-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cseneles
őstag
válasz #99499520 #48011 üzenetére
Ha optikat kell bontani akkor megertem az osszeget. Ultrahangos tisztitas Dlp gep eseten indokolatlan. A gepek 90% eseten nem az optikaba megy bele a por ami galibat okoz, vagy csal olcso belepo gepeknel! Tobnyire az lcd panelok, polarszurokon rakodik le, mivel azokat huteni kell es levegővel vannak atfujatva. dlp eseten a dmd vagy valamelyik prizman/tukron szokott lerakodni
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Jobb objektivvel eppen felerositeset ered el, tisztabban fog latszani a nem tokeletes gyartastechnologia, pontatlansag a 3chippes gepek eseten. Ugyanis nem az objektiv vegett homalyos a kepuk hanem azert mert 3 kulonallo lcd, d-ila, xsrd vagy akar dlp panel kepet kell pixelhelyesen egymasra illeszteni a vetitett kepen. Ezt robot vegzi kisebb nagyobb szerencsevel. Lattam mar jo par jobb es rosszabb felsokategorias gepet. Egysem volt ugyan olyan. Hiaba van a menuben fel pixel eltolas es tudsz metszespontokat fogni a kepen, en meg tokeletes 3chipes gepet nem lattam. Persze mar 1meterrol jobb gepeknel kevesbe lathato ez a konvergencia hiba, viszont az egy chipes dlp elessege mondhato csak tokeletesnek egy jo optikava. Tudoom jon a szivarvany mizeria de ez csak az olcso gepek hibaja! Majd ha sikerult megnezni egy olyan gepet amely nem 5cm vagy 5,5cm meretu szinkerekkel rendelkezik hanem mondjuk 9cm akkor atertekelodik ez a szivarvanyozas problema🙂
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Csak szemléltetés képpen a nem üveg optikás mellesleg 200000Ft+ árazású belépő kategóriás Benq gép lencsélye 3000 üzemóra után Ránézésre ez is üvegnek tűnik, elég masszív kemény anyag....Volt szerencsém 3db-ot szervizelni
Elég jól látható h elfárad az "optika" Már ha műanyagból annak nevezhető. Darabokra kellett szednem és fordítanom rajt 180 fokot így még egy izzót elmegy és kuka.
Aki teheti higyjek és bízzon az avatott szemeknek és a hozzáértő forumozóknak! Jót olcsón nem lehet venni vagyha még is akkor egy 10 éves csúcs model amelly még mindig ketté vizel mint egy hóembert egy mostani 300-400000Ft-os hiper szuper vetítőt. Nem rég hirdettem egy Marantz vp15s1 gépet diszkont áron....egy epson 9300-at vett le a konzolról igáz új ára is vagy ötszöröse volt az epsonénak csak 10éve
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz cons1902 #48355 üzenetére
Minél magasabb annál jobb! Az igazán jók Gain 1.0 vagy felettiek Ezeknél nincs fényerő veszteség. Egészen olyan 1.4ig viszonylag csillogás mentesek! Most nem a gagyi olcsó vásznakról beszélek.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz cons1902 #48358 üzenetére
Hát a 0.4-es kb lefelezi a fényerődet ami az egyik leg fontosabb tényező a vetitéstechnikában. Semmiképpensem ajálanék 0.8 vagy inkább 1.0 alatti vásznát, ALR ide vagy oda!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz pet007 #48692 üzenetére
Csak avatott szemek szúrják ki, fotospektrométerrel mérhető. 1.0 vs 1.4 már észrevehető szinte bárki szeme számára, feltéve ha egyáltalán tudja hogy mit kell szemmel keresni és mire kell figyelni.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz spgabor #49173 üzenetére
Szeva!
Hát ez csunyán szólva egy zseblámpa fényerejével vetekszik. Neked arra célra ez abszolút alkalmatlan. Nézzél szét a használtpiacon lévő prezentációs gépek között. Nem szeretek ajánlgatni mert keven vagyunk a fórumon aki rengeteg jó vetítőt látott működés közben és itt mindenki a sajatjára esküszik de azért ennél jobb vételed szerény tapasztalatom szerint ebben az árban nem igen lesz. [link]Üdv
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Cseneles
őstag
Az 1200-1300 lumenes JVC gépekről(X3,X7,X30,X35,X55) annyit hogy magas lámpa módban tudnak 14-15fl-t vetíteni 100" gain 1.1-es vásznon. Ezt azért nem árt figyelembe venni. Kalibráltam már jópárat 120" már felejtős ha dinamikus képet akarsz! JVC-ből 100" felett csak az X5000-től felfelé kategóriát ajanlanám Ezek már 265W NSH lámpával szereltek így 1700-2000lumen fényerőig kihoznak belőlük. Még annyit ha valaki X3,X30,X35 gépet venne azt nem árt szemelőtt tartani h csak lámpakimélő üzemodban halk ahol a fényereje 11fl. az X7,X70,X75 és ettől felfele már kapott egy plusz ventillátort a zöld D-ila panelnál(ami a legnagyobb hőt kapja) és magas fényerejű módban sem hangosabb mint ecoban a gép, ellenben az X3,X30,X35 hangosabb mint egy DLP
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #49463 üzenetére
Ezek közül a Pana 6000 és a JVC X35 kilőve. A célra JVC kevés fényerőben a Pana meg javithatatlan ha elkoszolódik. Se Batyó se én nem tudok vele mit kezdeni, Olyan vékony az lcd panel előtti polár szűrő,h bármivel érsz hozzá vagy fújatod sürített levegővel eltörik és kb a kontrasztod ha az kikerül belőle akkor felére csökken.Ultrahangal sem lehet lepucolni, hő végett szépen ráég a por és vetitett hófehér képnél foltok, sárgás beégések tapasztalhatók. Persze ez nem azt jelenti már most de előbb utóbb az lesz a vége! Mindkettő gép jobb mint az Epson TW6000 de nem ajánlanám őket. ALR vászonhoz kell fényerő
Az Infocus SP8604-et én árulom AVX-en és napokban felrakok egy Optoma HD86 gépet is válogatott optikai elemekkel, magamnak raktam össze 380 órával és eredeti izzóval. Az pl 24fl fényerőt tud ecoban 100" gain1.1 vásznon. Infocus 19.9fl. Ez a 2 Dlp gép minimálisan hangosabb mint egy JVC
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #49471 üzenetére
Használtpiaci áruk mellett más gép nem nagyon rug ez a kettő mellett labdába ennyiért. Egy Pali által tuningolt Barco F22 gépet is bármikor mellétennék. Csak az élesség amiben az jobb, minden másban ez a kettő dombirítana. Péjé gépe(F22) volt már itt tavaly egy hetet. Hála égnek mindig van itthon vagy 4db jobbféle gép így kitakarós módszerrel lehet elemezni a képességeket
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #49475 üzenetére
Par film utan a 3D mar nem lesz erdekes. Az egy zsakutca ugyan ugy mint a Vr is.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz devil-k #49518 üzenetére
Feltettem egy egyszerű kerdest. Ebbe mindenki azt gondol bele ami onmagaban van!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Real_Necro #49537 üzenetére
Igazán nincs mit, okozzon sok örömöt igazan jo gép, remek dlp kepi vilaggal.
Nativ 1600 :1 kontrasztal es dynamic gammaval 9200:1 es termeszetesen 700:1+ snsi kontraszt tarsasagaban.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Nem Megvan meg az Infocus sp8604, minimalis kulombseg van a ket gep kozott, mindketto remek kepet vetit!
Ennek egy picit finomabb a dynamikus gamma szabalyozasa, ezekben semmifele dynamikus irisz nincs ezert hangtalan es szinte szrevehetetlen mint a sim2 gepek tobbsegeben is, igy egyes allasban 1990:1 kontrasztot tud, kettesben 6800:1 amit en nalam merni tudtam.Remeg gep ez is.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A heten voltan sokak alltal ismert hazimozis fan forumtarsnal Tibinel (Cutler) es bekalibraltam a Projectiondesign F32 gepet. Azt tudni kell ha mindent kikapcsolok az infocuson 1300:1 a nativ kontrasztja, az Optoma hd86 tudott ugyan igy 1600:1 et. Az f32 gep pedig 1900:1 kontrasztot. Bar meg kell hagyni h az azon belul amit muvel azt nem sok gep tudja teljesiteni.
Ez lett az f32
Lehetett volna meg rajt finomitani, de ido hianyaban inkabb igy hagytuk. A szinekkel majd legkozelebb komolyabban foglakozunk.A legjobb Dlp amit eddig mertem az 2511:1 kontrasztot tudott.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
Igen szinte csak feher feriratnal eszlelheto sotet jeleneteknel de ott sem szamottevoen. Dynamic iris is jol mukodhet csak az mehanikus a dynamic black meg szoftveres. Egyik egy feny utjat szukiti be, a masik meg gammat novel. 2.2tol egeszen beallitas es vezerlo szpftvertol fuggoen 2.4ig.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Hiccusz #49552 üzenetére
Ritka kifinumult izlessel es avatott szemekkel rendelkező ínyenc vagy a szakmában, így nem csoda
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49577 üzenetére
Összességében nem rossz. Viszont hogy ha jobban megnézed az ábrádon 0-29% közötti mért pontokon a gamma nem éri ela 2.2értéket. Ez azt eredményezi ,hogy nem eléggé lesz kontrasztod az alsó tartományban és nem lesz kellően fekete a feketéd. Ha ezt helyrerakod nőni fog a kontraszt is. 33% on mért már jó és attól felfelé is
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49581 üzenetére
Ahogy állítod az rgb alsó végpontot(RGB Offset) ott állíts egy pontal minusz irányba az rgb egyuttfutást, ez magasabb gammat eredményez nem vagyok bent biztos h 100% ban csak 33% alatt de nagy rá az esély . Mondanám hogy a Brightnessen vegyél egyet vissza de az kihatásra van a teljes gamma skálára és nálad 33%-tól már jó. Ráadásul ezzel az egy mozdulattal már a felső végpontozásnakl is utánna kellene állítani
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49590 üzenetére
Azt gamma curveont nem vedd alapul. Gondolj bele....Mit eredményez 3,7% fekete szint mellett 2.0gamma (esetedben 1,89)? Világosabb feketét Ha zavar az a sárga gammatarget vonal akkor kalibrálás elején állítsd át BT.1886-ról POWER 2,2 értékre vagy amire akarod. Ott bármit megadhatsz. Ebben az esetben egy egyenes sárga vonal lesz nem pedig egy balról felfuto
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A szivarvanyozas dolog az olcso gepek jellegzetessege. Eg es fold a kulonbseg egy 200-300000ft os dlp gep es egy millios gep vagy esetleg tobb millios gep szivarvanyozasa kozott. Azert van ezzel mindenki elfoglalva mert nincs penz normalis dlp vetitore es az avatott szemek is nagyon kevesen vannak akik mar lattak esetleg felsobbkategorias dlp gepet tobb oran keresztul. A jelenseg minden dlp gepben jelen van, de a merteke nagyon sok mindentol fugg. Fejbol mondok 5 gepet aminel szinte eszrevehetetlen meg ha direkt azt figyeled is.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ennek a demozasnak akkor van ertelme ha tobb gep ugyanarra a vaszonra van bekalibralva es ugyanarra a fenyerore! Amugy semmit nem er az egesz! Igy kitakarva a gepeket tudunk valos kovetkezteteseket levonni azonos korulmenyek es feltetelek kozott. Gondolj bele, ha egyik gep mondjuk az lcd vetitod tud 16fl-t ugyan azon a vasznon vetiteni mint amin egy masik 20fl-t, akkor hiaba "teltebbek szebbek" a szinek a te gepeden felteve ha jol beallitott a szinek luminanciaja mint a masik gep. Amelyik nagyobb fenyerovel vetiti ugyan azt a vasznat ott erosebbek lesznek a szinek, feherebb a feher es termeszetesen szurkebb bar nem minden gep eseteben a feket.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #49755 üzenetére
Egy jó vetítőd van
Ezek közül három dolgon is megakadt a szemem. ANSI kontraszt nagyon kevés(ez lehet a 2.0 gammatól)...Fényerő 12fl ez nem túl acélos(14fl a szabvány) ez alatt lapos a kép, sajnos kell a fényerő a dinamikához ...Gamma 2.0 így kevés a kontrasztod.
Linkeld vagy linkeltesd be azokat a diagrammokat
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #49757 üzenetére
2.0 gamma esetén világos a kép, kontraszt sem optimális. Olyan mintha szürke fátyol volna a képen. 2.2 beállítása esetén jobb lesz a feketeszinted, csökkenni fog a fényerő(negativ mellekhatas) , nőni fog a kontraszt és az ANSI kontraszt. Moziszobakban 2.3 amire szoktak kalibralni de azsem ritka full barlangban h 2.35re. A gamma az egyik legfontosabb tényező egy vetített képben.
Mondhatni nem kevés tudást hagytatok bent a vetítődben.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Khaosz55 #49759 üzenetére
Azért nem értem amiket írsz mert a mérési eredmények azok a valóságban mert értékek. Teljesen mind1 milyen vasznon mered, ha a mert érték 2.0 akkor az 2.0.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49766 üzenetére
Szabvány..
Az analóg szabvány 16fl amibe ha bevan fűzve a szalag 14fl lesz, ezt ládhatod mozikban is 2D esetében.Ezen a digitális korszak eljöttével sem változtattak, nem hiába a digitális szabvány 14fl.A Gamma befolyásolja a kontrasztot! Az általad említett Black Crush akkor jön elő ha nem jól beallított az alsó RGB egyuttfutás/Gamma érték/Alsó végpontozás! Bekarikáztam a Diagrammodon amiről beszélek. Állítottál egy 30% szürke mellett egy RGB együttfutást ami jól sikerül(zöldel jelöltem) csak mellette összehoztál egy 5095 színhőmérsékletű Fekete(pirossas) szintet(narancsal jelöltem). Szóval a 30% alatti jelenetek pirossasak mégha ezt csak gyakorlott szeme szúrják ki akkor is. 80% Helyett 100%-on lőtted be az RGB felső egyőttfutást( jelöltem ezt is). Ez sem akkora probléma cserébe 30-100% között igaz kis mértékben de szabadjára engedted a zöldet és a kéket ami eredményezi a 6700-6900 szinhőmérsékletű képet abban a tartományban ahol a filmek/digitális tartalom nagy része megjelenítésre kerül. cserebe legalább a 100% fehér az D65. Lehetséges hogy egy 0,6 Gaines ALR vászon igényeli kis mértékben alacsonyabb gamma értéket, ilyenre még nem kalibráltam.
"Mitől lenne jobb a feketeszintje a 2.2 gammától?
A gammának semmi köze nincs a 0%-os feketeszinthez, azt azzal nem is lehet állítani. Fel lehet tenni a gammát 2.8-ra vagy levenni 1.6-ra a feketeszinten nem fog változtatni."Minden gamma érték beállítása után újra kell ellenőrizni a végpontozást. Tegyél be egy képet, filmjelenetet csak pauzáld le és kezd el csökkenteni a gammát 2.0-ról 1,8ra majd emeld 2,4ig.
Mi történik?RGB együttfutásával is lehet változtatni a beállított gamma értéken. Csak tudni kell adot helyzetben ,hogy pozitív irányba vagy negatív irányba milyen mélységben vagy magasságban állítsunk együttfutást.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49766 üzenetére
Félre ne értsd, semmi negativitás nincs bennem csupán szemetszúrt számomra pár dolog. Azért forum a forum ,h a felhasználók/tagok megosszák egymással tapsztalataikat, kijavíthassák közös tudással hibáikat.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49778 üzenetére
Átlagolni kell RGB beállításnál. ami 30% -on jó az nem jó lejjebb akkor megkell találni a köztes jó értéket. Felső végpontot 100%-nál szinte az esetek 95%-ban én nem állítok kivétel JVC vetítők esetén de ott 5 vagy 10% léptékben lehet állítani nem pedig 2 ponton mint sok gép esetében az együttfutást.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49783 üzenetére
Akkor még nem jártál a jvc gamma beállításában Ott tudod ezt megtenni, RGB egyuttfutás fejből nem tudom pontosan de 10%-onként, plusz RGB egyuttfutás mellett tudod még a fehér szintet is állítani ami viszi fel vagy le a gammát kimozdítástól fuggően
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #49786 üzenetére
Bocsánat, hogy netről fotóztam ki de nincs itthon most JVC gépem. 12 ponton lehet pontosan a görbén. Minden egyes pontnál RGB+W így mint montam JVC az egyetlen ahol 100%-ra lövöm be az RGB felső együttfutást és 10%-nál az alsót. A többit pedig itt a gamma beállításnál. így kb 14 ponton lehet RGB egyőttfutást es 12ponton gammat is állítani ha a helyzet megkívánja
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ha ez így menne szemre senki nem akarna kalibráltatni . A legnagyobb baj h allítgatás közben nem tudsz mihez viszonyítani, így lutri még ha azt be is tudod állítani szemre mondjuk ha a 20% szürke ne kékes és ne zöldes legyen
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ha valakinek ezzel segítek, feltudok ajánlani ajándékba egy Bydium fix keretes 98" Gain 1.1 vásznat. Nem szétszedhető, nagyobból csináltam de kinézetre abszolút gyári csak a vászon kétoldalú ragasztóval van felfeszítve és rögzítve. így a szállítása necces de dobozos autóba befér. Zalaegerszegen átvehető Állapota hibátlan. Szállításban nem tudok segíteni
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz OddMan #49906 üzenetére
A mostani Infocus SP8602 vetítőd egy nagyon jó vetitett képpel rendelkező gép! A Dlp világában surolja a felső kategóriás gépek képi világát! Lehet egy fény út takarítás ráférne és egy eredeti új lámpa h tudása javát mutassa. Javítottam és takarítottam jópár darabot belőlük! Gyári kalibrációja szinte tökéletes és fekete szintje sem rossz a dlp-k között. Pár hete is volt nálam 2db belőle és nagy elégedettséggel került vissza a gazdájukhoz.
Pontosan mi a problémád vele?
Az Epson EH-TW7100-at megeszi az infocus, nincs olyan tulajdonsága ami a vászonról visszanézve jobb volna az géped képénél. Ha LCD-t szerentél akkor használtan egy EH-TW9300! Na az a gép már jobb, sokmindenben és időtálló darab.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz OddMan #49910 üzenetére
Igen ezekben az "olcsóbb" vetitőkben a ház az ami hőhatására megöregszik, törik, szétporlad. Ha szétkapod nyugodtan szedd le a színkereket majd az iriszt a fényalagútról aztán majd a lensshiftnek a tekerőjét és az után kompletten letudod szedni 4-5 csavar kivételével a fedelet a fény alagútról. Jótanács...a tükör alagutat ne vedd ki! A színkeréken sok múlik...ha utángyártott nem eredeti az már csak nagy eséllyel lesz olyan mint a gyári. Az adja a gép szinterét.
Amúgy ha nincs kedved barkácsolni tovább és az epson érdekel, én hirdetem
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz OddMan #49912 üzenetére
Hát igen.... A szinkereken egy enyhe opalos por réteg is képes fényerő különbséget előidézni, az meg főleg ha életerő mikronos a gőzöl réteg rajta.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
válasz Taki46 #49943 üzenetére
Azért kíváncsi lennék arra amit kaptál na meg arra is amit vártál, csak a tisztánlátás végett!
Én még pénzért senkinek nem kalibráltam de nem is fogok. Nekem a műszer a szervízelés és pontos beállítás végett kellett. Na még h összelehessen helyesen mérni a gépeket, ezt értem h ugyanazon a vásznon ugyanakkora fényerő![ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Taki46 #49945 üzenetére
Ekkora titok az amit kaptál és az ,hogy mit vártál? Milyen vetítőt kalibráltattál? Én csak feltettem egy egyszerű kérdést, sem Vhiktor sem más nem érdekel viszont az nagyon is amit kérdeztem. Persze ha tudod egyáltalán rá a választ?!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Taki46 #49951 üzenetére
Nem kell lépni de ha már forum tag vagy és kiallsz valamiért akkor azt indokol is meg h mindenki számára érthető legyen. Nem pedig itt remuszokba beszélve hajtva az igazadat és érvelve olyan mellett amit csak te értesz. Ha kalibraltattal nem is akárkivel elmondasod szerint tuti kaptál mérési jegyzőkönyvet! Tedd itt kozszemlere név nélkül és kiertekeljuk valójában mi is történt és azt is h te mire vagytal. Így korrekt és kérek a történet.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Retekcloud #50069 üzenetére
A JVC X5000 egy jó alap együtt lehet vele élni de az árazása kicsit túllőtt. Azért a pénzért jóval jobbat is kapsz a használt piacon. Mind dlp mind LCD fronton.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #50301 üzenetére
Ha a használtpiaci árakat nézzük akkor nekem amik szóba jöhetnek azok ezek.
Sim2 D80E : kb 300000Ft körül beszerezhető persze ha van eladó. Remek vetített képi világa van jó kontraszt mellet bár gyenge a fényereje
Barco F22 : Ezzel a géppel vegyes érzelmeim vannak, jól fellett hypolva...a használtpiaci árat ami már 400000Ft számomra semmiképpen sem éri! Az élességet leszámítva ami minimális külömbség egy Infocus Sp8602 höz képest más pozitív tulajdonsága nincsen. Kontrasztja is gyengébb a Sim2 nél és az infocusnál is. Fényereje az van akár 260-as vászonra is elegendő.
Infocus SP8602 : Árához képest remek gép, szinte tökéletes kalibráltság gyári állapotba, jók a szinek jók és a szaturációk,tökéletes szürkeskála, van fényerő. kontrasztja 1900:1 és magas az ansikontraszt is. Láttam már 130000Ft ért is eladót.
JVC X30 : Ha nem túl nagy vászonra akarsz vetíteni értem ez alatt 100-110" méretet akkor elég a fényereje rá ecoban. Nagyon kontraszutos a képe, legjobb feketeszintet produkálja a piacon ez a márka. Kalibrált állapotban iszonyúan jó képpel rendelkezik bár ez a modell kicsit nagyobb szakértelmet követel. Leghalkabb gép az összesközül. Nincs szivárványozás ha ez valakinek fontos. Sokan leszólják ezt a típust, persze nincs viszonyítási alapuk és fogalmuk sincs milyen beállítás mellett látták, a fényerőről nem is beszélve. Remek vetítő!Tömören ennyi. Hangsúlyozom ,h vetítőt csak ugyan azon a vásznon van értelme hasonlítani ugyan arra a fényerőre, színtérre kalibrálva! Másik 2 gép ezekhez képes kiscserkész kategória.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz spiky03 #50306 üzenetére
En nem azt mondtam h a JVC a legjobb, az csak egy kivallo vetito de nem 0.8as ALR vaszonra. A legnagyobb fenyereje az F22 es Infocunak van. Infocus teljesen kitakaritva uj lampaval Ecoban tudott 21fl- 101"-on es 26fl-t magas fenyereju modban. Az F22 ha tuning mentes 30fl kornyeket illene neki. Csak szukitett iriszut lattam de az kb infocus sp8602 szinten volt fenyeroben, talan picivel alatta. Ha D80e-t vennrl van bele 280w-os ego amit a hutesi rendszere es ballastja teljesen jol toleral.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Vhiktor #50312 üzenetére
A jvc x30 gyari parameterei alapjan 1300lumen fenyereju mint az x3. Csupan annyi a kulomgsege h a fenyutjaban egy polarszurovel kevesebb van mint a x3 nak igy a piros es zold panel kozosen kapott egyet ami alltal az Uhp lampa reven kb 20%-al nagyobb a fenyereje bar ezt a gyarzo nem tuntette fel. Ecoban 15,6fl a fenyereje natutlral Modban, normal fenyero mellett 20fl. Kalibraltan ez 14.6 illetve 17.8fl-t jelent 101" vasznon.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Airpods 2 (2019) - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- LG (65QNED866QA.AEU 165CM Q-NED SMART PRÉMIUM LED TV ! AKCIÓ!
- LG OLED65G39LA 2 Év GYÁRI GARANCIA !!
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- LG (OLED77C19) 195CM 4K SMART PRÉMIUM OLED ! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs