-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz tobias40 #57620 üzenetére
Bocs, nem bántásból írtam. De az ilyen jellegű elváltozásokat homogén képeken kell vizsgálni, nem a Kodi splash screen-jén. Mellesleg a fent bemutatott képen a jobb felső sarokban ott világít az óra, szerintem elég jó fényerővel. Ha a türkiz árnyalatú háttérkép fényerejét vesszük alapul és feltételezzük, hogy annak egyébként homogénnek kellene lennie, akkor az az óra sem olyan szép fehéren látszódna, csak valamilyen nagyon vérszegény sötétszürke árnyalatban.
-
cinemazealot
addikt
Érdekes, de ahogy makkmarce is írta, az oldalsó tartalom elnyúlt és eltérő nézőpontból más perspektívában "látható" (pontosabban periférikus látómezőben érzékhető), ami inkább eltereli a figyelmet a fő vászonról, mint segíti az abban való elmerülést. Nem beszélve arról, hogy az itt is gyakran emlegetett "sötét mozi" törekvés gyakorlatilag elvész az oldalsó vásznakról a fő vászonra szóródó, kontraszt romboló fények által.
Nem projektorral, nem fényvisszaverő felületekkel, hanem aktív képernyőkkel visszakapnánk a gamer setup-ok már jól ismert 3 monitoros konfigurációját, ami viszont továbbra is egyetlen néző számára nyújt kielégítő és perspektíva-helyes látványvilágot.
zseko
Mobilon nézed? Mert asztali felületen ott van a dátum.[ Szerkesztve ]
-
-
cinemazealot
addikt
válasz viperabácsi #58036 üzenetére
Általános esetben a Toslink optika az 5.1/7.1-es hangot csak alap Dolby Digital (AC-3) és DTS kódolással viszi át. Veszteségmentes Dolby TrueHD és DTS-HD Master Audio formátumokat már nem tud átvinni... legalábbis elméletben. Maga az üveg képes lehet rá, a csatlakoztatott eszközöktől függ, hogy kezelik-e ezeket a nagyobb bitrátájú kódolási formátumokat.
Én is úgy tudom, hogy a Bluetooth csak sztereó hangot képes átvinni, amit mindenképpen újrakódol (még akkor is, ha az eredeti hang is kódolt, pl. DD, DTS, AAC, MP3 stb.). Ha a linkelt kütyü az elvártak szerint teszi a dolgát, akkor nagy valószínűséggel nyerni fogsz a kábeles hangátvitellel, mert egy átkódolást kihagysz és hagyod, hogy a soundbar operáljon a 6+ diszkrét csatornával (DD, DTS esetén).
-
cinemazealot
addikt
válasz makkmarce #58042 üzenetére
Valószínűleg a Dolby Pro Logic-ra gondolsz. Azért merek Janaboy iménti intelme ellenére mégis írni erről, mert ennek az eljárásnak az volt a lényege, hogy a mozikban használt 35 mm-es cellulóz filmre (jelentős köze van a vetítéshez) nyomtatott sztereó hangcsatornába kódolva képesek legyenek térhatású hangot kikeverni mozikba, illetve a '80-as évektől kezdődően akár otthonra a HiFi készülékekkel rendelkező felhasználók számára. De nem 5.1-et, hanem csak 4.0-át. Ahogy olvasom, a fáziseltoláson kívül volt ebben pszichoakusztikai tényezőkkel való varázslás is bőven. De biztos, hogy működött, mert a '90-es évek elején több alkalommal is ledöbbentett az Átrium mozi térhatású hangzása (és a filmek előtti intrók/demók/logók).
-
cinemazealot
addikt
válasz achilleuss #58062 üzenetére
Fekete vászontól jobb fényvisszaverődésre ne számíts! A fekete szín elnyeli a fényt, nem visszaveri. Legfeljebb annyit érsz el vele, hogy a világosabb vászonanyagon átjutó (és visszaverődni) próbáló fényt elnyeleted vele, így a kép kontrasztosabb és adott esetben élesebb lesz (az "anyagközi" visszaverődéstől romolhat a képélesség).
-
cinemazealot
addikt
válasz Vhiktor #58254 üzenetére
Ha már képminőség. Minap moziztunk egyet a Cinema City Mammut 2-es termében, amiben a nézőtér középen van kettéválasztva egy lépcsősorral, a felső ajtó fölötti kijárat jelző lámpa pedig pont a vetítő nyílás alatt van. Ami így telibe veri a vásznat. Mondanom sem kell, olyan szín, hogy fekete, gyakorlatilag nem is létezett, a kezemben pedig (utolsó előtti sorban ültem) szinte világított a popcorn...
-
cinemazealot
addikt
válasz choco01 #58343 üzenetére
WXGA (1280×800) felbontású prezentációs projektor. A fehér gépház fényviszonyok szempontjából nem a legideálisabb, de ha meg tudsz barátkozni azzal, hogy a színhűsége nem lesz tökéletes, és tartalmakat is csak max. HD felbontásban fogsz rajta tudni nézni, illetve odafigyelsz arra, hogy ne fűtse túl magát, akkor nem lesz vele gond. A vászonnál készülj fel arra, hogy idővel kétoldalt a szélei be fognak pöndörödni. Ha nincs egybefüggő fehér falfelületed, akkor a célnak ez is meg fog felelni.
-
cinemazealot
addikt
válasz choco01 #58347 üzenetére
A géptest fehér mivolta akkor probléma, ha a teljesen besötétített szobában már csak az az egyetlen fehér berendezési tárgy, illetve ha a főlencse körüli "tölcsérnek" van valamilyen, a színéből adódó káros hatása a vetített képre. Egyébként a ~190 eFt körüli ár egy új Full HD gépért szerintem nem rossz. Arra figyelj, hogy olyan kereskedőtől vásárold, aki valószínűleg nem húzza le a rolót néhány éven belül és aki minél hosszabb garanciát biztosít a készülékre.
-
cinemazealot
addikt
válasz Szabi_82 #58351 üzenetére
Ouch! Sajnálom a történteket, remélem, nem történt nagy gond. Tapasztalatom csak érintőlegesen van a Perfekt Szerviz Hungary Kft-vel Budapesten a XIII. kerületben, ami elsősorban BenQ márkaszerviz, de szerintem nem küldenek el az Optomával sem.
-
cinemazealot
addikt
válasz phanzetomox #58403 üzenetére
Mindenek előtt gratula és sok boldogságot! Felcsaptam a Google-t és úgy látom, hogy napi 10 ezer Ft alatt nem fogod megúszni a kölcsönzést. Mivel esküvőről (plusz lagziról van szó, legalább 2 napig lesz nálad a gép. Vászonnal együtt esélyes, hogy 50e + ÁFA alatt nem fogsz kijönni, ráadásul a vetítési élmény sem lesz tökéletes, mert még ha a gép jó is lesz, a helyszín fényviszonyain garantáltan nem fogsz tudni javítani (hidd el, tapasztalatból mondom, jó pár évig videóztam esküvőket ). Ezért én azt mondanám, hogy lőj egy használt gépet apróról (pl.), felbontás másodlagos, csak legyen jó a fényereje és ne legyen pixelhibás, plusz egy állványos vásznat, ezeket még bőven a nagy nap előtt szerezd be, és próbálgasd őket, hogy ne érjen meglepetés. Aztán esemény után ha nem akarod megtartani, eladod őket minimális bukóval... de semmiképp sem annyival, amennyi egy kölcsönzés lenne. A minőség miatt pedig ne aggódj, egy ilyen esküvői vetítésnél a hang sokkal fontosabb (hangosítás pedig nyilván lesz), a kontraszt nélküli, esetleg ferdén lógó képre úgyis kitekert nyakkal, pityókásan néz majd a násznép, de még így is fel fogják ismerni mindkettőtök arcát és az lesz a legfontosabb, nem az, hogy az ANSI kontraszt és az sRGB vagy AdobeRGB színtér rekonstruálható-e a helyszínen.
-
cinemazealot
addikt
válasz phanzetomox #58405 üzenetére
Mivel tapasztalatom kevés modellel van, az ajánlást rábíznám a többiekre. Viszont én úgy gondolom, hogy ha találsz egy olyan modellt, ami még elfogadható fényerejű és nem épp most készül megdögleni (ha nem is Full HD felbontású), az bőven kijöhet akár olcsóbban is (állványos vászonnal együtt talán mégis nagyon max. 100-ból), de egy pár napos (lámpaidőben pár órás) használat után nem feltétlenül kell akkora bukót betervezni, szerintem minimálisan a beszerzési ár alatt (vagy szerencsés esetben akár ugyanazon az áron) túl is tudsz adni rajta.
Mindezt azért mondom, mert az első hsz-edben úgy fogalmaztál, hogy nem tervezed megtartani. Azt viszont kötve hiszem, hogy mégis beleszeretsz a lagzi félhomályában vetített kontraszt szegény képébe. Ha mégis, akkor az a gép ennél sokkal jobb kell legyen, de akkor nyilván drágábban is jutsz hozzá. Szóval első körben azt kéne eldöntened, hogy tényleg csak a lagzira kell a gép, vagy adsz esélyt neki arra is, hogy esetleg mégis megtartod? Ha csak lagzira kell, akkor nem lőnék nagyon magasra árban. Ha viszont esélyt is adsz neki, akkor egészen más a helyzet, azt viszont a jövendőbeliddel kell lebokszolnod, mert a vetítés súlyos életvitelbeli (szobafestés, függönyözés, bútorválasztás stb.) átalakításokat von maga után...
-
cinemazealot
addikt
válasz bmarton88 #58424 üzenetére
Projektort (illetve annak optikáját) a vászon méretétől és a vetítési távolságtól függően kell kiválasztani az adott modell kalkulátora segítségével. Ha elképzelhetőnek látod, hogy idővel lecseréled a vásznat egy nagyobbra vagy mélyebbre lógóra, akkor érdemes a gépet is ennek megfelelően úgy kiválasztani, hogy utána tudd állítani (zoom és lencse eltolás) VAGY könnyű legyen magát a gépet is lecserélni (univerzális gép tartó konzol).
A vászont és annak elhelyezését ért kritikák hasznosak, jogosak, de helyén kell őket kezelni. Valószínűleg minden kezdő átéli azt az időszakot, amikor azzal kell főznie, amije van. Anno én is egy mennyezetre rögzített, a projektorhoz adott, 80"-es (4:3-as) rolós vászonnal kezdtem, ami legalább ilyen magasan volt, és ugyanígy pöndörödött oldalról, mint a Tiéd. A nyakam köszöni jól van, de több év után én is továbbléptem. Ha beleszeretsz a vetítésbe, Te is tovább fogsz, mert a helyből jóval több mindent ki lehet hozni. (Lesznek ebben a szobában még a falak is sötétek. )
-
cinemazealot
addikt
válasz bmarton88 #58430 üzenetére
A gép felszerelésével kapcsolatban írtam pár éve egy szösszenetet. Némi matek van benne, de szerintem könnyen emészthető. Gépválasztáshoz pedig ott van még a hardverapro.hu megfelelő rovata, esetleg nézz körül ott is!
-
cinemazealot
addikt
Dehogy fog kihalni a vetítés (akármilyen szinten). Addig, amíg nagy képernyőt egy hónom alá csapott eszközzel képes vagyok bárhova odavarázsolni, addig nem lesz alternatíva az akár 40+"-es tévé, amit egy bizonyos méret fölött már csak szakavatott rakodómunkásokkal lehet elvinni A-ból B-be... sokadik emeleti, szűk lépcsőházas, lift nélküli lakásba pedig szinte sehogy.
#58457 bbmt
Fontold meg, hogy polcra szereled a projektort. Így a közvetlenül lefelé szűrődő hangot máris elterelted. Ha a polcot hangelnyelő anyaggal vonod be, még jobban csillapíthatod a gépzajt. -
cinemazealot
addikt
válasz tomee007007 #58735 üzenetére
Próbálj meg felbontást és képfrissítést váltogatni és közben hallgasd, hogy a színkerék sípolása (fordulatszáma) változik-e. Ha nem, vagy nem is hallod a színkerék motorját, akkor valószínűleg az szállt el, lehet, hogy csak azt kell javítani (esetleg cserélni).
Esetleg megpróbálhatsz nagy zársebességű teszt felvételeket készíteni a vetített képről, abból is kiderülhet, hogy a színkerék dobta-e be a törülközőt.
-
cinemazealot
addikt
Többször volt már téma a múltban, hogy milyen UPS-t visel el egyik-másik projektor. Ma kipróbáltam a BenQ W1070-emet egy APC Back-UPS CS 650VA (BK650EI) modellel, és kirúgva a hokedlit alóluk, tök jól elvoltak. Igaz, a tesztet lekapcsoláskor, az izzó leállása utáni hűtési szakaszban csináltam (tehát már relatíve kis terhelés mellett), hogy nehogy forró állapotban derüljön ki, hogy nem bírják egymást. De látva, hogy így bírják egymást, nagyobb bátorsággal hagyom a projektor előtt ezt a nem tiszta szinuszos szünetmentest üzem közben is.
-
cinemazealot
addikt
A nosztalgiázni vágyóknak: Az utolsó magyar mozigépész (4 perces videóriport)
-
cinemazealot
addikt
válasz Alien! #58850 üzenetére
Tekintve, hogy a doksi viszonylag régi konfigurációt és a kor színvonalának megfelelően RGB (D-Sub?) csatlakozást követel meg a lejátszáshoz, nem hinném, hogy bármiféle különleges technológiai varázslat lenne a dolog mögött. Az az alkalmazás egy szimpla videókonverter és médialejátszó program, ami vagy ablakban vagy teljes képernyős méretben játssza le a kívánt tartalmat. A projektoron múlik, hogy képes-e ennek alapján átváltani 3D üzemmódra.
Próbálj meg lejátszani egy szimpla SBS formátumú 3D filmet teljes képernyőre nagyítva! Ha pontosan olyan tartalmat látsz a vásznon, amit egy monitoron is látnál (SBS esetén vízszintes irányban összenyomott képtartalommal), akkor még nem értél célba. Meg kell próbálni 3D módba erőszakolni a projektort. Ha ez automatikusan megtörténik, tehát a képernyő elszíneződik, olyanná válik, mintha duplán látnál és adott esetben még el is torzul vízszintes vagy függőleges irányban, miközben a 3D-be szánt képtartalom arányai mégis rendben vannak, közben pedig az egér képernyőn történő áthúzását egyetlen mozdulat ellenére is kétszer látod a vásznon, akkor a projektor minden bizonnyal átváltott 3D üzemmódba és már csak DLP-Link szemüvegre van szükséged, hogy láss is belőle valamit. Ha nem, akkor kotorászni kell a menüjében, hogy váltson át 3D módba. Ez azonban nem biztos, hogy minden képváltási frekvencia mellett menni fog, így azt számítógépen kell majd beállítani (esetleg korlátozni), hogy a projektor képes legyen alkalmazkodni hozzá.
-
cinemazealot
addikt
#58929 TwentyFour
BBéci arra akarta felhívni a figyelmed, hogy téglalapnak csak átlója van, nem átmérője. Egyébként mennyit szánnál rá és milyen fényviszonyok között használnád (sötétíthető-e a szoba, világosak-e a falak, oldalról szűrődhet-e be fény... stb.)? -
cinemazealot
addikt
Többször elhangzott már itt a topicban, hogy a 0,47"-es DMD chipekkel működő "4K" projektorok (esetünkben a Mi 4K) nem valós 4K képet vetítenek, hanem pixel eltolásos (XPR) 1080p-t. Jóllehet több gyártó is hajlamos ezt "True 4K"-nak nevezni, ez valójában nem az. A projectorjunkies.com-on jelent meg egy nagyon jó összefoglaló cikk erről, a mögöttes technológiáról és a látványbeli különbségről. Én sokkal inkább maradnék az éles 1080p-nél, minthogy egy lencse igyekezzen azt körkörösen elkenni azt hazudva, hogy az onnantól 4K.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Khaosz55 #58943 üzenetére
8 milliót, de hogyan? Térben félig-meddig egymásra vetítve? Készíts nekem egy fényképet egy ilyen vetített képről, ahol pontosan kivehető, hol ér véget az egyik pixel és hol kezdődik a másik! Vagy csak azt oldd meg nekem, hogy lehessen egy éles, 1 pixel vastag vonalam a vásznon!
Ezen az alapon azt is mondhatjuk, hogy az egy chipes DLP projektorok felbontása a natív felbontásuk minimum 3-szorosa. Hiszen egyszer kivetítenek egy teljes felbontású képet az egyik alapszínnel, aztán még egy olyan felbontásban a másik alapszínnel, majd a harmadikkal... ja, hogy mindezt egymásra, térbeli átfedéssel? Botsáska! Attól az még 3-szoros felbontás, ugye? Ne vicceljünk már!
-
cinemazealot
addikt
-
cinemazealot
addikt
válasz BIGi75 #58950 üzenetére
Szerintem ez nem felbontás növelés, csak annak az... imitálása talán? Számomra a nagyobb felbontás azt jelenti, hogy kisebbek az elemi pixelek, így a képen finomabb vonalélesség érhető el.
A hasonlatodat pedig azért nem tudom elfogadni, mert szerintem almát hasonlítasz körtével. Az egy chipes DLP a szemünk tehetetlenségét használja ki a színkeveréshez, aminek hátránya (az arra érzékenyek számára) a szivárvány hatás, viszont a pixelek színe (eltekintve a belépő DLP-k térbeli és időbeli dither-elésétől) leköveti a forrásjel által definiált értékeket.
Az XPR szintén a szemünk tehetetlenségét használja ki, de annak meg az a hátránya, hogy nem tudsz pixel-éles képet beállítani, hiszen -- 1080p natív DLP esetét feltételezve -- minden (4K felbontáshoz tartozó) képpont színe 4 db nagyobb méretű (1080p felbontáshoz tartozó) képpont színének átfedéséből adódik, amivel így nem biztosítható a kép minden részén a 4K felbontáshoz tartozó vonalélesség. Sőt, egy 4K képen megjelenő 1 pixel vastag vonal megjelenítése ~1,5 (1080p képhez tartozó) pixel színezésére van szükség. Tehát adott esetben még akár rosszabb is a vonalélessége, mint a natív 1080p képé. A technológia egyedüli előnyét én csupán abban látom, hogy egy azonos méretű 1080p képhez képest kevésbé láthatóak a négyzet alakú pixelek (és a szúnyogháló).
-
cinemazealot
addikt
"legyen olyan velemeny is ahol nem a native 4k-nal kezdodik az elet..."
Félreértés ne essék, nálam már 768p-nél elkezdődött az élet. Csak az XPR 4K-ról írtam le a meglátásom.
#58952 Ijk
Ott a pont. De ha már költöttem síkvászonra és napokat szöszöltem a projektor elhelyezésével, akkor hadd ne az legyen a végső megoldás, hogy elpiszkálom a fókuszt. Mellesleg lehet, hogy csak OCD-m van, de engem megnyugtat a tudat, hogy élesen látható a szúnyogháló... még ha olyan távolságban is ülök, ahol nem látszik.#58954 Tomix24
Ha a natív felbontás 1080p, akkor elvileg igen.#58955 sony89
Szerintem nagyjából mindenki egyetért, nincs itt vita. Csak a technológiát veséztük ki. -
cinemazealot
addikt
válasz vasimnbt #58957 üzenetére
A The Freestyle SP-LSP3BLAXXH-ra gondolsz?
-
cinemazealot
addikt
válasz BIGi75 #58961 üzenetére
A teszt tök jó, épp csak almát hasonlítanak körtével.
A képnégyes első képe egy LCD gép (Epson) natív 1080p képe, amin jól látható az LCD-kre jellemző vaskos szúnyogháló.
A második kép egy szintén LCD (talán ugyanaz az Epson?) e-Shift-tel megrezegtetett 1080p képe, ami ráadásul még elméletben sem produkál 8M pixelt, csak 4-et, hiszen a natív 2M pixelnyi 1080p képet csak egy irányban rezegteti, azaz csak duplázza a felbontást. Az, hogy ez a kép már így is sokkal szebb, mint a natív 1080p, pontosan azért van, mert a rezegtetés által elkenődnek a pixelek határai, így kevésbé jön ki az LCD szúnyoghálója, és vélhetően Mik76 kollégának is ezért tetszik az eredmény ennyire. Ami egyébként tökéletesen érthető. Egyébként ha megnézzük Mik76 által említett Epson 4010 gyári adatlapját, egy különös matematikai jelenségre figyelhetünk fel a specifikáció rovatban:
Resolution:
4K Enhancement1 (1920 x 1080 x 2); Max. Resolution: 4096 x 2160Nem teljesen világos számomra, hogy a 1920×1080×2 hogyan lesz 4096×2160 pixel, de nyilván én vagyok helikopter.
A harmadik kép már DLP géptől származik, viszont ez egy 0,66"-es, 2716×1528 pixeles (tehát 4M pixeles) natív felbontású chippel van szerelve, tehát ennél már natívan is érezhető lenne a felbontás növekedés. Ha az 1080p-nél natívan is nagyobb felbontású DLP technológia kevésbé látványos szúnyoghálóját megrezegtetjük átlósan (kétfázisú XPR-rel), természetes, hogy lehengerlően szebb lesz a kép az 1080p felbontású LCD-hez képest. Szóval itt érzek egy kisebb megvezetést. Szóval nem véletlen, hogy itt "kisebbek az elemi pixelek, így a képen finomabb vonalélesség érhető el".
A negyedik kép pedig maga natív 4K kép, ehhez nincs mit hozzátenni.
Az eredeti videóban egyébként (11:00-tól) említik a négyfázisú XPR-rel rezgetett, 1080p felbontású 0,47"-es DLP gépeket, de a videó készítésekor olyat még nem kaptak, ezért azt nem is tudták tesztelni/bemutatni. Az egyik csóka mondja is, hogy pontosan a négyszeresen is egymást átfedő pixelek miatt kicsit szkeptikus abban, hogy ez képes-e érdemi felbontás növekedést prezentálni, de majd okosabbak lesznek, ha saját szemükkel látják. Nem tudom, készült-e ilyesmiről teszt videó, érdekelne a véleményük.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #58962 üzenetére
Egyébként ha nagyon szemét lennék, simán el tudnám képzelni, hogy az első képet nem a másodikat lövő projektorral, hanem valamilyen sokkal vacakabb optikás géppel lőtték. Ugyanis míg az első képen elég erős a kromatikus aberráció, a másodikon szinte nincs is. Vagy az XPR/e-Shift technológia már a lencse optikai tulajdonságaira is jótékony hatással volna?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Nem az a kérdés, hogy az első 3LCD-s Epson-e, hiszen az biztos, mondják is a videóban. Én arra lettem volna kíváncsi, hogy (1) vajon ugyanaz a gép lőtte-e a második képet is? (2) Ha nem, létezhet-e, hogy az első képet lövő gép rosszabb optikával rendelkezik-e? (3) Ha igen, vajon miért döntöttek emellett a gép mellett? (4) Vajon azért, hogy az 1080p felbontású kép sokkal rosszabb minőségűnek tűnjön?
#conspiracytheory
-
cinemazealot
addikt
válasz BIGi75 #58974 üzenetére
Azördögbe... simán lehet, hogy a teszt képen is konvergencia hiba látható, nem kromatikus aberráció. Bocs, ha hülyeségből gyanúsítottam a teszt csapatot...
-
cinemazealot
addikt
válasz herrká #58984 üzenetére
Szia herrká! Fentebb írtad, hogy eltűnt a korábbi hozzászólásod. Ha visszakerestél és valóban eltűnt (és nem csak szerkesztés közben veszett el), akkor érdemes megkérdezned a topicgazdát, hogy állhat-e a háttérben valamilyen moderációs probléma.
A még meg nem válaszolt kérdéseidre:
A DLP vs. LCD kérdés sokszor felmerül, de általában nem lehet rá általános választ adni. Függ attól, hogy ki mennyire érzékeny az egy chipes DLP villogására (szivárvány hatás) vagy az LCD szúnyoghálójára, a 3LCD esetleges konvergencia hibájára, bármelyik koszolódási hajlamosságára, kontrasztjára, fényerejére, színhűségére (növelt fényerő esetén ennek esetleges csorbulására), 3D képességére, 3D szemüvegekkel való kompatibilitására stb. Függ attól is, hogy hova, milyen környezetbe szánod, lehet-e zajos, legyen-e hordozható stb. Ha olvastad a topic összefoglalóját, nem véletlenül látsz ott egy raklapnyi kérdést, amit mind át kéne gondolnod és meg kéne válaszolnod ahhoz, hogy a helyzetedet a többiek képesek legyenek átlátni és annak megfelelő tanáccsal előállni.
A szemműtét komoly dolog és valószínűleg azért nem kaptál rá választ, mert kevesen vagyunk ilyen tapasztalattal, illetve mert egy külsős tanács sokkal súlyosabb következményekkel járhat, mint a hallgatás. Ha pl. most még tetszik a megvásárolandó gép képe, de műtét után elviselhetetlen lesz számodra (kívánom, hogy ne legyen így!), akkor buktad a vetítést, és lehet, hogy nem vagy csak veszteségesen tudsz kijönni belőle. Rosszabb esetben meg is utálod, amit viszont egyikünk sem kívánna, hiszen akik itt vannak, mind rajonganak a vetítésért.
A személyes próbára szintén azért nem kaptál még választ, mert még nem bújtak elő a Gyöngyös és környéki topiclakók. Lehet, hogy ez ügyben Neked kéne "alkalmazkodnod" és arra rákérdezned, hogy egyáltalán ki az, aki fogadóképes, ha Te hajlandó vagy nyakadba venni a fél országot. Persze a pandémia kezdete óta ez is necces, úgyhogy ne csodálkozz, ha nem tolonganak a népek. Lehet, hogy érdemes inkább a hivatalos próbatermeket felhajtani, arra biztosan hamar lesz néhány javaslat. Ugye, kollégák!
Ahogy BBéci is mondja, a média lejátszásra média lejátszót kell használni. Ennek persze lehet stick formája is, de ez nem törvényszerű. Akár egy Raspberry Pi, egy gyárilag erre kitenyésztett dobozos cucc vagy akár egy félmillás egzotikum is lehet média lejátszó, ami a szoba túlvégéről vagy akár a projektorral közös polcon, WiFi-ről vagy UTP kábelről kapja a hálózatot és olvassa a filmet a hálózati tárolódról (pl. NAS, egyéb házi szerver, PC megosztott könyvtára) vagy akár a saját tárhelyéről (esetleg a beledugott pendrive-ról vagy mobil vinyóról). Megint csak millió és egy megoldás létezik, az ár és a minőség/egyszerűség/okosság stb. széles skáláján.
Ha a projektor kevés bemenettel rendelkezik, akkor két dolgot tehetsz: ki-bedugdosod a kábeleket, vagy veszel egy HDMI switch-et. Előbbi macerás, utóbbi plusz pénz és érdemes jól utánanézni, milyet veszel, mert ilyenből is sokféle van. A tapasztaltabb kollégák biztos ebben is tudnak Neked javasolni valamit.
-
cinemazealot
addikt
válasz #48613632 #58989 üzenetére
Kivettem a perspektív torzítást, kihúztam a hisztogramot és széltében felére zsugorítottam:
A ferdének látszó felső rész eredetileg ilyen és Netflix felület montázsát ábrázolja. Az alsó sor "középső" eleme a The Day of the Triffids c. sorozat plakátja, aminek bal fele az egyik félkép jobb szélére került, jobb fele pedig a másik félkép bal szélére. Ez egyértelműen egy 2D tartalom SBS 3D megjelenítéssel. Üzenem a vevőnek, hogy RTFM.
-
cinemazealot
addikt
válasz #48613632 #59001 üzenetére
Bakker... Nagyon sajnálom. Ez egyébként élő példája annak az itthon is egyre gyakoribb beidegződésnek, hogy a kereskedővel bármit lehet, mert elsősorban "én a fogyasztó" vagyok védve. A fórum több topicjában is rendszeresen olvasom a "rendeld meg, legfeljebb ha nem tetszik, 14 napon visszaküldöd" tanácsot, ami szerintem nagyon nem helyes. Oké, itthon az elállási jog a visszaszállítás költségét nem írja elő a kereskedőnek, de a termék akkor is megjár akár több száz kilométert, ki tudja milyen körülmények között. Miközben tényleg csak annyi kellett volna, hogy a drágalátos fogyasztó megrendelés előtt és után is elolvassa a f*cking manualt.
-
cinemazealot
addikt
válasz devil-k #59006 üzenetére
és Vhiktor
Nem azt mondtam, hogy a 14 napos elallassal van bajom, hanem azt, hogy sokan sportot űznek abból, hogy ezt kihasználva "kóstolgatják" a termékeket. Természetesen ennek káros hozadéka (a gyakori visszaküldés) a kereskedő hibája is lehet, ha pl. nem közöl kellően részletes információt a portékájáról.
-
cinemazealot
addikt
Lehet, hogy bennem van a hiba, de nem világos, mi(k) a kérdés(ek). Az, hogy milyen színű papír háttérre vetítsetek? Vagy hogy milyen gép lenne jó erre a célra? Egyáltalán mi lenne a célotok? Hátteret szeretnétek vetíteni a fotómodell mögé (hogy majd úgy fényképezzétek le) vagy elemezni szeretnétek a kivetített fényképeket?
-
cinemazealot
addikt
válasz rockit #59142 üzenetére
Ha a BlitzWolf saját beépített lejátszójával játszod a filmet, lehet, hogy túllépted az eszköz lejátszási képességeinek határát. Használj külső média lejátszót, a vetítőre pedig told a tartalmat HDMI-n keresztül!
#59143 eboostr
A képváltási frekvenciának itt nincs jelentősége. Normál esetben egy hagyományos projektor is max. 60, sőt akár 24 Hz-en pörögne csak, ha a lejátszandó videotartalom nem kívánna többet. A gyors mozgás (tartalomváltozás) okozta szaggatás tipikusan a videotartalom dekódolására szánt erőforrás hiányára utal.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz rockit #59145 üzenetére
És tükrözöd/kiterjeszted a képernyőt vagy egy-az-egyben átváltod a projektorra? Előbbi esetben előfordulhat, hogy maga a laptop nem bírja erőforrással a másodlagos képernyő tartalmának a renderelését. Próbáld ki esetleg a projektor helyett egy TV-re kötni a HDMI-t. Ha ott is ugrál, akkor egyértelműen a lapos a hibás. Ha nem, akkor a projektor.
-
cinemazealot
addikt
válasz devil-k #59183 üzenetére
Köszönöm, én pontosan ugyanezt akartam javasolni. Igaz, egy gipszkarton tábla mérete korlátozhatja a képméretet (ez itt pl. 90"-es), ha pedig többet szerelsz össze a nagyobb felület érdekében, akkor máris illesztéseket kell síkba csiszolnod. De akkor is jobb lehet az eredmény, mintha a teljes falfelületet manuálisan kellene síkba hozni.
-
cinemazealot
addikt
válasz Márton #59463 üzenetére
Szerintem a gépek köré építs egy szúnyoghálóval bevont, az optikánál nyitott ketrecet! Ezzel a szúnyogokat (+óvatlan/kíváncsi kezeket) is távol tartod a gépektől, és az esetleges durranást is távol tartod a nézőktől.
Vetítő izzó robbanást még nem éltem át (szerencsére), de én egy villanykörte durranásával közelíteném (alulról) a jelenséget. Ha a szilánkok elérik a színkereket vagy valamelyik ventilátort, akkor azért az lehet félelmetesebb is.
-
cinemazealot
addikt
válasz Márton #59467 üzenetére
Persze, hogy tudom, ezért írtam gépeket. Egyébként nem lenne bonyolult. Egy összehajtogatható spanyolfal is kellően egyszerű szerkezet lenne a célra, ami vetítés után könnyen elpakolható. Egyik oldalán lyuk(ak) az optiká(k)nak, a lábak pedig állítható magasságúak, ha a talaj a gépállványhoz képest egyenetlen lenne. Igény szerint a tetejére is mehet egy ráhajtható hálós "fedő", az még a stabilitásán is javíthat.
-
cinemazealot
addikt
válasz Janaboy #60156 üzenetére
Én többször tapasztalom (magamon is), hogy lusták vagyunk olvasni, mielőtt kérdeznénk. Nem lehetne az összefoglalóba betenni a már jól ismert szoba sötétítős videóból az alábbi három képkockát?
Természetesen forrás megjelöléssel. Szerintem ez a 3 kép többet mondana 1000 hsz-nél.
-
cinemazealot
addikt
válasz kalidor55 #60188 üzenetére
A vászon nem kizárólag a Te szemedbe veri vissza a projektor által vetített fényt. Hanem a melletted ülő szemébe és még egy rakás másik irányba. Gyakorlatilag a vászonra vetített fény egy (1-es gain-es vászon esetén diffúz módon) a tér minden irányában szanaszét szóródik (ezért látod a vászonra vetített képet kb. minden irányból), és az így megvilágított felületekről a vászonra visszaverődő fény az, ami hozzáadódik a vetített képhez és ezáltal rontja annak kontrasztját. Na, ezt a környezeti reflexiót lehet csillapítani azzal, ha sötétre festesz (vagy sötét színű anyaggal borítasz be) mindent a vászon előtt és körül.
A lényeg tehát nem a kívülről beszűrődő fény elzárása, hanem az, hogy a vászonról visszavert fény ne tudjon fényes felületeken "pattogva" visszajutni magára a vászonra.
Az is megoldás lehet, ha egy pont a vásznat befoglalni képes szövet "alagutat" (sátrat?) csinálsz a vászon és a kanapé/fotel(ek) közé valamilyen sötét anyagból, hogy a fény ne juthasson el máshova, kizárólag a nézők szemébe. Csak ez meg az akusztikát fogja tönkre vágni. De ha mégis, ez lehet a vászon két oldalára állított egy-egy sötét színű paraván is, illetve egy nagy fekete függöny, ami a vászon tetejéről van felfogatva hogy a vászon felől árnyékolja a mennyezetet.
-
cinemazealot
addikt
válasz Márton #60247 üzenetére
Na, ezt viszont jó tudni, hogy akkor itthon is megy HFR-ben. Én eddig csak 2D / 24 Hz-ben láttam, viszont érdekelne, milyen az új módszer.
Mindenkihez: itthon még mindig csak az Arénában van IMAX, amit frissítettek 2010 óta, ugye? Amikor az első részt láttam, nagy csalódás volt (írógéppel, egy pozícióba (nem félképenként, azaz mélységtől függetlenül) a filmszalagra égetett (?) felirat), IMAX intro hanyagolása...
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Nintendo Switch
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Eredeti játékok OFF topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen