-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz gyeniko #38509 üzenetére
Screen Innovation "Black Diamond" és más gyártók hasonló környezeti fényt kevéssé visszaverő (Ambient Light Rejection - röviden ALR) vetítőfelületeit ne keverjük keverjük a "High Contrast" vetítőfelületek közé.
Van ugyanis olyan ALR vetítőfelület, ami nem "High Contrast", azaz nem szürke, és viszont.
-
AVhelper
senior tag
Te honnan veszed, hogy 0,8? Mutass egy hiteles mérést!
Én azt tudom, hogy nem közönséges falfestékkel, hanem speciálisan vetítőfelületnek való festékekkel tudnak elérni 1 körüli fénynyereséget. Ilyenek például ezek a festékek.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Akkor finomítok...
Erősen feltételezem, hogy a sokak által "Tikkurila H499" festékkel bevont vetítőfelületnek 0,8-nál kevesebb a fénynyeresége. (Csak megjegyzem, hogy a H499 csak egy színkód, és az interneten sokat emlegetett, DIY vetítőfelülethez használt festék a Tikkurila Feelings Interior Paint H499 megjelölésű terméke a cégnek, amiről a gyártója is csak annyit állít, hogy "This velvety matt light-grey paint has proven to have better reflective surface properties than traditional white tones."
A továbbiakban várjuk azon fórumlakók hozzászólásait, akik ezzel a Tikkurila H499 festékkel bevont falukat megfelelő fénynyereségű vetítővászonra cserélték, ugyan számoljanak már be mennyivel lett fényesebb a vetített kép ugyanazzal a vetítővel ugyanakkora képet vetítve.
-
AVhelper
senior tag
válasz xtremetuning #38519 üzenetére
"- az más, akkor azonnal szaladok venni egyet ..."
Már vissza is értél a vásárlásból?
-
AVhelper
senior tag
Ez egy építőbb jellegű hozzászólás, de...
- Egy festékgyártótól, mely termékét alapvetően nem arra szánta, hogy azzal vetítőfelületeket fessenek le, nem várható el, hogy megmérje és megadja annak fénynyereségét.
- A vetítővásznak és vetítők gyártói által megadott specifikációs adatokat lehet mérni és számon is lehet kérni, így aztán nagyjából meg lehet bennük bízni. (Na jó, a projektorok kontrasztarányára vonatkozóakat nem érdemes figyelembe venni.)
Ha egy hitelesen 0,8-as fénynyereségű és egy bármilyen másik felületet egymás mellé téve megvilágítunk ugyanazzal a fényforrással, akkor műszer nélkül, szemmel megállapítható, hogy az a másik felület több vagy kevesebb fényt reflektál.
-
AVhelper
senior tag
Miután a #38521 hsz a festékről szól, amire Te a #38522 hsz-ben azt írod: "Inkább mérjék meg.", ezért ebből arra következtettem, hogy a festék megmérését hiányolod.
A "Ne bízz senkiben és semmiben" tipikus magyar hozzáállás, ami persze egy átok. Én dolgoztam olyan országokban működő cégekkel és munkatársaikkal, akikkel a kézfogással megpecsételt szóbeli megállapodás is működött, mert megbíztunk egymásban. Mondanom sem kell, hogy mennyivel könnyebb volt az üzlet.
-
AVhelper
senior tag
Nem vagyok kereskedő.
-
AVhelper
senior tag
válasz gyeniko #38530 üzenetére
Attól még, hogy egy újságíró azt írja a Black Diamond vászonról, hogy az "high-contrast", annak még nem az a legfőbb jellemzője. Maradjunk talán annál, amit a gyártója kiemel:"the world’s first ambient light rejecting screen".
-
AVhelper
senior tag
válasz gyeniko #38536 üzenetére
Az ugye egy kicsit homályos, hogy mihez képest emeli 900% a kontrasztot - úgyhogy ez marketing és nem mérnökileg értelmezhető adat -, de kétségtelen, hogy ez és minden más hasonló ALR vetítőfelület úgy tud jobb kontrasztot produkálni, hogy képes semlegesíteni a környezeti fényt. Vagyis környezeti és visszavert fénytől teljesen mentes ideális vetítési körülmények között az ilyen vetítőfelületek nem biztosítanának jobb kontrasztot, mint a közönséges vetítővásznak. Vagyis megragadtad a dolog lényegét!
-
AVhelper
senior tag
A méréshez nincs szükség vetítőre és nem kell mérni annak fénymennyiségét. A felületek lehetőleg homogén megvilágítására van szükség, ami azonos módon éri az etalon- és a vetítőfelületet, majd a kizárólag azokról visszaverődő fénymennyiséget kell megmérni és a kettőt összevetni.
Nem mértem még vetítővászon gaint, de műszer- és méréstechnikai szakmérnökként számomra nyilvánvaló, hogy leginkább arra kell ügyelni, hogy pontosan ugyanaz a megvilágítás érje a két felületet, és csak az azokról visszaverődő fényt mérjük, és ne mérjünk bele a megvilágítás fényét és acmáshonnan visszaverődő fényt, mert az meghamisítja a mérést.
Hangtechnikai mérésekben járatosabb vagyok. Ott ugye un. süketszobában mérik a hangkeltő eszközök paramétereit, aminek az a lényege, hogy egy ilyen helyiségben nincsenek olyan visszaverődések, melyek hozzáadódnak, interferálódnak a mérendő hangforrás hangjával. Vagy valami vakszobában vagy vak kamrában kellene mérni a felületekről visszaverődő fényt is, hogy tényleg csak azt mérjük, és mást ne.
-
AVhelper
senior tag
Ha az Acer WirelessHD MWiHD1 készletre gondolsz, akkor az nem WiFi tartományban működik, hanem a 60 GHz-es sávban.
-
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #38969 üzenetére
Ha jól sejtem még nem láttál az UHZ65 által vetített képet. Ha így áll a dolog, akkor elhamarkodott a véleményed. Én láttam, és sokkal jobb a feketéje, a képdinamikája és főleg a színei (a színtelítettsége és színtartománya), mint az UHD65-nek.
Amúgy egy DLP vetítő kontrasztja nemcsak azon múlik, hogy milyen DMD chipet építenek bele. A DLP vetítők fekete-szintjét a tükröcskék által a lencsén kívülre (nem vetítésre szánt) szórt és nem teljesen elnyeletett fény rontja leginkább. Egy olyan optikai motorral, mely ezt a szórt fényt jobban elnyeli vagy egy olyan fényforrással (mint például a lézer-foszfor), amivel a szórt fény mennyisége csökkenthető jobb kontraszt érhető el ugyanolyan DMD-t alkalmazva is.
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
Mármint az EH-TW5650-nek? Az EH-TW5650 natív kontrasztja (kb. 1.700:1), ami legalább 3x magasabb, mint az EH-TW5210-é, és a jól működő dinamikus írisszel ez akár 9.000:1 és 11.000:1 között is lehet képmódtól függően. Ez a kép dinamikáján már nagyon jól látszik, ha a környezet vetítésre optimalizált.
-
AVhelper
senior tag
válasz Tonchi #39399 üzenetére
WXGA (1280 x 800 pixel) felbontású és 145 eFt akciósan az Epson EB-W05.
-
AVhelper
senior tag
Idéznék:
"A fenti elvárások nem kizárólag a projektorra vonatkoznak, hanem a vetített kép aktuális valós kontrasztjára, amit a projektor képességein kívül döntően befolyásol a vetítési környezet és a vetített tartalom is. A vetített kép valós kontrasztarányát egyfajta zajként rontja a fényszennyezés, ami egyrészt a projektortól eltérő más fényforrásokból ered, másrészt a projektorból származik, de nem kívánt fényszóródás következménye.
A vetítési környezet szerepéről
Ideális vetítési környezetben nincs fényszennyezés, azaz a vetítőfelületre csak a vetítő optikájából származó direkt fény jut. Ez többnyire csak teljes sötétben érhető el és csak úgy, ha a vetítőfelületre nem verődik vissza az arról a térbe jutó fény. Ez utóbbi csak úgy lehetséges, ha a térnek vagy nincsenek határolófelületei – mint az egykor oly kedvelt esti szabadtéri autós- és kertmoziknak -, vagy olyan határolófelületei (falai, mennyezete és padlója) vannak, amelyek nem verik vissza a fényt.
Egy ha nem is ideális, de optimális házi-mozi vetítőhelyiség jól elsötétíthető, a benne működő biztonságos közlekedést és kényelmet szolgáló egyéb helyi megvilágítást nyújtó fényforrások direkt módon nem világítják meg a vetítőfelületet, aminek közvetlen környezetében nincsenek a fényt visszaverő világos felületek. A vetítőfelületet érő fényszennyezés megfelelő árnyékolással is csökkenthető."
Ha érdekel a teljes cikk, írd be a keresőbe a fenti idézetet.
A lényeg: egy bármilyen drága projektorral sem lehet elvárt kontrasztú képet vetíteni, ha a vetítési körülmények nem megfelelőek - például egy fehér falakkal és plafonnal határolt nappaliban. Ugyanakkor 300 eFt-ért is lehet kapni megfelelő házimozi vetítőket.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz JoceeHunt #39576 üzenetére
Talán megér még plusz 5-10 eFt-ot a WXGA felbontású Epson EB-U05.
-
AVhelper
senior tag
válasz RoyalFlush #39659 üzenetére
Két éve a foci EB-re készült ez az installáció. Mivel egy a focimeccs képében a fekete szint reprodukálása nem annyira kritikus, ezért egy ilyen szintű árnyékolás működhet.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz eumano #39740 üzenetére
Ebből a keretből WUXGA (1920 x 1200 pixel) felbontással legfeljebb egy Epson EB-U42 jön ki.
-
AVhelper
senior tag
Egy 3000 lumen fényáramú vetítővel egy 100 hüvelykes 16:9-es gain 1-es vetítővásznon 346 cd/m² csúcs fénysűrűség hozható létre. Az emberi szem a fénysűrűség különbség alapján érzékeli a kontrasztot, és az InfoComm ajánlása alapján minimum 80:1 ANSI (kockás ábrával mért) kontrasztarány szükséges ahhoz, hogy a nézők felismerjék a videokép kulcsfontosságú elemeit. Vagyis a 346 cd/m²-es fehér részek mellett ugyanazon képen a fekete képrészletek fénysűrűsége nem lehet nagyobb 346/80 = 4,3 cd/m²-nél. Ezt egy napfényes kültérben, ahol a felületekről visszaverődő fény tipikus fénysűrűséges 100.000 cd/m² körül van csak nagyon komoly árnyékolással lehet elérni.
Az alábbi képet már nemrég közzétettem. Ez egy két éve a foci EB alkalmával felállított installáció volt, ami egy elég mély fekete sátor belsejében elhelyezett vászonra vetített képet mutat.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Janaboy #39784 üzenetére
Nem tudom mivel és milyen vetítőfelületre vetítették a képet, mert személyesen nem volt közöm a projekthez.
A vetítők lencséjének konstrukciója természetesen meghatározza a kibocsátott fényáram mértékét. Egy nagyobb nagyításátfogású zoom lencsével rendelkező projektor kevesebb fényt ad ki a legkisebb kép vetítésekor, mint amikor a legnagyobb képet kell előállítania. Az ST vetítőknek eleve fix vetítési arányú vagy csak nagyon minimális zoom tartományú a lencséje, így ebből adódó fényveszteség valóban vagy nincs vagy minimális.
Az abból adódó veszteség, hogy a fénynek mekkora utat kell megtennie a térben elhanyagolható, hacsak nem valami extrém poros, füstös vagy ködös közegről van szó, amiben a fény elnyelődik, s ami ugye nem tipikus vetítési helyzet.
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
Az Epson EH-TW5650-nek van függőleges lencseeltolása méghozzá 15%, vagyis több is, mint a BeQ W2000-é. Az EH-TW5650 Eco lámpamódban - amivel még bőven sok fényáramot állít elő - nem hangosabb a W2000-nél. A nagyobb zoom tartomány miatt az EH-TW5650 messzebb helyezhető el a nézési pozíciótól, így hangja még kevésbé zavaró lehet. Az EH-TW5650 beépített WLAN kapcsolaton át képek és videók megosztását is lehetővé teszi PC-ről, okostelefonról, táblagépről.
-
AVhelper
senior tag
válasz horvathimi2 #39862 üzenetére
A kisebb zoom akkor jelent hátrányt, ha az adott méretű vetített képhez nem tudod oda helyezni a vetítőt, ahová szeretnéd, vagy az adott helyen lévő projektorral nem tudod a kívánt méretű képet kivetíteni.
Egy 100" átlójú képet a W2000 254 és 332 cm, az EH-TW5650 294 és 478 cm közötti távolságból vetíti ki.
A szivárvány annyira van jelen, amennyire Te vagy a veled együtt a BenQ képét nézők érzékenyek rá. A szivárvány észlelése a vetített képtartalomtó is függ. Sok-sok éves tapasztalatból tudom, hogy vannak, akiket nem zavar, még ha észlelik is, mások számára pedig egyszerűen elviselhetetlen, főleg hosszú távon.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz impmammuth #39881 üzenetére
Szia!
Külön vezeték-nélküli HDMI jelátvivő eszközre lesz szükséged.
-
AVhelper
senior tag
válasz shapphire #39885 üzenetére
Szia!
2010. óta minden foci EB-t, VB-t vetítve nézünk a barátaimmal egy balatoni kempingben, de nem szabadtéren, hanem egy részben üvegezett falú épületben - amit függönyökkel, pokrócokkal igyekszünk a lehető legjobban árnyékolni -, legutóbb egy elég nagy fényáramú Epson EH-TW6700-al (3.000 lumen), rendes vetítővászonra. Még ilyen körülmények között sem könnyű, amíg be nem sötétedik.
Idén a meccsek délután 4-kor és este 8-kor kezdődnek, vagyis csak az esti meccs 2. félidejére alkonyodik be. Ezért úgy döntöttem, hogy nem kínlódunk a vetítéssel, viszünk egy jó nagy TV-t.
-
AVhelper
senior tag
válasz hali_tomi #39892 üzenetére
Nem, mert a projektor un. fix képeltolása (offset) miatt annak nagyjából a vetített kép aljával vagy tetejével kell egy magasságban lennie (utóbbi esetben a projektort meg kell fordítani a mennyezetre szereléshez).
- Amúgy a projektort a vetítővászonnal szembeni hátsó falra kéne felszerelni egy arra alkalmas fali konzollal, és akkor nincs szükség vízszintes trapézkorrekcióra.
- A kép túl magasan van. Annak olyan magasan kéne lennie, hogy a képmagasság alsó harmada a szemmagasság alatt legyen. -
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
"Hidd el ez ennyi itthoni adatok alapján amit linkeltél ott ezt nem jelzik 900 ANSI Lumens, Egy másik számláló módja 3750 Lumens, világos és tiszta; DLP Active 3D támogatás 2D képek 3D képekké konvertálása; Akár 300 hüvelykes (25 láb) vetület."
Gurus!
Ugye neked nem anyanyelved a magyar? Amit itt fenn leírtál magyarul beszélő, író ember nem, legfeljebb egy fordítógép követ el. "Egy másik számláló módja 3750 Lumens" Magyarul úgy mondjuk: Egy másik mérési módban 3750 Lumen, és nem "Lumens", ami mögött az "s" az angol többesszám jele.
Nem Wendy Zhang, a Gearbest itteni menedzsere megbízásából igyekszel népszerűsíteni annak termékeit? Ha így van, nincs ezzel semmi baj, egészen addig, amíg nem próbálsz meg félrevezetni itteni fórumolvasókat.
A bejegyzésedben lévő "XGIMI H1 vs Epson 2045" egy manipulált tesztvideó, amihez hasonlót bárki tud készíteni, akinek szándékában áll egy terméket lejáratni egy másikkal szemben.
Akit érdekel itt egy hitelesebb teszt, ami szerint az XGIMI H1 egy nagyon jó kis vetítő, de "Mozi" képmódban kb. 600 lumen fényáramot tud, és a szakmában mi ezt tekintjük mérvadónak.
Remélem mindent sikerül megértened abból amit leírtam.
-
AVhelper
senior tag
válasz Norby-007 #39984 üzenetére
"Viszont dilemmám azért van, mert a demókon kívül tartalmak nem igen vannak 4k-ra, sajnos a filmeket nem 4k kamerákkal veszik fel, talán van 4-6 db ami azzal készült, de azok között is van aminek csak egy része, tehát az igazság az, hogy fhd filmek vannak feljavítva 4k-ra amik nem olyan szuperek azért."
Szia!
Rengeteg 4K/HDR film érhető el a Netflix, az Amazon Prime Video, az iTunes és más tartalomszolgáltatók kínálatában, és persze ott vannak az Ultra HD Blu-ray lemezen megjelentek is.
A ma használatos digitális filmkamerák (Arri Alexa, Red Epic, Red Scarlet, Red One, Sony CineAlta, Canon Cinema EOS, Panavision Genesis) mindegyike tudja a 4K vagy még annál is nagyobb felbontást, méghozzá valamilyen tömörítetlen (RAW) formátumban rögzítve a képtartalmat. A régebbi 35 mm-es vagy még nagyobb méretű filmszalagra fogatott mozik pedig simán 4K felbontású digitális anyaggá konvertálhatóak, amiből 4K végső tartalom állítható elő a mastering során. Az viszont való igaz, hogy sok korábban Full HD felbontásban például Blu-ray megjelenéshez készült filmet skáláztak fel 4K-ra, hogy így jelentessék meg.
Itt a lista azokról a UHD BD filmekről, melyeket 4K vagy nagyobb felbontású master alapján készítettek el.
-
AVhelper
senior tag
válasz marharepa2 #40022 üzenetére
Szia!
De rosszabb lesz, mert az a DLP vetítő csak a fehér fény kibocsátásánál tudja azt a fényáramot, amit leírnak róla, de színes fénykibocsátásban meg sem közelíti a 3LCD vetítőt.
Az Epson EB-U05 WUXGA (1920x1200 pixel) felbontású és csak néhány ezer forinttal drágább 200 ezernél.
Ha mindenképpen 200 alatti kell, akkor most az EH-TW650 (1920x1080, 3100/1925 lumen) 180k-ért kapható, és adnak mellé egy VB focilabdát is ajándékba, ami kb. 8.000 Ft-ot ér.
-
-
AVhelper
senior tag
válasz oliver7777 #40080 üzenetére
Kedves oliver7777!
Ne mi találjuk ki, hogy Te mit tartasz "ésszerű" költségkeretnek. Írj le egy forintösszeget és azt is, hogy nettó vagy bruttó értendő.
Ha tényleg csak 180 cm széles vászonra kell vetíteni, akkor ahhoz nem kell túl nagy fényáramú vetítő (kb. 3.500 ANSI lumen már elegendő), de ez a képméret a vonatkozó ajánlások (pl. . EU Directive 90/270/EEC – Display Screen Equipment) szerint nem elég nagy, ha azt a 12 m hosszú terem túlsó végéből mondjuk 11 méterről nézné a prezentáció közönsége (ha a hosszanti falon van a vetítővászon, akkor persze elég a 180 cm széles kép).
A "kültéri kivetítés" viszont csak este, a teljes sötétség beállta után lehetséges - csak, hogy legyen ez világos számodra is.
-
AVhelper
senior tag
válasz oliver7777 #40118 üzenetére
Nem a vetítési távolságról, hanem a nézők és a vetített kép közötti távolságról van szó. Itt egy kalkulátor erre vonatkozóan. Egy 220 hüvely (5,6 m) átlójú vetített kép kéne, ha azt a tőle legtávolabb lévő néző 12 m-ről nézi.
Bruttó 300 eFt-ért kapható az Epson EB-U42 vagy kisebb felbontással, de nagyobb fényerővel az EB-980W.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Futás, futópályák
- DIGI kábel TV
- Xbox 360
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen