeket előhivatni, ha már egyszer DSLR-em van :DDD De így is, szvsz egész jó nagyíthatóságokat kap az ember kissé magasabb ISO-n is. K100D-vel lőttem ISO 800-on egy képet, tök véletlen felejtettem 800-on az ISO-t, utána a fejem vertem a falba, mert 200-al is simán lefotózhattam volna a témát, de a képet nem lehetett újra csinálni. Még vágni is kellett belőle, a végén kb a kép 70-80%-a maradt meg, és így is teljesen tökéletes volt 24*18cm-ben (igen, 4:3-ra alakítottam a végén). :K De nagyon tapasztalatom nincs magas érzékenység vs papírkép dologról, mindig alacsony érzékenységgel lőtt képeket szoktam kidolgoztatni, az említett méret körül, vagy kissé nagyobban.

  • Kazimír

    őstag

    válasz Az-X #810 üzenetére

    Miért nem szeretted a D80-at, ha kíváncsiskodhatok?

    Csak mert mostanában készülök beruházni egybe, hátha olyan dologra hívod fel a figyelmem, amire eddig nem gondoltam, és nem költök el meggondolatlanul sok pénzt.

    Be köll fizetni, azt' jólvan...

Új hozzászólás Aktív témák